LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aangetekend pakje niet ontvangen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
-zwart-wit-
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2012 22:14

Aangetekend pakje niet ontvangen

Ongelezen bericht door -zwart-wit- »

Goedendag,

via marktplaats heb ik een sierraad gekocht, om zeker te zijn dat dit zou aankomen op mijn huisadres heb ik gevraagd en betaald voor "aangetekend" versturen.

Ik zou de code doorkrijgen om het pakje te kunnen traceren, die heb ik niet gekregen. Ook het pakje is niet binnengekomen. Ik heb gemaild met de verkoper, die heeft uiteindelijk gereageerd dat ik moet bewijzen dat ik het pakje niet binnen heb gekregen!

Bij mijn weten is de afzender hier verantwoordelijk voor, ik heb via internetbankieren het geld overgemaakt, hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?

Ik kan namelijk niet bewijzen dat ik geen pakje heb gehad als ik de bijbehorende code niet heb gekregen van de verzender.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Aangetekend pakje niet ontvangen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Tuurlijk is de afzender verantwoordelijk, die kan ook een procedure starten bij Post.nl als het pakje niet is aangekomen. Zonder T&Tcode begin je niks, klopt. En als hij dat niet geven wil (kan) heeft hij je bedonderd.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Aangetekend pakje niet ontvangen

Ongelezen bericht door trail46 »

-zwart-wit- schreef: Bij mijn weten is de afzender hier verantwoordelijk voor, ik heb via internetbankieren het geld overgemaakt, hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?

Ik kan namelijk niet bewijzen dat ik geen pakje heb gehad als ik de bijbehorende code niet heb gekregen van de verzender.
Dat gaat moeilijk worden, want zoals vogels al melde in ieder geval niet via de bank. Als jezelf een bedrag overmaakt via internetbankieren is dat niet terug te draaien. Wat anders is het dat je wel de verkoper hierop kan aanspreken. Je verteld geen code ( barcode ?)te hebben gekregen en dus zou je contact op kunnen nemen met https://mijnpakket.postnl.nl/CustomerInfo om te vragen of zij dat wellicht daar iets over kunnen zeggen.

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Aangetekend pakje niet ontvangen

Ongelezen bericht door klaas1978 »

trail46 schreef:Je verteld geen code ( barcode ?)te hebben gekregen en dus zou je contact op kunnen nemen met https://mijnpakket.postnl.nl/CustomerInfo om te vragen of zij dat wellicht daar iets over kunnen zeggen.
Ik vrees het ergste. De verzender had een Track and Trace code moeten geven en het feit dat hij dat niet gedaan heeft betekent waarschijnlijk dat je besodemieterd bent en kunt fluiten naar zowel je geld als je sieraad.

Het enige wat je nu nog kan doen is de boosdoener rapporteren bij Marktplaats en aangifte doen van oplichting.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Aangetekend pakje niet ontvangen

Ongelezen bericht door Jefdus »

klaas1978 schreef: Het enige wat je nu nog kan doen is de boosdoener rapporteren bij Marktplaats en aangifte doen van oplichting.
Inderdaad. en accepteren dat je je geld kwitj bent, want de politie zal hier geen prioriteit aan geven

SneeuwWhitje
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jun 2012 14:35

Re: Aangetekend pakje niet ontvangen

Ongelezen bericht door SneeuwWhitje »

Internetoplichting heeft bij de politie geen prioriteit. Wat u echter wel zou kunnen doen is een advocaat in de arm nemen en een civiele zaak starten tegen deze persoon. Echter, zal de advocaat u waarschijnlijk meer geld kosten dan het sieraad, en is er een hele grote mogelijkheid dat u uw geld niet terug krijgt en de oplichter er zonder kleerscheuren vanaf komt.

Succes!

