LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 0

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: 0

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bznfan schreef: Zij gaan kijken of ze het limiet kunnen verlagen naar het werkelijk openstaande bedrag van 802 euro. of bijvoorbeeld 1000 euro.(dat scheelt toch even 2500 euro)
Mogelijk zorgt dit er wel voor dat dit weer "ruimte vrijmaakt" op uw leencapaciteit.
bznfan schreef: verder wil ik nog zeggen dat we spaargeld hádden en daar anderen mee geholpen hebben, een paar maanden geleden.
en aangezien ik helaas niet helderziend ben, kon ik niet voorzien dat er fouten gemaakt zouden gaan worden met mijn loon, waardoor we nu alleen deze maand krap zitten.
Dat is natuurlijk wel heel nobel van u, maar wel erg vervelend dat u zelf in de sh*t dreigt te raken en nu duur geld moet gaan lenen omdat u zo behulpzaam bent. Daar waar ik kan wil ik anderen ook wel helpen, maar ik zou altijd een aantal maandsalarissen als minimum achter de hand willen houden onder het motto van "je weet maar nooit". Je zult dan altijd zien dat alles tegelijk even in het honderd loopt.

Als ik geld leen aan anderen ga ik er steevast vanuit dat ze niet nakomen wat op voorhand beloofd wordt van ik betaal dan zoveel terug. Meestal wordt het later of minder per afbetaling of slaan ze er eens een of meer over daarom ga ik niet onder een bepaald minimum. Want als anderen geld moeten lenen van bekenden, familie of wat dan ook (en daar ligt bij velen al een behoorlijke drempel om dat te moeten vragen) krijgen ze het vaak niet op een normale weg via een bank oid en is daar een reden voor.
bznfan schreef: Verder zijn alle rekeningen betaald en hebben wij al jaren lang alleen het doorlopend krediet en het saldo bij Neckermann.
Als er weer spaargeld is of gespaard kan worden, zou ik persoonlijk zo snel mogelijk dat bij Neckermann afbetalen. Effectieve jaarrentes van zo'n 17% zijn zeker niet ongebruikelijk bij postorderbedrijven en in het verleden is het ruim boven de 20 geweest maar dat mocht niet meer.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: 0

Ongelezen bericht door Emmy75 »

vogels schreef:
Zij gaan kijken of ze het limiet kunnen verlagen naar het werkelijk openstaande bedrag van 802 euro.
of bijvoorbeeld 1000 euro.
Zij gaan kijken? Ze hebben te doen wat jij wilt (tot het openstaande bedrag dan) Je kunt trouwens beter 1 euro onder de 1000,- gaan zitten, want dan wordt het niet bij de BKR genoteerd.
Inderdaad zeg, nu ik het nog eens nalees "ze gaan kijken". Het is toch zeker aan de mensen zelf om te bepalen dat ze een lagere limiet willen. Er zijn er genoeg die dit ui zelfbescherming willen of stel je krijgt de hypotheek niet rond omdat er verschillende van dat soort limieten zijn..

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: 0

Ongelezen bericht door grun »

vogels schreef:Zij gaan kijken? Ze hebben te doen wat jij wilt (tot het openstaande bedrag dan) Je kunt trouwens beter 1 euro onder de 1000,- gaan zitten, want dan wordt het niet bij de BKR genoteerd.
Alles boven 500 euro wordt geregistreerd bij de BKR. http://bkr.nl/Consumenten/Wat-betekent-BKR-voor-mij/ Tenzij de kredietverlener je lening niet doorgeeft aan het BKR. Dan loopt die wel extra risico en zal daardoor vermoedelijk een erg hoge rente vragen.
Ik betwijfel trouwens of je zelf een grens als 499 of 999 euro kunt kiezen, meestal gaat het om vaste ronde bedragen. Maar dat weet ik niet zeker.

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: 0

Ongelezen bericht door Lisare »

Hoe groot is de opnamemogelijkheid bij Interbank?

bznfan
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 mei 2007 20:55

Re: 0

Ongelezen bericht door bznfan »

