LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Staatsloterij XL: Minder kans op prijs?

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij XL: Minder kans op prijs?

Ongelezen bericht door tenormin »

gilas schreef:Ach,het meeste win je natuurlijk door niet met al die onzin mee te doen.
Scheelt je heel veel geld en heel veel stress.
En mijn dromen dan :cry: , daarom speel ik toch elke maand mee. Als ik niet kan slapen lig ik al die gewonnen miljoenen uit te delen, best hartstikke fijn gevoel om zo in slaap te vallen, toch? :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Staatsloterij XL: Minder kans op prijs?

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
gilas schreef:Ach,het meeste win je natuurlijk door niet met al die onzin mee te doen.
Scheelt je heel veel geld en heel veel stress.
En mijn dromen dan :cry: , daarom speel ik toch elke maand mee. Als ik niet kan slapen lig ik al die gewonnen miljoenen uit te delen, best hartstikke fijn gevoel om zo in slaap te vallen, toch? :lol:
Wij ook, is toch leuk een beetje van die "wat als.."fantasieën. :D

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij XL: Minder kans op prijs?

Ongelezen bericht door tenormin »

sjohie schreef:Wij ook, is toch leuk een beetje van die "wat als.."fantasieën. :D
Haha, komen jullie (in je dromen) dan ook tekort om iedereen die je het gunt geld te kunnen geven? Ik wel en dan ga ik opnieuw verdelen....en dan ben ik lekker aan het knorren.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Staatsloterij XL: Minder kans op prijs?

Ongelezen bericht door kweenie »

2. Ja, de winkans wordt kleiner
Het feit dat je consequent aan deze verkeerde aanname vast houdt, maakt dat de discussie weinig zin heeft.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Staatsloterij XL: Minder kans op prijs?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je niks wint, dan kun je het lot toch binnen 14 dagen ruilen met kassabon?

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Staatsloterij XL: Minder kans op prijs?

Ongelezen bericht door gilas »

tenormin schreef:
gilas schreef:Ach,het meeste win je natuurlijk door niet met al die onzin mee te doen.
Scheelt je heel veel geld en heel veel stress.
En mijn dromen dan :cry: , daarom speel ik toch elke maand mee. Als ik niet kan slapen lig ik al die gewonnen miljoenen uit te delen, best hartstikke fijn gevoel om zo in slaap te vallen, toch? :lol:
Daarom ligt het nog steeds in mijn planning on een rijke vent te trouwen en dan flink kietelen :lol:

Zippy1970
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 aug 2007 16:13

Re: Staatsloterij XL: Minder kans op prijs?

Ongelezen bericht door Zippy1970 »

Dus volgens jullie redenering verhoogt het feit dat je in een straatje 10 verschillende eindcijfers hebt, je winkansen ook niet?

Dan houdt de discussie inderdaad op.

angel1978
Berichten: 11076
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Staatsloterij XL: Minder kans op prijs?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Verdiep je eerst eens in statistiek en winstkansen. Kan je daarna meediscussiëren op een zinnige manier.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Staatsloterij XL: Minder kans op prijs?

Ongelezen bericht door sjohie »

Zippy1970 schreef:Dus volgens jullie redenering verhoogt het feit dat je in een straatje 10 verschillende eindcijfers hebt, je winkansen ook niet?

Dan houdt de discussie inderdaad op.
Je schrijft nota bene in je eigen openingspost dat een straatje bestaat uit lotnummers met de eindcijfers 0 t/m 9. :shock: Maar goed, je vergelijkt/gebruikt consequent de reguliere trekking en de aparte XL trekking door elkaar, dus dan gaat een discussie nooit ergens op uit komen. De feiten die voor iedereen gelijk zijn, en duidelijk op de site van de staatsloterij staan, zeggen immers dat dit 2 aparte trekkingen zijn, met elk hun eigen voorwaarden, die duidelijk niet hetzelfde zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Staatsloterij XL: Minder kans op prijs?

Ongelezen bericht door kweenie »

Zippy1970 schreef:Dus volgens jullie redenering verhoogt het feit dat je in een straatje 10 verschillende eindcijfers hebt, je winkansen ook niet?
Dat wordt nergens beweerd. Natuurlijk is de kans op 'een' prijs bij een straatje 100%.

Maar voor de verwachtingswaarde van de te winnen prijzen maakt het helemaal niets uit of je 10 loten hebt met verschillende eindcijfers of allemaal eindigend op het zelfde cijfer. In het laatste geval zal er bijvoorbeeld in plaats van elke maand zeker 10 euro, gemiddeld iedere 10 maanden 100 euro op je loten vallen.

Iets vergelijkbaars geldt voor begin cijfers.

Gesloten