LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld gestolen door PokerStars?

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Geld gestolen door PokerStars?

Ongelezen bericht door Mark1992 »

puma73 schreef:
Mark1992 schreef:Ik heb zelf ook hetzelfde probleem ondervonden met PokerStars. Ik speelde zelf een online spel waarbij ik Paysafekaarten kocht voor spelgeld, en dit gebruikte op Pokerstars om het daarna weer uit te laten betalen. Ik had toen voor €420 gekocht en gebruikt waarna ik het liet uitbetalen. Gelijk hierna werd mijn account bevroren en moest ik aantonen dat de gebruikte Paysafekaarten van mij waren door er een foto van te maken. Ik heb ze natuurlijk uitgelegd hoe ik eraan ben gekomen maar ik kreeg als reactie gewoon weer het precieze standaard antwoord en dit volgde ongeveer 3 keer tot ik er klaar mee was.

Ik heb een mail opgesteld dat ik mijn geld terug wil, hetgeen dat een Nederlander stort wordt gezien als zijn/haar geld want die €420 blijft jouw eigendom. Op deze reactie kreeg ik terug dat Pokerstars gevestigd is in Malta en dat ze daar niets mee te maken hebben... Na dit te lezen was ik er helemaal klaar mee waarna ik een wat duidelijkere e-mail heb geschreven met daarin gelinkt naar wetsartikelen die duidelijk gesteld zijn. Heb hier ook in vermeld dat als ik weer een standaard antwoord terug krijg op die e-mail dat ik gewoonweg een rechtelijke procedure zou starten tegen PokerStars waardoor ik niet alleen mijn geld, maar ook alle proceskosten op hun zal gaan verhalen. Want hoe je het draait of keert; Het gestorte geld van jou op Pokerstars blijft jouw geld. Jouw account blijft eigendom van Pokerstars, maar het geld niet!

Hierop kreeg ik snel een reactie terug dat ze mij al het geld in mijn account zouden terugstorten maar dat mijn account bevroren zou blijven en ik geen nieuw account meer aan mocht maken. Hier ging ik mee akkoord waarna ik mijn €420,- kreeg. Het ging er voornamelijk om dat ze mijn account gelijk hadden bevroren waardoor ik er dus niet meer op kon inloggen en daardoor geen gebruik kon maken van hun supportsysteem, maar dat ik verplicht was om telkens weer te mailen waar ze je eerst proberen af te schepen met hun regels, die niet voldoen aan de Nederlandse wetgeving.
Waarom zou een bedrijf gevestigd in Malta zich moeten conformeren aan de Nederlandse wetgeving??
Heel simpel, als je op de Nederlandse markt kansspellen wil aanbieden, moet je dat doen volgens de Nederlandse wetgeving. De Nederlandse wetgeving stelt dit, dus Pokerstars moet zich eraan houden.

Even een heel simpel voorbeeldje:

In een land, land X, is geen regelgeving op het gebied van kansspellen en iedereen mag meedoen ongeacht de leeftijd. Stel je nou eens voor dat een bedrijf uit dat land, waar het allemaal mag zijn diensten gaat aanbieden in Nederland. Hoeft dit bedrijf zich dan niet te houden aan de minimale leeftijd van 18 jaar en ouder omdat dat in hun eigen land niet zo is? Mogen ze kansspellen aanbieden aan 14 jarige Nederlandse kinderen omdat het bedrijf toevallig in dat land is gevestigd?

Je moet je als bedrijf aan de Nederlandse wetgeving houden, ook als je alleen in Nederland opereert en het bedrijf gevestigd is in een ander land.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Geld gestolen door PokerStars?

Ongelezen bericht door puma73 »

Mark1992 schreef: Heel simpel, als je op de Nederlandse markt kansspellen wil aanbieden, moet je dat doen volgens de Nederlandse wetgeving. De Nederlandse wetgeving stelt dit, dus Pokerstars moet zich eraan houden.

