LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Global Collect BV en HOSHI NL

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
savanah93
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2011 15:11

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door savanah93 »

Bedankt voor te reageren op mijn verhaal, tenminste iemand die wat slimmer is dan mij. :?
Ik heb een brief aangemaakt met hulp van een voorbeeld brief dat had ik gisteren al gezien op consuwijzer.nl.
Erin heb ik vanalles geschreven, een paar dingen daarvan zijn dat ik alleen akkoord ben gegaan met de eenmalige 4,95 en niet met de rest en dat ik na het eerste boekje meteen had afgebeld. En dat ik weet dat ze het niet automatisch proberen af te houden want als ik daar toestemming voor heb gegeven dan kunnen ze het bij mijn bank gewoon automatisch afnemen dus dat wil zeggen dat ik geen toestemming gegeven heb ervoor?? (Gohh, waar kom ik nu opeens achter! :? :oops: ).
Ook heb ik in de brief gezet dat ik al vele malen heb gevraagd het abonnement te stoppen(wat volgens hun niet kan maar in dit forum wel bij iemand staat dat ze het abonnement wel hebben stopgezet met link) en mij het geld terug te storten en dan pas zou ik hun de boekjes terugsturen en dan is er niks aan de hand.
Als ze het abonnement niet stoppen en ze blijven me negeren (wat nu al van 17 oktober is), dan gaan alle boekjes wat nog gaan komen + de boekjes die ik al heb regelrecht de vuilnisbak in en ga ik met de brief naar de politie en doe ik aangifte.
(Ps. Ondertussen doe ik al aangifte, maar dat laat ik hun niet weten, dat zien ze dan wel.)
Ik zou de brief eens een keertje hier kunnen plaatsen zodat u het in zijn geheel kunt lezen, tenzij u genoeg heeft gelezen en misschien een tip voor mij heeft wat ik het beste kan doen?
Ik weet ik moet dit allemaal zelf doen en het komt toch allemaal op mij neer, maar ik ben pas van april 18 en moet helaas helemaal voor mijn eigen alles zorgen en heb graag beetje hulp van buitenaf die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt.
Ik kan het zelf wel, maar help me toch?

Groetjes,
Savanah Geurts.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Jolijn »

Vanaf nu helemaal niks meer betalen.
Alles wat je hun stuurt (brief of mail) kopie van maken en bewaren.
Je zou contact kunnen opnemen met de Jurofoon of Juridisch Loket en hun de brief voorlezen.

FlyingDutchWoman
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2010 10:31

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door FlyingDutchWoman »

Sinds kort help ik een vrouw om haar administratie weer een beetje op orde te brengen. Zij heeft een abonnement lopen bij Hoshi Sudoku en wil deze graag opzeggen. De site van Hoshi doet het echter niet en ik kan ook nergens een adres vinden. Misschien is het een beetje off-topic, maar is er iemand die weet waar ik een adres kan vinden?

Alvast bedankt!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Jolijn »

Staan er nergens in het blad zelf gegevens?

Tel: 0900-103 0 103 (€ 0,20 p/m)
E-mail: [email protected]

en in dit topic
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&start=45
(mogelijk oude gegevens? )

En ook in dit topic op deze blz. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=340
Laatst gewijzigd door Jolijn op 07 dec 2011 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Lis1958
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:22

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Lis1958 »

Hierbij het mailadres.
[email protected]

Heel veel succes want het zijn oplichters!

happydolfijn71
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2011 14:19

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door happydolfijn71 »

ik ben geloof ik ook ergens ingetrapt en ze hebben 143, 95 van mijn rekening gehaald.
KAn er hier niets aan gedaan worden, ik zie dat zoveel mensen de dupe zijn hiervan.

Ik mijn geld automatisch laten terugboeken.
Wat kan ik doen dat deze idioten geen geld meer boeken van mijn rekening.

