LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brugman merken?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Paladin
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2010 11:39

Brugman merken?

Ongelezen bericht door Paladin »

Beste mede forummers,

Ik lees hier nu al een tijdje mee, en vind veel van de informatie die ik hier krijg erg bruikbaar voor mijn zoektocht in keuken land.

Gezien ons nieuwbouwhuis als projectleverancier Brugman keukens heeft uitgekozen, ga ik die onderhandelingen graag een beetje voorbereid in. Aangezien brugman zijn eigen merk voert vroeg ik mijzelf af welke merk/merken zitten hier achter? Dit zodat ik een beetje een idee heb wat ik ongeveer zou moeten betalen.

Tevens is elke andere tip natuurlijk ook welkom (Als ik uiteindelijk niet besluit bij brugman te kopen betekend dat ook dat elke verlegging van een leiding of wat dan ook achteraf moet gebeuren, en in een huis wat volledig met vloerverwarming is uitgerust is dat best een uitdaging).

Stunter
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2010 10:48

Re: Brugman merken?

Ongelezen bericht door Stunter »

Beste Paladin

Bij toeval is mijn leverancier ook Brugman keukens voor mijn nieuwbouw project. Ook ik heb vloerverwarming. Ik ga waarschijnlijk niet kopen bij Brugman daar ik graag een Next keuken wil.

Wat ik veel gelezen en gehoord heb is dat er soms flinke bedragen word gerekend voor het meer en minder werk. Dus niks tekenen bij Brugman voordat je de prijs weet voor je meer en minder werk!

Wat ik als advies kreeg was neem een iets dieper werkblad voor de keuken (70cm) dan kan je de leidingen op de muur er gewoon achter makkelijk verplaatsen. Extra groepen kan je vaak via de kelder langs de muur omhoog boren. Dit kan omdat de vloerverwarming niet strak langs de muur ligt.

Wat ik wel gedaan heb is goed uitzoeken wat voor apparatuur ik wil. Ik ben langs geweest bij Siemens en Miele om me voor te laten lichten over de verschillende apparatuur. Dit kan ook bij andere merken. De kosten afhankelijk van je wensen kan behoorlijk oplopen.

Wat ik ook als voordeel vind om niet te kopen bij de project leverancier is dat ik nog 9 maanden meer vrijheid heb om te kijken wat ik wil en eventueel mijn budget bij te stellen.

Met vriendelijke groeten

Stunter

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Brugman merken?

Ongelezen bericht door maxx »

Tevens is elke andere tip natuurlijk ook welkom (Als ik uiteindelijk niet besluit bij brugman te kopen betekend dat ook dat elke verlegging van een leiding of wat dan ook achteraf moet gebeuren, en in een huis wat volledig met vloerverwarming is uitgerust is dat best een uitdaging).

Hoezo probleem?! De buizen van de vloerverwarming zijn eenvoudig op te sporen. Vloer vochtig maken, verwarming vol open en nu zie je vanzelf de leidingen verschijnen.

Nog eenvoudiger is het om foto's te maken voor de vloer wordt gestort.

Nee, vloerverwarming en leidingwerk aanpassen is niet zo spannend als het lijkt. Als je maar mensen inhuurt die weten wat ze doen.

Uit ervaring blijkt dat je beter ver uit de buurt van de, door de aannemer, aangewezen keukenleverancier kunt blijven. Op werkelijk alles wordt een dikke provisie gelegd omdat de aannemer/bouwer dit eist. Wie betaald dit? Juist, de klant die bang wordt gemaakt met vervallen van GIW garantie etc.

Iedere vakman geeft garantie op zijn werk dus GIW garantie is een wassen neus. Mijn advies: laat keuken casco opleveren en schakel een leverancier in die alles voor je kan regelen van leidingwerk tot oplevering van de keuken. Dan kun je beter de onderhandeling in en wordt je minder geplukt. Vooral bij een Ben-kloon.

MVG

Stunter
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2010 10:48

Re: Brugman merken?

Ongelezen bericht door Stunter »

maxx schreef: Hoezo probleem?! De buizen van de vloerverwarming zijn eenvoudig op te sporen. Vloer vochtig maken, verwarming vol open en nu zie je vanzelf de leidingen verschijnen.

Nog eenvoudiger is het om foto's te maken voor de vloer wordt gestort.
Bedankt voor je goede tip Maxx :D

Ik heb gevraagd aan de bouwer om foto’s te mogen maken voor het storten of eventueel dat de bouwer ze zelf gaat maken. Nou dat was toch even echt niet mogelijk. Maar heb nu afgesproken dat ze “as-built”tekeningen gaan maken. Hoop dat het gaat gebeuren. Maar anders kan ik het altijd uitzoeken met jou tip

zanikje
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 okt 2009 19:58
Locatie: Thuis

Re: Brugman merken?

