LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] probleem met rekeningen van UPC

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Bas1978
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2004 01:16

probleem met rekeningen van UPC

Ongelezen bericht door Bas1978 »

Mijn moeder die in Alkmaar woont krijgt sinds de kabelmaatschappij overgegaan is begin 2004 naar UPC, rekeningen van hun op de naam van mijn vader haar EX-MAN.

De eerste 2 rekeningen heb ik ongeopend naar mijn vader gebracht in de veronderstelling dat het reclame zou zijn. En omdat de brief aan hem gericht was heeft mijn moeder deze niet geopend.

Echter mijn vader heeft doorgegeven dat het de rekening van het kabel tv abonnement betrof voor haar. dus de 3e rekening kwam deze heeft ze terug gestuurd en op de envelop geschreven dat de ten naam stelling onjuist is en of ze dit kunnen corrigeren. geen probleem dacht ze.

Volgende brief komt van UPC weer ten name van mijn vader. Dus dit keer belt mijn moeder de helpdesk, ze werd "redelijk" snel te woord gestaan. Mijn moeder heeft het probleem uitgelegd en de vraag gesteld of de ten naamstelling veranderd kon worden, zodat ze dan een correcte rekening zou kunnen krijgen.
Volgens de helpdesk medewerker was dit niet telefonisch mogelijk en moest zij een brief schrijven om dit te veranderen. Zo gezegd zo gedaan mijn moeder heeft een brief naar UCP gestuurd met daarin de juiste gegevens.
De helpdesk medewerker vertelde ook dat UPC alle adres gegevens van de vorige maatschappij heeft gehad die vroeger de kabel rekening incasseerde, echter twijfelt mijn moeder hier sterk aan omdat zij de energie rekening waar dit voorheen een onderdeel van was wel op de juiste naam (haar naam) ontvangt.

Echter de volgende brieven en rekeningen komen weer allemaal op naam van mijn vader deze heeft mijn moeder allemaal retour afzender gedaan met steeds de juiste gegevens.

Echter nu kwam laatst dus een brief van Penninck & Landtheer Bv een incasso bureau, Deze heeft mijn moeder een brief aan gestuurd met daarin het hele verhaal nog een keer uitgelegd, en ook daarin de vraag of hun de juiste gegevens aan UPC kunnen doorgeven. Hierop isj nooit enig antwoord op gekomen.

De aanmaningen op een verkeerde naam bleven komen en mijn moeder heeft deze allemaal teruggestuurd. In de hoop dat de tekst die zij er toch vaak heeft opgeschreven door een medewerker gelezen zou worden en het probleem gecorrigeerd zou worden.

Nu kwam er laatst een brief van een ander incasso bureau IJ. Deze heeft mijn moeder weer direct terug gestuurd zonder te openen. Met daarop weer geadresseerde niet bekend op dit adres.

Mijn moeder is erg tevreden over het kabel product van UPC en vooral de zenders die ze nu ontvangt, maar door deze "traumatische ervaring" en mede door uw uitzending overweegt ze nu satelliet te nemen in plaats van kabel.

Na het lezen van dit stukje tekst zult u zich misschien afvragen hoe lang geleden mijn ouders gescheiden zijn. Nou dat is alweer bijna 20 jaar geleden. En mijn moeder vind het heel erg om steeds weer met de naam van mijn vader geconfronteerd te worden.

Mijn moeder heeft geen idee meer wat nu nog gedaan kan worden om dit probleem op te lossen.
Ze wil graag de rekening betalen maar wel op haar naam!
Ze heeft wel de beslissing genomen dat mocht de kabel worden afgesloten dan neemt ze direct satelliet mede dankzij uw uitzending.

Onze vraag is wat kunnen wij hier verder aandoen?
Wat gebeurd er als er een deurwaarder langskomt opzoek naar een persoon die er al 18 jaar niet meer woont? En kan mijn moeder UPC de hierdoor ontstane kosten verhalen op UPC?

Gast

Re: probleem met rekeningen van UPC

Ongelezen bericht door Gast »

Toch begrijp ik het niet helemaal. Zijn die brieven van de incassoburo's dan wel aan je moeder gericht? Of heeft je moeder die brieven van je vader wel geopend en niet retour afzender gestuurd?

Bas1978
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2004 01:16

Re: probleem met rekeningen van UPC

Ongelezen bericht door Bas1978 »

Alle correspondentie was en is dus nog steeds aan mijn vader gericht, die brief van het eerste incassobureau hebben wij inderdaad met een brief beantwoord die mede opgesteld is door mijn vader. In de hoop dat het incassobureau UPC duidelijk konden maken wat er aan de hand is.

Zelf heb ik ook op een administratie gewerkt en voordat ik een incassobureau inschakelde zorgde ik altijd dat ik er zeker van was dat er geen correspondentie met een debiteur was, en dat alle gegevens op de facturen correct waren.

Zelf begin ik nu te begrijpen waarom we UPC zovaak op tv zien bij de verschillende consumenten programma's wat ik niet begrijp is dat zo'n groot bedrijf als UPC zijn administratie na zoveel jaren van klachten nog niet op orde heeft gebracht.

Gast

Re: probleem met rekeningen van UPC

Ongelezen bericht door Gast »

Het probleem met UPC is dat ze brieven niet verwerken. Je kan soms letterlijk honderden keren een brief schrijven voordat ze eindelijk de moeite nemen om de brief te lezen en te beantwoorden. Intrum Justitia werkt vrijwel op dezelfde wijze: gewoon betalen en verder niet zeuren. IJ is al bijna een half jaar aan het dreigen dat ze me gaan dagvaarden. Ik wacht nog steeds op bericht. Neem lekker een schotel antenne dan ben je van UPC af. Dat zal je moeder veel ellende, verdriet, frustratie en tijd schelen.

Gesloten