LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ACN bij 'ook dat nog'

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: ACN bij 'ook dat nog'

Ongelezen bericht door jor »

opgelost :wink:
Laatst gewijzigd door jor op 10 jul 2009 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: ACN bij 'ook dat nog'

Ongelezen bericht door antileugens »

Het is duidelijk dat je nu een vergelijk tussen franchise en MLM maakt. Terwijl ik antwoord gaf op een heel andere vraag:
Welkt bedrijf vraagt er nou geld aan hun medewerkers om een product te mogen verkopen? Eigenlijk zouden ze jou geld moeten geven. Hun hoofdkantoor is betaald van de inleg van verkopers uit heel Europa.
Maar ach, we zullen je er maar mee weg laten komen. Boven je postings staat overigens twee knopjes "wijzig" en "verwijder". Misschien kun je even twee van je drie identieke reacties weghalen. Ik neem aan dat hij per abuis 3x is geplaatst omdat het forum even heel traag laadde en je daarom 3x op de verstuurknop hebt gedrukt.

Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

Re: ACN bij 'ook dat nog'

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

Klopt, excuses. Het de plaatsing verliep heel vreemd dus per ongeluk is het item 3x geplaatst. Ik zal ze verwijderen.

mvg

Madeleine

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: ACN bij 'ook dat nog'

Ongelezen bericht door asitwas »

@ de -waarheid, (je doet je naam geen eer aan...)
zijn geld, tijd en relaties verspilt door het agressief werven van teamleden
Sorry..., maar ik vind dat ook niet erg netjes van je zoon.

Gelukkig worden agressieve "verkopers" en andere louche figuren er vanzelf uit gefilterd.

@ Madeleine,
Een franchisenemer betaald een bedrag ineens of maandelijks om onder de vlag van een groter concern een filiaal te kunnen starten, zoals b,v. Albert Heijn.
Steekt echte mlm dus gunstig bij af.
Je mág niet investeren. Niet éénmalig... en ook niet meerdere malen.
Voordeel is o.a. de naamsbekendheid, centrale inkoop, centrale prijsafspraken, acties en reclame d.m.v. flyers of op televisie. Voorts zorgt het moederconcern voor de inrichting van het filiaal.

Gut..., mooie overeenkomst met mlm.
Als ik bij Albert Heijn zou gaan werken, hoef ik geen inleggeld te betalen.
Als je voor een mlmbedrijf zou gaan werken hoef je ook geen "inleg" te betalen.
Wat is nou het verschil???
Ik ben gewoon in dienst en krijg maandelijks mijn salaris onafhankelijk hoeveel klanten ik heb bediend en ik hoef geen klanten te zoeken of aan klanten te vragen of zij ook een franchise willen nemen om op de volgende hoek een 9e filiaal te starten.
Scherpe observering. Is dat écht zo? Heb je dat wel onderzocht??
Franchise is beperkt om onnodige concurrentie tegen te gaan. Als franchisenemer weet ik waar andere filialen zijn en zal ik nooit of te nimmer directe concurrentie ondervinden van een ander filiaal dat bv in dezelfde straat is gevestigd.
Concurrentie is nooit leuk..., maar er báng voor zijn...? Moet je niet doen.
Ondernemen is niet voor bange mensen.
Dit in tegenstelling tot mlm: ik weet nooit wie nog meer bij mij in de buurt distributeur is.
Klopt. Daar komt bij dat je ook nooit weet of je morgen een grieppie oploopt.
Maar wat is je punt?
Wat is het nádeel dat er 2 deuren verder ook een distributeur van een zelfde mlm bedrijf woont?
Wou je met je handel gaan lopen leuren langs de deur dan? En mensen "agressief" lastig vallen?

Dan merk je vanzelf wel dat dát de manier niet is.

Met zeer vriendelijke en respectvolle groet,

AIW

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: ACN bij 'ook dat nog'

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik ben gewoon in dienst en krijg maandelijks mijn salaris onafhankelijk hoeveel klanten ik heb bediend en ik hoef geen klanten te zoeken of aan klanten te vragen of zij ook een franchise willen nemen om op de volgende hoek een 9e filiaal te starten.


Scherpe observering. Is dat écht zo? Heb je dat wel onderzocht??


Nee dus:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=69194
En dat gaat alleen nog maar over de betaling. En zo zijn er nog wel meer gevallen te vinden onder "Werk en inkomen".
Om nog maar niet te spreken van de zekerheid van betaling als je niet presteert.

Gesloten