LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Penetrante geur/vreemde geur op het werk

student538

Penetrante geur/vreemde geur op het werk

Ongelezen bericht door student538 »

Op mijn werk is er een vreemde onbekende lucht ontstaan. Zijn vermoeden een diesel lucht waardoor mensen onwel zijn geworden. Kun je door een diesel lucht flauw vallen?

De brandweer kon niets vinden. Maar kan het ook zijn dat er zulke belangen bij zijn dat ze het liever niet willen vertellen? Want als een partij schuldig is aan een giftige stof heb je te maken met hoge kosten lijkt mij? Hoe kan het zo zijn dat het wel vaker voorkomt dat de geur nooit is achterhaald kon worden? Kan iemand me meer informatie geven? Op blackle.nl vond ik niet zo heel veel.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Penetrante geur/vreemde geur op het werk

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

waar werk je? dat geur niet achterhaald kan worden is goed mogelijk. Niet allers is zo te detecteren (en moet er ook nog maar zijn op het moment dat de brandweer komt). Was het de bedrijfbrandweer of een normale brandweer. De laatste heeft geen belang iets achter te houden natuurlijk.

Overigens is onwel worden vaak een gevolg van massahysterie. Alleen al zeggen dat je wel eens onwel kan worden door de lucht levert altijd al een paar gevallen van misselijkheid/hyperventilatie/onwel worden op.

student538

Re: Penetrante geur/vreemde geur op het werk

Ongelezen bericht door student538 »

Daar hielden zij het ook op. Maar ik was rustig en ging ook een van de eerste rustig naar buiten. Ik had een raar gevoel in mijn hoofd alsof die uit elkaar wilde gaan ploffen. Zondag ochtend had ik een gevoel alsof mijn ogen wilden gaan ploffen. Waar ik werk wil ik om privacy redenen niet vermelden.
Laatst gewijzigd door student538 op 03 jul 2010 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Penetrante geur/vreemde geur op het werk

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

De neus van een mens is zeer gevoelig.

Een concentratie van minder dan 1-1000 is soms al goed te ruiken.

Het is dus lang niet altijd mogelijk om de feitelijke stof te achterhalen, en zeker de brandweer zou dit niet achterhouden als ze het wisten.

Enfin, dar schiet je niks mee op, maar een verder advies is bijna niet te geven op basis van je summiere melding

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Penetrante geur/vreemde geur op het werk

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

student538 schreef:Daar hielden zij het ook op. Maar ik was rustig en ging ook een van de eerste rustig naar buiten. Ik had een raar gevoel in mijn hoofd alsof die uit elkaar wilde gaan ploffen. Zondag ochtend had ik een gevoel alsof mijn ogen wilden gaan ploffen. Waar ik werk wil ik om privacy redenen niet vermelden. Ik denk dat mijn werkgever dat ook niet erg op prijs zal stellen.
begrijpelijk dat je de naam niet geeft, maar wat voor soort bedrijf.. werken jullie bv met chemische stoffen. Zou het een generator/pomp kunnen zijn die olie lekt. Overigens ontstaan zulke geurtjes ook wel eens bij stilstaand water, schimmelgroei, in dat geval relatief ongevaarlijk. Maar zoiets verdwijnt niet zomaar
De neus van een mens is zeer gevoelig.

Een concentratie van minder dan 1-1000 is soms al goed te ruiken.
De neus van de mens zou ik niet als gevoelig willen bestempelen, alles wat je kan ruiken is eenvoudig detecteerbaar. Het is alleen wel zo dat het vaak om een onbekende geur gaat. Die kan door alles veroorzaakt worden.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Penetrante geur/vreemde geur op het werk

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Geen paniek... Kat 1983 had even haar birckenstocks uitgedaan....

student538

Re: Penetrante geur/vreemde geur op het werk

Ongelezen bericht door student538 »

