LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkapte prijsverhoging Staatsloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Verkapte prijsverhoging Staatsloterij

Ongelezen bericht door GGG »

Kennelijk heeft de Staatsloterij iets nieuws verzonnen om haar teruglopende inkomsten tot staan te brengen: Staatsloten XL.

Door 2,50 per heel lot (of 0,50 voor een vijfde lot te betalen) doen je loten voortaan mee aan een tweede trekking met extra prijzen. Bij die trekking is de kans op 100 euro slechts 1 op 1.000. Hogere prijzen kennen nog veel lagere winstkansen.

Maar nu komt ie: die prijzen worden uitsluitend getrokken uit de verkochte nummers! Met andere woorden: het is straks dus mogelijk dat jij met lotnummer AB 12345 in de eerste trekking een 'eigen geldje' wint (of gewoon helemaal niks) en het nakijken hebt (omdat je niet hebt betaald voor XL) terwijl er op exact jouw lotnummer in de XL-trekking een hele grote prijs valt!

Met andere woorden: straks heb je 'gewone loten' bij de Staatsloterij, 'gewone loten' met Jackpot en loten met XL. Ik vraag me af of je die XL loten dan ook weer met en zonder Jackpot kunt kopen.

Ik wil de Staatsloterij van harte feliciteren, want eindelijk hebben ze net zoiets vals en smerigs gevonden als de Postcodeloterij: een trekking waaraan je je niet kunt onttrekken. Niemand kan zijn eigen postcode vergeten, iedereen zal het weten als zijn buren een prijs winnen bij de PCL.
En nu zul je het voortaan ook weten als je een Staatslot zonder XL had gekocht, want reken maar dat ze je dan flink gaan inwrijven als daar dan toch een grote prijs in die tweede trekking op viel!

Gefeliciteerd Staatsloterij, net zo duivels vals als de Postcodeloterij. Uw organisatie is in één klap stukken in mijn achting gedaald, want feitelijk is dit een verkapte prijsverhoging voor iedereen die gewoon alles uit zijn loten wil halen.

Bah!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Verkapte prijsverhoging Staatsloterij

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja de inkomsten lopen terug dus zoeken ze ,andere manieren.
Maar waar maak je je druk om,je hoeft niet mee te doen!
Nog altijd jou keuze of je lot koopt of niet.....

Doe niet mee zou ik zeggen

Jantje7
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Verkapte prijsverhoging Staatsloterij

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Ja, het is niet anders. Het moet gewoon gezien worden als 2 trekkingen, net zo als de trekking van januari en februari. Als op uw lotnummer van januari een hoofdprijs valt in februari heeft u ook niets.
Het moet gewoon meer geld opleveren. (Daardoor betalen we dan weer iets minder belasting).

timmyl8
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2014 15:17

Re: Verkapte prijsverhoging Staatsloterij

Ongelezen bericht door timmyl8 »

inderdaad hoef je niet mee te doen maar het is wel slim gevonden van de staatsloterij om net zoiets te verzinnen als de postcodeloterij.

Op zich is er niets mis mee maar dat er alleen getrokken word onder verkochte lotnummers is wel vreemd. Dat was juist het punt waarom de staatsloterij een vracht geld aan claims moest betalen omdat ze dit met hun gewone trekking ook deden (zonder het te zeggen dan).

en inderdaad, ik koop nu ook een XL lot omdat ik ook niet wil zien dat ik dan misschien wel gewonnen had.

Slim, maar niks word verplicht, dus geen verkapte prijsverhoging. Je mag het namelijk zelf weten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Verkapte prijsverhoging Staatsloterij

Ongelezen bericht door tenormin »

Bezopen om het een verkapte prijsverhoging te noemen. Men heeft het bij de Primera gevraagd of ik ook daaraan mee wilde doen. Stond niemand met een pistool waardoor ik ja moest zeggen. Heb het wel gedaan, maar dat is dan mijn eigen beslissing.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Verkapte prijsverhoging Staatsloterij

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Niet zeuren, gewoon opzeggen, heb ik al lang geleden gedaan.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Verkapte prijsverhoging Staatsloterij

Ongelezen bericht door ruud_a »

GGG schreef:Kennelijk heeft de Staatsloterij iets nieuws verzonnen om haar teruglopende inkomsten tot staan te brengen: Staatsloten XL.

Door 2,50 per heel lot (of 0,50 voor een vijfde lot te betalen) doen je loten voortaan mee aan een tweede trekking met extra prijzen. Bij die trekking is de kans op 100 euro slechts 1 op 1.000. Hogere prijzen kennen nog veel lagere winstkansen.

Maar nu komt ie: die prijzen worden uitsluitend getrokken uit de verkochte nummers! Met andere woorden: het is straks dus mogelijk dat jij met lotnummer AB 12345 in de eerste trekking een 'eigen geldje' wint (of gewoon helemaal niks) en het nakijken hebt (omdat je niet hebt betaald voor XL) terwijl er op exact jouw lotnummer in de XL-trekking een hele grote prijs valt!

Met andere woorden: straks heb je 'gewone loten' bij de Staatsloterij, 'gewone loten' met Jackpot en loten met XL. Ik vraag me af of je die XL loten dan ook weer met en zonder Jackpot kunt kopen.

Ik wil de Staatsloterij van harte feliciteren, want eindelijk hebben ze net zoiets vals en smerigs gevonden als de Postcodeloterij: een trekking waaraan je je niet kunt onttrekken. Niemand kan zijn eigen postcode vergeten, iedereen zal het weten als zijn buren een prijs winnen bij de PCL.
En nu zul je het voortaan ook weten als je een Staatslot zonder XL had gekocht, want reken maar dat ze je dan flink gaan inwrijven als daar dan toch een grote prijs in die tweede trekking op viel!

Gefeliciteerd Staatsloterij, net zo duivels vals als de Postcodeloterij. Uw organisatie is in één klap stukken in mijn achting gedaald, want feitelijk is dit een verkapte prijsverhoging voor iedereen die gewoon alles uit zijn loten wil halen.

Bah!
het is maar net wat er met die verkochte nummers wordt bedoeld.
het kan ook betekenen, die nummers die als XL lot zijn verkocht.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Verkapte prijsverhoging Staatsloterij

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik meen onlangs gelezen te hebben dat er binnenkort geen loten meer verkocht hebben met een meerprijs voor de jackpot. Daar zal XL wel voor in de plaats komen.
De staatsloterij is overigens degene met het hoogste uitkeringspercentage van het ingelegde geld. Maar de grootste winnaar is nog altijd de staat.
Verwacht overigens geen grote prijs binnen te halen met welke loterij dan ook. Natuurlijk zijn er iedere maand winnaars van een grotere prijs, maar die kans is zodanig minimaal, dat je voornamelijk bataalt voor de droom dat je de hoofdprijswinnaar KAN worden.
Ik doe al ruim 20 jaar mee met de staatsloterij, en mijn hoogste prijs in al die tijd was 90 guldens.
Ik heb weleens overwogen om ermee te stoppen, maar ik speel iedere maand mee met hetzelfde lotnummer die ik inmiddels uit mijn hoofd ken. Dat weerhoudt me ervan, want stel je voor dat dan de hoofdprijs valt op dat nummer. Het zit voornamelijk tussen mijn oren hoor, ergens hou ik mezelf gewoon voor de gek.

Gesloten