LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrim Justitia/UPC

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Lucien

Intrim Justitia/UPC

Ongelezen bericht door Lucien »

Ook ik heb een probleem met het incassobureau Interim Justitia. Zij hebben de twijfelachtige eer de evenzeer twijfelachtige zaken voor kabelexplotant UCP te mogen behartigen. Ik ben in oktober 2003 verhuisd van Amsterdam naar regio Utrecht. Dit is geen zendgebied van UPC, dus ik in augustus 2003 UPC opgezegd. Dit deed ik telefonisch met UPC, en op de vraag of ik schriftelijk nog aktie moest ondernemen, werd gezegd dat dit niet hoefde, daar alles direkt in de computer werd verwerkt. STOM dus achteraf!!! In juni 2004 kreeg ik plotseling een brief van incassobureau Intrim Justitia, dat zij bij mij een bedrag van 150 euro kwamen incasseren, ten behoeve van hun client, te weten UPC. Ik dacht dat dit na een telefoontje wel geregeld zou worden, aangezien ik verhuisd was en niet langer bij UPC was aangesloten. Het bleek te gaan over de periode oktober 2003 t/m mei 2004, dus NA mijn verhuizing. Bovendien kon ik aantonen dat mijn huis verkocht was en ik ook verhuisd was. Ik was dus echt niet van plan te gaan betalen voor iets waar ik EN niet voor verantwoordlelijk was EN gewoon keurig had afgemeld. Nou, ik kan zeggen dat intussen het conflict nog steeds loopt. Niets hielp, brieven schrijven, notaris nieuwe originele verkoopakte laten opsturen, werkelijk niets. Werkelijk ongelooflijk!!! Men wil mij laten betalen voor iets waarvoor ik gewoonweg niet verantwoordelijk ben. De strijd duurt intussen nog steeds voort en moet er veel negatieve energie insteken, maar ik zal doorgaan tot de rechter, want voor mij wordt het intussen een principezaak. Terwijl UPC zijn zaakjes niet op orde heeft.en Interim Justitia zich voor een hopeloos karretje laat spannen. Wordt vervolgd !!!!!

Gast

Re: Intrim Justitia/UPC

Ongelezen bericht door Gast »

Geef het s.v.p. niet op. Ook ik ben met UPC en Intrum Justitia bezig, al bijna 3 jaar. Intrum Justitia doet er gemiddeld 6 maanden over om op een brief te reageren. Echter zullen zij nooit inhoudelijk op een brief reageren. Doe daarom alles schriftelijk zodat je ingeval het voorkomt de rechter kan zien dat UPC of Intrum Justitia nooit de moeite hebben genomen om inhoudelijk op je brieven te reageren. De rechter zal altijd kijken of de betrokken partijen er onderling uit kunnen komen. Ingeval UPC niet reageert op brieven dan zal de rechter upc niet gauw gelijk geven.

Succes

victor65

Re: Intrim Justitia/UPC

Ongelezen bericht door victor65 »

Nou heb je zelf natuurlijk ook de plicht om zorgvuldig met een wijziging of opzegging om te gaan. Dus altijd schriftelijk en aangetekend, omdat je anders helemaal geen bewijs hebt dat je hebt opgezegd. En dan sta JIJ met een lastig verhaal bij de rechter.

Dat je verhuist wil niet zeggen dat UPC automatisch het abonnement op moet zeggen, ALS ze al zouden weten dat je verhuist.

Gast

Re: Intrim Justitia/UPC

Ongelezen bericht door Gast »

Ook al geef je het schriftelijk door, ook al breng je de brieven persoonlijk langs(eigen ervaring) dan nog lukt het upc niet om de opzegging te verwerken. Natuurlijk moet je eigenlijk schriftelijk opzeggen. Maar als je belt en ze dan aangeven dat het goed is dan geloof je dat. Gelukkig weten een heleboel mensen, o.a. dankzij dit forum, dat upc met dit soort dingen niet te vertrouwen is. Daar kan Lucien nu over mee praten. Als hij dit forum eerder ontdekt had dan had hij waarschijnlijk wel schriftelijk opgezegd.

