LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Glasvezel Twente: ook ander mogelijkheden dan Caiway?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
paola.melenberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2020 19:36

Glasvezel Twente: ook ander mogelijkheden dan Caiway?

Ongelezen bericht door paola.melenberg »

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe Provider, maar helaas is de enige provider met glasvezel caiway. Tenminste bij mij in Twenterand, wordt dit nog een keer anders? en wanneer? want er is nu niet echt concurrentie. dus ook geen goede aanbiedingen.en keus.

16again
Berichten: 16157
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Glasvezel Twente: ook ander mogelijkheden dan Caiway?

Ongelezen bericht door 16again »

Inderdaad nauwelijks keus: online.nl en zakelijk routit lijken wel te kunnen leveren in die regio. Maar of je dat echt alternatieven zijn.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Glasvezel Twente: ook ander mogelijkheden dan Caiway?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Er zullen zelden twee glasvezelkabels naast elkaar gelegd worden.

Cro
Berichten: 2086
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Glasvezel Twente: ook ander mogelijkheden dan Caiway?

Ongelezen bericht door Cro »

Ten eerste komt de concurrentie vaak natuurlijk niet alleen van andere glasvezel aanbieders maar ook juist van kabel internet, bijvoorbeeld Ziggo of soms een lokale aanbieder en natuurlijk ook van KPN en resellers op hun ADSL netwerk.

Dat gezegd te hebben lijkt het in Twenterand best veel met de postcode te maken te hebben. Op sommige plaatsen lijkt het aanbod op glasvezel beperkt te zijn tot Caiway, Fiber en Solcon terwijl op andere plaatsen in de gemeente Je weer kan kiezen uit KPN en resellers op hun Netwerk (o.a. T-mobile).

Of er meer providers zullen komen zal afhangen van die eigenaar is van het onderliggende netwerk. Die kan namelijkl bepalen of en tegen welke voorwaarden er aanbieders kunnen komen. Maar waar al glasvezel ligt zal niet heel nog een andere partij een eigen glasvezel netwerk komen aanleggen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Glasvezel Twente: ook ander mogelijkheden dan Caiway?

Ongelezen bericht door scontra »

paola.melenberg schreef:
03 apr 2020 19:41
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe Provider, maar helaas is de enige provider met glasvezel caiway. Tenminste bij mij in Twenterand, wordt dit nog een keer anders? en wanneer? want er is nu niet echt concurrentie. dus ook geen goede aanbiedingen.en keus.
Meestentijd zijn er op een glasvezelnetwerk meerder providers die via deze glasvezelverbinding hun diensten aanbieden.
Is bij u Caiway de enige, dan houdt het daarbij inderdaad op.
Mogelijk zijn er te weinig aansluitingen om het voor andere providers interessant te maken om ook hun diensten aan te bieden. Weinig aansluitingen (potentiële klanten), weinig concurrentie !!

Of dat (ooit) anders zal worden en wanneer, dat valt uiteraard niet te voorspellen, maar des te meer aansluitingen, des te meer keuze !
Laatst gewijzigd door scontra op 04 apr 2020 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Glasvezel Twente: ook ander mogelijkheden dan Caiway?

Ongelezen bericht door scontra »

Theotrucker schreef:
04 apr 2020 09:36
Er zullen zelden twee glasvezelkabels naast elkaar gelegd worden.
Er hoeven geen meerdere glasvezelnetwerken te worden aangelegd, om een keuze te kunnen hebben uit meerdere providers.
De providers zullen geen interesse hebben om op dit glasvezelnetwerk actief te zijn i.v.m. een tekort aan potentiële klanten.

16again
Berichten: 16157
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Glasvezel Twente: ook ander mogelijkheden dan Caiway?

Ongelezen bericht door 16again »

scontra schreef:
04 apr 2020 10:21
Er hoeven geen meerdere glasvezelnetwerken te worden aangelegd, om een keuze te kunnen hebben uit meerdere providers.
De providers zullen geen interesse hebben om op dit glasvezelnetwerk actief te zijn i.v.m. een tekort aan potentiële klanten.
Die potentiële klanten zijn er gewoon, en glasinfra ligt er.
De schoen wringt wellicht ergens anders: De tarieven, die CIF/CaiWay doorberekent aan andere providers, om van hun glas gebruik te maken. Voor zover CIF/CaiWay daar al aan mee wil werken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Glasvezel Twente: ook ander mogelijkheden dan Caiway?

Ongelezen bericht door berndv »

paola.melenberg schreef:
03 apr 2020 19:41
maar helaas is de enige provider met glasvezel caiway. Tenminste bij mij in Twenterand
dan moet je beter kijken denk ik, want het deel twenterand dat caiway kan krijgen is het deel dat op het oude cogas netwerk zit en die kunnen kiezen uit caiway, online en solcon. Ze zeggen dat kliksafe ook kan, maar daar kan ik geen verdere info van vinden, en hun postcodecheck geeft niet aan dat er mogelijkheden zijn

https://www.cogas.nl/Wat-we-doen/Glasvezel-en-coax

Gesloten