Het moet ophouden, pak anders de rijke mensen en niet de mensen met een
minimum inkomen.
We hebben al problemen genoeg.

Als je crimineel bent kom je overal mee daar en de gewone burger is de dupe.

Global bv. blijf met je poten van ons geld af en ga op een eerlijke manier geld verdienen net als ieder ander.

een gedupeerde

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

happydolfijn71 schreef:ik ben geloof ik ook ergens ingetrapt en ze hebben 143, 95 van mijn rekening gehaald.
KAn er hier niets aan gedaan worden, ik zie dat zoveel mensen de dupe zijn hiervan.

Ik mijn geld automatisch laten terugboeken.
Wat kan ik doen dat deze idioten geen geld meer boeken van mijn rekening.
=
Ja - je kan een selectieve blokkade laten aanbrengen.

Als je een 'abonnement' zou hebben, moeten ze dat aantonen.
En, heb je ooit een machtiging ondertekend?

Ga, liefst persoonlijk, naar de bank.
Laat het bedrag storneren op grond van incassofraude (geen machtiging).
Daarnaast laat je, om dezelfde reden, een selectieve blokkade aanbrengen.

Verder - bel niet meer met ze, doe alles per mail of brief - en zorg dat je alles bewaart.

Chanhalla
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2012 21:02

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Chanhalla »

Mijn ouders krijgen sinds een maand of 2 een boekje thuis gestuurd van Hoshi Sudoku. Ze wisten niet wat het was dus heb ik het nummer achterhaald en gebeld maar na 15 min in de wacht was ik het zat en ben ik het eigenlijk vergeten nog een keer te bellen. Nu krijgen ze al brieven van een incassobureau MKBusiness Incasso met de mededeling dat het bedrag al is opgelopen naar 77,97 euro!
Heb MKBusiness Incasso gebeld en mij werd verteld contact op te nemen met Hoshi Sudoku. Weer een kwartier in de wacht, maar weer werd niet opgenomen.
Nu kreeg ik een mail van MKBusiness dat mijn broertje een telefonische overeenkomst is aangegaan met Hoshi en dat we het bedrag moeten betalen.

Nu het grappige; mijn broertje woont momenteel in Indonesie en kan dus helemaal geen telefonische overeenkomst zijn aangegaan. Hij heeft nog nooit gesproken met Hoshi!

Nu krijgen we gisteren ook het boekje Puzzel 4 U binnen ook op naam van mijn broertje en het verzoek het abonnementsgeld van 17,45 binnen 14 dagen over te maken!

Van MKBusiness krijgen we alleen als reactie dat er telefonisch een overeenkomst is afgesloten dus dat er moet worden betaald. Als ik vraag om een bewijs van dat telefoongesprek wijzen ze me door naar Hoshi, maar daar ben ik ook al aardig wat geld kwijt aan het in de wacht staan!

Wie kan mij en mijn ouders helpen?!? Moet ik het abonnement opzeggen? Maar mijn broertje heeft nooit iets afgesloten, dus hoe kan ik iets opzeggen wat nooit is afgesloten?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Jolijn »

In ieder geval niet meer bellen, dat kost alleen maar geld.
Vraag (mail = het goedkoopst) nogmaals zowel aan het incassobureau als aan Hoshi om het bewijs van het aangegaan zijn van een contract.
Zeg dat je geen prijs stelt op toesturen van boekjes die je niet aangevraagd hebt.
Reageren ze nergens op, is dat hun verantwoordelijkheid.

Wordt er in die mail gesproken over 'broertje'? Hoe weten ze dat of is dat een conclusie van henzelf?

