PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
18 okt 2022 17:51
ZeerPrivé schreef:
18 okt 2022 17:36
Ik heb het wel gevonden, je wordt vanuit de app dan voor meer info doorgelinkt naar hun site. Afbeelding plaatsen lukt me niet.
Dat is toch precies wat TS in zijn openingspost zegt?
“Hun app verwijst je in het keuzemenu door naar hun website.”
En dan is er dus helemaal geen probleem en geeft de app alle informatie door middel van een koppeling met de website.

ZeerPrivé
Berichten: 5587
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
18 okt 2022 18:12
Lowieze schreef:
18 okt 2022 17:51
ZeerPrivé schreef:
18 okt 2022 17:36
Ik heb het wel gevonden, je wordt vanuit de app dan voor meer info doorgelinkt naar hun site. Afbeelding plaatsen lukt me niet.
Dat is toch precies wat TS in zijn openingspost zegt?
“Hun app verwijst je in het keuzemenu door naar hun website.”
En dan is er dus helemaal geen probleem en geeft de app alle informatie door middel van een koppeling met de website.
Precies, er is geen probleem. Maar er wordt hier wel een probleem van gemaakt.

Moneyman
Berichten: 30263
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
18 okt 2022 17:36
Ik heb het wel gevonden, je wordt vanuit de app dan voor meer info doorgelinkt naar hun site. Afbeelding plaatsen lukt me niet.
Hoe hard ik ook zoek... ik vind het niet... :oops: Kan je omschrijven welke stappen je zet?

Als de verwijzing er wél staat, voldoen ze aan de eisen zoals ik ze eerder al noemde.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 18 okt 2022 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30263
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
18 okt 2022 17:51
ZeerPrivé schreef:
18 okt 2022 17:36
Ik heb het wel gevonden, je wordt vanuit de app dan voor meer info doorgelinkt naar hun site. Afbeelding plaatsen lukt me niet.
Dat is toch precies wat TS in zijn openingspost zegt? “Hun app verwijst je in het keuzemenu door naar hun website.”
Nee, TS zegt iets anders. Als je ookd e zinnen leest ná degene die je gequote hebt, zie hieronder, zie je dat ook.

Als je in de app door het proces loopt, wordt er als je kiest voor het versturen van een pakket een venster van hun website geopend om de verdere stappen te zetten. Maar in dat venster is er (bij mij en bij TS) niets méér te zien dan de keuze tussen 100 euro en 500 euro, en staat er géén verwijzing met een link naar meer info.
Om het pakket te versturen kocht ik via PostNL een verzending in middels de online app. Hun app verwijst je in het keuzemenu door naar hun website. De app opent je browser op je mobiel als je verzenden naar het buitenland selecteert.
Via het scherm dat je dan te zien krijgt kun je je pakket enkel verzekeren tot 500,-.
Ik was daardoor in de veronderstelling dat dit het maximum was dat ze bieden.

SWNL
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2021 10:19

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door SWNL »

Als je gewoon zoekt vind je:

https://www.postnl.nl/versturen/pakket- ... endopties/


Kies de verzendoptie die bij je past

Online...../....... PostNL-punt
Standaard pakket € 6,75 /€ 7,25
Brievenbuspakje € 4,10 /€ 4,60
Aangetekend € 8,70 /€ 9,20
Verzekerd n.v.t. /€ 14,90
Spoed n.v.t. /€ 30,80
Laatst gewijzigd door SWNL op 18 okt 2022 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30263
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Moneyman »

SWNL schreef:
18 okt 2022 19:35
Als je gewoon zoekt vind je:
Ja, op de website... maar dat is de vraag niet.

SWNL
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2021 10:19

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door SWNL »

Ik heb het via de app gevonden naar de website.

Hij wilde meer als €500 Verzekerd hebben. Als je dat niet op de app kunt vinden, kun je twee dingen doen. Instemmen met wat je in de app ziet of verder zoeken. Derde mogelijkheid was andere vervoerder zoeken. Een beetje verder kijken voor mogelijkheden dan alleen beschikbaarheid in een (beperkte omgeving als een) app, zou TS meer geholpen hebben. Postnl zou desondanks ook duidelijker moeten zijn, vind ik persoonlijk..

