PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Moneyman
Berichten: 30316
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
16 okt 2022 11:23
Moneyman schreef:
15 okt 2022 23:45
PGros schreef:
14 okt 2022 09:20
De app is niet voor informatie voorziening. Daar is de website voor.
Dat zeg jij, maar blijkt niet uit de app. Als PostNL dat zo heeft bedoeld, zouden ze dat moeten melden.
Als je de app gaat installeren staat waar de app voor is. En op de website staat ook waar de app voor is.
Volg en verzend je pakketten met de PostNL app. In de app heb je altijd een totaal overzicht van alles wat naar jou onderweg is.
Ook een pakket verzenden gaat eenvoudig via de app. Op zoek naar een PostNL-punt? Ook deze vind je eenvoudig terug in de app.
Benieuwd welke post er naar je onderweg is? Activeer Mijn Post zodat je ook een volledig overzicht hebt van al jouw post (let op: alleen in Nederland beschikbaar).
Zo heb je ons altijd bij de hand!
Dank voor de bevestiging van mijn punt. Uit deze tekst blijkt immers expliciet dat de app bedoeld is om er pakketten mee te versturen. Maar er staat niet dat de aangeboden opties onvolledig zijn danwel dat je op de website moet kijken voor meer opties of informatie. Sterker: ze gebruiken woorden als "totaaloverzicht" en "volledig overzicht", en wekken daarmee alles behalve de indruk dat de app onvolledig is ten opzichte van de website. Ergo: daarin zit de misleiding.

PGros
Berichten: 1162
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door PGros »

Een pakket verzenden gaat ook eenvoudig via de app. Verzekeren niet. Ook niet op de website. Kan alleen offline.
Het is heel duidelijk voor wie zoekt op verzekeren. Wie dat niet doet is echt niet misleid.

Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, totaaloverzicht van alles wat naar jou onderweg is.

Moneyman
Berichten: 30316
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
16 okt 2022 13:53
Een pakket verzenden gaat ook eenvoudig via de app. Verzekeren niet. Ook niet op de website. Kan alleen offline.
Het is heel duidelijk voor wie zoekt op verzekeren. Wie dat niet doet is echt niet misleid.
Dat is gewoon niet waar. Ik snap niet zo goed waarom je deze onjuiste standpunten inneemt.

De app biedt de keuzemogelijkheid tot verzekerde verzending, met twee keuzes: tot € 100 verzekerd, of tot € 500 verzekerd, direct in de app te regelen.

De website daarentegen geeft de informatie dat er tot maximaal € 5.500 verzekerd kan worden, en dat je daarvoor naar een PostNL-punt moet.

Er zit dus een overduidelijk verschil in de informatievoorziening --> misleiding.

PGros
Berichten: 1162
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door PGros »

Op de website zie je bij online versturen ook geen andere mogelijkheden. Precies hetzelfde. Alleen als je gaat zoeken op verzekeren vind je andere mogelijkheden. Daar is de app niet voor en kun je alle informatie ook niet vinden.
Als TS op de website was begonnen met versturen had hij precies dezelfde keuze gemaakt. (Een foute keuze zoals hij zelf ook al zegt) Maar ook dan zie je nergens staan dat er meer mogelijk is.
Rouwpost staat niet in de app! Wat doe je met grotere pakketten dan 100x50x50? Staat niet in de app. Hoe kom je aan de juiste verpakking? Staat niet in de app. Pakket met spoed versturen? Staat niet in de app? (Waarom denk ik steeds aan Lingo?)
Ofwel je kan op de website veel info vinden en niet in de app. En, nog maar eens, ook niet bij online versturen op de website!

Moneyman
Berichten: 30316
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
16 okt 2022 14:36
Op de website zie je bij online versturen ook geen andere mogelijkheden. Precies hetzelfde. Alleen als je gaat zoeken op verzekeren vind je andere mogelijkheden. Daar is de app niet voor en kun je alle informatie ook niet vinden.
Wederom onjuist. Ik kom op de website zónder de zoekfunctie gewoon bij de verzeker-opties (incl. informatie) uit. In de app is dat onmogelijk.

