LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen post ontvangen via PostNL

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
cenw
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2017 17:08

Geen post ontvangen via PostNL

Ongelezen bericht door cenw »

Mensen wees alert wanneer u geen post ontvangt.
Bij ons zijn meerdere keren post van onze bank niet bij ons aangekomen.
Ik heb 2 rekeningen geopend voor de kinderen bij de ABN .. ik heb zowel de activerings codes als de pin codes niet ontvangen terwijl deze wel tot 2x toe verzonden waren.
Na dit incident was ik er klaar mee en diende ik een klacht in bij Post.nl .
Deze klacht is uiterst serieus genomen en er zou vrij snel iemand op non actief gezet zijn..
Mijn partner miste rond dezelfde periode ook post .. o.a post van de Rabo..
Op een gegeven moment kreeg hij vage bevestigingen voor aanvraag nieuwe pasjes .. toen hij ook een nieuwe pas ontving heeft hij er toch maar even naar geinformeerd. [ongefundeerde bewering verwijderd door moderator] er is nu inmiddels zeker 3x een nieuwe pas op zijn naam aangevraagd .. ze doen zich als ons voor en bellen boos met klachten naar de rabo dat er geen pasjes zijn ontvangen..
De personen in kwestie wilden zelfs dat de rabo de nieuwe pasjes naar t postkantoor liet sturen waar ze ze dan op zouden komen halen !
Deze personen weten alles van ons !! de bank vraagt altijd ter verificatie o.a bsn nummer en dat hadden ze allemaal kunnen geven !
Het is bij ons maar net goed gegaan , dus mensen wees en blijf alert!
Tegenwoordig wordt de post maar door jan en alleman rond gebracht en blijkbaar wordt er niet of onvoldoende gescreend.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mar 2017 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

Dan_Veluwe
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 mei 2017 02:33

Re: Geen post ontvangen via PostNL

Ongelezen bericht door Dan_Veluwe »

@CENW.

Ik herken het probleem. Maar dan dat ik de post niet krijg en er uiteindelijk een aanmaning/dwangbevel op de mat ligt.
De rekeningen ervoor zijn nooit aangekomen. Ik laat nu AL de leveranciers hun rekening via email sturen.
Met de overheid doe ik alles via 'mijn overheid' op internet.

Heeft u van POST.NL een brief ontvangen met excuus of een bevestiging van uw klacht ? Die kunt u meenemen naar de bank.
U kunt het beste per telefoon een afspraak maken met uw bank. Er in persoon heengaan en een paspoort/rijbewijs meenemen.
U kunt het hele verhaal uitleggen en hen laten vastleggen dat u pasjes ALLEEN nog in persoon afhaalt bij dat filiaal, liefst ook gelijk een vast contactpersoon vragen bij het filiaal. Na enige tijd houden de problemen dan op. Vraag ook de bank om de telefoonnummers van degenen die hen bellen als u, op te schrijven. Daarmee kunt u aangifte doen van identiteits fraude, als ze er ooit in slagen leningen of iets dergelijks op uw naam te krijgen.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Geen post ontvangen via PostNL

Ongelezen bericht door Jetsertje »

cenw schreef:Tegenwoordig wordt de post maar door jan en alleman rond gebracht en blijkbaar wordt er niet of onvoldoende gescreend.
Postbezorgers worden wel degelijk gescreend en moeten ook een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) overleggen. In het geval van jouw postbezorger zou er voor PostNL blijkbaar geen aanleiding zijn geweest de postbezorger niet aan te nemen.

Maar met het openen van jouw post heeft deze persoon een misdrijf gepleegd (Artikel 201 Strafrecht http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/2 ... Artikel201) en daar kun je aangifte van doen. Net zoals dat je aangifte kunt doen van Identiteitsfraude (Artikel 231b Strafrecht http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/2 ... rtikel231b).

Dit zijn serieuze zaken en aangifte moet je ook zeker doen. De persoon zal hierna ook niet meer kunnen werken bij PostNL of andere bedrijven waar zo'n VOG belangrijk is.

stofzuigertje

Re: Geen post ontvangen via PostNL

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn helaas wijken waar gezien de zeer hoge salarissen en beperkte aantal klachten nauwelijks bezorgers voor zijn te vinden!

Ja, een bezorger vinden die betrouwbaar voor deze voor ik kom hiervoor mijn bed niet uit vergoeding......
En dan nog U als enige, vraag eens al je buren in de gehele straat en ga samen protesteren.

De Post NL kijkt naar aantal klachten en als U de enige is duurde deze periode langer.

De echte oplossing zit in Den Haag!
Ja, als ze verplichten dagelijks post te bezorgen voor een paar brieven....
Als ze verplichten het tenminste 2x per week te doen zijn er minder bezorgers nodig en kunnen ze met meer poststukken in de straat ook meer betalen en beter personeel vinden.

Eigenlijk moet U niet Post NL maar mijn de schuld geven.
Vroeger had ik post die nu via E mail komt.
Online bankieren dus ook die......
Alleen de TV gids nog maar de EPG op TV en hard disk recorder, ik twijfel over opzeggen.
Zelfs de dagelijkse krant lees ik nu online.

Verder stuur ik in December maar 2 kerstkaarten per post, rest online want .....
En verjaardagen, ook maar 2 en laten dat nu dezelfde ouderen zijn.... die van mij een kaartje kregen en ook terug sturen!
Ja, als ik zo door ga en zij blijven leven krijg ik maar 4 post stukken per jaar.
Ook de belastingdienst wil van de blauwe enveloppen af....
De pakjes en elke 5 jaren de bankpas, daar kan Post NL niet van leven.

De Pakjes bezorgers van diverse diensten komen vaker dan de Post bezorger!
1x per week TV gids en de Post NL pakketten komen vaker ondanks de concurrentie die ik ook vaak zie!

Ik ben dus de schuldige dat ze lager gaan betalen en nauwelijks bezorgers kunnen vinden die per poststuk betaald worden!
Sandd komt maar 2x per week en dat is wel rendabel!

Ga daarom klachten verzamelen in jou gehele straat en vraag straks als er weer gemeenteraad verkiezingen zijn om minder Post NL.... want zij hebben ingang in Den Haag.
Als ook Post NL naar 2x per week mag kunnen ze meer post bezorger per ronde en word het voor de bezorgers ook weer rendabel.

Vergeet niet dat de Overheid diverse stukken ook via Sandd laat bezorgen, maar Post NL wel verplicht vaker te lopen!

Gesloten