LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Dorothy
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2014 10:13

Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door Dorothy »

Vandaag is de Staatsloterij opnieuw in opspraak.
Zij worden namelijk verdacht van het Manupuleren van de trekkingen.
Ikzelf speel al meer dan 20 jaar mee in de Staatsloterij met elke maand een straatje loten.
Ik vertrouw de Staatsloterij al heel erg lang niet meer.
Ik geef ze elke keer opnieuw mijn vertrouwen, maar ben als vaste speler toch onderhand geneigd te gaan denken daar waar rook is is vuur !!!
Ik vraag mezelf af of het nog wel verstandig is om loten te kopen bij de Staatsloterij want ik ben bang dat er misschien wel een kern van waarheid in de beschuldigingen zit.
Ik ga in ieder geval vanaf nu minder loten kopen.
Laatst gewijzigd door Dorothy op 20 sep 2014 11:06, 5 keer totaal gewijzigd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door kokka »

Voorlopig zijn het slechts beschuldigingen van (boze) ex-medewerkers.

Dorothy
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2014 10:13

Re: Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door Dorothy »

Maar dat wil niet zeggen dat deze ex-werknemers liegen !

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door kokka »

Nee dat niet, maar het gaat hier om een onder-aanemer van de staatsloterij, dus nog niet eens de staatsloterij zelf. En dan ook nog eens medewerkers die "vrezen" dat er iets niet in de haak was.
Ik vraag me dan altijd meteen af waarom, als deze medewerkers zo eerlijk zijn, ze hier niet mee kwamen toen ze er nog werkten.
Ik ben geen fan van welke loterij dan ook, maar dit soort geruchten worden altijd meteen opgeblazen door de media.
Het feit dat je na 244 straatjes spelen, zonder te winnen, nog steeds meedoet zegt meer over jou dan over het systeem

Dorothy
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2014 10:13

Re: Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door Dorothy »

Ik vraag me dan altijd meteen af waarom, als deze medewerkers zo eerlijk zijn, ze hier niet mee kwamen toen ze er nog werkten.

Omdat medewerkers van de Staatsloterij verplicht zijn om een geheimhouding contract te onderteken wanneer zij aangenomen worden.

Ik belazer de boel niet ondanks dat ik 244 straatjes in de Staatloterij gekocht heb !

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door newmikey »

"Manupilatie"? Is dat net zoiets als de Marsupilami?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door kokka »

Geheimhoudingsplicht vervalt niet als je weggaat bij een bedrijf, dus dat is een slechte reden.
Deze mensen werkten voor interlot, niey de staatsloterij

Dorothy
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2014 10:13

Re: Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door Dorothy »

Hoe dan ook !!!
Er zijn schijnbaar genoeg redenen voor de autoriteiten om de handelswijze van de Staatsloterij te onderzoeken.
Dat doen ze niet zomaar, dan moeten er echt wel concrete aanwijzingen voor zijn.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door kokka »

als er, als dan niet valse, beschuldigingen worden gedaan aan het adres van een organisatie zoals in dit geval Intralot, dan zal de kansspel autoriteit altijd onderzoek doen om gesjoemel uit te sluiten.
dat zegt niets over de beschuldigde.

een hoop mensen, zoals TS, denk dat als ze maar lang genoeg meespelen, ze vanzelf wel een keer moeten winnen. Dus als je al 244 straatjes hebt gekocht en je hebt niets gewonnen, dan moet er wel iets mis zijn met het systeem.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door eleven »

Dorothy schreef:
Ik belazer de boel niet ondanks dat ik 244 straatjes in de Staatloterij gekocht heb !
Ik ook niet, want dat geld voor jou 244 straatjes heb ik nog in de knip. :wink:

Kan niet begrijpen, dat mensen altijd denken, dat loterijen, caritatieve instellingen zijn.

swaen
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 aug 2014 23:25

Re: Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door swaen »

eleven schreef:
Dorothy schreef:
Ik belazer de boel niet ondanks dat ik 244 straatjes in de Staatloterij gekocht heb !
Ik ook niet, want dat geld voor jou 244 straatjes heb ik nog in de knip. :wink:

Kan niet begrijpen, dat mensen altijd denken, dat loterijen, caritatieve instellingen zijn.
Geen idee wat dat is....waarschijnlijk wordt...charitatieve instellingen bedoelt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Dorothy schreef:Ik vraag me dan altijd meteen af waarom, als deze medewerkers zo eerlijk zijn, ze hier niet mee kwamen toen ze er nog werkten.

