LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Global Collect BV en HOSHI NL

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
uiltje 6
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2010 16:19

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door uiltje 6 »

Ik zie zojuist dat er gisteren een bedrag van € 119,88 is afgeschreven van mijn (zakelijke) rekening.
Ik heb mijn bank direct gebeld, het wordt terug gestort.
Het is verbazingwekkend hoe lang dit soort praktijken al aan de gang zijn!!!

Er stond een betalingskenmerk bij en de vermelding "zoosk"
Als je dat googlet kom je op een datingsite terecht....

bacolientje
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2010 21:43

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door bacolientje »

ja global he staan ze bekend onder kan wel dom zijn maar ik weet ook ook onder welke sites ze nog meer spelen ze moeten internet bingo gaan verbieden maar ja ze zitten in buitenland he kunnen ze niks mee dus weg er mee met heel global

schafer1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2010 15:53

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door schafer1 »

Controleerde vandaag mijn bankrekening, tot mijn verbazing was er twee keer 90,-- euro van mijn bankrekening afgehaald door Clobal Collect met de tegenrekening Friendfinder. Met de bank gebeld hoe dit kan, blijkt er een machtiging met mijn handtekening in omloop te zijn, heb het geld meteen laten storneren en de machtiging laten blokkeren. Ben toen maar even gaan googelen, wat blijkt dit geintje hebben ze veel vaker mensen geflikt.

Mensen mijn advies blokkeren en meteen aangifte doen bij de politie. Want hoe meer aangiften hoe sterker de zaak wordt, en je gaat geheid last krijgen van een deurwaarder en met je aangifte in de hand sta je sterker!!!!!!!!!!!!!!

Chris

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Chris,

mischien zou je kunnen overwegen om van rekeningnummer te veranderen.
Als er inderdaad zoiets in omloop is, zal je je rekening bijna dagelijk moeten controleren.

En, behalve aangifte van diefstal, ook aangifte van fraude, en vervalsen persoonsgegevens.

Friendfinder is trouwens een soort sex-site... reken er dus maar op dat je dit vaker gaat overkomen, want nergens word zoveel gesjoemeld als in die wereld (spam, virussen, trojans, en nu diefstal en incasso-fraude)

Brian W.
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2011 18:09

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Brian W. »

Bij mij is er €74,97 afgeschreven door Global Collect B.V. in opdracht van Tip 300 of iets dergelijks.. Terwijl ik geen enkele uitgave heb gedaan omtrent dat bedrag en ik ken het bedrijf helemaal niet.

Ik ga nu dus ook even met de bank bellen en aangifte doen!

Brian

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Brian W. schreef:Bij mij is er €74,97 afgeschreven door Global Collect B.V. in opdracht van Tip 300 of iets dergelijks.. Terwijl ik geen enkele uitgave heb gedaan omtrent dat bedrag en ik ken het bedrijf helemaal niet.

Ik ga nu dus ook even met de bank bellen en aangifte doen!

Brian
Tip300.nl is een 'blanco' site: Under Construction.
Domeinnaam tip300.nl
Status actief
Houder UMDS Media Ltd.
Administratieve contactpersoon [email protected]
imdsmedia.com is een gereserveerde domeinnaam.

Volgens de WHOIS is het een duits bedrijf - met een gmail contact adres.
http://www.networksolutions.com/whois-s ... smedia.com

Vraag of je bank gelijk een selectieve blokkade aanbrengt op 'global collect'.
Ik zou ook een mail sturen aan global collect waarin je vraagt wie die tip300 is, en hoe zij erbij komen van jouw rekening geld te halen - dus, verzoek ze dringend om het bewijs van machtiging binnen 5 dagen aan jou te doen toekomen - anders volgt alsnog aangifte wegens incassofraude en diefstal.

Aanvulling - ik vermoed dat Global Collect totaal geen controle uitvoert, en gewoon domweg incasseert. Of zij nu fout zitten, of hun opdrachtgever, weet ik niet - maar ergens zit in die keten iets niet helemaal goed.

