LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Mevr. Dambacher

Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door Mevr. Dambacher »

Geachte radar,

In week 22 hebben wij een slaapkamer besteld bij Beter Bed.
Dit zou in week 28 geleverd worden. Nu is het inmiddels week 28 en heb nog steeds niets gehoord van Beter Bed. Dus ik dacht laten we eens gaan informeren. Eenmaal contact gehad met hun klantenservice
blijkt dat de slaapkamer pas geleverd gaat worden in week 35!!! 7 weken later dan afgesproken! "Helaas mevrouw, wij hebben een nieuw systeem waar alle orders een nieuw nummer hebben gekregen vandaar dat alles zo opgeschoven is", wisten ze mij te vertellen. Ja en daar zit je dan, een aanbetaling gedaan en nog geen bed.Dus wel begrijpenlijk dat wij behoorlijk .... :x zijn! Maar wil je het allemaal annuleren dan moet je een formulier (dat je aan kunt vragen bij de klantenservice) invullen en vervolgens weer terugsturen, en daar wordt dan onderzocht of je recht hebt om je aanbetaling terug te krijgen. Maar dit alles kan wel weer 14 dagen of langer gaan duren! Het ligt toch niet aan ons dat zij een nieuw computersysteem aanschaffen waardoor er nu zoveel gedupeerden zijn ?! Beter Bed, laat dat BETER maar WEG !!!
Je zou toch zeggen dat dit heel slechte reclame is voor hun!!!

Misschien dat U een oplossing weet hoe we dit verder aan kunnen pakken? Met vriendelijke groet Mevr. Dambacher

chantal

Re: Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door chantal »

je kan nagaan of ze lid zijn van het cbw ,dan kan je zonder pardon annuleren als het bed meer dan een maand te laat komt. ik zou zeggen, ga naar de winkel en vraag naar de manager en ga niet weg zonder een passende oplossing. korting of je aanbetaling terug

succes

tsjaa

Re: Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door tsjaa »

waarom blijven er mensen bestaan die zo dom zijn om toch een aanbetaling te doen. Je betaalt al voor iets wat je nog niet eens hebt, laatstaan of het wel in orde is...rrrrraaaaaaaarrrrrr. Stoppen met aanbetalen, het is niet verplicht mensuh!!!!!! Het is dom....

Suc6 :twisted:

Gorefest

Re: Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door Gorefest »

Okee je wilt niet aanbetalen nou dan gaat de koop niet door, zo simpel is dat. Kun je wel naar een "echte" meubelzaak gaan maar daar betaal je minstens het dubbele.

Gast

Re: Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Dat geroep en geschreeuw op niks af wat is nou een paar weken te laat op een heel mensen leven? :lol: porbeer het toch is wat positiever allemaal in te zien, wij Nederlanders zijn echt op weg om de grootste groep beroepszeikerds te worden aller tijden. Al due drukte om niks. Zo dat moest me even van het hart Enne, mevrouw succes met het bed he!

chantal

Re: Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door chantal »

gast, ik sluit me volledig bij je aan
zou het niet beter kunnen zeggen:)

frank

Re: Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door frank »

goh chantal ik zie je naam wel vaker, medewerker van beter bed zeker?

Klaasjetim

Re: Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door Klaasjetim »

Wij ontvingen een actiekrantje van Beter Bed met daarin een aanbieding van een bed voor EUR 299,- Toen wij een week later hetzelfde bed wilden kopen was de aktie niet meer geldig en moesten wij het volle pond nl. EUR 589,- betalen. Begrijpelijk; de aktie was immers voorbij. Wat schetst onze verbazing toen wij een week later weer het krantje van Beter Bed kregen stond hetzelfde bed wat wij reeds gekocht hadden (verkoopovereenkomst getekend en al) weer in het krantje voor de aktieprijs EUR 299,- en tevens op de internetpagina wordt hetzelfde bed aangeboden tegen een prijs van EUR 299,- Beter Bed heeft ons niet ingelicht op het moment van de koop dat het bed twee werkdagen later voor de aktieprijs EUR 299,- verkocht zou worden. Het commentaar van de klantenservice hierop was dat Beter Bed zijn personeel pas op de dag dat de aktie van kracht is wordt ingelicht over de akties. Zelf hebben wij uitgevonden dat Beter Bed de prijzen vanaf mei 2003 elke week wijzigd (de ene week de hoge prijs en de andere week de aktieprijs). Het kwam ons vreemd voor dat de verkopers van Beter Bed dit niet zouden weten. Nu is het zo dat sommige kopers geluk hebben en andere niet. Als je als klant een bed koopt en je koopt net in de verkeerde week een bed dan voel je je flink belazerd.

