HBM machines verkeerd artikel geleverd en nu impasse

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Syl34
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2022 19:41

HBM machines verkeerd artikel geleverd en nu impasse

Ongelezen bericht door Syl34 »

Goedendag. Helaas bij een belangrijke bestelling het verkeerde artikel ontvangen. Meteen opgezocht en doorgegeven, want het zag eruit als een waardevol product. Direct na 1 dag gemeld, tweede keer gemeld, daarna reactie, waarbij HBM het verzoek heeft om foto’s te maken van verkeerde product etc zodat ze het juiste kunnen naleveren (letterlijk de toezegging op e-mail). Dan eisen ze twee dagen later plots dat verkeerde direct eerst moet worden retour gestuurd, er staat kan dan 5 werkdagen duren tot dat verwerkt wordt, en dan pas naleveren. En ,, dat ik het vast ook wel begrijp..’’ zeer nare conversaties via mail. Gezien het een urgente bestelling betrof en door late reacties en vele e-mails al dagen voorbij waren, heb aangegeven: ik wil graag geld terug. telefonisch is er een standaard voicemail, waar nooit iemand bereikbaar is. Nu nog steeds geen geld terug. Kleinere consumenten hebben ze lak aan. Ik wil mijn geld terug. Niemand die daar professioneel beleefd terug reageert. Ik kreeg al geen reactie zonder hulp van ander klachtencommissie, toen ik nog het product wilde, dus ik heb er geen vertrouwen in dat ik iets van ze hoor als ik het product terug stuur. Iemand ervaring met zoiets?

cherokee
Berichten: 337
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: HBM machines verkeerd artikel geleverd en nu impasse

Ongelezen bericht door cherokee »

Met HBM is niet veel mis, maar u wilt dus uw geld terug voor een nog niet geretourneerd product? Dat gaat niet gebeuren.

Kokka1
Berichten: 410
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: HBM machines verkeerd artikel geleverd en nu impasse

Ongelezen bericht door Kokka1 »

waarom is er geen recht op geld terug? HBM heeft toch niet geleverd wat TS besteld heeft?
aan de andere kant helpt het natuurlijk ook niet om je hakken in het zand te zetten en het product niet terug te sturen.

cherokee
Berichten: 337
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: HBM machines verkeerd artikel geleverd en nu impasse

Ongelezen bericht door cherokee »

Dat laatste bedoel ik dus. HBM levert heel veel machines en is een al lang bestaand bedrijf. Overal waar gewerkt wordt, worden ook fouten gemaakt, dat blijft niet uit.
TS heeft het verkeerde geleverd gekregen en dat is vervelend. De normale gang van zaken is dan dat je contact opneemt met het bedrijf. Je stuurt het verkeerd geleverde in overleg terug en zij sturen het goede. Dat kost tijd, dat is vervelend, maar dat is nu eenmaal zo.
TS wil dat echter niet omdat die procedure hem te lang duurt. HBM doet ook daar kennelijk niet moeilijk over, TS moet dan het verkeerd geleverde terugsturen en dan betalen zij hem zijn geld terug. Ook een normale procedure.
Maar dat wil TS ook niet. Hij wil dat HBM hem meteen zijn geld terug betaalt en zolang dat niet gedaan is houdt hij het verkeerd geleverde product vast.
En dat is niet de normale procedure. HBM weet dan niet of en in wat voor staat zij hun product terugkrijgen.
En dat is dus nu de impasse.
TS kan die gemakkelijk doorbreken door wel het product terug te sturen. Dan krijgt hij zijn betaling terug, eerder niet.