@ Brian W. -
zou je de omschrijving van die incasso eens kunnen plaatsen?
Laatst gewijzigd door Guardian72 op 20 feb 2011 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

sweet_devil8
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mei 2010 20:44

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door sweet_devil8 »

Lang geleden is er bij ons ook een keer geld afgeschreven door Hoshi. Wij hebben toen deze mensen gemaild en volgens hun hadden wij op een of andere zondag op een bandje gezegd akkoord te gaan met een abonnement. Het vreemde aan dit verhaal was dat wij op dit moment op vakantie waren in Frankrijk, dus het hele verhaal bleek niet mogelijk. We hebben vervolgens het geld gestorneerd, alle post terug gestuurd en gemaild dat ze met bewijzen van dit bandje mochten komen. Uiteraard nooit meer wat van gehoord, aangezien dit bandje niet bestond.

Les die je hieruit kan leren: waarschijnlijk zijn de bewijzen die ze hebben waarin je akkoord gaat, niet aanwezig.

GlobalCollect
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2009 09:16

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door GlobalCollect »

Brian W. schreef:Bij mij is er €74,97 afgeschreven door Global Collect B.V. in opdracht van Tip 300 of iets dergelijks.. Terwijl ik geen enkele uitgave heb gedaan omtrent dat bedrag en ik ken het bedrijf helemaal niet.

Ik ga nu dus ook even met de bank bellen en aangifte doen!

Brian
Beste Brian W.,

Ter verduidelijking: GlobalCollect verwerkt betalingen namens bedrijven die via het internet producten en diensten aanbieden. Deze bedrijven hebben GlobalCollect toestemming gegeven om een bedrag van uw rekening af te schrijven. Hier bent u volgens hen mee akkoord gegaan om zo een dienst of product te kunnen kopen. Controleer dus eerst of u of iemand anders binnen uw huishouden recentelijk iets online, per telefoon of post heeft gekocht.

Indien u niets via het internet heeft gekocht of wanneer u vermoedt dat u slachtoffer bent van identiteitsdiefstal of creditcardfraude, dient u contact op te nemen met uw bank om een restitutieprocedure te starten. Hoezeer wij u ook willen helpen, als Payment Service Provider zijn wij niet bevoegd om een restitutieprocedure of chargeback namens u te starten. U dient persoonlijk contact op te nemen met uw bank.

GlobalCollect service medewerkers zijn 24 uur per dag, 7 dagen in de week beschikbaar om antwoorden op uw vragen te geven via telefoonnummer 023 567 1549.

Met vriendelijke groet,

GlobalCollect - Support

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

GlobalCollect schreef: Ter verduidelijking: GlobalCollect verwerkt betalingen namens bedrijven die via het internet producten en diensten aanbieden. Deze bedrijven hebben GlobalCollect toestemming gegeven om een bedrag van uw rekening af te schrijven. Hier bent u volgens hen mee akkoord gegaan om zo een dienst of product te kunnen kopen. Controleer dus eerst of u of iemand anders binnen uw huishouden recentelijk iets online, per telefoon of post heeft gekocht.
Beste Global Collect,

Wat doet u bij berichtgeving zoals hier, dat onterecht word afgeschreven?
Zijn deze bedrijven zo, dat zij u ook van bewijs voorzien dat er accoord is?

Want, formeel gezien bent u diegene die afboekt, en dus dient u dit bewijs te hebben.

In geval van Tip300.. is dit een bestaand bedrijf? Gezien de website, die leeg is...

GlobalCollect
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2009 09:16

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door GlobalCollect »

Tip300 heeft idd geen website maar wij vonden wel deze link http://www.james4you.nl/opzeggen/bedrij ... brief.aspx

Tip300 verkoopt haar producten via de telefoon. Vermoedelijk heeft Brian W. in deze topic een product op deze wijze gekocht en hiervoor mondeling via de telefoon een eenmalige machtiging afgegeven om het verschuldigde bedrag van die bankrekening af te schrijven.

Tip300 neemt ieder gesprek op, als bewijs dat er opdracht is gegeven voor een eenmalige machtiging en dat de juiste bankrekeninggegevens zijn opgegeven. GlobalCollect als tussenpersoon faciliteert achtereenvolgens de betaling tussen Brian W. en Tip300.

Voor het internettijdperk waren alle betalingen (mail order and telefoon order (MOTO) even buiten beschouwing gelaten) altijd face-to-face; d.w.z. bij een overeenkomst was zowel de kopende als de verkopende partij fysiek aanwezig en werd door de betalende partij de benodigde documenten ondertekend (ondertekening van de machtiging of het creditcard bonnetje).
In toenemende mate worden veel producten en diensten betaald via het internet. Hier is de betalende partij niet fysiek aanwezig en kan er geen handtekening worden gezet op de machtiging of creditcard bonnetje.