Even een heel simpel voorbeeldje:

In een land, land X, is geen regelgeving op het gebied van kansspellen en iedereen mag meedoen ongeacht de leeftijd. Stel je nou eens voor dat een bedrijf uit dat land, waar het allemaal mag zijn diensten gaat aanbieden in Nederland. Hoeft dit bedrijf zich dan niet te houden aan de minimale leeftijd van 18 jaar en ouder omdat dat in hun eigen land niet zo is? Mogen ze kansspellen aanbieden aan 14 jarige Nederlandse kinderen omdat het bedrijf toevallig in dat land is gevestigd?

Je moet je als bedrijf aan de Nederlandse wetgeving houden, ook als je alleen in Nederland opereert en het bedrijf gevestigd is in een ander land.
Zolang er niet officieel in Nederland online gegokt mag worden, valt dit bedrijf onder de Maltese wetgeving en heeft de Nederlandse wetgeving geen millimeter grip op dit bedrijf.

Dus helaas pindakaas, geen centjes want dit bedrijf trekt een lange neus naar jou en de Nederlandse wetgeving.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Geld gestolen door PokerStars?

Ongelezen bericht door Mark1992 »

puma73 schreef:
Mark1992 schreef: Heel simpel, als je op de Nederlandse markt kansspellen wil aanbieden, moet je dat doen volgens de Nederlandse wetgeving. De Nederlandse wetgeving stelt dit, dus Pokerstars moet zich eraan houden.

Even een heel simpel voorbeeldje:

In een land, land X, is geen regelgeving op het gebied van kansspellen en iedereen mag meedoen ongeacht de leeftijd. Stel je nou eens voor dat een bedrijf uit dat land, waar het allemaal mag zijn diensten gaat aanbieden in Nederland. Hoeft dit bedrijf zich dan niet te houden aan de minimale leeftijd van 18 jaar en ouder omdat dat in hun eigen land niet zo is? Mogen ze kansspellen aanbieden aan 14 jarige Nederlandse kinderen omdat het bedrijf toevallig in dat land is gevestigd?

Je moet je als bedrijf aan de Nederlandse wetgeving houden, ook als je alleen in Nederland opereert en het bedrijf gevestigd is in een ander land.
Zolang er niet officieel in Nederland online gegokt mag worden, valt dit bedrijf onder de Maltese wetgeving en heeft de Nederlandse wetgeving geen millimeter grip op dit bedrijf.

Dus helaas pindakaas, geen centjes want dit bedrijf trekt een lange neus naar jou en de Nederlandse wetgeving.

Als je mijn verhaal had gelezen, dan had je gezien dat ik mijn geld dus wel terug heb gekregen... Maar aangezien lezen niet voor iedereen is weggelegd kan ik je niets kwalijk nemen. Tevens hoeft Nederland geen officiële wetgeving te hebben op het gebied van online gokken, ze hebben wel een wetgeving over het actief bezig zijn in Nederland en waar je recht op hebt. Zoals ik aangaf, is het account altijd eigendom van PokerStars, maar het geld dat jij stort blijft jouw eigendom en jij hebt recht om dit op te nemen wanneer jij dit wil.

Dit is hetzelfde bij een bank... Jij stort geld en dat geld is van jouw. Zou leuk zijn; een bank vanuit een ander land gaat opereren in Nederland, Nederlanders storten hun geld en je bankrekening wordt geblokkeerd... Aaaand it's gone. Zo werkt het nou eenmaal niet. Ik heb mij prima verdiept toen mij dit overkwam in wat ze wel en niet mogen en het weigeren van uitbetalen mag dus niet.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Geld gestolen door PokerStars?

Ongelezen bericht door puma73 »

Het is en blijven sites die vanaf het buitenland opereren en onder de wetgeving van het land waar deze sites geregistreerd staan.

Deze sites hebben helemaal geen Nederlandse licentie om hier gokspelen te mogen aanbieden. Ergo, als je ze wilt aanpakken zul je dat conform de vigerende wetgeving in het land van registratie moeten doen.

Gesloten