Lucien

Re: Intrim Justitia/UPC

Ongelezen bericht door Lucien »

Natuurlijk hebben jullie gelijk, dat ik schriftelijk had moeten opzeggen. Het komt misschien wat naief over, maar in een hectische tijd als een a.s. verhuizing en als je keurig wordt geholpen door een dame die je nog verteld ook dat alles zo al geregeld is, trap je daar wat makkelijker in dan dat je normaal doet. Zal mij ook nooit meer overkomen. Enne.... inderdaad wordt er tot nu toe dus nooit inhoudelijk op mijn brieven gereageerd. Ik ga nu dus nog maar enkele brieven schrijven, zowel naar het incassobureau ALS naar UPC en ga me dan maar klaarmaken voor de strijd naar de rechter. Kost me veel meer tijd en energie dan dat de kosten nu zijn, maar als ik denk dat ik gelijk heb en in mijn recht sta, dan moet dat maar (helaas). Wordt ongetwijfeld vervolgd en de wetenschap dat er meer mensen op deze manier worden benadeeld, sterkt mij alleen maar hierin.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Intrim Justitia/UPC

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ik ben al meer dan een half jaar bezig met intrum.
Zij reageren niet ,dus vanaf heden is het hun probleem .
Ik kan aantonen dat ik contact met hun heb gezocht.
het tegendeel kunnen zij niet bewijzen.
Intrum justitia werkt graag met malafide bedrijven .
onbegrijpelijk met zo`n naam

Gast

Re: Intrim Justitia/UPC

Ongelezen bericht door Gast »

Intrum Justitia is zelf zo malafide als wat. Ze kunnen wel de grootste zijn op hun gebied, maar zolang ze ook met louche firma's als Socks, Front Int, enzovoorts, zaken doen, deugen ze zelf niet.

Ik snap niet dat Justitie deze firma ZELF niet eens flink aanpakt, dan houden ze misschien eens op met hun spelletjes, en kunnen heel veel klanten en gedupeerden van IJ weer lekker slapen.

Gast

Re: Intrim Justitia/UPC

Ongelezen bericht door Gast »

Mevrouw Oelers Van Intrum Justitia: een vraag aan u: durft u zichzelf 's morgens met een trots gevoel in de spiegel te kijken?

AJ

Re: Intrim Justitia/UPC

Ongelezen bericht door AJ »

Hallo,

Wie o wie is als eens naar de rechtbank geweest naar aanleiding van onterechte claim van UPC die door Intrum Justitia worden behandeld?

Ik wordt namelijk al 2 jaar lastig gevallen door I.J. over een onterechte vordering van UPC. Schrijven en bellen helpt niet. Ondanks dat ik fax- en mondelingen ontvangstbevestigingen heb van mijn schrijven aan I.J. Men zegt zelfs dat ze nog nooit correspondentie hebben ontvangen en natuurlijk hebben ze nog nooit gereageerd op mijn brieven. Nu dreigen ze met mij te willen dagen voor de rechtbank.

Ik ben benieuwd of iemand hier al ervaring in heeft.

Mvgr AJ

Gast

Re: Intrim Justitia/UPC

Ongelezen bericht door Gast »

Door fusies zijn steeds grotere ondernemingen ontstaan, bij wie alleen geld telt. Klanten zijn er niet om een goed product aan te leveren, maar uitsluitend om voor het gewenste geld voor een hogere winst te zorgen.
Een hogere winst kan ook worden verkregen door te bezuinigen op personeel. Plaatselijke en regionale kantoren worden gesloten, call-centers in het leven geroepen en weinig en slecht opgeleid personeel krijgt problemen op te lossen die het niet aan kan.
Het gevolg bij problemen om enkele tientallen euro’s ? Tientallen minuten wachten aan de telefoon (kosten + ergernis + tijdverlies) om een medewerker aan de lijn te krijgen, die geen antwoord weet op je vraag of belooft iets uit te zullen zoeken. Je hoort er vervolgens niets meer van. Of brieven en e-mails, die niet beantwoord worden.
Daarom het volgende advies: Neem in die gevallen uitsluitend contact op via e-mail en bewaar die goed, evenals de reacties van de bedrijven. Vraag bij e-mails leesbevestiging en bewaar ook die bevestigingen. Wordt er niet gereageerd of niet op uw vragen en opmerkingen ingegaan, reageer nogmaals en berust daar uiteindelijk in.
Op brieven van incassobureaus vervolgens absoluut niet reageren. Daar is toch niet mee te praten over het onderwerp. Niet zenuwachtig worden, gewoon aan het dossier toevoegen en zwijgen. Incassobureaus zijn aanmaningsmachines. Zij gaan niet over tot andere activiteiten dan het schrijven van uitermate officiëel ogende dreigbrieven, hun enige product in deze gevallen. De kosten van rechtzaken zijn gezien de te verwachten opbrengsten veel te hoog. En dat willen hun opdrachtgevers niet. Niet dat zij er principiële problemen mee hebben om de klant aan te pakken, nee, dat zeker niet. Maar het zou de winsten benadelen en de financiën zijn heilig.
Dus heb je netjes gereageerd, krijg je geen of een ontwijkend antwoord en gaat het om een klein bedrag ? Niets meer op uitdoen !