In plaats van dit soort betalingen te verbieden (wat destijds voor de ontwikkeling van het internet ongewenst zou zijn geweest) hebben financiële instellingen wereldwijd toegestaan dat de regels over de wijze van betalen via internet ‘soepel’ worden toegepast. De risico’s worden afgewenteld op de leverancier die de internetbetaling accepteert. Dit betekent dat wanneer een consument een betaling betwist, en de leverancier geen handtekening kan overleggen (hetgeen altijd het geval is), de betaling door de consument kan worden gestorneerd of ge-chargebacked ten laste van de leverancier.

Dit is uiteraard een onwenselijke situatie, zowel voor de consument (met wiens bankrekening kan worden gefraudeerd) als voor de leverancier (die gevoelig was voor fraude van de consument). Inmiddels worden deze producten aangepast om de toets van de moderne wereld te doorstaan. Zo is het in Scandinavische landen gebruikelijk dat een machtiging (incasso) wordt geautoriseerd met een digitale handtekening. De wet voorziet hierin in deze landen. Creditcards kennen inmiddels ook 3D-Secure autorisaties en bovendien ontstaan tal van andere betaalmethoden (Ideal).

In Nederland kennen we nog geen digitale machtigingen en is het ‘ oude’ systeem nog steeds van toepassing. Dit betekent dat banken incasso’s verwerken waarvoor geen door de consument ondertekende machtiging hoeft te worden overgelegd. Wanneer een consument een betaling betwist (zonder opgaaf van reden) wordt deze in de eerste 8 weken altijd teruggestort door de bank van de consument. De incasserende partij is hier jegens de bank voor aansprakelijk (zij betaalt de bank terug, niet aan de consument). Overigens kan de consument na deze 8 weken nog 11 maanden de incasso aanvechten indien zij bewijs kan overleggen dat er geen mandaat is verleend.

Tot slot willen wij benadrukken dat wij slechts een tussenpersoon zijn die de betaling tussen leverancier en consument faciliteert. Wij zien onszelf als een collecterend bedrijf en niet een incassobedrijf. Incassobedrijven incasseren – indien nodig met rechtsmaatregelen - (wel of niet) verschuldigde betalingen. Wij zijn slechts een doorgeef luik die de betalingen tussen leveranciers en consumenten vergemakkelijkt.

Regelmatig en meerdere keren per jaar monitoren wij onze klanten waarvoor wij als tussenpersoon betalingen uitvoeren om zeker te zijn dat de regels niet worden overschreden. Daarnaast monitoren wij de nieuwe media zoals blogs en fora omdat dit een goed beeld geeft van wat er onder de consumenten leeft. Alsmede veel voorkomende klachten die ons bereiken via de service desk. Ook sluiten wij fraude gevoelige bedrijfssectoren uit. Dit is onderdeel van ons aanname beleid om eerlijk zaken te kunnen doen en onze relatie met de ruim 150 bankrelaties wereldwijd in stand te houden en de consumenten te beschermen.

GlobalCollect
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2009 09:16

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door GlobalCollect »

Guardian72 schreef:

"Beste Global Collect,
Wat doet u bij berichtgeving zoals hier, dat onterecht word afgeschreven?
Zijn deze bedrijven zo, dat zij u ook van bewijs voorzien dat er accoord is?"

Beste Guardian72

Wij zijn helaas niet bevoegd om namens u een betaling te betwisten. U dient zich te melden bij de betreffende partij om aldaar de betaling te betwisten. Indien de betreffende partij aan u niet bekend is, kunt u contact opnemen met GlobalCollect (zie URL einde bericht). Aan de hand van het betalingskenmerk, kunnen wij voor u het betreffende bedrijf identificeren/achterhalen. U kunt dit bedrijf aanschrijven met een verzoek de machtiging niet meer te gebruiken. U kunt bovendien het crediterende bankrekeningnummer laten blokkeren door uw eigen bank. Het gevolg hiervan is wel dat u dan niet meer in staat bent om uw bankrekening te laten debiteren door andere internetbedrijven waarvoor GlobalCollect ook collecteert en waar u wel de goederen en/of diensten van wil ontvangen (zoals biivoorbeeld vliegtickets, online spelletjes, etc).

