Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door alfatrion »

kuklos schreef:
22 jul 2023 11:24
Die conclusie trek ik omdat ik kan rekenen en de kostprijzen van dergelijke zaken kan uitrekenen en ook welke marges er behaald worden. Het is simpel rekenen.
De praktijk is weerbarstiger dan de theorie. De wetgever heeft de regel ingevoerd dat consumenten het ongevraagde product als om niet mogen houden, omdat de verzendkosten alleen onvoldoende stimulans is gebleken om dit niet te doen. Jouw aannames bestaat uit hoe hoog de marge is, hoe hoog de kosten zijn, welk percentage van slachtoffers hier in trapt, ect.

kuklos
Berichten: 9860
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
22 jul 2023 11:38
kuklos schreef:
22 jul 2023 11:24
Die conclusie trek ik omdat ik kan rekenen en de kostprijzen van dergelijke zaken kan uitrekenen en ook welke marges er behaald worden. Het is simpel rekenen.
De praktijk is weerbarstiger dan de theorie. De wetgever heeft de regel ingevoerd dat consumenten het ongevraagde product als om niet mogen houden, omdat de verzendkosten alleen onvoldoende stimulans is gebleken om dit niet te doen.
Dan ben ik zéér benieuwd naar de achterliggende artikelen die laten zien dat de wetgever dat heeft gedaan vanwege de reden die jij aangeeft.
alfatrion schreef:
22 jul 2023 11:38
Jouw aannames bestaat uit hoe hoog de marge is, hoe hoog de kosten zijn, welk percentage van slachtoffers hier in trapt, ect.
Dat zijn geen aannames, dat is kennis, opgedaan middels jarenlange ervaring.

NeoDutchio
Berichten: 12385
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoeveel topics zijn er al voorbij gekomen van mensen die aangaven dat er al jarenlang geld afgeschreven word voor een abonnement. Of dat er eenmalig een vaag middeltje besteld is en deze blijven komen tegen hoge prijzen. Deze verkoper is niet anders. Je ziet een leuke aanbieding van een munt voor €0,00 en je betaald alleen de verzendkosten. Bijkomende voorwaarde, die gezien de aantallen topics niet vaak gelezen word, is dat je vast zit aan een abonnement en op regelmatige basis nieuwe zendingen ontvangt met een factuur. Is dat ongevraagd? Hooguit ongewenst omdat er niet gelezen is.
Alfatrion, u blijft zich vasthouden aan die paar klagers op een klachtforum, maar daarin staat niet beschreven met welke reden deze zendingen zijn ontvangen. Dan is het uw gedachte, die ver afstaat van de handelswijze van deze verkoper, dat de verkoper gratis geld weggeeft.

Erthanax
Berichten: 9759
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gezien de aard van het bedrijf, de waardeloze meuk die ze verkopen en het niet ter zake doende kletsverhaal over de historie, durf ik ook nog wel een aanname te doen, of liever een vraag te stellen: Is er soms sprake geweest van een oneerlijke handelspraktijk dan wel een misleidende advertentie, bv op sociale media?

Om zonder verdere informatie maar te beweren dat een 14-jarige liegt en/of niet heeft opgelet, vind ik ten eerste te gemakkelijk en ten tweede weinig respectvol of empathisch jegens TS.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die misleidende handelspraktijk zit al ingebakken in het theoretische voorbeeld van NeoDutchio.

NeoDutchio
Berichten: 12385
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
22 jul 2023 17:58
Die misleidende handelspraktijk zit al ingebakken in het theoretische voorbeeld van NeoDutchio.
Ik kan dat niet bevestigen noch ontkennen. Vandaar dat ik de waarheid in het midden gelaten hebt. Ik weet niet wat er in de overeenkomst staat, u schijnbaar wel dat u er harde uitspraken over kan doen.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je bent nu aan het framen. Hieronder is de misleidende handelspraktijk te zien.
NeoDutchio schreef:
22 jul 2023 17:47
Bijkomende voorwaarde, die gezien de aantallen topics niet vaak gelezen word, is dat je vast zit aan een abonnement en op regelmatige basis nieuwe zendingen ontvangt met een factuur.

NeoDutchio
Berichten: 12385
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
22 jul 2023 19:19
Je bent nu aan het framen. Hieronder is de misleidende handelspraktijk te zien.
NeoDutchio schreef:
22 jul 2023 17:47
Bijkomende voorwaarde, die gezien de aantallen topics niet vaak gelezen word, is dat je vast zit aan een abonnement en op regelmatige basis nieuwe zendingen ontvangt met een factuur.
Dus als ik niet lees wat ik aanvink, dan is dat een misleidende handelspraktijk van de verkoper?
Ik heb geen uitspraken gedaan in hoeverre het duidelijk is, vandaar dat ik daar geen oordeel over gegeven heb. Feit is wel dat het een niets met het ander te maken heeft. Als iemand iets niet leest hoeft dat niet een misleidende handelspraktijk van de andere partij te zijn. Het kan, maar dat is een ander verhaal.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je beschrijft een situatie waarin één munt voor de verzendkosten wordt verkocht, met weggestopte informatie dat er tevens een abonnement wordt aangegaan. Ja, dat is misleiding. De kern van de overeenkomst wordt grotendeels verborgen, kennelijk heeft de verkoper geen vertrouwen in de waarde van het abonnement. Als de handelaar dit open speelt dan geeft hij beide onderdelen op een overzichtelijke manier opgenomen op één pagina. De informatie over het abonnement kan boven of onder de informatie over de munt worden opgenomen. Dan hoeft er ook niets meer te worden aangevinkt.