Omdat medewerkers van de Staatsloterij verplicht zijn om een geheimhouding contract te onderteken wanneer zij aangenomen worden.

Ik belazer de boel niet ondanks dat ik 244 straatjes in de Staatloterij gekocht heb !

Als je dan zo blijft twijfelen en het niet vertrouwd moet je er mee stoppen! Niet alles proberen te ontleden. Gewoon stoppen! Klaar einde verhaal..IK GEEF AL jaren aan kankerstichting en dat schijnt ook geen zuivere koek te zijn zeggen ze toch geef ik voor mijn gevoel..en ja ik weet directeur rijd vette auto,maar ik moet dat doen voor mezelf,maar jij wilt het nog omdat ej toch hooooopt ooit droom
Rijs te winnen,dan moet je stoppen of...je erbij neerleggen.

Geheimhouding blijft altijd!!! Bij elk bedrijf

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door tenormin »

Maar men speelt toch in een loterij in de hoop om eens in je leven te winnen? Natuurlijk overkomt dit geluk niet iedereen. Je kan ook stellen: ik speel niet mee, dan heb ik zoveel winst. Ook waar. Langer geleden was de Staatsloterij immers ook in opspraak om niet verkochte loten mee te laten doen. Dat is gestopt (als je het mag geloven). Ik "win" ook alleen maar een tientje met een straatje vijfjes: soms iets meer. Maar zonder lot helemaal geen droom: dus iedere 10de van de maand kan ik heel even dromen (en die spat dan weer als een zeepbel uiteen). Mijn keuze.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 sep 2014 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door GGG »

Ik kan merken dat hier mensen reageren die het artikel niet hebben gelezen...

In dat artikel staat namelijk dat de medewerkers van het Griekse bedrijf Intralot (dat dus voor Staatloterij de database met lotnummers beheert en ook de verkoop faciliteert) stelselmatig door hun werkgever werden geïntimideerd en dat die intimidaties verder gingen dan dreigen met ontslag. Sommige ex-werknemers zijn nog bang dat hen iets zal overkomen.

Verder blijkt de echtgenote van een van de aandeelhouders van Intralot op wonderbaarlijke wijze heel vaak te hebben gewonnen in een Griekse loterij. En dan bedoel ik geen 'eigen geldjes'!
Met andere woorden: dit zaakje stinkt!

De Stichting Loterijverlies wil dat alle trekkingen van de Staatsloterij worden opgeschort totdat er een ander bedrijfs is dat de rol van Intralot overneemt. Ik ben het daar volledig mee eens. Ik verwacht dat de loterij nog de komende week wordt stilgelegd. Mochten de trekkingen van 1 en 10 oktober gewoon doorgaan, dan zeg ik mijn abonnement op. Ik raad een ieder aan hetzelfde te doen. Net zo lang totdat we volledige transparantie krijgen. Zo wil ik ook de Lotto-trekkingen weer live op tv.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door tenormin »

GGG schreef: Ik verwacht dat de loterij nog de komende week wordt stilgelegd. Mochten de trekkingen van 1 en 10 oktober gewoon doorgaan, dan zeg ik mijn abonnement op.
Nou, moet u "teleurstellen" , de loterij van 10 oktober en eind rest van jaren gaat gewoon door. Door U zouden al de automatisch meespelende mensen wel hun geld kwijt zijn terwijl er geen trekkingen meer plaatsvinden? Dacht het niet.