Natuurlijk namen wij direct contact op met het betreffende filiaal en met de klantenservice van Beter Bed. Zij konden helaas niets voor ons doen.
Verkoop overeenkomst getekend dus e.e.a. kon niet worden terug gedraaid. Natuurlijk was annuleren een optie alleen dan berekend Beter Bed 50 % van de prijs wat neerkomt op de aktieprijs. Dus dat is ook geen optie.

Is er uberhaupt iets wat wij hiertegen kunnen doen???????

chantal

Re: Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door chantal »

nee frank dat ben ik niet, maar ik werk wel in een meubelzaak en word soms niet goed van mensen die doen alsof hun leven kapot is omdat een tafeltje te laat komt.

als een te lange levertijd het ergste is wat je overkomt mag je je gelukkig prijzen met een bijzonder goed leven

een ieder zou iets positiever in het leven moeten staan, dan wordt het voor iedereen een stuk gezelliger

Anoniem

Re: Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door Anoniem »

Moet even kwijt dat ik het eens ben met Chantal. However, als je even nadenkt over de reden dat een meubel te laat geleverd wordt, moet je de oorzaak dus niet bij de meubelzaak leggen, maar bij de fabrikant. Een leverancier geeft de levertijden namelijk door aan het verkooppunt. De verkopers hebben uiteraard geen inzicht in de planningen van de fabrikant. Als bijvoorbeeld een tafel te laat geleverd wordt, kan dit er bijvoorbeeld aan liggen dat de fabrikant het opeens drukker krijgt dan verwacht, of dat de grondstoffen uit bijvoorbeeld Indonesie komen. Nu is het wel zo dat een meubelzaak ervan op de hoogte gesteld wordt als de leverancier niet kan voldoen aan de beloofde levertijd. De winkelier wordt dan geacht om dit door te geven aan de klant.

Met andere woorden: denk even na wie uiteindelijk verantwoordelijk is voor een langere levertijd, voor je je conclusies trekt.

Gegroet

ps Nee Frank, ook ik werk niet bij BB

frank

Re: Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door frank »

ach beste chantal en anonieme gast, waarom eigenlijk anoniem?
mijn ervaring met beter bed kun je lezen onder het item bed niet compleet waarop ik als laatste gereageerd heb op 4 september.

De wereld vergaat inderdaad niet als je tafeltje niet komt maar als je zoon op de middelbare school zit en geen bureau en bed meer heeft worden de zaken m.i. toch iets anders. Gelukkig kan ik redelijk nadenken en is het niet het probleem van de klant als de verkooporganisatie verkeerd inkoopt en zijn logistieke afdeling fout op fout stapelt. Overigens had ik het idee dat dit forum bedoelt was om ervaringen uit te wisselen tussen consumenten. Ik heb geen beelden bij de ervaringen die chantal en anoniem proberen uit te wisselen behalve het vergoeilijken van missers bij verkooporganisaties. Inmiddels is mijn klacht in behandeling genomen bij het CBW en zal ik de teleurgestelde klanten van beter bed via dit forum op de hoogte houden.

