LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
megatron291
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2004 21:16

Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Ongelezen bericht door megatron291 »

Heeft iemand onlangs een brief van de inkasso-unie gekregen van een schuld bij een videotheek? Schijnt dat een of meerdere videotheken oude boetes van jaren geleden tegenkomen of ze natuurlijk lekker hoog op hebben laten lopen en nu proberen te inkasseren via de inkasso-unie. Dit zonder enige waarschuwing van de videotheken. Telefonisch of schriftelijk. Veelal zijn dit van films die de meeste mensen geeneens zelf gehuurd hebben. Jaren geleden kon je nog op iemand anders zijn naam makkelijk een filmpje huren. Tegenwoordig moet je een krabbeltje zetten. Als iemand dit zelfde overkomen is neem dan aub kontakt op met de redactie van Radar. (zie ook forum diversen)

Alvast bedankt.

Gast

Re: Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Ongelezen bericht door Gast »

Inkasso unie staat er om bekend dat ze tegen betaling administraties van derden doorzoeken om openstaande facturen te vinden. Voor de duidelijkheid, de incasso unie betaalt de videotheek geld om de administratie van videoland te mogen doorzoeken.

Omdat de videotheek geen normale betalingsprocedureheeft gevolgd (er is geen herinnering en geen aanmaning gestuurd) zal een rechter deze incassoprocedure niet goedkeuren.

In dit soort gevallen als volgt handelen:
1 - Vraag om schriftelijk bewijs van de vordering en copieen van alle administratieve afschriften in deze zaak.
2 - Geef aan niet meer te reageren voordat deze gevraagde zaken in uw bezit zijn.
3 - Vraag een vergoeding van circa 40 euro voor de tijd die je aan de afhandeling van deze zaak moet besteden. (incasso unie vraagt ook 35 euro voor standaard briefje!!!).

REAGEER VERVOLGENS NIET MEER OP HERHALINGEN OF TELEFOONTJES.
ZIJ MOETEN EERST BEWIJSSTUKKEN OVERHANDIGEN>

Laat je niet misleiden door het logo en het briefpapier van de inkasso unie. Inkasso unie is een zigeunerkamp in Eindhoven, die door middel van een officieel logo en dreigementen mensen proberen aan te zetten tot betalingen. NOOIT BETALEN DUS.

PeHo

Re: Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Ongelezen bericht door PeHo »

Wij hebben hetzelfde aan de hand. Het betreft hier: te laat ingeleverde dvd's/videobanden bij Videopoint in Maastricht.

Detail: er is nooit of te nimmer iets gehuurd bij die Videotheek. Inmiddels zijn er al tig brieven richting Inkasso Unie gegaan met het verzoek om schriftelijke bewijzen, maar ze reageren alleen maar met: NU betalen. De laatste brief van hen gaf ons de mogelijkheid om binnen 48 uur te betalen, anders worden we gedagvaard :?

megatron291
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2004 21:16

Re: Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Ongelezen bericht door megatron291 »

Hallo daar,

Ik heb de volgende brief gestuurd naar de incasso-unie.

Geachte Heer, mevrouw

Ik heb 20 April van u een brief gekregen waarin ik 192, 70 Euro moet betalen in verband met een schuld bij Videotheek Caberg.
Deze vordering is onterecht, er is namelijk nooit enige correspondentie tussen mij en de betreffende videotheek geweest omtrent deze zaak. Dus de videotheek is in ernstige gebreke. Ze hadden mij veel eerder ter kennis moeten stellen. Dit is notabene uit 1998.
Tevens eis ik schriftelijk bewijs van de vordering en van de eerdere correspondentie. Ik zal niet meer reageren alvorens ik dit bewijs heb ontvangen.
Laat ik u eraan herinneren dat de juridische kosten geheel voor uw eigen rekening zullen zijn als jullie de zaak niet in onderling overleg willen oplossen.
Ik zal alleen schriftelijk reageren op deze zaak.

M.v.g ...............

