LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitgaande mail geblokkeerd zonder melding...

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Ed Boon

uitgaande mail geblokkeerd zonder melding...

Ongelezen bericht door Ed Boon »

12 nov. 2003 ochtends check mijn mail ....niets aan de hand.
in de middag check mijn mail error 550 outgoing mail blocked.
na bellen met de helpdesk die bovendien erg onbeschoft was.
kon hij mij vertellen dat mijn uitgaande email geblokkeerd was omdat ik spam verstuurde...... IK WEET VAN NIKS.
Heb ook nooit een waarschuwing gehad van chello of een mail dat ik afgesloten zou worden nee gewoon bom hop slot erop.
Wat ik moest doen is mijn pc beveiligen en dan mail naar abuse sturen.
Maar mijn pc is veilig ...alle xp updates en patches geinstalled altijd...
norton firewall altijd geupdate norton antivirus altijd geupdate ....mijn up en down stream controleer ik altijd upstream staat bijna altijd op nul dus geen overmatige uploads waar ik niet van weet.... ik weet niet wat ik er meer aan moet doen.
Nu een mail naar abuse gestuurd maar mijn mail blijft geblokkeerd.
krijg ook taal nog teken van chello.... wat nu ??


Jantje Smit

Re: uitgaande mail geblokkeerd zonder melding...

Ongelezen bericht door Jantje Smit »

Gast denkt slim te zijn maar is het niet...

Wat u heeft mnr. Boon heet een IP Block, UPC heeft poort 23 geblokkeerd zodat u niet kan e-mailen vanuit software op een vast pc.

Waarschijnlijk heeft u ooit "illegaal" software gedownload (vb. kazaa, warez sites) in de meeste van deze bestanden (.exe, .zip) zit een trojan cq spyware versholen. Welke dus vanuit uw pc (IP adres) spam verstuurd.

Dit kunnen duizenden berichten zijn en u hoeft er niks van te merken.

Wat ik u aanraad is dat u uw pc formatteerd en voortaan uw software/muziek/spellen netjes koopt bij een gerenomeerde software leverancer/muziek speciaalzaak.

Het enigste wat u wel kan is mail versturen en ontvangen via webmail, http://mail.chello.nl. Omdat u hier geen gebruik maakt van poort 23.

Dit heeft dus niks met een spamfilter te maken.
Groeten,

Jan Smit

Ed Boon

Re: uitgaande mail geblokkeerd zonder melding...

Ongelezen bericht door Ed Boon »

Ik ben niet geheel onervaren jantje smit en weet heus wel waar abraham de mosterd haalt....
formateer je pc beetje rigoreus he.... gooi je je auto ook op de schroothoop als je band lek is ??
En van kazaa enz haal ik nooit wat want is toch allemaal **** en besmet .....
nieuwsgroepen zijn beter ( alleen niet van chello)
dit is geen persoonlijke aanval maar je reactie lijkt wel erg veel op een chello helpdesk medewerker....

#_#
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 okt 2003 14:08

Re: uitgaande mail geblokkeerd zonder melding...

Ongelezen bericht door #_# »

Jantje Smit heeft de klokken weer horen luiden maarrrr....... je weet wel. Je hoeft natuurlijk niet gelijk te formatteren maar het is misschien wel handig om even te kijken of er inderdaad geen spyware of andere ongewilde activiteiten zoals hijackers in jouw computer zitten.

Het is wel raar dat je geen waarschuwing krijgt maar goed Chello is van UPC dus dan kan je wel van alles verwachten.

Ga gewoon naar een andere provider, dat is het beste dat je kunt doen.

Ni

JohanC

Re: uitgaande mail geblokkeerd zonder melding...

Ongelezen bericht door JohanC »

Wanneer er vanaf jou pc spam wordt geconstateerd door chello abuse.Sluiten zij direct zonder jou hiervan op de hoogt te stellen af. Dit doen ze om zo snel mogelijk de overlast te stoppen.
UPC heeft ten alle tijden het richt jou uitgaande e-mail af te sluiten wanneer jij overlast veroorzaakt op het netwerk en blijkbaar is dat zo.


Krueger
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 nov 2003 19:38

Re: uitgaande mail geblokkeerd zonder melding...

Ongelezen bericht door Krueger »

Jantje smit heeft gelijk.

TS, je weet misschien waar abraham mosterd uit haalt, dan weet je ook dat je geen virussen moet downloaden van kazaa. :)

Gesloten