LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De opties voor een vrouw van 24 met jong kind na breuk?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Klaver6
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2016 14:57

De opties voor een vrouw van 24 met jong kind na breuk?

Ongelezen bericht door Klaver6 »

Ik vraag dit voor een kennis.

Zij is 24 jaar en heeft een kind van 9. Zij woont momenteel bij haar partner maar wil daar weg, het is de partners huis (gekocht) Zij weet dat ze naar een instelling zou moeten wanneer zij vertrekt en daar enige maanden zou moeten verblijven, alleen heeft zij een psychische aandoening en kan dat moeilijk doorzetten.

Weet iemand wat andere opties kunnen zijn?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De opties voor een vrouw van 24 met jong kind na breuk?

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarom zou ze naar een instelling moeten?

Klaver6
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2016 14:57

Re: De opties voor een vrouw van 24 met jong kind na breuk?

Ongelezen bericht door Klaver6 »

Omdat ze geen centen heeft en min of meer op straat komt te staan

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: De opties voor een vrouw van 24 met jong kind na breuk?

Ongelezen bericht door Josephien12 »

24 jaar en een kind van 9..? Is dat geen typefout?

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: De opties voor een vrouw van 24 met jong kind na breuk?

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Crisisopvang, herstellingsoord, juridische hulp zoeken (i.v.m. urgentie woonruimte, alimentatie) enz.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: De opties voor een vrouw van 24 met jong kind na breuk?

Ongelezen bericht door moederslink »

@klaver6, het wordt nu wel ingewikkelder!
U heeft een topic geopend op 06-02-2016 om 15.15u ( ik kan niet linken....iemand?)
"" relatiebreuk-sociale huur-verder met iemand anders ""

Dat ging over 4 mensen die los van elkaar met een andere partner door willen gaan ...
Gaat dit topic over uw nieuwe vriendin die nog bij haar ex in zijn koopwoning woont, daar weg wil/ moet omdat ze wil samenwonen met u , haar nieuwe vriend die zijn vriendin medehuurder heeft gemaakt opdat zij kan blijven wonen in hun gezamenlijke huurwoning :?:
Dus van mij mag u wat preciezer zijn :roll: en niet praten over een kennis , maar het gaat dus over uw nieuwe vriendin, toch?
U wilde met haar gaan samenwonen , toch, waarom moet ze ne instelling dan?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: De opties voor een vrouw van 24 met jong kind na breuk?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

moederslink schreef:@klaver6, het wordt nu wel ingewikkelder!
U heeft een topic geopend op 06-02-2016 om 15.15u ( ik kan niet linken....iemand?)
"" relatiebreuk-sociale huur-verder met iemand anders ""
Ja, dat is dit topic met de volgende OP (zie hieronder).

Overigens gaf TS in dat topic aan dat hij ook mentale problemen heeft. Lijkt me niet het beste idee om, samen met de andere problemen die hij beschrijft, dan met het kind elders te gaan wonen.... Als vader (vriend van vriendin) een stabiel thuis kan verzorgen...

Maar goed.
Klaver6 schreef:Hallo,

Kan zijn dat ik wat onduidelijk overkom, maar aub geen flames :lol:

Kon ook de rubriek niet vinden waar ik dit onder kon plaatsen, het is meer juridisch van aard lijkt mij...

Situatie is de volgende:

Momenteel ben ik hoofdbewoner van een huurwoning. Ik heb medehuurderschap aangevraagd (dit heb ik nog maar pas gedaan) voor mijn vriendin (ex) (die 6 jaar staat mede staat ingeschreven in dezelfde woning) Dit om te voorkomen dat zij moet vertrekken als ik de woning verlaat. Het gaat hier om een sociale huurwoning.

Tussen ons botert het al een tijd niet meer en we zijn op het punt beland dat we elkaar bijna wat aandoen uit frustratie. We kunnen dus in principe geen dag meer met elkaar leven. Daarbij heb ik pythische problemen. Ik wil haar uit principe er niet uit gooien, zoiets doe je een vrouw niet aan. Ik heb wel woonduur opgebouwd, alleen ik kom daarmee niet eens in de top 30...

Na de breuk ben ik iemand tegengekomen waar ik verder mee wil. Ik zoek dan ook een woning zodat ik met mijn nieuwe partner daar kan wonen met 1 kind van haar.

Zij woont wel een stuk hier vandaan (70 km) en is dus min of meer gebonden aan het gebied daar. Kan zij zomaar huis en haard verlaten en bij mij wonen? Zij woont nu nog in het huis van haar vriend (niet getrouwd en hij heeft ook geen voogdij over het kind) Ik denk dan aan problemen zoals de school van het kind. Wat voor problemen kunnen we verwachten?

Kan ik ook bij bv Woningnet aangeven dat ik van de ene weg ga en met iemand anders verder ga en de samenstelling daardoor veranderd (3 mensen)

Er vanuit gaande dat mijn ex op de woning mag blijven, krijg ik dan ook wel verhuiskostenvergoeding? Want ik laat geen lege woning achter...

Tot zover even de vragen, ik vind het zelf te ingewikkeld, want ben totaal niet thuis in deze materie...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: De opties voor een vrouw van 24 met jong kind na breuk?

Ongelezen bericht door moederslink »

Klaver6 schreef:Ik vraag dit voor een kennis.

Zij is 24 jaar en heeft een kind van 9. Zij woont momenteel bij haar partner maar wil daar weg, het is de partners huis (gekocht) Zij weet dat ze naar een instelling zou moeten wanneer zij vertrekt en daar enige maanden zou moeten verblijven, alleen heeft zij een psychische aandoening en kan dat moeilijk doorzetten.

Weet iemand wat andere opties kunnen zijn?
Zoals de oorspronkelijke bedoeling was: samenwonen met haar, antikraak, ad hoc, urgentie vragen, of u laat haar in uw soc -huurhuis erbij komen en zet alsnog uw huidige, bijna ex vriendin die u medehuurder heeft gemaakt, er toch alsnog uit? :( Beetje sneue toestand....
en het lijkt me voor u bijna onmogelijk om iedereen te pleasen en alle ballen in de lucht te houden zodat alle 4 de betrokkenen , plus het kind, een bevredigende oplossing krijgen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: De opties voor een vrouw van 24 met jong kind na breuk?

Ongelezen bericht door moederslink »

Julie4444 schreef:
moederslink schreef:@klaver6, het wordt nu wel ingewikkelder!
U heeft een topic geopend op 06-02-2016 om 15.15u ( ik kan niet linken....iemand?)
"" relatiebreuk-sociale huur-verder met iemand anders ""
Ja, dat is dit topic met de volgende OP (zie hieronder).

Overigens gaf TS in dat topic aan dat hij ook mentale problemen heeft. Lijkt me niet het beste idee om, samen met de andere problemen die hij beschrijft, dan met het kind elders te gaan wonen.... Als vader (vriend van vriendin) een stabiel thuis kan verzorgen...

Maar goed.
Ja, precies Julie4444, bedankt voor het linken.

@TS : ik gaf al aan, het wordt te ingewikkeld om iedereen te pleasen en nu in deze instabiele toestand het juiste te doen, voor alle 5!
Probeer hulp te zoeken bij een MW o.i.d. Ik wens u veel wijsheid, rust en het beste.
Zo vanaf een afstandje kan ik het ook niet goed genoeg beoordelen denk ik.
Sterkte!

Gesloten