NeoDutchio
Berichten: 12385
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
22 jul 2023 20:18
Je beschrijft een situatie waarin één munt voor de verzendkosten wordt verkocht, met weggestopte informatie dat er tevens een abonnement wordt aangegaan. Ja, dat is misleiding. De kern van de overeenkomst wordt grotendeels verborgen, kennelijk heeft de verkoper geen vertrouwen in de waarde van het abonnement. Als de handelaar dit open speelt dan geeft hij beide onderdelen op een overzichtelijke manier opgenomen op één pagina. De informatie over het abonnement kan boven of onder de informatie over de munt worden opgenomen. Dan hoeft er ook niets meer te worden aangevinkt.
Ik heb nergens gesproken over weggestopte informatie. Wilt u mij die woorden dan ook niet in de mond leggen.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, maar je beschrijft dat wel. Ik ga verder niet op dit soort bijdragen en doe daar ook niets mee.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 22 jul 2023 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12385
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
22 jul 2023 21:21
Nee, maar je beschrijft dat wel.
Nee

Lady1234
Berichten: 27278
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jongens even wakker worden. Het kan de Ts helemaal niets schelen.

PGros
Berichten: 1163
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door PGros »

@alfatrion
Je zit er met NeoDutchio wel helemaal naast. Je moet toch even goed lezen, wat als jurist toch een goede gewoonte zou moeten zijn.

witte angora
Berichten: 30998
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
22 jul 2023 21:56
Jongens even wakker worden. Het kan de Ts helemaal niets schelen.
Cfroma schreef:
20 jul 2023 10:00
Heb geen zin om hier ook maar een seconde tijd aan te besteden.
Oftewel: een aantal mensen zijn weer zo met zichzelf en elkaar bezig dat ze geen van allen doorhebben dat niemand er iets aan heeft. Chapeau, neem er nog een! 🍺🍷

irene.van-houte-valkenburg
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 jun 2017 16:52
Contacteer:

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door irene.van-houte-valkenburg »

Onze dochter van 14 is het overkomen dat zij een doos vol make-up en sieraden kreeg op gestuurd van Otto en kon op afbetaling betaald worden. We hebben haar helemaal binnesten buiten gekeerd om er uit te krijgen of zij het inderdaad besteld had. Zij had het niet gedaan. Nu is zij 51 en ik heb haar nog eens gevraagd, heb jij dat toentertijd besteld het antwoord was nog steeds nee.
Ik die tijd had je nog rechtswinkels en daar hebben zij een mooie brief geschreven naar Otto. Nooit meer iets gehoord en de goedkopen rotzooi (was nog 450 gulden waard) weggegooid.

Lowieze
Berichten: 6671
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door Lowieze »

irene.van-houte-valkenburg schreef:
23 jul 2023 12:00
Onze dochter van 14 is het overkomen dat zij een doos vol make-up en sieraden kreeg op gestuurd van Otto en kon op afbetaling betaald worden. We hebben haar helemaal binnesten buiten gekeerd om er uit te krijgen of zij het inderdaad besteld had. Zij had het niet gedaan. Nu is zij 51 en ik heb haar nog eens gevraagd, heb jij dat toentertijd besteld het antwoord was nog steeds nee.
Ik die tijd had je nog rechtswinkels en daar hebben zij een mooie brief geschreven naar Otto. Nooit meer iets gehoord en de goedkopen rotzooi (was nog 450 gulden waard) weggegooid.
Nou was het vroeger heel makkelijk om via de catalogus van Otto iets te bestellen op de naam en adres van iemand anders. Ik weet dat dat vaak gedaan werd, soms als geintje, soms als een soort wraak.

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
22 jul 2023 21:56
Jongens even wakker worden. Het kan de Ts helemaal niets schelen.
Eens. Goeie reden om de reacties die ik op diverse onjuiste statements wilde plaatsen lekker te laten gaan en van de zon te genieten :wink:

Lady1234
Berichten: 27278
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het regent hier een beetje. Ook wel fijn voor de verandering.😁

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Srh stuurt ongevraagd munten naar dochter van 14

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
23 jul 2023 12:48
Het regent hier een beetje. Ook wel fijn voor de verandering.😁
Vannacht had ik regen en zware onweer. Blijft zo lekker hangen tussen de bergen. Maar nu is t 28 graden en zonnig.

Maar goed, dat heeft weinig met munten meer te maken :wink:

Plaats reactie