LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPc verplicting nieuwe modem.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gast

UPc verplicting nieuwe modem.

Ongelezen bericht door Gast »

Afgelopen woensdag is er door UPC een nieuwe modem gebracht. de oude wilden ze direct meenemene maar omdat ik de nieuwe niet direct aan de praat kreeg heb ik de oude nog maar niet meegegeven.

UIteindelijk bleek de bijgeleverder softrware niet afdoende te wezen om het systeem verbinding te laten maken via de nieuwe modem. Na de helpdesk gebeld te hebben lukte dat wel. Nu blijkt echter dat ik iedere keer bij het opstarten handmatig de modem moet configureren. Het advies van UPC is om mijn netwerkkaart zelf opnieuw te installeren terwijl ze in een adem zeggen ik daar beter iemand bij kan halen die er verstand vasn heeft. Over de kosten kan niet gepraat worden. Wat kan ik doen om het systeem weer normaal werken te krijgen?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPc verplicting nieuwe modem.

Ongelezen bericht door agro »

Een goede raad, zorg dat je zo weinig mogelijk met UPC te maken hebt, als enigszins kan schakel over op ADSL.

Is net zo snel en je hebt niet met die arogante UPC te maken

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: UPc verplicting nieuwe modem.

Ongelezen bericht door Reink »

Mijn ervaring met Chello en hun helpdesk is dat ze weinig behulpzaam zijn als er ergens een probleem optreed. Zelf ben ik erg handig met computers waardoor ik alleen op UPC aangewezen ben als er bij hun wat niet goed gaat. En sta soms zelf te kijken hoe de "klantenservice" durft te reageeren op erg duidelijke vragen.

Maar wat ik van uw situatie niet begrijp is waarom het modem omgeruild moet worden, en waarvoor er een monteur kwam. In mijn ogen moet Chello/UPC voor een werkende verbinding zorgen en maakt het gebruikte modem niet veel uit. Werkt het met het "oude" modem wel goed dan zou ik me niet druk maken en de nieuwe, die configuratie problemen heeft, gewoon inleveren en er niet meer over beginnen.

Wel vind ik het vrij raar dat er een monteur langskomt, waarschijnlijk omdat er wat mis is, en deze een niet werkende verbinding achterlaat ... misschien is iets meer van de voorgeschiedenis wel makkelijk, want met de door u nu geschetste situatie is vrij weinig te beginnen.

Dat de helpdesk van Chello niet helpt en problemen erg uitsluit en van heel veel storingen de problemen op de klant afschuiven is gewoon een feit.

Jobar

Re: UPc verplicting nieuwe modem.

Ongelezen bericht door Jobar »

Vandaag heeft UPC mijn oude lancity modem ingeruild. Volgens mij worden alle oude lancity modems vervangen door nieuwe exemplaren. Er zat een duidelijke beschrijving bij wat er moest gebeuren en het aansluiten was dan ook een fluitje van een cent.

Na het opnieuw opstarten van de pc moet je internet explorer opstarten en deze gaat dan automatisch naar de chello site om je gegevens te bevestigen. Niet vergeten om je kabelmodem en je computer eventjes uit en weer aan te zetten.

Hierna had ik meteen weer verbinding. :D

Een vooralsnog tevreden gebruiker.

Tomara

Re: UPc verplicting nieuwe modem.

Ongelezen bericht door Tomara »

Ik ben blij dat we nog een oude modem van Telenet hebben, als ik zo die problemen hoor.

Anderhalve week geleden kregen we een brief van UPC, het ging om een nieuwe modem, het bekende verhaal.

Een paar dagen later krijgen we een brief waarin staat dat het ging om een fout en dat onze modem later dit jaar vervangen zal worden.

De volgende dag komt er een telefoontje, er was een foutje gemaakt, en onze modem zou gewoon vervangen worden op de eerst afgesproken datum.

Die datum was donderdag, ze zijn niet komen opdagen. We hebben de dag daarna gebeld en kregen we te horen dat onze modem voldoet aan de nieuwe eisen omdat het er eentje is van Telenet, en niet één van de modems die UPC destijds plaatste.

Eigenlijk toch wel grappig, niet alleen hebben ze meerdere keren toegeven dat hun service zuigt, dat bevestigen ze door zichzelf tegen te spreken, en ze geven ook nog eens leuk toe dat ze jaren geleden slechtere modems dan de concurrentie uitdeelden. Toch schattig.

Gesloten