LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lotto gaan spelen via telefonisch aanbod

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
ivoha
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2014 20:00

Lotto gaan spelen via telefonisch aanbod

Ongelezen bericht door ivoha »

Naar aanleiding van de uitzending van Radar betreffende Pretium, rijst bij mij een vraag over Lotto.
Lotto benadert telefonisch mensen om lid te worden door middel van het uitspreken van JA aan het einde van het gesprek wat dan opgenomen wordt. Mag dit dan wel? Gezien dit ook een abonnement betreft dat loopt tot wederopzegging.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Lotto gaan spelen via telefonisch aanbod

Ongelezen bericht door langste adem »

Mij lijkt het dat telefonisch lid worden van de lotto betekent dat je dan vervolgens iedere week of maand een lot geleverd krijgt, en je dus kunt praten over "overeenkomsten op afstand tot het geregeld verrichten van diensten"
En dan is er volgens https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... marketing/ sprake van een schriftelijkheidsvereiste.

Mocht in de toekomst een rechter Pretium gelijk gaan geven dat het indrukken van een toets op je telefoon ook geldig is als een schriftelijke bevestiging (want "electronisch bevestigd"), dan zou een ingesproken "JA" op een bandopname van de lotto ook geldig zijn . Want als je de definitie van pretium over een schriftelijke bevestiging gebruikt zou je immers ook kummen zeggen dat de bandrecorder waar die "JA" opstaat ook op electriciteit werkt.

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en binnen de 14 dagen annuleren bij de lotto als dat uw wens is. Dat kan bij de lotto (in tegenstelling tot bij pretium) vast wel telefonisch . En vraag om een bevestiging per email of post. zit u altijd goed

Gesloten