Lis1958
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:22

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Lis1958 »

Bellen met Hoshi heeft totaal geen zin, ze nemen echt niet op!
Ik heb toendertijd 1 exemplaar ontvangen en meteen per mail opgezegd omdat ik me niet bewust was dat ik een abonnement was aangegaan.
Daar werd in mijn telefoon gesprek ook niet over gesproken.
Het zou een éénmalige zending zijn.
Vervolgens heb ik maanden lang gebeld en gemaild met Hoshi en MK business en eindelijk werd het stil, maar dit na vele dreigementen van incasso etc.
Mijn advies; vol blijven houden, niets betalen en alles terug sturen!
Ze weten dat ze fout zijn, maar hebben wel een hele lange adem.
Zorg dus dat jou adem langer is.

Veel succes!

Chanhalla
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2012 21:02

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Chanhalla »

Nee ze wisten niet dat het mijn broertje is, ze schreven me dat B. van der Heijden een abonnement telefonisch is aangegaan.

Ik heb een mail gestuurd naar MKBusiness met het verzoek om het bewijs te overleggen. Ook heb ik aangegeven dat ik/mijn broertje niet van plan zijn het bedrag te gaan betalen en mochten ze niet ophouden het aan te geven bij de politie.

Mijn broertje kan echt onmogelijk dat abonnement hebben afgesloten dus ze hebben zijn gegevens gewoon ongeldig gebruikt.

Chanhalla
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2012 21:02

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Chanhalla »

Ik vind het ook zo bizar dat we na 3 weken al een incassobureau op ons dat kregen. Heeft iemand anders dit ook gehad?

Het incassobureau is MKBusiness Incasso.

anneliessinke1963
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2012 08:55

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door anneliessinke1963 »

Ik had een puzzel4u magazine ontvangen in december. Er werd zonder enige omschrijving 4,95 van mijn rekening gehaald. Ik heb dit terug geboekt. Ik heb ook gelijk via de puzzel4u website mij afgemeld. Ik kreeg nog een email met jammer dat u geen abonnee wilt worden. Afgelopen maand krijg ik toch weer een magazine toegestuurd met een rekening van 14,95! Ik stuur het blad gelijk retour met een bericht dat ik geen abonnement wil.Ik krijg hierop een email van mevrouw Zweers. Het abonnement wordt per 29 februari stopgezet. Ik antwoord dat ik nooit een abonnement heb genomen dus dat er ook niets hoeft te worden stopgezet.Vervolgens krijg ik een brief van incassobureau MKBusiness dat ik de 14,95 per ommegaande moet voldoen! Ik mail weer mevrouw Zweers van Puzzel4u. Dat er blijkbaar iets mis is gegaan in de communicatie. Ik hoor niets terug en krijg vandaag een email van MK. Dat ik per ommegaande 25,47 moet overmaken! Ik heb de 14,95 nu over gemaakt om van het gezeur af te zijn. Maar duidelijk dat dit echt een groot schandaal is!Kan TRos radar hier wat aan doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 28 feb 2012 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

anneliessinke1963 schreef:Ik had een puzzel4u magazine ontvangen in december. Er werd zonder enige omschrijving 4,95 van mijn rekening gehaald. Ik heb dit terug geboekt. Ik heb ook gelijk via de puzzel4u website mij afgemeld. Ik kreeg nog een email met jammer dat u geen abonnee wilt worden. Afgelopen maand krijg ik toch weer een magazine toegestuurd met een rekening van 14,95! Ik stuur het blad gelijk retour met een bericht dat ik geen abonnement wil.Ik krijg hierop een email van mevrouw Zweers. Het abonnement wordt per 29 februari stopgezet. Ik antwoord dat ik nooit een abonnement heb genomen dus dat er ook niets hoeft te worden stopgezet.Vervolgens krijg ik een brief van incassobureau MKBusiness dat ik de 14,95 per ommegaande moet voldoen! Ik mail weer mevrouw Zweers van Puzzel4u. Dat er blijkbaar iets mis is gegaan in de communicatie. Ik hoor niets terug en krijg vandaag een email van MK. Dat ik per ommegaande 25,47 moet overmaken! Ik heb de 14,95 nu over gemaakt om van het gezeur af te zijn. Maar duidelijk dat dit echt een groot schandaal is!Kan TRos radar hier wat aan doen?
1) hoe komt men aan uw rekeningnummer?
2) waarom betaalt u, als u toch geen abonnement heeft afgesloten. Dit zit men als bevestiging van hun gelijk (en het gezeur zal niet over zijn).