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door GGG »

Natuurlijk ben je dan je geld niet kwijt. Als de Staatsloterij om wat voor reden dan ook een trekking moet laten vervallen, dan worden de geïncasseerde gelden teruggestort.
Verder raad ik aan het reglement eens te lezen. Daarin staat namelijk dat in uitzonderlijke gevallen een trekking kan komen te vervallen. Het is dus geen wet van Meden en Perzen dat er altijd een trekking zal zijn. Welnu, de beerput die nu opengaat is een uitzonderlijk geval, dus denk ik dat het beter is als men even een pas op de plaats maakt en eerst orde op zaken stelt. Volgens mij zijn de Ministers van Financiële Zaken en van Justitie verantwoordelijk voor de Staatsloterij, dus het lijkt mij niet eens gek als er binnenkort kamervragen volgen.

Gezondverstand
Berichten: 57
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:54

Re: Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door Gezondverstand »

Niet alleen de Staatsloterij maar ook de Lotto blijft de wenkbrauwen van veel mensen fronsen.
Kijk maar hoe bijvoorbeeld getal 34 "getrokken" is in de uitzendingen van 26 juli, 16 augustus, 6 en 13 september.
Ik heb alle trekkingen van 24 mei t/m 13 september bekeken en concludeer dat van alle ballen drie opnames zijn gemaakt voor het geval ze als eerste, laatste of daartussen in (2e t/m 5e) "getrokken" worden.
Op de Duitse site heb je keuze uit vier hoeken waarvan één de lottomachine ononderbroken in beeld houdt. De presentator komt binnen in de live uitzending en er is publiek aanwezig. De Duitse lotto heeft niets te verbergen.
Laatst gewijzigd door Gezondverstand op 26 sep 2014 03:41, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door tenormin »

Gezondverstand schreef:Op de Duitse site heb je keuze uit vier hoeken waarvan één de lottomachine ononderbroken in beeld houdt. De presentator komt binnen in de live uitzending en er is publiek aanwezig. De Duitse lotto heeft niets te verbergen.
En de Nederlandse Staatsloterij heeft veel te verbergen? Ik weet het niet, maar verbazen zal het me ook niet. 't Is de Staats-loterij, toch. Maar ook de Postcodeloterij is niet helemaal schoon. Heb nog een opname van die man die door wilde gaan en waar hij luid en duidelijk zei: nog één keer en toen...per ongeluk op de knop drukte terwijl hij echt zei door te gaan. Ik heb het nog, laat mij maar getuigen....Dit soort mensen kunnen ze niet gebruiken.

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door GGG »

@ Gezondverstand: Dat is ijzersterk bewijs! Je ziet zelfs exact dezelfde reflecties!!!
Stuur dit naar de Volkskrant of een ander kritosch dagblad, want hier moet iets aan gedaan worden.
Kennelijk worden we in NL belazerd door de loterijen.

Gezondverstand
Berichten: 57
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:54

Re: Staatsloterij verdacht van Manupilatie trekkingen.

Ongelezen bericht door Gezondverstand »

tenormin schreef:
Gezondverstand schreef:Op de Duitse site heb je keuze uit vier hoeken waarvan één de lottomachine ononderbroken in beeld houdt. De presentator komt binnen in de live uitzending en er is publiek aanwezig. De Duitse lotto heeft niets te verbergen.
En de Nederlandse Staatsloterij heeft veel te verbergen?
Nederlandse loterijen komen nogal vaak slecht in het nieuws. Net zoals de Staatsloterij die vroeger verborg ook te trekken uit onverkochte loten. Dat was toen. Maar het schaadde het vertrouwen in die loterij. Of de Staatsloterij nu iets te verbergen heeft weet ik niet. Maar ik laat de toekomst dat uitwijzen en hecht geen waarde aan wat die loterij erover te melden heeft.
Daar onze Lotto het altijd zo lastig vindt een mooie open trekking uit te zenden kan zij het beste 6 uit 49 invoeren met als winnende getallen die uit Duitsland nemen. Dán zou ik de Lotto vertrouwen. Hoe moeilijk is het nou voor miljoenenbedrijf Lotto om op hun site de lottomachine ononderbroken in beeld te brengen tijdens de trekking?

Gesloten