In de brief die ik vandaag van Neckermann kreeg, staat inderdaad dat het vanaf 500 euro geregistreerd wordt bij BKR. Alleen het is mij nu nog niet duidelijk of Neckermann zelf aan kan geven welke limiet bedrag er dan bij BKR komt te staan, want er is mij ook verteld dat dit nu automatisch gebeurt zodra je een saldo open hebt staan bij een postorderbedrijf (maar WIE regelt dat dan?).maakt dan niet uit welke dat is.
En het ging mij er dus inderdaad om dat anderen dit ook weten, dat als ze een huis willen kopen of een lening of wat dan ook, dat ze weten hoe dit werkt.
Want ik heb al meerdere keren uit laten zoeken of we onze lening over konden sluiten, want we betalen nog een oude hoge rente ook, en ik snapte maar niet dat er steeds gezegd werd dat ons gezamelijk loon niet toerijkend was, ondanks dat we meer zijn gaan verdienen...
Alleen is die toetsing dan dus nooit doorgegeven aan interbank.
Maar nu interbank dus zelf uit is gaan zoeken of ze een goedkopere lening konden bieden, ja daar door hebben wij nu dit probleem.
Maar ze kijken niet naar HOE lang we dit zo al hebben en dat we nooit een achterstand hebben gehad bij interbank.

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: 0

Ongelezen bericht door RedShy »

Dus je hebt al jarenlang die schuld bij de Neckermann en tevens dat doorlopend krediet? Misschien ben ik gek hoor maar is het niet eens tijd om proberen die schuld eens af te lossen en zo de zaken wat beter op orde te krijgen i.p.v. met een doorlopend krediet de boodschappen te betalen?

Het is natuurlijk onzin dat je niet zonder een vaatwasser kunt. Een sopje is zo gemaakt in een teiltje. Van met de hand afwassen is nog nooit iemand dood gegaan. En ook een wasmachine. In geval van echte nood kun je best met de hand wassen en anders koop je een tweedehands exemplaar op Marktplaats. Kost je hooguit drie tientjes. Maar nee, alles moet nieuw terwijl er gewoon geen geld voor is.

Ik snap dat dus echt niet. Geen geld = geen geld. Is het niet veel fijner om gewoon een tijdje zuinig aan te doen dan meteen alles nieuw te kopen met geleend geld?

Mijn advies: meer werken, spullen verkopen die overbodig zijn, de tering naar de nering zetten en als de sodemieter die schuld af gaan lossen. Heb je ook geen gezeik meer in de toekomst.

bznfan
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 mei 2007 20:55

Re: 0

Ongelezen bericht door bznfan »

ik heb weinig zin om steeds op dit soort dingen te reageren, ik doe normaal gesproken geen boodschappen met het leen geld maar als je geen geld meer hebt dan maar niks meer vreten?
verder heb ik bekken klachten dus afwassen met een teiltje is voor mij niet altijd even "fijn".
Net had de koelkast het begeven en aangezien mijn man bij een kringloopwinkel werkt Kopen we al bijna nooit iets nieuw. nu hebben we een koelkast voor 20 euro, en die ziet er nog als nieuw uit. helaas kan ik dit onderwerp zelf niet verwijderen.
anders had ik dat al lang gedaan want ik heb het gevoel dat ik nu over kom als iemand die diep in de **** zit en het er zelf naar gemaakt heeft maar zo zit het dus niet.
dus als iemand het kan, verwijder dit allemaal dan maar voor mij, dank u.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 0

Ongelezen bericht door berndv »