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Aangetekend pakje niet ontvangen

Ongelezen bericht door Leojes30 »

kijk ook eens op de website van opgelicht op internet, zij mailen ook met de geen die dit gedaan heeft en in sommige gevallen helpt zoiets al, je moet een stappenplan invullen en zo kunnen ze al heel veel info achterhalen

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Aangetekend pakje niet ontvangen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

SneeuwWhitje schreef:Internetoplichting heeft bij de politie geen prioriteit. Wat u echter wel zou kunnen doen is een advocaat in de arm nemen en een civiele zaak starten tegen deze persoon. Echter, zal de advocaat u waarschijnlijk meer geld kosten dan het sieraad, en is er een hele grote mogelijkheid dat u uw geld niet terug krijgt en de oplichter er zonder kleerscheuren vanaf komt.

Succes!
Dit is geen internetoplichting maar gewone oplichting (even met de aanname dat TS inderdaad is opgelicht). De oplichter heeft slechts een website als kanaal gebruikt, maar had net zo goed een krantenadvertentie kunnen plaatsen of een kaartje bij de supermarkt op kunnen hangen.

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: Aangetekend pakje niet ontvangen

Ongelezen bericht door armiva »

Zet je verhaal op www.opgeletopinternet.nl
Misschien zijn er meer gedupeerden. Zij verzamelen alle gegevens en kunnen bemiddelen.
En doe altijd aangifte via www.mijnpolitie.nl en bij marktplaats.
Geen aangifte = niet opgelicht, en de oplichter kan zijn gang maar gaan.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aangetekend pakje niet ontvangen

Ongelezen bericht door ArneLH »

De zaak is voor risico van de verkoper tot het moment van aflevering. Gaat het om een professionele verkoper en wordt de bestelling verzonden dan is aflevering de bezorging (art. 7:11 BW). Heeft de ts gekocht bij een particulier dan ligt dat lastiger, dan is namelijk het in het bezit van de koper stellen de aflevering (art. 7:9 BW). De vraag die zich dan opdringt is in welke hoedanigheid PostNL optreedt: als vertegenwoordiger van de verkoper of van de koper. Als de koper instructies geeft over de verzending is naar mijn mening dan het risico voor de koper. Uiteraard zal de verkoper dan, ingeval van een rechtszaak, wel moeten bewijzen dat daadwerkelijk overdracht heeft plaatsgevonden door aflevering bij het postkantoor.
Arnoud heeft er trouwens recentelijk over geblogd.

romeo64
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 mei 2010 21:47

Re: Aangetekend pakje niet ontvangen

Ongelezen bericht door romeo64 »

Heb je betaald met Paypal, creditcard of bank/giro ?

alfatrion
Berichten: 21930
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Aangetekend pakje niet ontvangen

Ongelezen bericht door alfatrion »

ArneLH schreef:De zaak is voor risico van de verkoper tot het moment van aflevering. Gaat het om een professionele verkoper en wordt de bestelling verzonden dan is aflevering de bezorging (art. 7:11 BW). Heeft de ts gekocht bij een particulier dan ligt dat lastiger, dan is namelijk het in het bezit van de koper stellen de aflevering (art. 7:9 BW). De vraag die zich dan opdringt is in welke hoedanigheid PostNL optreedt: als vertegenwoordiger van de verkoper of van de koper. Als de koper instructies geeft over de verzending is naar mijn mening dan het risico voor de koper.
De wet is duidelijk. Het risico gaat over op het moment dat het product in het bezig is gebracht van de koper. Dit product moet overgedragen worden op de plaats van de verkoper, wanneer er geen afwijkende afspraken zijn gemaakt (art. 6:41 BW). In het geval partijen overeenkomen dat het product bezorgt zal worden, al dan niet op instructie van de koper, dan ligt het risico van verzending bij de verkoper, tenzij hierover andere afspraken zijn gemaakt.

Overigens acht ik bezorging een ander begrip als aflevering, zodat een product wel aflevert kan zijn terwijl het niet bezorgt is.

Gesloten