Constanza
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2005 19:36

Re: Intrim Justitia/UPC

Ongelezen bericht door Constanza »

Ook ik heb een in en in triest verhaaltje over intrum justitia.

Vorig jaar kregen wij een brief van intrum met als aanhef: openstaande factuur tele2. Daar wij nooit geen tele2 hebben gehad belde wij dus gelijk naar intrum voor verificatie. De jonge dame aan de telefoon deed ons de mededeling dat het niet om tele2 ging maar om een factuur van UPC. Ze zou ons de goede factuur toe zenden (nooit ontvangen btw). Wij vonden dit toch vreemd, daar UPC eerst zelf op de factuur vermeld over eventuele openstaande facturen. Dus wij bellen met UPC. Wij kregen een vriendelijke jongedame aan de telefoon die ons vertelde geen openstaande rekeningen te kunnen aantreffen. Wij weer met intrum aan de telefoon. Wij kregen een dermate brutale uitdrukking van de persoon aan de telefoon en de mededeling dat wij de rekening toch moesten voldoen.... dus niet! Na wat heen en weer gebel moesten we maar de overzichten van UPC toezenden. Daar wij aan alle rekeningen van UPC voldaan hadden en ook het bedrag op de factuur van Intrum niet klopte met de bedragen van UPC zijn wij hier niet mee akkoord gegaan en de dame van Intrum verzocht om zelf maar contact op te nemen met UPC. Maanden horen we niks, nog een factuur nog een brief met de melding dat het is opgelost.
En ja hoor na een aantal maanden weer een brief van intrum. Dit keer met bedreigingen van deurwaarder en daging voor het gerecht. Wij weer bellen naar UPC voor verificatie over openstaande rekeningen. Ook dit keer niks openstaand waarop wij gevraagd hebben om een uitdraai van alle betalings gegevens. Deze kregen wij ook keurig van UPC. Wij Intrum weer gebeld met de mededeling dat we bewijs in handen hadden over onze betalingen. Wij kregen wederom het verzoek om deze op te sturen naar Intrum. Dit hebben wij wederom geweigerd en Intrum verzocht om zelf contact op te zoeken met UPC daar dit duidelijk een geschil is tussen Intrum en UPC waarin wij als klant en goed willende burger tussen in zitten.
Een maand gaat voorbij. Mijn partner neemt uit zichzelf contact op met Intrum om de stand van zaken op te vragen. Wij kregen als antwoord dat het dossier gesloten was ivm looptijd en betwisting. Daarmee was voor ons de zaak afgedaan..... althans dat dachten wij.
Op 18 mei 2005 kregen wij wederom een aanmaning van Intrum betreffende het zelfde verhaal maar dit keer onder een ander dossiernummer. Wij weer gebeld met Intrum. Kregen het antwoord dat UPC de zaak zou hebben heropend. Wij dus weer UPC gebeld. Wederom kregen we het antwoord dat alle rekeningen waren voldaan. De jongeman van UPC heeft gelijk een case opgemaakt voor ons en het doorgestuurd naar de betreffende afdeling. Daarna hebben wij wederom Intrum gebeld. De jongeman aan de telefoon was buitengewoon onbeschoft en wilde van geen kant meewerken. Waarop ik de medeling gedaan heb dat we ze dan wel zullen treffen in de rechtbank.
Laat de deurwaarder maar komen. Wij zijn dit verhaal meer dan zat en Intrum Justitia kan op een tegenclaim rekenen voor geleden schade!


word vervolgd

Gast

Re: Intrim Justitia/UPC

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb het vaker gezegd: het wordt eens tijd dat alle consumentenprogramma's, de consumentenbond, en bijvoorbeeld het NIBUD de handen ineen gaan slaan om intrum justitia zelf eens heel hard aan te pakken.

Hier is duidelijk sprake van botte onwil, onnodige dreigementen, en mismanagement.

Ik ben benieuwd welk Consumentenprogramma als eerste de uitdaging aangaat, om dit bureau in Den Haag aan te gaan pakken.

Gesloten