De onderwerpen die in dit - en vele andere fora - aan de orde komen, worden door GlobalCollect gebruikt bij het reviewen van haar klanten.

http://www.globalcollect.com/consumers- ... pport-247/

GlobalCollect
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2009 09:16

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door GlobalCollect »

Brian W. schreef:Bij mij is er €74,97 afgeschreven door Global Collect B.V. in opdracht van Tip 300 of iets dergelijks.. Terwijl ik geen enkele uitgave heb gedaan omtrent dat bedrag en ik ken het bedrijf helemaal niet.

Ik ga nu dus ook even met de bank bellen en aangifte doen!

Brian
Brian W. heeft onlangs deze melding gedaan en wij horen graag of dit imiddels is opgelost en/of helder is waarom dit bedrag van uw rekening is afgeschreven.

PS. Het komt veelvuldig voor dat men niet direct de link kan leggen tussen een recente aankoop en GlobalCollect hoewel bij het bedrag soms ook wel weer een lampje gaat branden. Het komt ook regelmatig voor dat de schrijver op een forum niet op de hoogte was dat andere leden in het huishouden een aankoop hebben gedaan.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

GlobalCollect schreef: Brian W. heeft onlangs deze melding gedaan en wij horen graag of dit imiddels is opgelost en/of helder is waarom dit bedrag van uw rekening is afgeschreven.

PS. Het komt veelvuldig voor dat men niet direct de link kan leggen tussen een recente aankoop en GlobalCollect hoewel bij het bedrag soms ook wel weer een lampje gaat branden. Het komt ook regelmatig voor dat de schrijver op een forum niet op de hoogte was dat andere leden in het huishouden een aankoop hebben gedaan.
In dat geval - zorg ook voor een duidelijke omschrijving.
Als ik bij bedrijf A een bestelling doe, en een afschrijving word gedaan door bedrijf B - vind ik dat ook verdacht.
Ook handig : Vertel uw klanten dat zij dit duidelijk moeten doorgeven.

Ik heb het een keer gehad met TripleDeal als provider, met een omschrijving waar ik niets van begreep - dus gelijk storneren en afwachten maar.

Marie-Jose/BERT
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2011 11:32

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Marie-Jose/BERT »

:mrgreen: Ook ik ben er ingetrapt! Ik was geselecteerd na het invullen van een of andere Internet enquête heb toen een puzzelboekje gewonnen, maar moest wel 4,95 verzendkosten betallen.Nu dat heb ik betaald. even later is er gewoon geld afgeschreven, gelijk abonnement .Maar daar heb ik geen toestemming voor gegeven, dus geld terug laten storten. Wordt er een paar dagen later ineens een blad opgestuurd.Heb het gelijk weer terug gestuurd ongeopend. omdat ik lid zou zijn van dat blad.Een maand later krijg ik weer zo'n boekje, weer terug gestuurd. Ik weet heel heel zeker dat ik daar nooit mee ben ingestemd!
Vanmorgen kwam er een incasso brief dat ik even 54,97 binnen 5 dagen na dagtekening moet betalen.
Ammehoela........Doe er wat aan.
En de betreffende instantie is niet te bereiken : 0900-1030303
Het incassoburo benaderd en die me aantekening gemaakt, maar nu nog dat nummer0900- bellen, zijn steeds in gesprek.
Waarom doet niemand iets tegen dit soort achterlijke organisaties?!?!?!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Marie-Jose/BERT schreef: En de betreffende instantie is niet te bereiken : 0900-1030303
Niet bellen - ze kunnen je van alles wijsmaken - maar jij kan dan niets bewijzen.
Gewoon per mail of per fax een brief sturen dat je GEEN abbonement hebt genomen - en er ook nergens voor getekend hebt.

Deze ook aan dat incassoburo sturen - en zet daar een link naar het forum bij.