Maar goed, je bevestigt inmiddels wel dat de app minder informatie biedt dan de website, en dat is nu juist de reden dat er sprake is van misleiding.

PGros
Berichten: 1162
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door PGros »

Je bent gewoon aan het trollen als je niet begrijpt dat de app voor andere dingen is dan informatie.
Even deze:
ANWB onderweg en wegenwacht
ANWB pechhulp
ANWB Streetwise
ANWB Smartdriver
ANWB creditcard
ANWB Mobiliteitscard
ANWB prepaid card
Zomaar even 7 verschillende apps van de ANWB. En ze hebben een uitgebreide website.
En jij vindt dus dat alle apps van de ANWB alle informatie moeten leveren want anders is het misleiding? Of dan hoor ik je al zeggen, nee hier niet want dit zijn aparte dingen.
Nou vertel jij TS maar dat hij een proces moet beginnen want het is misleiding. Ik vertel hem dat hij dat beter niet kan doen.

En ik zei trouwens: Op de website zie je bij online versturen ook geen andere mogelijkheden. Precies hetzelfde.
En onder zoeken valt ook klikken op andere links op de website. Als je bij online versturen kijkt en het proces in gaat van versturen (net als de app) zie je het niet.

Moneyman
Berichten: 30316
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
16 okt 2022 16:02
Je bent gewoon aan het trollen als je niet begrijpt dat de app voor andere dingen is dan informatie.
... zegt degene die aantoonbaar onjuistheden verkondigt... :roll:

Mooi moment om de discussie met jou te stoppen, jou overtuig ik toch niet en TS heeft alle informatie waarom hij vroeg al lang.

SWNL
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2021 10:19

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door SWNL »

Een app is al sinds het ontstaan van 'de app' een (soms zeer) uitgeklede versie van de website, die vaak ook weer minder service biedt dan het echte kantoor or agentschap van het bedrijf. Als ik bij KLM een ticket met speciale wensen (qua route of bagage) wil boeken, en ik kan het niet goed vinden of het lukt niet, bel ik de KLM en dan kan het vaak wel. Ook al heeft de app of website niet naar de afwijkende mogelijkheden of het nummer verwezen, en vaak hoef ik dan ook niet eens de extra kosten voor bellen ( ipv online boeken) te betalen als ik vermeld dat het online niet kon.
Dat is een soort van "zoeken naar wat jij wilt, omdat het belangrijk voor je is" en... niet meteen akkoord met iets gaan dat je in een beperkte app ziet. Als je toch met het gebodene in de app akkoord gaat dan ben je daar mee akkoord gegaan. TS is nergens misleid, heeft zichzelf alleen niet voldoende geïnformeerd en is zelfs met aannames iets aangegaan, zonder zelfs over de aanname even verder onderzoek te doen... dan had je ook Postnl even kunnen bellen om te vragen of er niet iets meer kon worden geregeld (ook al is Postnl ook telefonisch niet zo heel goed bereikbaar)


De app-generatie (en beyond) moet eens leren dat de wereld niet alleen uit apps bestaat.. ;) ...voordat er alleen nog maar apps zijn!
Laatst gewijzigd door SWNL op 16 okt 2022 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Ivo.w
Berichten: 1769
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Moneyman schreef:
13 okt 2022 22:30
Dus een consument niet mag vertrouwen op de door de vervoerder aangeboden opties, maar moet op andere platformen van diezelfde vervoerder op zoek naar verborgen, aanvullende opties? Kom nou toch….
Het staat een aanbieder geheel vrij om zelf te kiezen op welke wijze hij (een deel van) zijn diensten aanbiedt.

Een app en mobiele website worden doorgaans zo ingericht dat daar de meeste standaard informatie op overzichtelijke wijze kan worden gevonden. Hoe meer specifieke informatie er in een app of mobiele website wordt gepropt, hoe minder overzichtelijk het wordt. En dat is voor de meeste gebruikers dan ook onwenselijk.

TS wilde een duur pakket verzekerd verzenden. Dat kon blijkbaar niet via de app. Dat er dan een dienst met een laag verzekerd bedrag wordt afgenomen maakt nergens dat PostNL nalatig is geweest of aansprakelijk zou zijn.

