Dwangbevel in het buitenland

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30210
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dwangbevel in het buitenland

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
14 feb 2023 09:21
Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat de ambtenaar niet kan aangeven wanneer de aanslag en de herinneringen en aanmaningen zijn verstuurd.
TS kreeg er ook geen kopieen van.
Dat is dan ook het deel waarover ik adviseerde een klacht in te dienen, want dit is onbehoorlijk. Al hangt het verloop van het gesprek ook nogal af van de input van de andere deelnemer natuurlijk :wink:

HandigeHarrie
Berichten: 1393
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Dwangbevel in het buitenland

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

marieke-1975 schreef:
13 feb 2023 18:50
Moneyman schreef:
13 feb 2023 12:25
peter17111962 schreef:
13 feb 2023 07:42
Ik vraag me toch af of het wel is toegestaan om 4 jaar lang niets te laten weten en dan zomaar een dwangbevel gaan sturen??
De nieuwe bewoners hebben 1,5 jaar lang alle post nog doorgestuurd. Daar heeft nooit een aanslag van de gemeente bijgezeten, anders had ik deze terecht of onterecht wel betaald..

.
Hebben de nieuwe bewoners de post daarna weggegooid of terug gestuurd ?

HandigeHarrie
Berichten: 1393
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Dwangbevel in het buitenland

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Moneyman schreef:
14 feb 2023 11:12
juliomariner schreef:
14 feb 2023 09:21
Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat de ambtenaar niet kan aangeven wanneer de aanslag en de herinneringen en aanmaningen zijn verstuurd.
TS kreeg er ook geen kopieen van.
Dat is dan ook het deel waarover ik adviseerde een klacht in te dienen, want dit is onbehoorlijk. Al hangt het verloop van het gesprek ook nogal af van de input van de andere deelnemer natuurlijk :wink:
Als er geen aanmaningen zijn verstuurd, dan is toch onterecht de deurwaarder ingeschakeld ?

Moneyman
Berichten: 30210
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dwangbevel in het buitenland

Ongelezen bericht door Moneyman »

HandigeHarrie schreef:
14 feb 2023 13:56
Als er geen aanmaningen zijn verstuurd, dan is toch onterecht de deurwaarder ingeschakeld ?
Het sturen van aanmaningen is niet verplicht.

marieke-1975
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 feb 2023 13:06

Re: Dwangbevel in het buitenland

Ongelezen bericht door marieke-1975 »

Gemeente vandaag nog een keertje gebeld. Kreeg een alleraardigste mevrouw aan de telefoon. Ze gaf gelijk aan dat de aanslag + de aanmaningen niet zijn verstuurd omdat het adres onbekend was in hun systemen. Dat ik nu een dwangbevel heb gekregen was volgens haar dan ook niet terecht. Alleen zijn had geen rechten om daar wat aan te kunnen doen. Dus werd ik doorverbonden naar iemand die dat wel zou kunnen.

En ja hoor, daar kreeg ik de "boze ambtenaar" weer aan de telefoon. Hij maakte zijn collega uit voor leugenaar, ze zat er helemaal naast, ze heeft verkeerd gekeken. Alles wat ze mij had gezegd werd direct ontkent. Het lag op het puntje van zijn tong om mij een zeurdoos te noemen. Wederom kreeg ik te horen dat hij niets ging opsturen want bezwaar en beroep is toch kansloos bij een dwangbevel voor zo'n laag bedrag. Wat een fijne denkwijze. Jammer genoeg heb ik het gesprek niet opgenomen.

Ik heb namen en rugnummers genoteerd. Omdat de aardige mevrouw nogal hardop aan het denken was kon ik zo precies alles meeschrijven. Dit krijgt dus hopelijk een staartje bij de ombudsman.

juliomariner
Berichten: 4864
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Dwangbevel in het buitenland

Ongelezen bericht door juliomariner »

Of het juridisch correct is weet ik niet maar ik zou het bedrag zonder de kosten betalen en dan overal waar dat mogelijk is een klacht indienen. In elke klacht vooral de naam van die ambtenaar noemen.
Niet hier want dat laten de forumregels niet toe.

HandigeHarrie
Berichten: 1393
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Dwangbevel in het buitenland

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Moneyman schreef:
14 feb 2023 14:47
HandigeHarrie schreef:
14 feb 2023 13:56
Als er geen aanmaningen zijn verstuurd, dan is toch onterecht de deurwaarder ingeschakeld ?
Het sturen van aanmaningen is niet verplicht.
Is het niet zo dat er een verplichting is om één aanmaning als herinnering te sturen?

Moneyman
Berichten: 30210
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dwangbevel in het buitenland

Ongelezen bericht door Moneyman »

HandigeHarrie schreef:
17 feb 2023 14:03
Moneyman schreef:
14 feb 2023 14:47
HandigeHarrie schreef:
14 feb 2023 13:56
Als er geen aanmaningen zijn verstuurd, dan is toch onterecht de deurwaarder ingeschakeld ?
Het sturen van aanmaningen is niet verplicht.
Is het niet zo dat er een verplichting is om één aanmaning als herinnering te sturen?
Nee. Er is een boete verzonden en/of overhandigd, dat is voldoende. Aanmaningen, herinneringen enz. zijn niet vereist (al wordt het in de praktijk wel gedaan).

Plaats reactie