Lis1958
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:22

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Lis1958 »

ik heb hetzelfde verhaal als jullie allemaal, alleen inmiddels al in contact met een incasso bureau, genaamd MKB.
Afgelopen vrijdag ontving ik een brief van hen, in opdracht van Hoshi Sudoku, om maar even (binnen 10 dagen) het bedrag van 14,95 + 40,00 incassokosten en 0,03 debet rente over te maken.
Toen we op internet gingen kijken, vonden we wat voor bedrijf deze Hoshi Sudoku is.
Heb toen telefonisch contact opgenomen met het incasso bureau.
Bij hen is bekend om wat voor soort oplichting het gaat, maar aangezien er (nog) geen uitspraak over is gedaan door de betreffende instanties, moeten zij het als een normale opdracht verwerken.
Ik heb een mailtje gestuurd naar het incassobureau samen met mijn mailtje naar Hoshi, waarbij ik heb aangegeven geen verdere post meer wil ontvangen en zeker niet zal overgaan tot verdere betaling, aangezien ik geen abonnement ben aangegaan.
Gisteren heb ik een mailtje ontvangen van het incasso bureau, als ik binnen 3 dagen niet betaal, zullen verdere juridische stappen worden gezet en zijn alle kosten voor mij.
Heb onmiddellijk weer gereageerd en gezegd niet accoord te gaan. Dit was het advies van het incasso bureau, op alles meteen schriftelijk reageren!
Iemand enig idee wat me nu te wachten staat?

lil---liej
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2011 18:56

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door lil---liej »

Via deze weg wil ik nog een melding maken van het topic 'global collect',
Er is tot twee keer toe geld van mijn bankrekening afgeschreven.
€74,95 Global collect met grote letters erbij.

Ik heb het gelijk stopgezet en 'gelukkig' ook teruggestort gekregen.
Het is wel een vreemde zaak dat global collect zo met een automatische incasso telkens weer geld wegboekt en dat terwijl negen op de tien mensen het niet eens weet waarom het gaat en dat dit als sinds 2007 aan de gang is en er nog nooit wat aan gedaan is, dat is hooguit gewoon Belachlijk!

Global collect incasseerd het alleen maar,
maar waarvoor en welk bedrijf, dat zullen ze zelf waarschijnlijk niet weten!
Er wordt dan als excuus gebruikt dat je bijvoorbeeld via een telefoon een akkoord veklaring bent aangegaan met het dienstdoende bedrijf en daarmee dus akkoord gaat met de automatische incasso.

Bij mij is dit allemaal niet het geval,
zelf ga ik nooit in op dit soort telefoontjes. Het is toch altijd onzin en niet te vertrouwen en ook nog eens zonde van me tijd om naar zo'n langdradig verhaal te luisteren over wat ik allemaal wel niet heb gewonnen of kans op maak!
Dus bij deze ga ik hier ook aangifte van doen en dit verder uitzoeken.

Voor de gene die het zelfde is overkomen, melding maken bij de politie en uw bank! Is de korste en makkelijkste weg,

mvg
Lillian

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Lillian,

vergeet niet het bij de bank te melden, en een selectieve blokkade wegens incassofraude te eisen.
Als meer mensen dit doen, kan dit bedrijf zijn incassovergunning kwijtraken.

savanah93
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2011 15:11

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door savanah93 »

Ook ik ben erin getrapt in februari, ik ben telefonisch bereikt geworden dat ik een boekje had gewonnen t.w.v 29,95 en dat ik alleen maar 4,95 verzendkosten hoefde te betalen. Ik dacht dat zal wel goed zitten als het toch maar 4,95 is en dat boek kost 29,95 dan is dat wel een heel dik boek.
Een maand later kreeg ik een boekje van hoshi sudoku in de brievenbus en heb vanaf het eerste boekje meteen gebeld dat ik verder geen boekjes meer wou ontvangen en dat ik dus ook geen abonnement wou.
Ze zouden het abonnement stoppen.
Daarna kreeg ik weer boekjes en heb ik ze weer gebeld, toen zeiden ze me dat ik er telefonisch mee akkoord ben gegaan en dat ze duidelijk erbij vermeld hebben dat het abonnement met 12 maanden zou verlengd worden als ik niet binnen 10 dagen afgebeld had, ze stuurde me via mail het telefoongesprek door, daar hoor je niet in dat het verlengd word met 12 maanden maar dat het gewoon eenmalig 4,95 is!
Ik heb ze een mail gestuurd naar al hun 4 of 5 mail adressen om het abonnement te stoppen.
Ze zeiden dat ik eraan vastzit tot mei 2012 (nog een jaar dus).
Ik heb Mkbusiness incasso op me afgekregen voor een rekening van 54,99 en 2 weken later weer een rekening van 55,02.
Ik heb dit betaald omdat ik geen verdere problemen wil en omdat mkb mij telefonisch heeft gesproken en zei dat ik het beter kon betalen en daarna verder maatregelen zou kunnen gaan nemen.
Ik heb gisteravond een brief opgemaakt dat ik naar mkb, trosradar en de politie wil sturen, maar ben bang dat ik in verdere problemen kom.
Kunnen 1 van jullie mij helpen en misschien een tip geven?
Kan ik nog naar de bank gaan en alles uitleggen over oplichterij en mijn geld terug laten vorderen of is dat pech hebben?
Help aub ik weet me geen raad meer.