In hetzelfde kader:
Veel ketens met fysieke winkels hebben soms web-only aanbiedingen die dus niet in de winkel gelden.
En je pizza is vaak juist weer goedkoper wanneer je hem telefonisch bestelt en afhaalt, dan wanneer je via Thuisbezorgd dezelfde bestelling plaatst.
Zelfde bedrijf, verschillende vormen van aanbieden. Doodnormaal.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moneyman schreef:
16 okt 2022 13:43
sylvesterb schreef:
16 okt 2022 11:12
Maar wat is hier misleiding aan? Via de app kun je maximaal verzekeren tot € 500 hierover is geen discussie. TS heeft deze optie gekozen. Ze had kunnen kijken naar alternatieven en dan had ze waargenomen dat via de PostNL website het wel mogelijk was.
Een misleidende handelspraktijk kan gebaseerd zijn op dingen die je communiceert, maar ook op dingen die je juist niet communiceert. De vraag is of de manier waarop de informatie gepresenteerd wordt kan leiden tot het nemen van een beslissing, gebaseerd op onjuiste of onvolledige informatie. Dat is hier (in de app) duidelijk het geval.
Maar TS heeft geen beslissing genomen op onjuiste of onvolledige informatie, hij wist dat het pakket verzekerd was tot € 500,00. Volgens jouw logica zou het ontbreken van alle diensten die PostNL beidt in de app misleiding zijn, vind dat erg ver gezocht.
Er is sprake van misleiding als de verkopende partij oneerlijk is bij een verkoop. Misleiding kan ook plaatsvinden via een website of via reclame. Voorbeelden van misleiding zijn: een hoger totaalbedrag dan verwacht door bijkomende kosten die niet vooraf gecommuniceerde zijn, keurmerken die onterecht op een website staan of het aanbieden van gratis producten waar u na een periode vervolgens voor moet betalen.
Bron: https://eersterechtshulp.nl/onderwerpen/misleiding

Ik zie echt niet waar de misleiding inzit. Via de app kun je verzekeren tot € 500 en niet meer en dat heeft TS gekozen als optie. Hij wist dus wat hij afnam en nu achteraf heeft hij spijt.

Met te doen of er sprake is van misleiding geef je een soort valse hoop, maar juridische houdt dit natuurlijk geen stand.

PGros
Berichten: 1162
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door PGros »

Moneyman schreef:
16 okt 2022 16:28
Mooi moment om de discussie met jou te stoppen, jou overtuig ik toch niet en TS heeft alle informatie waarom hij vroeg al lang.
Ja die informatie had hij al toen hij het topic opende. Had hij zelf al ontdekt.
En dat je niet meer reageert had ik al eerder verwacht. Dat doe je altijd als je er niet meer goed uitkomt. Nog niet 1 keer ben je blijkbaar het verstuur pakket in gegaan want dat is precies hetzelfde op de website als in de app. Maar jij blijft het onzin vinden. Ik denk dat jij gewoon niet goed kijkt of niet wilt kijken. Die hogere verzekering optie staat ook niet op de website als je een pakket aan het versturen bent.

Moneyman
Berichten: 30316
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
16 okt 2022 19:50
Moneyman schreef:
16 okt 2022 16:28
Mooi moment om de discussie met jou te stoppen, jou overtuig ik toch niet en TS heeft alle informatie waarom hij vroeg al lang.
Ja die informatie had hij al toen hij het topic opende. Had hij zelf al ontdekt.
Dat is uiteraard niet waar - TS vraagt in de OP immers (onder meer) of hij in zijn recht staat. Dat antwoord kan hij nu prima uit het topic destilleren.
PGros schreef:
16 okt 2022 19:50
En dat je niet meer reageert had ik al eerder verwacht. Dat doe je altijd als je er niet meer goed uitkomt.
:lol: :lol: sterk :roll: Meestal krijg ik juist het verwijt dat ik te láng discussier :lol:
PGros schreef:
16 okt 2022 19:50
Nog niet 1 keer ben je blijkbaar het verstuur pakket in gegaan want dat is precies hetzelfde op de website als in de app.
Juist wel, zowel in de app als op de website. Als je mijn reacties daadwerkelijk gelezen had, had je dat ook direct opgemerkt.
Ivo.w schreef:
16 okt 2022 16:42
Moneyman schreef:
13 okt 2022 22:30
Dus een consument niet mag vertrouwen op de door de vervoerder aangeboden opties, maar moet op andere platformen van diezelfde vervoerder op zoek naar verborgen, aanvullende opties? Kom nou toch….
Het staat een aanbieder geheel vrij om zelf te kiezen op welke wijze hij (een deel van) zijn diensten aanbiedt.
Nou, nee dus. Die vrijheid wordt uiteraard begrenst door de wet. De presentatie en het aanbod mogen geen dwaling of een misleidende handelspraktijk opleveren. En dat kan het geval zijn door wat je wél zegt, door de manier waarop je het zegt en ook door wat je juist niet zegt. Zie ook deze factsheet over dit onderwerp (ook even de topics uitklappen).