Maastricht

Ik heb tot nu toe niks meer vernomen van hun, ik hoop eigenlijk dat het voor de rechter komt. Want ze kunnen helemaal niks bewijzen.
Dus absoluut niet betalen! Laat ze maar dreigen...ze kunnen je toch niks maken.

Als jullie hulp nodig mochten hebben neem dan kontakt met me op of met Tros radar zelf.

Succes!!!

gr. Pascal

PeHO

Re: Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Ongelezen bericht door PeHO »

Even een update:
Ca. een maand geleden nog even een brief richting Incasso Unie gestuurd, met het verzoek om nou eens met schriftelijke bewijzen over de brug te komen. Tevens in de laatste alinea: "wij verwachten binnen 14 dagen na heden een schriftelijke reactie, anders gaan we ervan uit dat deze zaak geseponeerd is."

Tot en met heden (nog) niets gehoord :D

megatron291
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2004 21:16

Re: Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Ongelezen bericht door megatron291 »

Nou de inkasso-unie weet niet van opgeven nadat ik maanden geleden een aangetekende biref heb gestuurd met daarin het verzoek om met bewijzen te komen. Gaan ze nu dreigen met een rechtzaak. Nu hoop ik dat dit ook gaat gebeuren want ze hebben geen poot om op te staan.
Nu is mijn vraag wat kan ik tegen dit hinderlijk gedoe doen? Want dit word toch wel erg irritant.

Gast

Re: Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt voor de trip magnetron.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Ongelezen bericht door berendjan »

Incassobureaus sturen brieven die zij van schuldenaren krijgen door naar hun opdrachtgever. Wanneer die reageert wordt die reactie weer doorgestuurd naar de schuldenaar. Reageert de opdrachtgever niet, rwageert het incassobureau ook niet. Datzelfde geldt overigens ook als de schuldeiser een advocaat of deurwaarder in plaats van een incassobureau inschakelt. Ook die sturen de ontvangen reactie door naar hun opdrachtgever en als die niet reageert, reageert de advocaat of deurwaarder ook niet richting schuldenaar. Alvorens daadwerkelijk tot incasso te kunnen overgaan moet er echter eerst een vonnis van de kantonrechter liggen. Zolang je niet gedagvaard wordt, volgt er ook geen rechtzaak en dus ook geen vonnis. Word je daadwerkelijk gedagvaard zal de schuldeiser, net als de schuldenaar, wel inhoudelijk moeten reageren en wijst de rechter uiteindelijk vonnis. Bewaar dus de kopieën van de brieven aan het incassobureau goed en stuur die, mocht je gedagvaard worden, met je verweer mee. Maar nogmaals, het niet reageren van het incassobureau ligt louter en alleen aan het niet reageren door diens opdrachtgever.

Gast

Re: Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Ongelezen bericht door Gast »

Berendjan waarom overleg je niet met je baas Mo dit is onzin wat je schrijft.

henkii de spankie

Re: Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Ongelezen bericht door henkii de spankie »

klopt niet helemaal.

Het verhaal van de videoband uit 1998.

Het mag duidelijk zijn dat deze vordering verjaard is als ze niet hebben aangemaand.

Gast

Re: Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Ongelezen bericht door Gast »

Magnetron, je hebt de juiste weg bewandeld.
Dreigen met de rechter is leuk, maar je moeten kunnen aantonen dat ze jouw brief hebben ontvangen.
Dan hebben ze nu een probleem, want schijnbaar hebben ze niet gereageerd.

megatron291
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2004 21:16

Re: Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Ongelezen bericht door megatron291 »

Er is een nieuwe aangetekende brief onderweg. De kopie ligt hier. evenals het bewijs van verzending. En dan nog ze kunnen niks bewijzen. Naar mijn gevoel proberen ze het gewoon. Veel mensen zullen schrikken en betalen. Ik dus echt niet.