mirella

Re: Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door mirella »

hai

ik zelf heb ook een slechte ervaring met beter bed
ik had een bed besteld en ik vroeg of die in een bepaalde week geleverd kon wordenen dat kon volgens hun ik had nog duidelijk vermeld dat het niet eerder kon want het was op mijn nieuwe adres en daarvoor zou ik daar dus nog niet wonen ze hadden zelfs de week ingevoerd in de pc de eerste dag in mijn nieuwe huis lag er al post voor mij ze hadden het bed al een maand eerder geleverd dus ik bel hun op dat ze een foutje hadden gemaakt en dat het die week moest en wanneer ze deze week kwamen moest ik nog 6 weken wachten want nu moesten ze het bed opnieuw bestellen ik wist niet wat ik zeggen moest ze hadden het bed gewoon terug gestuurd ik heb toen gezegd dat ik het niet meer hoefde aanbetaling heb ik in de winkel wel gewoon terug gekregen

frank chantal en gast ik werk zelf in een winkel en krijg ook vaak boze mensen op mijn dak. Frank , een verkooper/ster kan er echt niks aan doen als er iets met de levering fout gaat, maar ik begrijp wel dat een klant dan boos word, Chantal en gast, zij hebben er op gerekend dat ze iets op een bepaalde tijd krijgen, en als ze dat niet krijgen worden ze in sommige gevallen boos en wie is dan de persoon waar ze meer te maken krijgen, de verkooper/ster en die krijgt de volle laag. Lullig voor die verkooper/ster maar wel begrijpelijk

sorry maar dat wou ik ff kwijt

groetje
mirella :roll:

frankie

Re: Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door frankie »

Mirella, je hoeft van mij geen sorry te zeggen hoor! Ik heb ook geen verwijten richting een verkoopster. Misschien heb ik ergens die indruk gewekt, maar dat is niet zo. Mijn klacht richt zich tegen de directie van beter bed B.V en beter bed Holding. Zij zijn degene die het beleid uitzetten en de winkels moeten voorzien van juiste informatie. De levering van mijn bestelling op een bepaalde datum is drie keer bevestigd door beter bed b.v. in Uden en daar richt mijn klacht zich tegen. Vervolgens wordt elke noodopkossing geweigerd op grond van de CBW voorwaarden. Dat is beleid van een directie waar een verkoopster ook niets aan kan doen. Dat besef ik terdege, maar dat wil niet zeggen dat ik dan maar aan het leibandje van een directie moet lopen.
groeten Frank

frankie

Re: Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door frankie »

geen reactie?
chantal en anoniem waar blijven jullie?

chantal

Re: Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door chantal »

frank, ik reageer op jouw verzoek.
als je dit forum goed leest heb ik niet gereageerd op jouw probleem omdat ik het een begrijpelijk probleem vind en het terecht vind dat je daar over klaagt.

maar dit forum staat ook vol met berichten dat iets een paar weken later komt en doen dan alsof het bedrijf een wanbeleid voert.
als het over levertijden gaat zal bijna elk bedrijf hier genoemt moeten worden, die dingen gebeuren nu eenmaal.

als je goed leest zie je ook dat ik mevr. dambacher ook gelijk geef, ook dat is absurd hoe dat gaat.

over de anonimiteit van anoniem wil ik zeggen dat jij net zo anoniem bent als hem/haar aangezien jij ook geen emailadres achterlaat
een voornaam alleen zegt helemaal niets

het enige wat ik wilde duidelijk maken is dat dit forum bedoelt is om echte problemen aan te pakken en als we allemaal iets minder negatief in her leven zouden staan , dat we dan zouden zien dat een hoop "problemen" hoogiut jammer en vervelend zijn maar niets iets is om je bloeddruk om hoog te laten stijgen

ik hoop dat je me nu wel begrijpt frank en veel succes met het bed van je zoon

frankie

Re: Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door frankie »

leuk dat je nog reageert! de opmerkingen die je maakt kloppen natuurlijk ook wel en daar kan ik het ook wel mee eens zijn.
bedankt,

groeten Frank

p.s. had ik ergens mijn email adres kunnen opgeven dan?

chantal

Re: Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door chantal »

Jij ook bedankt voor je reaktie Frank, en ja, je kan jezelf registreren, dan kan je een emailadres opgeven , ben je niet meer zo anoniem ;)

Bovenaan dit forum kan je jezelf registreren*S*

groetjes Chantal

Wn Bakker

Re: Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door Wn Bakker »