Syl34
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2022 19:41

Re: HBM machines verkeerd artikel geleverd en nu impasse

Ongelezen bericht door Syl34 »

Dat is ook normaal, ik heb alles gedaan wat u zei en meer. Ook 100 km gereden om iets te fotograferen voor ze zodat ik alsnog mijn verhuiskar kreeg, als u dan weer op weg bent en een belofte op papier hebt dat die kar urgent nageleverd wordt… en vervolgens komen ze daar na dagen op terug en moet ineens het proces van minimaal een week en nu het foute terugsturen gevolgd worden.. ik wilde het altijd terug sturen, dat wilde ik meteen kreeg nu pas een label. Voor de rest maakt het ze niet uit wat ze mij gevraagd en beloofd hadden. En aangezien ze niet meer reageren en telefonisch niet bereikbaar zijn, en eerder op op een hele duidelijke e-mail als u dit doet doen wij dit, zijn terug gekomen heb ik er geen vertrouwen in dat ze dan nog überhaupt gaan reageren. Zoals ik zei, kleine consument order voor hen, en ondanks dat ik alles doorgegeven en gedaan heb om alsnog zsm juiste artikel te krijgen, zijn ze onbeschoft gaan mailen en veranderde de afspraak. Toen heb ik gezegd ik regel een andere, doe dan maar geld terug en ik stuur dat verkeerde ding retour. Geen nieuwe toezegging, dus geen actie van mij tot dusver.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: HBM machines verkeerd artikel geleverd en nu impasse

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

had uzelf veel ergenis bespaart door verkeerde retour te sturen en geld terug te vragen en het goed artikel te bestellen!

kuklos
Berichten: 9829
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: HBM machines verkeerd artikel geleverd en nu impasse

Ongelezen bericht door kuklos »

Syl34 schreef:
20 dec 2022 10:50
Geen nieuwe toezegging, dus geen actie van mij tot dusver.
Of de mails onbeschoft zijn kunnen wij niet beoordelen.
Doch, als jij je geld retour wil, stuur dat artikel terug.

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HBM machines verkeerd artikel geleverd en nu impasse

Ongelezen bericht door alfatrion »

cherokee schreef:
19 dec 2022 00:00
Met HBM is niet veel mis, maar u wilt dus uw geld terug voor een nog niet geretourneerd product? Dat gaat niet gebeuren.
Nee, TS wil het geld terug van het niet geleverde product. Dat moet de verkoper onverwijld terugbetalen. Het gekochte product is niet geleverd.

Voor het niet gekochte product geldt dat TS dat niet eens hoeft op te sturen (kom maar halen).

Gemiddelde consument
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2022 12:32

Re: HBM machines verkeerd artikel geleverd en nu impasse

Ongelezen bericht door Gemiddelde consument »

Ook ik heb wel eens bij HBM besteld, drama!
Hoe en wat het drama was laat ik even in het midden, is niet belangrijk voor nu.

Service is nihil, contact nagenoeg niet mogelijk.
Dat ik niet de enige ben met die ervaring bewijzen de enorm vele negatieve reviews.
Ik heb ze ook pas naderhand gelezen, had ik dat maar eerder gedaan. Dan had ik er ook nooit besteld.

Reviews lezen.

Nijogeth
Berichten: 10083
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: HBM machines verkeerd artikel geleverd en nu impasse

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen (privé en werk). Het enige minpuntje is dat ze grote bestellingen weleens in delen leveren. Echter hebben ze daar vooral zichzelf mee, want het kost ze elke keer verzendkosten en ik betaal ze maar 1x.

Erthanax
Berichten: 9741
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: HBM machines verkeerd artikel geleverd en nu impasse

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gemiddelde consument schreef:
02 jan 2023 17:56
Ook ik heb wel eens bij HBM besteld, drama!
Hoe en wat het drama was laat ik even in het midden, is niet belangrijk voor nu.

Service is nihil, contact nagenoeg niet mogelijk.
Dat ik niet de enige ben met die ervaring bewijzen de .
Ik heb ze ook pas naderhand gelezen, had ik dat maar eerder gedaan. Dan had ik er ook nooit besteld.

Reviews lezen.
Goed advies!
Bij Kiyoh: 9,3 van 10 (33.110 beoordelingen)
Bij Trustpilot: 4,5 van 5 (20.444 beoordelingen)
Bij KlanenVertellen: 9,4 van 10 (18.014 beoordelingen)
Bij Klachtenkompas: 21 klachten in de laatste 12 maanden

Over welke "enorm vele negatieve reviews" heeft u het eigenlijk?

gvbgvb
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2021 17:31

Re: HBM machines verkeerd artikel geleverd en nu impasse

Ongelezen bericht door gvbgvb »

