LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door sombody »

Hierbij mijn vraag over de UMTS masten .

Daar wij velen onverklaarbare klachten kwa gezondheid hebben,zoals o.a

Slapeloosheid
Spier verkrampingen
Ook bezoek na bezoek aan dit huis last er van hebben.
En nog wat allemaal vage overklaarbare pijntje`s

Werd ik door iemand gewaarschuwd voor UMTS.

De wijk waarin wij wonen staat het grootse UMTS park van de Gemeente op 500m van ons huis.

Tevens verklaarde de persoon dat er meer mensen dit in mijn wijk hadden en zelfs ,en daar schrok ik ook van kanker hebben gekregen.

Daar je toch gaat denken,omdat wij het niet elders hebben ,maar zuiver zodra wij thuis zijn,is het zo erg gesteld.

wij zijn er van geschrokken en wat is de juiste info,er word beweerd dat het met geld van de providers te maken heeft .

Wie heeft dit ook ervaren ,gehoord .

Dank u alvast

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door sjohie »

Wat ik wel weet is dat er geen onderzoek is waaruit definitief en onomstotelijk bewezen is dat klachten zoals jij beschrijft, en nog meer dan dat, komen door UMTS masten, of mobiele telefoons. Een placebo studie liet zien dat mensen nog steeds klachten rapporteerden, terwijl de enige mast in hun wijk, al 6+ maanden uit stond, zonder hun medeweten. Een groot deel van die klachten kan dus zeer wel psychosomatisch zijn.

Verder is het leuk om te weten, dat door voortschrijdende technieken zoals 3G/UMTS en recenter 4G/LTE, elke iteratie van de GSM standaard minder vermogen gebruikt tov de GSM's van een jaar of 5 geleden. Dat scheelt een factor 4 à 5 zo uit mijn hoofd.

Ik denk dat dit grotendeels een modeverschijnsel is, net zoals meer ziekten van de laatste 20 jaar, die in en uit de mode raken.

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door sombody »

Dat is wel een verbijsterde uitslag dan,maar id .

Je hoort dit in een gesprek en krijgt dan zelf de neiging omdat er vage klachten zijn ,zou dat bij ons ook spel en er staan er namelijk 5,sinds geloof 3 jaar.

Dank je

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door kuklos »

sombody schreef:Tevens verklaarde de persoon dat er meer mensen dit in mijn wijk hadden en zelfs ,en daar schrok ik ook van kanker hebben gekregen.
En die persoon kan dit bewijzen?

Wat mensen gehoord hebben maakt werkelijk helemaal niets uit in dergelijke situaties. Wat is er werkelijk waar, met andere woorden, waarvoor is wetenschappelijk bewijs?

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door sombody »

Deze persoon scheen onderzoek te doen,en zo in kontakt gekomen te zijn met personen uit mijn wijk[best grote wijk]

Weet ook niet hoe je dat doet ,maar dat straling van telf en mobiel er is geloof ik best ,maar we willen allemaal mobiel bellen ,internetten ,ik vind het item zowieso een moeilijke vandaar mijn vraag hier.

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door kuklos »

Met andere woorden, er is dus nul bewijs. Maar inmiddels ben jij bang gemaakt en is anderen vermoedelijk ook schrik aangejaagd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door tenormin »

Al is er zero bewijs, toch blijven onderzoekers, ditmaal wederom uit het buitenland, wel degelijk beweren dat er gronden zijn waarop men het wel mogelijk acht. Zie het vrij recente artikel
http://zaplog.nl/zaplog/article/7191_ka ... g_gsm_mast

16again
Berichten: 16169
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef: Verder is het leuk om te weten, dat door voortschrijdende technieken zoals 3G/UMTS en recenter 4G/LTE, elke iteratie van de GSM standaard minder vermogen gebruikt tov de GSM's van een jaar of 5 geleden. Dat scheelt een factor 4 à 5 zo uit mijn hoofd.
Met die daling schiet je weinig op, in dezelfde tijd is hoeveelheid verkeer (en dus straling) met grotere factor gestegen. Denk aan extra abonnementen, en grootschalige toepassing 3G.
er geen onderzoek is waaruit definitief en onomstotelijk bewezen is ...
Gezien de belangen van marktpartijen zal een onderzoek met zo'n conclusie nog wel even op zich laten wachten. Hoe lang duurde het voordat wetenschappelijk werd aangetoond, dat roken slecht voor je is?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door puma73 »

Als een website waar ze ook in groene mannetjes en allerlei andere niet bewezen onzin vandaan komt moet het wel waar zijn.

Bron / origineel: (c) http://www.niburu.nl

Dit is een website die de meest idiote onzin geloofd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
sjohie schreef: Verder is het leuk om te weten, dat door voortschrijdende technieken zoals 3G/UMTS en recenter 4G/LTE, elke iteratie van de GSM standaard minder vermogen gebruikt tov de GSM's van een jaar of 5 geleden. Dat scheelt een factor 4 à 5 zo uit mijn hoofd.
Met die daling schiet je weinig op, in dezelfde tijd is hoeveelheid verkeer (en dus straling) met grotere factor gestegen. Denk aan extra abonnementen, en grootschalige toepassing 3G.
Wel in het geval van de handset, de stralingsbron die de meeste mensen continue bij zich dragen. :wink:

En wat betreft die masten, in Engeland bleek bij een onderzoek dat er weliswaar "echte" klachten waargenomen werden, maar ook terwijl de masten uit stonden, wat dus betekend dat de klachten een psychische oorzaak hebben. Dat maakt de klachten niet minder belangrijk, maar die mensen hebben geen monteurs en hijskranen nodig om die masten te verwijderen, maar een psychiater.