ZeerPrivé
Berichten: 5587
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@MM: via de app aanklikken 'pakket naar het buitenland', bestemming invullen, pakket kiezen, (willekeurig) gewicht en afmeting kiezen, dan krijg je alleen de optie 'aangetekend en verzekerd' te zien, maar (zal het even in de ik vorm schrijven) ik wil NIET aantekenen, maar verzekeren dus kom ik in de app niet verder.

Dus klik ik dit scherm weg middels X dan word je doorgelinkt naar de website waarin het scherm opent 'alles over versturen'. Dan even naar beneden swipen en klik op 'verstuur een pakket naar het buitenland'.
Et voilà, dan zie je onder 'aangetekend en verzekeren' ook de optie 'verzekerd' verzenden te zien.

PGros
Berichten: 1153
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door PGros »

@MM en bovenstaande is precies dezelfde weg als je met verzenden op de website zelf begint. Geen verschil zoals ik al vaker aangeef.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een gedoe allemaal.het staat gewoon in de app.

https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven ... /BE/2-5kg/

Even land invullen en gewicht, en dan kan je verzekeren tot € 5.500 kiezen.

Lowieze
Berichten: 6654
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
18 okt 2022 20:58
Wat een gedoe allemaal.het staat gewoon in de app.

https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven ... /BE/2-5kg/

Even land invullen en gewicht, en dan kan je verzekeren tot € 5.500 kiezen.
Dit is de website waarnaar de app verwijst :D

Brei er nou maar een eind aan, want we draaien zo in een cirkeltje rond.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Jablan »

Breien, waar ben je voor het einde met een uitroepteken?

Moneyman
Berichten: 30263
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
18 okt 2022 20:02
@MM: via de app aanklikken 'pakket naar het buitenland', bestemming invullen, pakket kiezen, (willekeurig) gewicht en afmeting kiezen, dan krijg je alleen de optie 'aangetekend en verzekerd' te zien, maar (zal het even in de ik vorm schrijven) ik wil NIET aantekenen, maar verzekeren dus kom ik in de app niet verder.

Dus klik ik dit scherm weg middels X dan word je doorgelinkt naar de website waarin het scherm opent 'alles over versturen'. Dan even naar beneden swipen en klik op 'verstuur een pakket naar het buitenland'.
Et voilà, dan zie je onder 'aangetekend en verzekeren' ook de optie 'verzekerd' verzenden te zien.
Dank! Zo wordt het tenminste helder waar we het precies over hebben. MEt "het staat in de app" komen we niet veel verder :wink: Jij hebt exact hetzelfde gedaan als ik meermaals had geprobeerd. En nu snap ik ook gelijk de verwarring.

Als we het hebben over een eventuele misleidende handelspraktijk, dan gaat het om de informatie die de verkoper biedt in het bestelproces. Dat is immers waar de koper zich op baseert. Mijn stelling was (en is) nog steeds dat de verwijzing naar de website (en dus naar de overige, niet in de app genoemde opties) niet in de app zijn opgenomen. Dat is dus ook een juiste conclusie: die informatie komt pas beschikbaar als je het bestelproces afbreekt, en daardoor alsnog... op de website komt. En dat de informatie dáár wel te vinden was, was al vanaf het begin duidelijk.

Ergo: de bedoelde verwijzingen maken géén onderdeel uit van het bestelproces in de app (en zijn ook niet in de app te vinden), en juist dat vormt de reden voor TS om zich misleid te voelen. En ik zie nog steeds geen reden om het daarmee oneens te zijn.

:!: (speciaal voor Jablan)

PGros
Berichten: 1153
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door PGros »