Bestel met zekere regelmaat wat bij HBM. De keren dat er wat mis was met product of de levering is het door HBM op een zeer klantvriendelijke manier opgelost. Dus van mijn kant niets dan lof over de service van deze onderneming.

cherokee
Berichten: 337
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: HBM machines verkeerd artikel geleverd en nu impasse

Ongelezen bericht door cherokee »

alfatrion schreef:
20 dec 2022 15:17
cherokee schreef:
19 dec 2022 00:00
Met HBM is niet veel mis, maar u wilt dus uw geld terug voor een nog niet geretourneerd product? Dat gaat niet gebeuren.
Nee, TS wil het geld terug van het niet geleverde product. Dat moet de verkoper onverwijld terugbetalen. Het gekochte product is niet geleverd.

Voor het niet gekochte product geldt dat TS dat niet eens hoeft op te sturen (kom maar halen).
Dat klinkt mooi, maar zo werkt het in de praktijk natuurlijk niet. HBM kijkt wel uit. Zij betalen niet eerder dat geld terug dan nadat het product terug is. Want wie geeft hun de garantie dat ze dat product ooit terugkrijgen als ze eenmaal betaald hebben?

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: HBM machines verkeerd artikel geleverd en nu impasse

Ongelezen bericht door Moneyman »

cherokee schreef:
03 jan 2023 12:32
Want wie geeft hun de garantie dat ze dat product ooit terugkrijgen als ze eenmaal betaald hebben?
Tsja - dat is de situatie die ze zélf hebben veroorzaakt. Niet het probleem van TS.

Die zit te wachten op iets wat niet is geleverd en wil -terecht!- zijn geld terug.

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HBM machines verkeerd artikel geleverd en nu impasse

Ongelezen bericht door alfatrion »

cherokee schreef:
03 jan 2023 12:32
Dat klinkt mooi, maar zo werkt het in de praktijk natuurlijk niet. HBM kijkt wel uit. Zij betalen niet eerder dat geld terug dan nadat het product terug is. Want wie geeft hun de garantie dat ze dat product ooit terugkrijgen als ze eenmaal betaald hebben?
Deze power play werkt alleen als de tegenpartij niet naar de rechter gaat. Als de tegenpartij wel naar de rechter gaat dan moet HBM het aankoopbedrag vermeerderd met de wettelijke rente terugbetalen plus de proceskosten van enkele honderden euro's en nog steeds het product komen ophalen. Als HBM dan volhard in haar power play, dan kan Moneyman het totale bedrag vermeerdert met zijn kosten van de bankrekening van HBM trekken en hebben ze nog steeds hun product niet terug.

Als ze dit nu heel erg belangrijk vinden en niet moelijk dan sturen ze iemand langs met een mobiel pinapparaat zodat er gelijk kan worden overgestoken.

Nu is de kans dat een consument naar de rechter gaat erg klein, maar dat doet niets af van het feit dat HBM in deze casus een power play toepast.

Melle58284
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2022 18:51

Re: HBM machines verkeerd artikel geleverd en nu impasse

Ongelezen bericht door Melle58284 »

Lijkt me dat hier door HBM anders wordt gehandeld dan normaal, gezien de hoge prijs van het verkeerd geleverde artikel. Tenminste, ik maak uit uw bericht op dat het hier gaat om een artikel dat ze toch wel graag terug verlangen.

Ik bestel zelf regelmatig bij HBM en heb tot nu toe tweemaal een extra (dus naast de door mij bestelde producten) artikel ontvangen, beide keren bestemd voor personen in Duitsland. Op het bezorgde pakket stonden netjes mijn gegevens, maar op één van de dozen in het pakket stonden de gegevens van een klant uit Duitsland. Deze artikelen heb ik mogen houden (het ging bij beiden om een bedrag kleiner dan 50 euro).

Wat betreft het terugsturen, ik zou het me persoonlijk niet voor kunnen stellen dat een bedrijf als HBM niets van zich laat horen m.b.t. de ontvangst van een retour. De klantenservice loopt misschien niet helemaal gesmeerd, maar uiteindelijk lossen ze, voor zover ik uit eigen ervaringen en die van anderen weet, altijd de problemen op.

Plaats reactie