Klikfraude op Marktplaats Admarkt / Marktplaats Pro

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
gedupeerdemarketeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2022 16:54

Klikfraude op Marktplaats Admarkt / Marktplaats Pro

Ongelezen bericht door gedupeerdemarketeer »

Hallo,

Ik heb mij recentelijk ingeschreven voor Marktplaats Pro / Marktplaats Admarkt. Ik kreeg 50 EUR en heb het uitgeprobeerd voor mijn webshop.

Nu heb ik een probleem:

Op zich ben ik wel tevreden want soms krijg ik bestellingen vanuit mijn advertenties. Maar er zijn dus ook dagen waarbij er honderden keren zo niet duizenden keren als ik geen limiet instel op mijn advertentie word geklikt. In Marktplaats kan ik niet inzien uit welke landen die kliks komen en op welke tijden ze worden geplaatst. Maar gelukkig kan ik dit in Google Analytics wel zien. Ik zie dat de kliks 's nachts in vlagen worden geplaatst en uit landen zoals China en Rusland komen. Dat zijn dus overduidelijk geen echte Nederlandse personen die interesse in mijn producten hebben. Dit lijkt meer op bots. Dus ik denk dat er klikfraude op mijn Admarkt / Marktplaats Pro plaatsvond. Marktplaats heeft het onderzocht en heeft gesteld dat het geen klikfraude is. Ze hebben enorm hoge facturen gestuurd die ik weigerde te betalen en daarom hebben ze het doorgeperst naar een incassoburau. Nu heb ik betaald maar ik voel me eigenlijk gewoon opgelicht op Marktplaats, maar dit keer door marktplaats zelf, LOL! Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

NeoDutchio
Berichten: 12351
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klikfraude op Marktplaats Admarkt / Marktplaats Pro

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bij de collegae van Kassa hebt u al het advies gekregen om deze vraag op www.higherlevel.nl te stellen. Dat is namelijk een forum voor ondernemers.

J. Deltoer
Berichten: 3124
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Klikfraude op Marktplaats Admarkt / Marktplaats Pro

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Verstandig om het daar ook na te vragen, maar dat sluit beantwoording op deze site niet uit. Sinds gebruikers van het forum van opgelicht naar dit forum werden verwezen zie ik dit forum niet uitsluitend een aangelegenheid meer voor strikt consumenten.

DeZevendeHenk
Berichten: 804
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Klikfraude op Marktplaats Admarkt / Marktplaats Pro

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Volgens mij is de basisregel hetzelfde voor iedere leverancier die je niet vertrouwd, daar doe je geen zaken (meer) mee. Kon je trouwens geen cap zetten op de dagelijkse kosten en het zo monitoren en in de hand houden?

Nuffie
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2004 08:50

Re: Klikfraude op Marktplaats Admarkt / Marktplaats Pro

Ongelezen bericht door Nuffie »

Zitten misschien wel mensen met een VPN bij. Zou ik ook doen op Marktplaats...

Plaats reactie