Actiepunten:
Haal alle mails die u heeft, met data, bevestigen even terug, en print deze uit.
Bewaar dit alles in een dossier.
Stuur Hoshi / MKB een bericht dat de 14,95 een onverschuldigde betaling is, en dat u deze per ommegaande terugeist.
Geef aan dat ze 28 dagen de tijd hebben het terug te betalen, anders volgt aangifte (fraude met adres en rekening) en een juridisch traject om een en ander alsnog terug te vorden, waarbij alle bijkomende kosten op Hoshi en MKB verhaald gaan worden.

Als iemand er 100% zeker van is nooit een abonnement te hebben afgesloten - dan NOOIT betalen.
Zie diverse soortgelijke topics - dergelijke bedrijven bestaan bij gratie van dit soort oplichting, en mensen die makkelijk toegeven.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 feb 2012 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

anneliessinke1963
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2012 08:55

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door anneliessinke1963 »

Ja, helemaal gelijk. Ik werd er zo nerveus van! Intussen heb ik weer een puzzelmagazine gekregen en toch weer een aanmaning. Het heeft dus ook niet geholpen!

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

In dit topic zijn een aantal berichten gewijzigd, omdat er twee bedrijfsnamen verward werden. Wij willen vragen om de schrijfwijze 'Puzzel4u' aan te houden wanneer het om dit bedrijf gaat.

anneliessinke1963
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2012 08:55

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door anneliessinke1963 »

Intussen heb ik vandaag weer een brief van MKBusiness ontvangen dat ik mijn abbonement niet heb betaald (namens Puzzel4U). Kan Tros Radar iets gaan doen???

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

anneliessinke1963 schreef:Intussen heb ik vandaag weer een brief van MKBusiness ontvangen dat ik mijn abbonement niet heb betaald (namens Puzzel4U). Kan Tros Radar iets gaan doen???
Stuur ze een, aangetekende, brief dat u
1) geen abbonnement heeft
2) geen abbonement wilt
3) nooit iets ontvangen hebt.

Verzoek ze om:
1) de onterechte incasso te staken
2) dit aan u, binnen X dagen (14 is goed) te bevestigen
3) vervolgens AL uw gegevens te verwijderen uit AL hun systemen

Indien ze hier niet aan (willen voldoen) dan:
1) eist u rechtsgeldig bewijs van overeenkomst
2) doet u aangifte tegen die puzzeljokers EN het nep incassoburo wegens oplichting en/of afpersing.


Succes.

nefertiti
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2012 17:01

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door nefertiti »

Hallo,

Ik kreeg vandaag een rekeningafschrift en zie daar tot mijn verbazing staan dat er zomaar € 14.95 van mijn rekening is gehaald door puzzel4u. Ik weet zeker dat ik geen contract met hun ben aangegaan en heb ook nooit iets van hun ontvangen. Ik heb de ing opdracht gegeven om dat geld terug te storten en heb hun laten blokkeren zodat ze geen geld meer van mijn rekening kunnen halen. Maar hoe komen ze in godsnaam aan mijn rekeningnummer en dan nog een incasso opdracht? dat begrijp ik dus niet. Heb ook zeker niks via de telefoon afgesproken. Ik ga ook zeker niks meer betalen. En zal zeker zoals iemand hier onder al aan gaf de langste adem te hebben.

MAXIEM

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door MAXIEM »

nefertiti

Het komt steeds vaker voor dat ******** bedrijven ook zonder een machtiging een automatische incasso uitvoeren.

Maxiem.

Gesloten