LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SKB Stichting Kinderopvang Barendrecht wurgcontract

Discussieer hier over kinderopvang.
Naanda80
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2012 15:06

SKB Stichting Kinderopvang Barendrecht wurgcontract

Ongelezen bericht door Naanda80 »

Ik ben er te laat achter gekomen dat de SKB , beter bekend als Stichting Kinderopvang Barendrecht , en dan de gastouderopvang van deze stichting , wurgcontracten heeft. Vraagouders mogen niet overstappen naar een ander gastouderbureau of ontvangen een gigantisch hoge boete. Bovendien loopt de betalingsregeling niet goed. Zo heb ik nog een bedrag te goed van juni , maar de SKB doet hier niets mee. Wat ik hier het ergst aan vind is dat ik de opvang stop heb moet zetten van mijn gastkinderen, het is mijn werk en niet een of ander bijbaantje. Hierdoor zijn de kinderen ergens anders geplaatst, waar ook weer weken overheen is gegaan en ouders dus niet konden werken.
Het bureau neemt geen enkel initiatief om geld van 1 vo te innen. Zij vinden het niet hun probleem, het is niet hun inkomen, de bureaukosten zullen ze vast wel geint hebben. Maar hiervan moeten wel al mijn lasten betaald worden. Bovendien hanteren ze hele slechte en vooral onduidelijke contracten waarvan niet afgeweken kan worden. Dit geeft heel veel onduidelijkheid.
Het is ook een belachelijk duur bureau. Ouders betalen soms meer aan bemiddelingskosten dan aan de vraagouder. Terwijl alleen het geld doorgesluist hoeft te worden en ze 1 keer per jaar een RIE moeten doen. Als ze deze komen doen, want bij mij waren ze al 3 jaar niet geweest. Waardoor ouders kans hebben de gehele toeslag terug te moeten betalen. Zelf zitten ze in een mega kantoor.
Inmiddels ben ik weg bij de SKB , mijn vraagouders ook . Ik adviseer ook iedereen uit te kijken met dit bureau.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: SKB Stichting Kinderopvang Barendrecht wurgcontract

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Naanda80 schreef: Vraagouders mogen niet overstappen naar een ander gastouderbureau of ontvangen een gigantisch hoge boete.

Inmiddels ben ik weg bij de SKB , mijn vraagouders ook .
Hieruit maak ik op dat overstappen dus wel mogelijk is?

Wurgcontract of niet, u (en de vraagouders) bent er blijkbaar indertijd wel mee akkoord gegaan door dit te ondertekenen.

Naanda80
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2012 15:06

Re: SKB Stichting Kinderopvang Barendrecht wurgcontract

Ongelezen bericht door Naanda80 »

De vraagouders zijn bij mij weg, want konden niet overstappen samen met mij naar een ander GoB. Dus al die ouders die ik zelf geworven heb zijn gegaan. Ze konden wel bij een ander GoB terecht, maar niet via mij, omdat ze dan iets van 2000 euro moesten betalen per kind.
Dat ik de vo's aangebracht heb boeit ze niets, als ik had geweten dat dit in de contracten stond van de SKB had ik er nooit mee in zee gegaan. Ik zie normaal de contracten tussen GoB en VO niet.

Dus weg kinderen! En het bedrag dat nog openstond daar doen ze niks mee!

ES66
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2012 10:23

Re: SKB Stichting Kinderopvang Barendrecht wurgcontract

Ongelezen bericht door ES66 »

Dit verhaal is genuanceerder dan hier omschreven. Bij de Stichting Kinderopvang Barendrecht zijn wij bereid aan belangstellenden toelichting te geven over onze werkwijze en contracten. Neemt u gerust contact op met het gastouderbureau van de SKB.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: SKB Stichting Kinderopvang Barendrecht wurgcontract

Ongelezen bericht door sjoegel »

Danbk je wel ES66. Ik dacht al zoiets.

debbie1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2012 12:42

Re: SKB Stichting Kinderopvang Barendrecht wurgcontract

Ongelezen bericht door debbie1979 »

Ik ben zelf gastouder bij dit bureau en ik herken dit probleem helemaal niet, u geeft aan dat het een duur gastouderbureau is maar met de kosten van het bureau zelf heeft u niks te maken dit is een bedrag die de vraagouders betalen, hun maken hier dus zelf een keuze in, en het bedrag is al minder geworden.

u heeft het over een wurgcontract terwijl ik vraagouders en gastouders hier nog nooit over gehoort heb, ik ben zelf werkzaam bij twee bureau's en hier hebben beide bureau's ook geen moeite mee.

het afnemen bij de rie wordt wel degelijk structureel gedaan maar daarvoor zullen beide partijen accoord moeten gaan over de datum en tijd van een afspraak misschien dat dit bij u mis is gelopen.

de financieen lopen altijd volgens de afgesproken datum's maar daarvoor moeten gastouders wel voor een bepaalde datum hun urenlijst invullen, en laten ondertekenen door de vraagouder.

Nogmaals ik kan me in dit verhaal helemaal niet vinden en vind het erg spijtig dat u dit bureau zo in beeld probeer te brengen.

Naanda80
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2012 15:06

Re: SKB Stichting Kinderopvang Barendrecht wurgcontract

Ongelezen bericht door Naanda80 »

Helaas is het probleem nog steeds niet door de SKB verholpen. Sterker nog, ze doen er niets aan om het probleem op te lossen.
Wurgcontracten zijn het wel degelijk, maar de boetes worden bij de vraagouders gehaald. Misschien moeten jullie die er eens bij vragen. De boete is zo'n 1200 euro per kind bij overstap naar een ander GoB met dezelfde gastouder.

Gesloten