Ongelezen bericht door zanikje »

Paladin schreef:Aangezien brugman zijn eigen merk voert vroeg ik mijzelf af welke merk/merken zitten hier achter? Dit zodat ik een beetje een idee heb wat ik ongeveer zou moeten betalen.
Zoals ik me kan herinneren werkt Brugman met verschillende fabrikanten. Ze hebben die fabrikanten serienr's gegeven. Dmv van die serienr's kunnen ze hun eigen boeken, kasten en prijzen maken. De mogelijkheden zijn beperkter, duurder en dus ook onoverzichtelijk.
Als DMG kloon werken ze met dito merken : serie 50/100 = Burger/bauformat, serie 400 = Pronorm, serie 800 = Hacker enz...enz.
Ze zetten als DMG kloon druk op de klant om meteen te beslissen, akties te verzinnen, de bedrijfsleider erbij te halen, clausule contracten te laten tekenen enz.
Persoonlijk kan (willen ook niet, is nl ieder zijn/haar keuze cq verantwoordelijkheid) ik niemand weerhouden om daar te kopen, maar ik denk dat je bij Brugman teveel betaald tov een (veel betere) zelfstandige. En dan heb ik het nog niet eens over de aandacht/advies/werkwijze/bestelling/controle/service.

Succes!

Paladin
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2010 11:39

Re: Brugman merken?

Ongelezen bericht door Paladin »

Ik ben al een tijdje bij de zelfstandigen aan het rondkijken en heb dus ook al ongeveer een idee wat onze wensen kosten, de krachtstroom aansluiting is het enige dat echt verlegt moet worden.

Hoe zit het verder met vloerverwarming onder je keuken kasten, vanuit de makelaar/aannemer werd mij verteld dat dat normaal gesproken niet kan nu heb ik hier ook nog geen eenduidig antwoord op gehad of het nu wel of geen kwaad kan.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Brugman merken?

Ongelezen bericht door maxx »

Maar heb nu afgesproken dat ze “as-built”tekeningen gaan maken
Ja, die tekening zullen ze misschien wel leveren maar ze zullen hier nooit garantie (al helemaal geen GIW) op geven. Dan is mijn methode de beste. Je moet alleen uitkijken met anhydrietvloeren. Als je die nat maakt dan kan het wat langer duren voordat het vocht echt uit de vloer is. Das nogal lullig als je met een strakke planning werkt en de afwerkvloer, door het vochtgehalte, niet kan worden gelegd.
de krachtstroom aansluiting is het enige dat echt verlegt moet worden.
Jaja, die kennen we....... Vaak is er meer werk nodig dan op het eerste gezicht lijkt. Je wilt niet weten hoe vaak een keukenmontage niet kan doorgaan omdat "het allemaal op dezelfde plaats zit". Laat de keukenleverancier hier goed naar kijken en adviseren. Meerwerkprijzen van bouwers zijn vaak bij de beesten af. Ook daarin is goed rondkijken van essentieel belang.
Hoe zit het verder met vloerverwarming onder je keuken kasten, vanuit de makelaar/aannemer werd mij verteld dat dat normaal gesproken niet kan nu heb ik hier ook nog geen eenduidig antwoord op gehad of het nu wel of geen kwaad kan.
Haha, dus nu denken makelaars ook al bouwkundig mee? Het moet niet gekker worden. Je zult de vloerverwarming wel gedeeltelijk onder de keuken moeten leggen vanwege de koude tenen/warme hielen. Vaak zie je dat hier fouten in worden gemaakt en dat sta je met de hielen op een warme tegel maar met je tenen op een koude. Is erg irritant, dus leg 5 tot 10 cm voorbij de plint!!

Wat betreft het volledig doorleggen zou ik mezelf bij keukens, waarbij de koelers/vriezers in kasten met daaronder een plint staan, niet te druk maken. Door dat een vloerverwarming anders verwarmt dan een radiator wordt de ruimte veel gelijkmatiger verwarmt. Hierdoor zal de koeling er niet al te veel moeite mee hebben. Immers, als je de vloerverwarming voor de plint legt dan gaat de luchtstroom met dezelfde temperatuur via de ventilatieroosters in de plint langs de apparatuur.

Laat een makelaar doen waar hij goed in is........ klagen over de stagnerende huizenmarkt en het lastig vallen van keukenwinkels met advertentieruimte in makelaarskrantjes. :D

MVG
MVG

Gesloten