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:Gezien de belangen van marktpartijen zal een onderzoek met zo'n conclusie nog wel even op zich laten wachten. Hoe lang duurde het voordat wetenschappelijk werd aangetoond, dat roken slecht voor je is?

Ooooh joepie, laten we alvast wat verdachtmakingen de wereld in gaan slingeren. Nog steeds nul bewijs, maar ach, het klinkt leuk.

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door sombody »

Heb eens gekeken op uw links ,maar het is een rare wereld dit fenomeen.

Ben geen t echisch iemand ,maar er staat veel,geloof een eindeloze discussie onder de geleerde.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Blijft leuk. Mensen die allerlei klachten hebben door een UMTS mast en vrolijk voor de magnetron staan te staren tot die klaar is.

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door sombody »

Harrie Kierie schreef:Blijft leuk. Mensen die allerlei klachten hebben door een UMTS mast en vrolijk voor de magnetron staan te staren tot die klaar is.
Zoals ik al zei ,heb er geen echt verstand van ,daarom ook mijn vraag in is het echt zo slecht.

Maar ik dacht ook magnatron,ik heb er een ,maar gebruik deze zelden ,maar dat schijn niet zo schadelijk te zijn al men denkt ,zegt men!

Dan ga je alweer,heel appart

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door tenormin »

sombody schreef:
Harrie Kierie schreef:Blijft leuk. Mensen die allerlei klachten hebben door een UMTS mast en vrolijk voor de magnetron staan te staren tot die klaar is.
Zoals ik al zei ,heb er geen echt verstand van ,daarom ook mijn vraag in is het echt zo slecht.

Maar ik dacht ook magnatron,ik heb er een ,maar gebruik deze zelden ,maar dat schijn niet zo schadelijk te zijn al men denkt ,zegt men!

Dan ga je alweer,heel appart
Welnee, een magnetron is niet schadelijk, zelfs als men een pacemaker draagt kan dat geen gevaar opleveren. Wel weer als er een MRI scan gemaakt moet worden, maar ook daar, er zijn nu pacemakers die zelfs dit kunnen ondervangen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door bprosman »

Een magnetron heeft een scherm/rooster wat de straling tegen houdt als een "Kooi van Faraday".

16again
Berichten: 16169
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
16again schreef:Gezien de belangen van marktpartijen zal een onderzoek met zo'n conclusie nog wel even op zich laten wachten. Hoe lang duurde het voordat wetenschappelijk werd aangetoond, dat roken slecht voor je is?

Ooooh joepie, laten we alvast wat verdachtmakingen de wereld in gaan slingeren. Nog steeds nul bewijs, maar ach, het klinkt leuk.
http://zembla.incontxt.nl/seizoenen/201 ... 01-06-2012

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
kuklos schreef:
16again schreef:Gezien de belangen van marktpartijen zal een onderzoek met zo'n conclusie nog wel even op zich laten wachten. Hoe lang duurde het voordat wetenschappelijk werd aangetoond, dat roken slecht voor je is?

Ooooh joepie, laten we alvast wat verdachtmakingen de wereld in gaan slingeren. Nog steeds nul bewijs, maar ach, het klinkt leuk.
http://zembla.incontxt.nl/seizoenen/201 ... 01-06-2012
Dat gaat over mogelijk kankerverwekkend, en dat kan je zo ongeveer over alles waar jij en ik mee in aanraking komen wel zeggen.

sombody
Berichten: 185
Lid geworden op: 12 dec 2011 00:51

Re: UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door sombody »

Het lijkt mij,als ik het allemaal goed begrijp toch ook een belang te hebben kwa financien voor gemeente`s cq Overheid

Roken is ook bewezen ,maar de accijns zijn enorm,dus ook een belang,de schatkist word goed gevuld met de slechte gewoonte`s.

Waarschijnlijk zijn er veel meer dingen, fijnstof,industrie ,oliebranche ,denk dat er best schade kan zijn maar er te veel belangen aan zitten voor de schatkist.

Vermoed daarom ook al de verschillende voor en tegenspraak.

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: UMTS MASTEN ECHT ZO ERNSTIG VOOR GEZONDHEID

Ongelezen bericht door kuklos »

sombody schreef:Het lijkt mij,als ik het allemaal goed begrijp toch ook een belang te hebben kwa financien voor gemeente`s cq Overheid
En wat wil je daarmee zeggen?
sombody schreef:Roken is ook bewezen ,maar de accijns zijn enorm,dus ook een belang,de schatkist word goed gevuld met de slechte gewoonte`s.
Ook hier, wat wil je ermee zeggen? Sinds de jaren '50 is al bekend dat roken slecht is. Die informatie was toen al bij iedereen die het wilde horen bekend. Op pakjes sigaretten staat al jaren een waarschuwing, tabaksreclame is verboden, ze mogen zelfs geen Formule 1 meer sponsoren. Dus wat wil je nu precies zeggen?

Gesloten