Momenteel zijn er verbouwingen aan het huidige pand. Lucht installatie is op de begane vloer. Minder vind ik dat er in het gehele pand geen ramen open kunnen. Dus je bent volledig afhankelijk van de luchtinstallaties. Ik heb liever arko dan airco. (arko= alle ramen kunnen open). Ik ben gevoelig voor gebouwen zeg maar. Als het ergens benauwd is en weinig zuurstof heb ik heel snel al hoofdpijn en neemt mijn concentratie af.

student538

Re: Penetrante geur/vreemde geur op het werk

Ongelezen bericht door student538 »

Waar is student538 gebleven? Ik heb het erg naar mijn zin daar waar ik werkte. Zoals ik schrijf in deze zin. In brief van Achmea staat dat ik maandag mijn werk kan hervatten! LEAN on me! (Lean is een Amerikaans model welke Toyota o.a. toepast)

Vandaag mijn 24e verjaardag!
 
Vandaag kreeg ik te horen dat ik ontslag. Op 9 juni 2010 werd ik onwel en zat ik in de ambulance. Sindsdien heb ik aanhoudende klachten. Duizelig en een zwaar hoofd (hij weegt nog hetzelfde overigens). De huisarts gaf aan dat dit wel 4 weken nog kon duren. De manager schoof dat aan de kant (wilde ik ook wel alleen dan zit ik zonder hoofd) en zei gewoon werken. Dat was ik ook van plan. Na woensdag 9 juni was er een metaal lucht. De gedurende dag was ik onwel en duizelig. De vrijdag daarop was er een riool lucht in het pand. Toen ik 's avonds bij mensen op visite was viel ik zelfs even uit. Afgelopen woensdag zaten we boven in het gebouw. Daar waar het dak van raam is. Het was daar erg benauwd. De 's avonds kreeg ik koorts van 39,5 graden. De vrijdag wou het uitzendbureau dat ik weer aan het werk ging met koorts en hoofdpijn. Moest maar een paar aspirines nemen. Het weekend was de koorts gelukkig weg maar kwam de maandag weer terug. Aangezien ik verschijnselen had van BDE ging ik toch maar voor de zekerheid naar de huisarts.
De huisarts laat mijn longen onderzoeken en bijholte. Toen ik mij eerst ziek melde gaf ik aan zorgen te maken aangaande de training. Ik hoefde mij geen zorgen te maken. Maar vandaag op mijn verjaardag (je wordt ouder om jonger te worden.....................) 1 juli kreeg ik te horen dat ik niet meer bij op mijn werk terug hoef te komen, omdat ik te veel van de training zou hebben gemist. In week 30 start er een nieuwe groepje van 6 mensen maar daar kan geen zevende persoon bij. Ik ben erg geschrokken hiervan. Is dit de overheid die je zo behandeld? Ik kreeg wel empathie maar daar koop ik niets voor. De managers worden weer van hogere hand bestuurd. Met die mensen zou ik graag eens in gesprek willen. Naar mijn idee is in deze huidige economie het enige wat telt: GELD. Mensen worden in de eindtijd steeds harder en harder.
Op 9 juni om 11.00 uur was er bij mijn werk door een schoonmaakster melding gedaan dat zij hoofdpijn en raar voelde door een vreemde lucht. Welke actie heeft mijn opdrachtgever ondernomen na 11.00 uur? Ik werd om 11.49 uur onwel. Vervolgens zat ik in de ambulance waarbij het persoon ook nog eens vergeten was de zuurstof aan te zetten.


Bovenstaande bericht heb ik overwogen om te plaatsen. Nadat het bericht van de weblog bij mijn werk verwijderd is heb ik doen te besluiten dit bericht hier te plaatsen. Ik heb het bericht naar eer en waarheid getypt. Deze artikel heb ik diverse mensen laten lezen alvorens publicatie.

Uit onderstaande bericht:
https://www.enexisweblogs.nl/evw0855/co ... 202010.doc

Blijkt wel dat ze het probleem serieus hebben genomen. Daar waar een opzichter bij is gekomen die een oogje in het zeil houd.

Bericht Radio Noord: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=92295

Gesloten