Een belangrijk deel citeer ik even, en de voor TS relevante delen heb ik even vet gemaakt. Feit is dat TS een overeenkomst heeft gesloten, gebaseerd op de aangeboden opties en tekst, terwijl hij een ándere keuze zou hebben gemaakt als hij wél over alle informatie en opties had beschikt.
Of iets een oneerlijke handelspraktijk is, wordt beoordeeld aan de hand van de vraag of de ‘gemiddelde consument’ daardoor in zijn keuze om wel of niet een overeenkomst met u aan te gaan is, of mogelijk wordt, beïnvloed. Als de gemiddelde consument de overeenkomst ook met u had gesloten als de informatie wel op de juiste wijze was verstrekt, dan is er geen sprake van een oneerlijke handelspraktijk. Maar dit gaat niet vaak op. De consument hoeft namelijk alleen maar aan te tonen dat hij door de handelspraktijk een ander besluit had kunnen nemen. U kunt zich daarom niet vaak verweren met de stelling dat de consument er niet door zou zijn beïnvloed.
sylvesterb schreef:
16 okt 2022 19:31
Moneyman schreef:
16 okt 2022 13:43
sylvesterb schreef:
16 okt 2022 11:12
Maar wat is hier misleiding aan? Via de app kun je maximaal verzekeren tot € 500 hierover is geen discussie. TS heeft deze optie gekozen. Ze had kunnen kijken naar alternatieven en dan had ze waargenomen dat via de PostNL website het wel mogelijk was.
Een misleidende handelspraktijk kan gebaseerd zijn op dingen die je communiceert, maar ook op dingen die je juist niet communiceert. De vraag is of de manier waarop de informatie gepresenteerd wordt kan leiden tot het nemen van een beslissing, gebaseerd op onjuiste of onvolledige informatie. Dat is hier (in de app) duidelijk het geval.
Maar TS heeft geen beslissing genomen op onjuiste of onvolledige informatie, hij wist dat het pakket verzekerd was tot € 500,00. Volgens jouw logica zou het ontbreken van alle diensten die PostNL beidt in de app misleiding zijn, vind dat erg ver gezocht.
Onjuist: TS zou immers een andere beslissing hebben genomen als hij wist dat er ook een optie was om voor hogere bedragen te verzekeren. En nee, ik zeg niet dat PostNL álle diensten moet aanbieden in de app, maar wél dat ze bij de diensten die ze wél aanbieden, vollediger moeten zijn.
sylvesterb schreef:
16 okt 2022 19:31
Met te doen of er sprake is van misleiding geef je een soort valse hoop, maar juridische houdt dit natuurlijk geen stand.
Ik heb anders nog bijzonder weinig juridische argumenten gelezen die deze conclusie ondersteunen.