Gast

Re: Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Ongelezen bericht door Gast »

Goed zo magnetron succes.

marion2

Re: Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Ongelezen bericht door marion2 »

Heeft iemand onlangs en brief van de inkasso-unie gekregen van een oude openstaande boete bij videotheek movie-max?
Ik heb deze gekregen betreffende een openstaande boete van meer dan een jaar geleden van dvd's die volgens videotheek movie -max schijnbaar te laat zijn ingeleverd. Allereerst ben ik mij van geen kwaad bewust en heb ik ook geen eerdere correspondentie van videotheek Movie-Max ontvangen betreffende deze zaak. Zij dreigen dit voor te laten komen voor de kantonrechter. Dat moeten ze dan maar doen. Ik heb ook eerst een brief gestuurd met hetzelfde verhaal. Hierop kreeg ook ik het antwoord dat ik nog 48 uur de tijd had om te betalen.
Belachelijk!!!! Vooral van videotheek movie -max die zich in laat met deze lui.

Gast

Re: Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Ongelezen bericht door Gast »

Brief sturen naar incasso unie en videotheek dat u het niet eens bent met de werkwijze.

In de brief opvragen
dat van verhuur en kopie verhuuurcontract met (handtekning?)
kopie van verstuurde rekeningen aan u enn eventuele aanmaningen.

Videotheek vooral aanspreken op de werkwijze.

Geef aan dat u alles dus ook plaatjes van de rekeningen ed op een website publiceert om het voor hen duidelijk te maken.
Aangeven dat u op diverse fora een en ander bekend maakt.

Sawadee
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 dec 2004 15:36

Re: Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Ongelezen bericht door Sawadee »

Het komt mij allemaal veels te bekend voor, ik krijg van movieworld grote beer te rotterdam door de eigenaar anton doerga, een aanmanning om 2 films die ik een jaar geleden teruggebracht heb de aanmaning om maar ff 194 euro te betalen aan de incassounie te eindhoven.

Ik heb de heer doerga gebeld en hij zei dat als ik de films niet kon vinden dat hij dan genoegen zou nemen met het contant betalen van 140 euro, hij zou dan incassounie-waakhond wel ff terug roepen.

Ik heb een brief aan incasso unie geschreven en verteld dat ik aangifte ga doen vanwege deze ordinaire afpersing.

Vandaag gebeld en wat blijkt .................................... de aanmaning is vervallen !!!!!! :lol: :lol: :lol:

Er bestaat nog gerechtigheid, maar je moet er wel keihard voor knokken

jermen1

Re: Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Ongelezen bericht door jermen1 »

Ook hier een brief met dreigementen gehad over een te laat ingeleverde film die we volgens hun 2 jaar geleden hadden gehuurd.
Wij hebben 2x een brief gestuurd dat wij niet in zullen gaan op hun aanmaningen omdat het onterecht is en wij nooit een aanmaning of iets dergelijks van de videotheek gehad hadden en de laatste brief is 2 maanden weg en niets meer gehoord en zo wel ik reageer er niet meer op .
gr jermen

Gast

Re: Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Ongelezen bericht door Gast »

op 4-12 brief ontvangen van incassounie omtrent openstaande rekening bij filiaal videotheek Sloterplas in Amsterdam
bedrag E47.43
op zaterdag naar videotheek gegaan waar ik nog 5 mensen trof met de zelfde rekening
manager weigerde te komen
rekening was omdat banden in augustus 2003 35 minuten te laat ingeleverd waren
procedure van inleveren is als volgt:
klant komt binnen en medewerker is bezig
medewerker zegt als allen banden terug komt brengen legt u deze maar hier neer
klant zegt is het goed zo
medewerker zegt het is goed en werkt de banden tzt af op deze manier loop je het risico dat je op tijd binnen kwam maar toch te laat bent
in 16 maanden nooit iets gehoord
ik denk dat er zeker een paar honderd brieven verstuurd zijn
incassounie brief gestuurd maar nog niets gehoord

Bliksem
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2005 21:37

Re: Inkasso omtrent "oude boete" videotheek

Ongelezen bericht door Bliksem »

Ik heb net een nieuw bericht gepost in het forum. :oops:
Ik had dus niet gezien dat er al een plekje voor dit onderwerp was gemaakt. :lol:
Maar goed, lees het maar even als het jullie interesseert.
Groeten van Bliksem

Gesloten