bznfan schreef:ik heb weinig zin om steeds op dit soort dingen te reageren, ik doe normaal gesproken geen boodschappen met het leen geld maar als je geen geld meer hebt dan maar niks meer vreten?
verder heb ik bekken klachten dus afwassen met een teiltje is voor mij niet altijd even "fijn".
Net had de koelkast het begeven en aangezien mijn man bij een kringloopwinkel werkt Kopen we al bijna nooit iets nieuw. nu hebben we een koelkast voor 20 euro, en die ziet er nog als nieuw uit. helaas kan ik dit onderwerp zelf niet verwijderen.
anders had ik dat al lang gedaan want ik heb het gevoel dat ik nu over kom als iemand die diep in de **** zit en het er zelf naar gemaakt heeft maar zo zit het dus niet.
dus als iemand het kan, verwijder dit allemaal dan maar voor mij, dank u.
En er is niemand anders die geholpen kan worden als die dezelfde problemen heeft als die u had? Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik ietwat egoïstisch.
bznfan schreef:In de brief die ik vandaag van Neckermann kreeg, staat inderdaad dat het vanaf 500 euro geregistreerd wordt bij BKR. Alleen het is mij nu nog niet duidelijk of Neckermann zelf aan kan geven welke limiet bedrag er dan bij BKR komt te staan, want er is mij ook verteld dat dit nu automatisch gebeurt zodra je een saldo open hebt staan bij een postorderbedrijf (maar WIE regelt dat dan?).maakt dan niet uit welke dat is.
En het ging mij er dus inderdaad om dat anderen dit ook weten, dat als ze een huis willen kopen of een lening of wat dan ook, dat ze weten hoe dit werkt.
Want ik heb al meerdere keren uit laten zoeken of we onze lening over konden sluiten, want we betalen nog een oude hoge rente ook, en ik snapte maar niet dat er steeds gezegd werd dat ons gezamelijk loon niet toerijkend was, ondanks dat we meer zijn gaan verdienen...
Alleen is die toetsing dan dus nooit doorgegeven aan interbank.
Maar nu interbank dus zelf uit is gaan zoeken of ze een goedkopere lening konden bieden, ja daar door hebben wij nu dit probleem.
Maar ze kijken niet naar HOE lang we dit zo al hebben en dat we nooit een achterstand hebben gehad bij interbank.
bznfan schreef:wat ik wilde weten is me nu duidelijk.
Ik heb een mail moeten sturen naar een bepaalde afdeling van Neckermann.
Zij gaan kijken of ze het limiet kunnen verlagen naar het werkelijk openstaande bedrag van 802 euro.
of bijvoorbeeld 1000 euro.(dat scheelt toch even 2500 euro)
verder wil ik nog zeggen dat we spaargeld hádden en daar anderen mee geholpen hebben, een paar maanden geleden.
en aangezien ik helaas niet helderziend ben, kon ik niet voorzien dat er fouten gemaakt zouden gaan worden met mijn loon, waardoor we nu alleen deze maand krap zitten.
Verder zijn alle rekeningen betaald en hebben wij al jaren lang alleen het doorlopend krediet en het saldo bij Neckermann.
bznfan schreef:het gaat hier om een doorlopend krediet die wij al jarenlang hebben. En dat houdt in dat als je wat terug betaald hebt, dat je dat ook weer "op kunt nemen" wel met gevolg dat je langer terug betaald.
bznfan schreef:Het was ooit een lening voor een auto, niet voor boodschappen, maar aangezien we deze maand krap bij kas zitten was het de enigste mogelijkheid voor wat geld. En als je werkt en lichamelijke klachten hebt dan is een vaatwasser wel erg nodig vind ik.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 0

Ongelezen bericht door berndv »

Voor het geval dat dan maar even veilig gesteld, anders snapt straks niemand meer waar dit topic over ging.

@ts topics worden hier maar zelden verwijderd. Het betreft hier een forum waar meer mensen wat kunnen hebben aan de geboden oplossingen.

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: 0

Ongelezen bericht door RedShy »

bznfan schreef:ik heb weinig zin om steeds op dit soort dingen te reageren, ik doe normaal gesproken geen boodschappen met het leen geld maar als je geen geld meer hebt dan maar niks meer vreten?
verder heb ik bekken klachten dus afwassen met een teiltje is voor mij niet altijd even "fijn".
Net had de koelkast het begeven en aangezien mijn man bij een kringloopwinkel werkt Kopen we al bijna nooit iets nieuw. nu hebben we een koelkast voor 20 euro, en die ziet er nog als nieuw uit. helaas kan ik dit onderwerp zelf niet verwijderen.
anders had ik dat al lang gedaan want ik heb het gevoel dat ik nu over kom als iemand die diep in de **** zit en het er zelf naar gemaakt heeft maar zo zit het dus niet.
dus als iemand het kan, verwijder dit allemaal dan maar voor mij, dank u.
Waarom? Je opent een topic en daar kunnen ook kritische reacties op komen. Wil je dat niet, dan moet je geen topic openen. Zo simpel is het.

Wie heeft het er dan naar gemaakt? Persoonlijk vind ik het nogal zorgwekkend overkomen als je al jarenlang een schuld van 800 zoveel euro hebt bij de Neckermann en al jaren een doorlopend krediet hebt wat ooit voor een auto bedoeld is.

Spijtig van je bekken maar je man kan niet afwassen?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: 0

Ongelezen bericht door thecure »

ja hoor, alles gewist. de tr....
gelukkig is alles opgeslagen. blijkbaar is dat gewoon nodig bij elk onderwerp

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 0

Ongelezen bericht door berndv »

Helaas heb ik niet alle berichten kunnen veiligstellen, de meeste wel :D

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: 0

Ongelezen bericht door tenormin »

berndv schreef:Helaas heb ik niet alle berichten kunnen veiligstellen, de meeste wel :D
Da's al meer dan dat de Tweede Kamer stukken "kwijtraakt c.q. op straat terechtkomt".

Gesloten