LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TPG laat pakket verwdijnen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
qarnita

Re: TPG laat pakket verwdijnen

Ongelezen bericht door qarnita »

Ook ik heb een soort gelijke situatie meegemaakt bij tpg post. Vorig jaar okt. is er vanuit Malta een pakketje verstuurd met kinderkleding en cadeautjes voor mijn zoontje van (toen) 1.5 jr. Na weken gewacht te hebben hadden we nog steeds niet ontvangen. Bij navraag op het postkantoor kregen we precies hetzelfde antwoord, dat de afzender er maar achteraan moest gaan. Op Malta konden ze enkel en alleen vertellen dat het pakket daar niet meer aanwezig was en wel degelijk verstuurd was. Aangezien mijn schoonvader daar bij de posterije gewerkt heeft, en nog steeds zijn connecties heeft, geloof ik hun eerder dan onze tpg. Bij de Maltese posterije geven ze ook aan dat het geen zin heeft om uit te zoeken waar dit pakketje gebleven is, het enige wat ze vertellen is dat het wel degelijk verstuurd is. Inmiddels zijn we 5 maanden verder en is het pakketje nog steeds spoorloos, hier aangifte doen heeft geen zin omdat we niet kunnen bewijzen dat het ooit in nederland is aangekomen.

SAKgS

Re: TPG laat pakket verwdijnen

Ongelezen bericht door SAKgS »

Twee jaar geleden werd ongevraagd vanaf ABS een pakket afgeleverd door TPG-post. Per abuis is het pakket in mijn afwezigheid aangenomen en is op de afleverlijst van de bezorger voor ontvangst geparafeerd. Omdat ik geen bestelling had gepleegd bij ABS en met de onaangename herinnering aan een agressieve verkoper van ABS, heb ik de dag daarop het pakket direct voor eigen kosten retourgezonden.
Volgens het tracking-systeem is het pakket tot drie maal toe bij ABS aangeboden, echter zij weigerden het in ontvangst te nemen (ik had vooraf geen schriftelijke toestemming gevraagd om het pakket te retourneren). ABS heeft voor zichzelf als standpunt: niet getekend is niet ontvangen. Voor mij geld volgens ABS echter: het voor ontvangst tekenen staat gelijk aan het akkoord gaan met de levering, ook al is er geen bestelling gedaan. Conclusie ABS: betalen maar.
Het pakket is vervolgens bij TPG-post verkeerd in de sortering gegaan en uiteindelijk zoek geraakt. Ik heb TPG schriftelijk "opdracht" gegeven om een onderzoek in te stellen waar het pakket uiteindelijk is beland. Men meldde mij schriftelijk dat het pakket is vermist. TPG geeft echter aan dat zij alleen aansprakelijk is voor postzendingen, die aangetekend of met verhoogde aansprakelijkheid worden verzonden.
Men adviseert mij in de brief daarom ook in de toekomst gebruik te maken van één van deze diensten.
Het is natuurlijk niet te bewijzen, maar je krijgt snel de indruk dat men bij TPG-post "ziek" was van het heen en weer rijden en het pakket uiteindelijk heeft gesorteerd naar de categorie "onvindbaar".
Het gevolg is echter dat ik nu al twee jaar belaagd wordt door allerlei incassobureaus over de bij ABS openstaande rekening.
Mijn standpunt is en blijft echter: niet besteld is niet betalen.

Gesloten