Geachte redactie
In week 29 hebben wij een twee persoons bed gekocht bij beter bed.
Dit bed zou geleverd worden in week 35, nu hebben wij aangegeven dat wij in week 35 op vakantie waren van 23 augustus tot 5 september nou dat was geen probleem.
wat scherts onze verbazing in week 34 op 15 augustus krijgen wij een kaart in de bus dat de bezorgdienst op 26 augustus het bed komt bezorgen, dus ik gebelt met klanten service wat 17 minuten duurde voordat ik ze aan de lijn had .
Ik vertelde aan hun dat ik op deze datum op vakantie ben.
Nu dat was geen probleem dus werd er een andere afspraak gemaakt voor 9 september.
Wat gebeurt er nu op 28 augustus ligt er een kaart in de bus dat de bezorg dienst op 2 september komt.
dit weet ik doordat mijn broer de post en zo verzorgd tijdens onze afwezigheid.
Dus die belt ons op om te vertellen dat ze 2 september komen.
Dus ik vraag aan mijn broer bel jij even met beter bed om te vertellen dat wij een afspraak hebben op 9 september.
Dus hij gebelt en dit uitgelegt ,nu daar hadden ze niets mee te maken
het was 2 september of let wel 15 oktober dus 7 weken later.
dus toen wij terug kwamen heb ik meteen met klanten service gebelt.
en kreeg daar het zelfde te horen .
Ik heb meteen aangegeven dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ik
het twee persoons bed afbestel.
Nu heb ik wel €100.00 aanbetaalt is er een mogelijk heid omdie terug te krijgen??

Gaarne uw Reactie

vr gr Wn Bakker

frankie

Re: Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door frankie »

beste wn bakker. ik heb zelf een probleem met beter bed dus ik heb me aardig ingelezen in de jurisprudentie inzake leveringen en afspraken. ik ben bang dat u redelijk zwak staat. beter bed is op tijd, alleen niet op een tijd die u uit komt. het vervelende is dat uw broer gereageerd heeft op de aankondiging. nu heeft u laten weten dat u wist van de afleverdatum. u heeft een afspraak gemaakt over een datum, houden zij zich niet daaraan en u bent gewoon niet thuis ligt het probleem bij hun. ik begrijp uw onbegrip maar de opmerking had u niet iemand anders uw zending in ontvangst kunnen nemen is snel gemaakt. ik vrees zelfs dat ze u aan een annuleringspercentage van 30 procent kunnen houden i.pv. 100 euro. omdat mijn probleem anders in elkaar steekt ben ik niet 100 procent zeker of u een kans maakt met uw probleem. denk wel na of u het ervoor over heeft om maanden in de clinch te liggen met beter bed. ik ben nu 9 maanden bezig met beter bed maar bij mij is het een principe kwestie geworden vanaf het moment dat beter bed tegen mij heeft gezegd dat mijn vrouw een vuile leugenaar is. dat zou natuurlijk best kunnen maar toevallig heb ik meegeluisterd en weet precies wat er wel en niet is gezegd. ik heb nu een lopende procedure bij het cbw en wacht op de behandeling van de zaak. mocht ik dit verliezen, het blijft toch een branche eigen vereniging ga ik door naar de rechter. mijn bestelling is geannuleerd na heel veel problemen maar nu wil ik een kosten vergoeding let wel ik was en ben nog steeds des duivels op beterbed, dus hou ons op de hoogte en kan ik van advies dienen dan doe ik dat. alleen in uw geval zou ik die paar weken vanaf nu voor lief nemen, zie de wijze woorden van mijn gesprekspartner op dit forum de waarheid, of wijsheid, wat is het goede woord daarin moet u niet onderschatten.
succes
groten frank

16again
Berichten: 16167
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Beter Bed ??? ECHT NIET!!!!

Ongelezen bericht door 16again »

Frankie , 2 opmerkingen.

-Indien je instem met een gang naar de geschillencommisie, stem je bij voorbaat toe de bindende uitspraak na te leven. Een gang naar de rechter daarna is m.i. niet meer mogelijk.

-In de door wn Bakker geschetste kwestie zal de ondernemer wellicht een annuleringspercentage van 50% hanteren. Afnemer is er immers al van in kennis is gesteld, dat de levering kan plaatsvinden.

Gesloten