LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL raakt pakket kwijt

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
timmerdanny
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2017 10:03

DHL raakt pakket kwijt

Ongelezen bericht door timmerdanny »

Een maand geleden al weer verstuurde ik via DHL een retourzending naar een bedrijf. Via de Track en Trace kwam twee dagen later te staan "Onjuist gesorteerd, vertraagd door opnieuw sorteren" te staan. Op het dure 0900 nummer (1 euro per gesprek) gebeld en het pakket was volgens DHL zoek. Ik kreeg van de medewerker de vraag hoe ziet het pakket eruit? (vierkant en een doos, echt waar? wat een vraag. :lol: )

Volgens haar was het onduidelijk waar het pakket nu is, want er zijn 9 sorteercentra's. Ze gaan er naar opzoek maar dat kan even duren..... Via een ander topic zag ik dat DHL een schadevergoeding geeft per kilo. In mijn pakket zaten twee dons jassen die nog geen kilo wegen. Laten we zeggen dat mijn pakket een kilo weegt, per kilo = € 3,10 schadevergoeding. Terwijl mijn pakket een waarde had van € 90,-, daarnaast heb ik al 5x moeten bellen met het 0900 nummer dat duurder uitkomt dan de schadevergoeding die ik kan verwachten.

In mijn optiek hoort een vervoerder er gewoon voor te zorgen dat het pakket van A naar B komt. Het extra verzekeren van het pakket geeft in mijn beleving alleen een extratje tegen schade tijdens het vervoeren.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: DHL raakt pakket kwijt

Ongelezen bericht door sylvesterb »

timmerdanny schreef:Een maand geleden al weer verstuurde ik via DHL een retourzending naar een bedrijf. Via de Track en Trace kwam twee dagen later te staan "Onjuist gesorteerd, vertraagd door opnieuw sorteren" te staan. Op het dure 0900 nummer (1 euro per gesprek) gebeld en het pakket was volgens DHL zoek. Ik kreeg van de medewerker de vraag hoe ziet het pakket eruit? (vierkant en een doos, echt waar? wat een vraag. :lol: )

Volgens haar was het onduidelijk waar het pakket nu is, want er zijn 9 sorteercentra's. Ze gaan er naar opzoek maar dat kan even duren..... Via een ander topic zag ik dat DHL een schadevergoeding geeft per kilo. In mijn pakket zaten twee dons jassen die nog geen kilo wegen. Laten we zeggen dat mijn pakket een kilo weegt, per kilo = € 3,10 schadevergoeding. Terwijl mijn pakket een waarde had van € 90,-, daarnaast heb ik al 5x moeten bellen met het 0900 nummer dat duurder uitkomt dan de schadevergoeding die ik kan verwachten.

In mijn optiek hoort een vervoerder er gewoon voor te zorgen dat het pakket van A naar B komt. Het extra verzekeren van het pakket geeft in mijn beleving alleen een extratje tegen schade tijdens het vervoeren.
DHL weet niet wat de waarde is van de inhoud van het pakket, daarom kun/dien je de inhoud te verzekeren tegen verlies en/of diefstal. Maar op een topic heb je ergens gelezen dat je € 3,10 schadevergoeding krijgt, waarom niet € 1,00 daarvan investeren in het bellen naar DHL hoe het precies zit i.p.v. uitgaan van iets wat je ergens hebt gelezen.

Har45
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: DHL raakt pakket kwijt

Ongelezen bericht door Har45 »

Bron: http://www.dhl.nl/nl/express/verzenden/ ... tions.html

6. DHL’s aansprakelijkheid
6.1 DHL’s aansprakelijkheid ten aanzien van elke Zending vervoerd door de lucht (inclusief bijkomend wegvervoer of stops op de route) is beperkt door het Verdrag van Montreal of het Verdrag van Warschau, al naar gelang hun toepasselijkheid, tot de laagste uitkomst van (i) de huidige markt- of aangegeven waarde, of (ii) 19 Special Drawing Rights per kilogram (ongeveer US $26.00 per kilogram). Dergelijke limieten zijn ook van toepassing op alle andere vormen van vervoer, behalve indien de Zending uitsluitend over de weg is vervoerd, in welk geval onderstaande limieten van toepassing zijn.
Voor grensoverschrijdende Zendingen uitsluitend vervoerd over de weg, is DHL’s aansprakelijkheid beperkt of wordt geacht te zijn beperkt door de Convention for the International Carriage of Goods by Road (CMR) tot de laagste uitkomst van (i) de huidige markt- of aangegeven waarde, of (ii) 8,33 Special Drawing Rights per kilogram (ongeveer US $14.00 per kilogram). Dergelijke limieten zijn ook van toepassing op nationaal wegvervoer bij afwezigheid van verplichte of lagere aansprakelijkheidslimieten in de toepasselijke nationale vervoerswetgeving.
Indien de Afzender deze limieten ontoereikend acht dient hij een speciale aangifte van de waarde te doen en zal hij een verzekering zoals beschreven in artikel 8 moeten aanvragen of zijn eigen verzekeringsmaatregelen moeten nemen.
De aansprakelijkheid van DHL is beperkt tot uitsluitend directe schade aan en verlies van een Zending en tot de per kilogram limieten als neergelegd in dit artikel 6. Alle andere soorten verliezen en schades zijn uitgesloten (daaronder begrepen, maar niet beperkt tot, winstderving, inkomstenderving, renteverlies en verlies van toekomstige omzet), ongeacht of die verliezen of schades speciaal zijn of indirect, en zelfs indien het risico van dat verlies of die schade ter kennis van DHL werd gebracht.
6.2 DHL zal alle redelijke inspanningen leveren om de zending volgens haar normale afleveringsschema’s af te leveren; deze schema’s zijn echter niet bindend en vormen geen onderdeel van de overeenkomst. DHL is niet aansprakelijk voor enige schade of verlies veroorzaakt door vertraging, voor sommige zendingen kan de Afzender echter gelimiteerde vertragingscompensatie claimen onder de zogenaamde Money Back Guarantee terms & conditions.

taxikemperman
Berichten: 637
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: DHL raakt pakket kwijt

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Waarom neem je geen contact op via Facebooj?
Is gratis

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL raakt pakket kwijt

Ongelezen bericht door alfatrion »

timmerdanny schreef:In mijn optiek hoort een vervoerder er gewoon voor te zorgen dat het pakket van A naar B komt. Het extra verzekeren van het pakket geeft in mijn beleving alleen een extratje tegen schade tijdens het vervoeren.
Nope, DHL wordt beschermd door de Postwet. Alleen in gevallen waarin de schade opzettelijk is veroorzaakt of er sprake is van bewuste roekeloosheid is DHL aansprakelijk. En bewijs dat maar eens.

Gesloten