Moneyman schreef:
19 okt 2022 10:47
Ergo: de bedoelde verwijzingen maken géén onderdeel uit van het bestelproces in de app (en zijn ook niet in de app te vinden), en juist dat vormt de reden voor TS om zich misleid te voelen. En ik zie nog steeds geen reden om het daarmee oneens te zijn.
Daar blijven we dan van mening verschillen. Je kan op de website info vinden maar dan moet je er wel naar kijken. Als je op de postnl website komt kun je meteen beginnen met online een pakje versturen. Als TS daar dus was gestart had hij precies dezelfde info tegen gekomen als in de app en met verwijzing naar website.
Hij heeft nu de info op de website alleen gevonden omdat hij door de telefoniste op de hoogte is gebracht dat 500 euro echt het maximum is voor wat hij gekozen heeft. Daarna is hij pas gaan kijken naar de andere mogelijkheden op de website. En dan kan hij wel een verhaal ophangen dat dat misleiding is maar feit is dat hij iets gekozen heeft zonder verder te informeren. Dat had hij via de website dus net zo goed fout gedaan.
Natuurlijk kan er in het bestelproces bij de 500 euro een klein berichtje staan als "voor hoger bedrag verzekeren? Ga naar een postnl punt", maar dat maakt niet dat de app dan misleiding is en de website niet.

Moneyman
Berichten: 30263
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
19 okt 2022 11:11
Daar blijven we dan van mening verschillen. Je kan op de website info vinden maar dan moet je er wel naar kijken.
En dat is nu exact het verschil: op de website is de informatie te vinden (overigens ook gewoon zónder de zoekfunctie te gebruiken), in de app is de informatie -anders dan hier meermaals is betoogd- überhaupt niet te vinden.

Waarom een dergelijke situatie als misleidend kan worden beschouwd, heb ik al uitgebreid onderbouwd aan de hand van relevante juridische informatie. Als je het daar niet mee eens bent: prima natuurlijk, maar de gegeven onderbouwing heb ik nog niet weerlegd zien worden.

PGros
Berichten: 1153
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door PGros »

Jouw onderbouwing is dat er meer info op de website is.
Dat klopt, maar je moet kijken waar de app voor is. Online bestellen van pakketlabels, postzegels en het zien waar je pakket is en wat er voor post naar je toe komt. Niets meer. En dus duidelijk niet om alle informatie van de website nog eens over te nemen en te herhalen. Wat ik al meerdere keren aangeef, als TS met het idee iets online te versturen niet de app gebruikt maar de website, ziet hij ook de verzekeringen van 5500 euro niet.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik was dat dure speciale spul maar zelf gaan brengen. Leuk tripje naar Frankrijk.

Moneyman
Berichten: 30263
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
19 okt 2022 12:39
Jouw onderbouwing is dat er meer info op de website is.
Nee. De onderbouwing is precies andersom: de benodigde informatie (of een link daar naartoe) om een goede keus te maken, ontbreekt in de app.
Lady1234 schreef:
19 okt 2022 12:39
Ik was dat dure speciale spul maar zelf gaan brengen. Leuk tripje naar Frankrijk.
:D mijn idee. Een tripje naar Frankrijk is altijd goed :wink:

PGros
Berichten: 1153
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door PGros »

Moneyman schreef:
19 okt 2022 12:58
PGros schreef:
19 okt 2022 12:39
Jouw onderbouwing is dat er meer info op de website is.
Nee. De onderbouwing is precies andersom: de benodigde informatie (of een link daar naartoe) om een goede keus te maken, ontbreekt in de app.
jij vergeet of negeerd steeds:
Wat ik al meerdere keren aangeef, als TS met het idee iets online te versturen niet de app gebruikt maar de website, ziet hij ook de verzekeringen van 5500 euro niet.

Moneyman
Berichten: 30263
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL biedt via mobiele app en website enkel verzekeren tot 500,- voor buitenlandpakketten

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
19 okt 2022 13:14
jij vergeet of negeerd steeds:
Wat ik al meerdere keren aangeef, als TS met het idee iets online te versturen niet de app gebruikt maar de website, ziet hij ook de verzekeringen van 5500 euro niet.
Dat vergeet en negeer ik niet, in tegendeel. Waarom denk je dat ik steeds aangeef dat de informatie op de site wél gewoon zichtbaar is? Ik heb nergens gezegd dat de informatie in het door jou bedoelde bestelproces zichtbaar is, om de simpele reden dat dat ook helemaal niet hoeft.

Los daarvan is de wijze waarop de informatie op de website vindbaar is, niet relevant voor de vraag of er voldoende informatie in de app beschikbaar is om de consument tot een juiste (aankoop)keuze te laten komen.

Jouw argument "ja maar op de website staat het ook niet duidelijk" zou eerder een argument zijn om te stellen dat ook de website misleidend kan zijn...

Plaats reactie