Groetjes Savanah
Ik heb ze gezegd dat ik nergens een handtekening voor heb gezet

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Jolijn »

savanah93 schreef:Ook ik ben erin getrapt in februari, ik ben telefonisch bereikt geworden dat ik een boekje had gewonnen t.w.v 29,95 en dat ik alleen maar 4,95 verzendkosten hoefde te betalen. Ik dacht dat zal wel goed zitten als het toch maar 4,95 is en dat boek kost 29,95 dan is dat wel een heel dik boek.
Een maand later kreeg ik een boekje van hoshi sudoku in de brievenbus en heb vanaf het eerste boekje meteen gebeld dat ik verder geen boekjes meer wou ontvangen en dat ik dus ook geen abonnement wou.
Ze zouden het abonnement stoppen.
Daarna kreeg ik weer boekjes en heb ik ze weer gebeld, toen zeiden ze me dat ik er telefonisch mee akkoord ben gegaan en dat ze duidelijk erbij vermeld hebben dat het abonnement met 12 maanden zou verlengd worden als ik niet binnen 10 dagen afgebeld had, ze stuurde me via mail het telefoongesprek door, daar hoor je niet in dat het verlengd word met 12 maanden maar dat het gewoon eenmalig 4,95 is!
Ik heb ze een mail gestuurd naar al hun 4 of 5 mail adressen om het abonnement te stoppen.
Ze zeiden dat ik eraan vastzit tot mei 2012 (nog een jaar dus).
Ik heb Mkbusiness incasso op me afgekregen voor een rekening van 54,99 en 2 weken later weer een rekening van 55,02.
Ik heb dit betaald omdat ik geen verdere problemen wil en omdat mkb mij telefonisch heeft gesproken en zei dat ik het beter kon betalen en daarna verder maatregelen zou kunnen gaan nemen.
Ik heb gisteravond een brief opgemaakt dat ik naar mkb, trosradar en de politie wil sturen, maar ben bang dat ik in verdere problemen kom.
Kunnen 1 van jullie mij helpen en misschien een tip geven?
Kan ik nog naar de bank gaan en alles uitleggen over oplichterij en mijn geld terug laten vorderen of is dat pech hebben?
Help aub ik weet me geen raad meer.

Groetjes Savanah
Ik heb ze gezegd dat ik nergens een handtekening voor heb gezet


ze stuurde me via mail het telefoongesprek door, daar hoor je niet in dat het verlengd word met 12 maanden maar dat het gewoon eenmalig 4,95 is!
Nou, mooier kun het het niet hebben toch?!


Ik heb dit betaald omdat ik geen verdere problemen wil en omdat mkb mij telefonisch heeft gesproken en zei dat ik het beter kon betalen en daarna verder maatregelen zou kunnen gaan nemen.

Ja, natuurlijk zegt mkb dat. Niet slim dat je hebt betaald.


heb vanaf het eerste boekje meteen gebeld dat ik verder geen boekjes meer wou ontvangen en dat ik dus ook geen abonnement wou.
Ze zouden het abonnement stoppen.

Dus?!?Houd ze er dan aan.

Heb je de voorbeeldbrieven van mr. de Vos gezien? Staan hier op de site.
Je hebt het geld zelf overgemaakt, hoe zou je het weer terug willen halen dan?
Evt. zou je in je schrijven (mail + brief , evt ook aangetekend - om een bewijs van verzending te hebben) proberen je geld terug te krijgen omdat je onverschuldigd betaald hebt.

Gesloten