LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Mikeenpetra
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2018 20:48

Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door Mikeenpetra »

Eind oktober hebben wij een keuken laten bezorgen. Deze is keurig als afgesproken geleverd. Helaas hebben de bezorgers onze laminaatvloer beschadigd. Helaas, maar kan gebeuren. Bezorgers geven aan dat ze verzekerd zijn hiervoor. Nu drie maande later moeten wij bedelen om onze eigen centen. Hebben ze het over schuldvraag. Was de vloer nog niet beschadigd. Bezorgers hebben protocol om foto te maken. Tijdens bezorgen waren oa de vaatwasser/ fronten van kasten beschadigd. Deze hebben ze keurig vervangen, echter op de vloer geven ze geen gehoor. Ze spreken zich op alle fronten tegen. Echter zitten wij met een beschadigde vloer. Ik wil graag herstellen maar mag juridisch niets doen. Superkeukens Gouda.... los het op. [persoonsgegevens verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jan 2018 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door Brahms »

Mikeenpetra schreef:Eind oktober hebben wij een keuken laten bezorgen. Deze is keurig als afgesproken geleverd. Helaas hebben de bezorgers onze laminaatvloer beschadigd. Helaas, maar kan gebeuren. Bezorgers geven aan dat ze verzekerd zijn hiervoor. Nu drie maande later moeten wij bedelen om onze eigen centen. Hebben ze het over schuldvraag. Was de vloer nog niet beschadigd. Bezorgers hebben protocol om foto te maken. Tijdens bezorgen waren oa de vaatwasser/ fronten van kasten beschadigd. Deze hebben ze keurig vervangen, echter op de vloer geven ze geen gehoor. Ze spreken zich op alle fronten tegen. Echter zitten wij met een beschadigde vloer. Ik wil graag herstellen maar mag juridisch niets doen. Superkeukens Gouda.... los het op. [persoonsgegevens verwijderd]
Als je "juridisch" niets mag doen ligt het nog bij de verzekering. Geduld dus.
Dan over de schuldvraag: Wat is jou bewijs dat de vloer nog wel heel was voor plaatsing keuken ?

Mikeenpetra
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2018 20:48

Re: Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door Mikeenpetra »

Probleem is dus dat Superkeukens haar verzekering niet aanspreekt.
Bewijs is er dat bezorger erkent de vloer te hebben beschadigt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door crazyme »

Hoe ziet dat bewijs er uit?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door chrisd1 »

crazyme schreef:Hoe ziet dat bewijs er uit?
M.i. zou dat een papier moeten zijn zoals bij schade in het verkeer: https://schadeapp.nl/schadeformulier/eu ... eformulier; althans met de daarop aangegeven wezenlijke gegevens; ook niet bindend voor een verzekeraar.
Mikeenpetra schreef:Echter zitten wij met een beschadigde vloer. Ik wil graag herstellen maar mag juridisch niets doen.]
Een flinke beschadiging in een laminaatvloer is natuurlijk heel iets anders dan een deuk in een auto; ik zou, als jullie nog reserve-stroken hebben, een laminaatlegger/reparateur - als die al te vinden is; laminaat repareren is natuurlijk iets heel anders dan laminaat leggen - raadplegen en contact opnemen met mijn opstal-/inboedelverzekeraar, resp. het Juridisch Loket.
De laminaat-man wil misschien wel een schatting opgeven van de schade.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door kweenie »

Toen ik eens een nieuwe keuken heb laten installeren, werd vooraf duidelijk vermeld dat als er al een definitieve vloer lag, deze het beste kon worden afgedekt met bv stuukloper. Is bij jullie helemaal niets vermeld over welke voorbereidingen jullie zouden moeten/kunnen treffen?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door chrisd1 »

kweenie schreef:Toen ik eens een nieuwe keuken heb laten installeren, werd vooraf duidelijk vermeld dat als er al een definitieve vloer lag, deze het beste kon worden afgedekt met bv stuukloper. Is bij jullie helemaal niets vermeld over welke voorbereidingen jullie zouden moeten/kunnen treffen?
Installateurs behoren te weten waarvoor ze maatregelen moeten treffen; kunnen ze dus het beste zelf te doen.
Het gaat hier overigens over bezórgers; als die schade maken heb je m.i. niet meer over ongelukjes, maar eerder over b.v. grove nalatigheid; het is nog maar de vraag of de verzekering die vergoedt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door crazyme »

Bij het plaatsen van een keuken komen verschillende mensen over de vloer. Eerst wordt alles geleverd. Vaak gaan klanten dan zelf nog in die stapel trekken om alles te controleren. Er komt een installateur, misschien iemand om het werkblad te plaatsen. En de monteurs zelf niet te vergeten. Wie heeft dan de schade veroorzaakt ?

