Gekochte game niet werkzaam op laptop, bedrijf geeft geen thuis

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Gekochte game niet werkzaam op laptop, bedrijf geeft geen thuis

Ongelezen bericht door BreejKC »

@Methusalem. Uw vermogen tot begrijpend lezen is bedroevend laag en het neerhalen van andere mensen is opvallend hoog.

Hoe goed ik die mensen van de Facebookgroep Computer problemen en vragen ken? Ik schrijf nota bene dat het mijn zoon is, de beheerder van die Facebookgroep. Ja, die ken ik heel goed.

U zegt dan wel heel veel verstand te hebben van deze materie, wat ik overigens in twijfel trek, omdat u hier ook geen oplossingen voor het probleem van TS aandraagt. U breekt alleen maar af.

Maar al zou u veel verstand hebben van deze materie, dan heeft u genoemde Facebookgroep helemaal niet nodig, nog nooit nodig gehad en bewijst u hiermee dus zelf dat u over het functioneren van deze Facebookgroep helemaal niets afweet.

Sorry voor dit misschien wat felle commentaar. Dat krijg je als je het presteert in één reactie jezelf tegen te spreken en je volstrekt ongeloofwaardig te maken.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Gekochte game niet werkzaam op laptop, bedrijf geeft geen thuis

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Wellicht is FB een beter platform dan hier (iets minder anoniem dan hier*) maar ik ben ook niet direct voorstander van een digitale vreemde toegang te bieden tot een systeem via Teamviewer. Hoe goed de bedoelingen ook (!)

*Ook ik kan op FB een hulpgroep oprichten via een profiel met een willekeurige naam....overal tijdens de hulp een keylogger installeren en na 6 mnd en genoeg data (en positieve reviews) in 1x "oogsten".

Anno 2023 moet je altijd rekening houden met mogelijk misbruik.

Methusalah
Berichten: 1199
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Gekochte game niet werkzaam op laptop, bedrijf geeft geen thuis

Ongelezen bericht door Methusalah »

BreejKC schreef:
17 aug 2023 18:23
@Methusalem. Uw vermogen tot begrijpend lezen is bedroevend laag en het neerhalen van andere mensen is opvallend hoog.

Hoe goed ik die mensen van de Facebookgroep Computer problemen en vragen ken? Ik schrijf nota bene dat het mijn zoon is, de beheerder van die Facebookgroep. Ja, die ken ik heel goed.

U zegt dan wel heel veel verstand te hebben van deze materie, wat ik overigens in twijfel trek, omdat u hier ook geen oplossingen voor het probleem van TS aandraagt. U breekt alleen maar af.

Maar al zou u veel verstand hebben van deze materie, dan heeft u genoemde Facebookgroep helemaal niet nodig, nog nooit nodig gehad en bewijst u hiermee dus zelf dat u over het functioneren van deze Facebookgroep helemaal niets afweet.

Sorry voor dit misschien wat felle commentaar. Dat krijg je als je het presteert in één reactie jezelf tegen te spreken en je volstrekt ongeloofwaardig te maken.

Leuk en aardig maar jouw zoon is voor de rest van Nederland een onbekende. En wie zegt dat jij betrouwbaar bent. Puntje bij paaltje, het is NOOIT verstandig om dit te doen. Je loopt een gigantisch risico op dat moment. Waarom vind je dat zo moeilijk om te begrijpen? Enig idee hoe veel mensen worden opgelicht op deze manier? Ik denk het niet. Teamviewer zelf waarschuwt hier nota bene voor.

Advice to everyone
We advise TeamViewer users to be careful with unsolicited phone calls and to not grant access to your devices (e.g. PC or mobile) to anyone you do not know or trust.


Mensen die op adviezen zoals jou in gaan zijn vaak de sjaak omdat ze de risico's zwaar onderschatten. Ik heb letterlijk grootschalige fraude meegemaakt door een directe en bevriende collega. En dan denk je mensen te kennen.

Er is te weinig informatie aangeleverd door de TS om een zinnig antwoord te kunnen geven. Ik ben Support Engineer van beroep geweest (afgelopen vier jaar), nogmaals ik weet waar ik het over heb. En nee, ik heb die facebook groep nooit nodig gehad. Ik kan mijn problemen doorgaans zelf goed oplossen. Ik zit dan ook niet op Facebook.

Wat je nodig hebt om dit te onderzoeken:

- Hardware specificiaties van het systeem
- Software versies van OS, DirectX, Grafische kaart driver versie
- Instellingen van OS
- Een stap voor step uitleg van begin installatie tot issue

En dat is nog maar de eerste ronde in het troubleshooting.

Onkruid71
Berichten: 2749
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Gekochte game niet werkzaam op laptop, bedrijf geeft geen thuis

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Wat we hier nodig hebben om een zinnig antwoord te kunnen geven of het spel op de laptop werkt, is merk /type/ variant laptop en dan kunnen we hier alleen maar zeggen of hij er op werkt.
Want voor hetzelfde geld is het een driver probleem, misschien wel een andere fout ergens.
Sws wil je echt gamen op een laptop koop dan altijd een echte gamers laptop en laatje goed informeren dan.

Nijogeth
Berichten: 10058
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gekochte game niet werkzaam op laptop, bedrijf geeft geen thuis

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
17 aug 2023 19:25
Sws wil je echt gamen op een laptop koop dan altijd een echte gamers laptop en laatje goed informeren dan.
Dat hele gamelaptop, gamepc is allemaal leuk en aardig, maar zegt vrij weinig. Je kan een hele goedkope gamelaptop kopen en een betere gewone laptop voor dezelfde prijs. Vaak doe de term game vooral iets met de prijs

Onkruid71
Berichten: 2749
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Gekochte game niet werkzaam op laptop, bedrijf geeft geen thuis

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
17 aug 2023 19:42
Onkruid71 schreef:
17 aug 2023 19:25
Sws wil je echt gamen op een laptop koop dan altijd een echte gamers laptop en laatje goed informeren dan.
Dat hele gamelaptop, gamepc is allemaal leuk en aardig, maar zegt vrij weinig. Je kan een hele goedkope gamelaptop kopen en een betere gewone laptop voor dezelfde prijs. Vaak doe de term game vooral iets met de prijs
Daarom zeg ik ook, dat je je dan goed moet laten informeren.

Plaats reactie