PGros
Berichten: 1162
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door PGros »

Moneyman schreef:
18 okt 2022 15:51
PGros schreef:
16 okt 2022 19:50
Nog niet 1 keer ben je blijkbaar het verstuur pakket in gegaan want dat is precies hetzelfde op de website als in de app.
Juist wel, zowel in de app als op de website. Als je mijn reacties daadwerkelijk gelezen had, had je dat ook direct opgemerkt.
Ja dat heb ik wel gelezen en jij zegt dat de website en de app verschillend zijn bij het versturen van een pakket. Dat is dus niet zo. Ook op de website kom je niet langs een mogelijkheid om te verzekeren voor hoge bedragen.
Wel als je eerst anders klikt voor informatie, maar niet in het proces zoals ook in de app. En daar gaat het om.
TS zegt ook dat 80% van de mensen een mobiel gebruikt en daarom heeft postnl ook een prima werkende mobiele website. Met alle informatie.

Moneyman
Berichten: 30316
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
18 okt 2022 17:08
Moneyman schreef:
18 okt 2022 15:51
Juist wel, zowel in de app als op de website. Als je mijn reacties daadwerkelijk gelezen had, had je dat ook direct opgemerkt.
Ja dat heb ik wel gelezen en jij zegt dat de website en de app verschillend zijn bij het versturen van een pakket. Dat is dus niet zo. Ook op de website kom je niet langs een mogelijkheid om te verzekeren voor hoge bedragen.
Wel als je eerst anders klikt voor informatie, maar niet in het proces zoals ook in de app. En daar gaat het om.
Nee. Ik zeg dat de app en de website verschillende informatie en verschillende opties geven, waarbij op de website meer (en voor TS relevante) informatie te vinden is. Jij vernauwt dat tot het gevolgde proces, stellend "dat het daarom gaat", maar dat is niet meer dan jouw mening een zéker niet mijn stelling.
PGros schreef:
18 okt 2022 17:08
TS zegt ook dat 80% van de mensen een mobiel gebruikt en daarom heeft postnl ook een prima werkende mobiele website. Met alle informatie.
Bijzondere logica. Juist als 80% van de mensen een mobiel gebruikt, zou het door PostNL zelf gepromote mobiele communicatiemiddel (de app) de relevante informatie moeten bieden.

ZeerPrivé
Berichten: 5646
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De app en de website geven dezelfde informatie. Nee, niet alles staat in het beginscherm bij de app, maar dat is ook niet het geval op hun site.

Bij gebruik van de app kun je trouwens niet kiezen voor 'verzekeren', maar alleen voor 'aangetekend en verzekeren'.

Een pakket verzekerd versturen is niet hetzelfde als een pakket aangetekend versturen.

Moneyman
Berichten: 30316
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
18 okt 2022 17:28
De app en de website geven dezelfde informatie. Nee, niet alles staat in het beginscherm bij de app, maar dat is ook niet het geval op hun site.
Kan jij mij dan laten zien waar in de app deze informatie te vinden is? Ik kan het niet vinden.
Moneyman schreef:
14 okt 2022 08:51
Verstuur je pakket verzekerd
En laat de inhoud verzekeren tot maximaal € 5.500

Bewijs van versturen en ontvangst? Verstuur je pakket verzekerd binnen Nederland of naar het buitenland. Het pakket wordt persoonlijk overhandigd aan de deur, nadat de ontvanger heeft getekend. De inhoud is verzekerd tot maximaal € 5.500 bij verlies of beschadiging. Dit is afhankelijk van de waarde van de goederen in het pakket. Je pakket verzekerd versturen kan alleen via een PostNL-locatie.

ZeerPrivé
Berichten: 5646
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik heb het wel gevonden, je wordt vanuit de app dan voor meer info doorgelinkt naar hun site. Afbeelding plaatsen lukt me niet.

Lowieze
Berichten: 6671
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
18 okt 2022 17:36
Ik heb het wel gevonden, je wordt vanuit de app dan voor meer info doorgelinkt naar hun site. Afbeelding plaatsen lukt me niet.
Dat is toch precies wat TS in zijn openingspost zegt?
“Hun app verwijst je in het keuzemenu door naar hun website.”

Lady1234
Berichten: 27276
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit staat in de app.



Pakket met verzekerservice


tot 100 x 50 x 50 cm
vanaf
€ 40,
00
Verzekerd tot 5.500 euro bij verlies of beschadiging
Handtekening voor ontvangst
Zending online volgen met track & trace


Te vinden onder tarieven.

https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven ... /BE/2-5kg/

Plaats reactie