Mikeenpetra
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2018 20:48

Re: Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door Mikeenpetra »

Bezorgers hebben mondeling schade erkend, overige schades welke zijn gemeld zijn reeds opgelost. Alleen op de vloer geeft Superkeukens geen gehoor. Zij hebben niet eens de moeite genomen om tot op heden haar verzekering aan te spreken. Als het nalatigheid van de bezorgers zou zijn geweest, kan Superkeukens ook haar verantwoording nemen en een schade expert inschakelen om de schade op te nemen. Wij hebben onze vloeren legger al om een offerte gevraagd, maar dat bedrag vind Superkeukens te hoog. Wij kunnen er niets aan doen dat de bezorgers van Superkeukens onze vloer beschadigen. En wat het ook heeft gekost, originele factuur is ook aanwezig, Superkeukens moet haar verantwoording nemen. Ook juridisch is dit al besproken, echter moeten wij dit zelf voorschieten aangezien wij hier niet voor zijn verzekerd. En het ergste is dat dit maanden kan gaan duren. Net veel geld uitgegeven om je huis op te knappen zit je met twee vierkante meter beschadigd laminaat in het zicht....

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door Brahms »

Neem aan dat je bij aanschaf keuken ook regelmatig bij Superkeukens over de vloer bent geweest.
Dat zou ik, na het maken van een afspraak, nog eens doen. Persoonlijk contact werkt altijd beter dan bellen en mailen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door crazyme »

Mikeenpetra schreef: twee vierkante meter beschadigd laminaat in het zicht....
Twee vierkante meter is erg veel. Ook de hoogte van de schade is een twistpunt kennelijk.

Het kan zijn dat er schade is gemaakt, maar dat ze niet de hele laminaatvloer willen gaan vergoeden voor een klein plekje.

Wat is precies de schade en welke oplossing wordt voorgesteld.

Mikeenpetra
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2018 20:48

Re: Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door Mikeenpetra »

Misschien eigenwijs, maar een afspraak maken lijkt mij bij Superkeukens te liggen. Er moeten 5 delen laminaat vervangen worden.
En helaas moet er dan een deel werst worden verwijderd. Grootste kostenpost zit in arbeid, en een voorstel van 250,- is onredelijk. Geschatte schade door erkend bedtijd is 1300,-....

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door thecure »

1300 euro om 5 deeltjes laminaat er even eruit en er weer in te klikken? Logisch dat Superkeukens zijn bedenkingen hier heeft...

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door Brahms »

Mikeenpetra schreef:Misschien eigenwijs, maar een afspraak maken lijkt mij bij Superkeukens te liggen.
Tsja, jij / jullie willen wat gedaan krijgen bij Superkeukens, dan zal je toch ook zelf het initiatief moeten nemen. Anders gebeurd er niets.

Voor E 1300,- leg ik laminaat in een hele eensgezinswoning, incl. de zolder. Dit is een absurt bedrag.
Zijn ze daar dan een hele week mee bezig ? Natuurlijk moeten er meer dan 5 plankjes gewisseld worden om erbij te kunnen, maar meer dan 3 uurtjes mag dit nooit kosten. E 250,- lijkt dus een mooi bedrag.
Laatst gewijzigd door Brahms op 23 jan 2018 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door crazyme »

Mikeenpetra schreef:Misschien eigenwijs, maar een afspraak maken lijkt mij bij Superkeukens te liggen.....
Ik denk dat het uw belang is om de schade vergoed te krijgen.
En 1300 euro is veel te veel voor 5 plankjes.

Ik denk wanneer u een ander bedrijf laat komen en u niet verteld dat iemand anders de schade gaat betalen dit bedrag veel lager uitvalt. Dat is een halve dag werk en is 250 euro gewoon redelijk.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door chrisd1 »

crazyme schreef:...Dat is een halve dag werk en is 250 euro gewoon redelijk.
Heb zelf ook wel eens zoiets laten doen; de stroken met de beschadigde planken moeten er helemaal uit; iemand moet er maar zin in hebben; vind de schatting van crazy niet zo gek.

Mikeenpetra
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2018 20:48

Re: Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door Mikeenpetra »

Eens dat 1300,- een veels te hoog bedrag is. Maar als Jan, Piet of Klaas het doet voor de helft kom in nog steeds geld tekort... En ik ben zeker bij Superkeukens terug geweest, maar ligt bij directie en die houden hun poot stijf....

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door crazyme »

Mikeenpetra schreef:Eens dat 1300,- een veels te hoog bedrag is. Maar als Jan, Piet of Klaas het doet voor de helft kom in nog steeds geld tekort... En ik ben zeker bij Superkeukens terug geweest, maar ligt bij directie en die houden hun poot stijf....
Ze kunnen natuurlijk ook zelf iemand sturen om het laminaat te herstellen.

Mikeenpetra
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2018 20:48

Re: Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door Mikeenpetra »

Dat zou fijn zijn.... gaat er alleen om dat ze tot een gepaste oplossing komen.... en dat doen ze niet

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Superkeukens: keuken bezorgd met beschadigde vloer

Ongelezen bericht door Brahms »

Of nog goedkoper, zelf even doen

Laminaat leggen is kinderlijk eenvoudig......

De helft, E 600,- is gewoon ook te veel voor zo'n klusje.

Zou E 450,- eisen bij de winkel. Dan kom je er, zeker met verwijzing naar dit topic, uit.

Gesloten