LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leeggehaalde envelop postnl

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Yvon123
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2013 19:55

Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door Yvon123 »

Gisteren een kaart ontvangen waarin twee bloemenbonnen twv 20 euro zouden zitten. Helaas lag de envelop keurig opengemaakt op de mat. De kaart zat er nog in maar uiteraard ontbraken de bloemenbonnen. Ik vraag mij af wat de reactie van Postnl zal zijn. Ik heb gebeld met de klantenservice die heel meelevend was. Echter lezend op het internet zal het er waarschijnlijk op neerkomen dat wij keurig excuses krijgen aangeboden. Niet meer en niet minder.

Ik besef dat degene die de kaart heeft verstuurd, gebruik had kunnen maken van aangetekend. Maar deze persoon woont in een bejaardenhuis en heeft geen postagentschap in de buurt. En voor 20 euro aangetekend. Hoe ver moet je gaan en is dan niets meer te vertrouwen.

Ik vraag mij af wat de ervaring is van anderen. Ik zie het als diefstal door een medewerker van Postnl. De envelop was niet beschadigd, maar gewoon opengemaakt met een mesje. De werkgever is toch verantwoordelijk voor het gedrag van de medewerkers. Stel je voor je brengt je auto naar de garage en na de reparatie is de autoradio gestolen. Dan blijft het niet bij excuses maar zal de ondernemer ervoor zorgen dat de consument schadeloos wordt gesteld.

Ik lees op verschillende internetsites dat Postnl weinig tot niets doet om het probleem op te lossen en het probleem (dat ontstaat tijdens de verzending door Postnl) gewoon bij de consument laat.

Mocht iemand een positieve ervaring hebben, dan hoor ik dat uiteraard ook graag.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Deze medewerker heeft het briefgeheim geschonden en daarnaast diefstal gepleegd. Hiervan kunt u aangifte doen bij de politie. Post.nl zelf wordt in deze beschermd door de postwet. Misschien dat dit grove schuld of opzet anders is, maar u zult meer moeten uitgeven om uw gelijk te halen dan het u zal opleveren.

Yvon123
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2013 19:55

Re: Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door Yvon123 »

Bedankt voor je bericht. Zou toch niet moeten kunnen. Wanneer neemt iemand die invloed heeft actie?
Zo te zien op internet heeft half Nederland last van dit soort ervaringen.

Postloper
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 dec 2012 22:32

Re: Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door Postloper »

Zoals al aangegeven door alfatrion wordt de post beschermd door de postwet.Maar het lijkt er
toch op dat hier meer aan de hand is.Ik moet zeggen dat ik het in de praktijk bij post.nl,als werknemer,
vaker tegenkom.Maar als het om een opengesneden enveloppe zou gaan,moet je deze in een seal ontvangen met een kaartje van post.nl dat het poststuk tijdens het proces bij post.nl beschadigt is
geraakt.Een seal is niet meer dan een plasticje om de brief heen en dichtgemaakt.
Wat zou moeten gebeuren is dat in de plaats waar U woont onderzoek moet worden ingesteld.
De straat waar U woont is onderdeel van een loop en via de loopschemas van de dag moet te bepalen
zijn wie de post bij U bezorgd heeft.De post is gezet op een centrale lokatie van de post in of in de omgeving van uw woonplaats.Degene die de loop gezet heeft zou het moeten hebben gemerkt dat de brief leeg was en had die naar de herstelpost gemoeten.
Dus contact opnemen met de post en anders contact zoeken met de dichtst bijzijnde lokatie van post.nl.
Als U nog meer wilt weten hoor ik het wel.

Postloper

Jerl74
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2010 16:19

Re: Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door Jerl74 »

Is het ook mogelijk dat het op het postsorteercentrum al niet goed gaat? Ik vertrouw onze postbezorger, maar heb het vermoeden dat er mogelijk op het sorteercentrum mensen zitten die niet helemaal te vertrouwen zijn.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het kan echt overal mis gaan bij PostNL.

Heb zelf meegemaakt dat hele postzakken vol met post verdwijnen, teruggevonden worden waarbij alle "dikke" enveloppen zijn opengemaakt en leeggehaald, en de rest in de sloot is gesmeten.

(Gelukkig waren de toegangskaartjes voor een wedstrijd van PSV niet zo dik en hadden ze die over het hoofd gezien)

Enfin, volgens mij is de basis het slechte personeelsbeleid van PostNL, waarbij er nauwelijks van selectie laat staan screening gesproken kan worden.

(Overigens zijn we ruimschoots schadeloos gesteld, maar dit alleen maar omdat ze de grotere klanten niet willen verliezen)

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de kaart verkeerd bezorgd is geweest en dat de bloemenbonnen op dat adres eruit gehaald zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door sjohie »

weetnietveel schreef:Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de kaart verkeerd bezorgd is geweest en dat de bloemenbonnen op dat adres eruit gehaald zijn.
Of dat de verzender liegt dat het gedrukt staat. :wink:

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door weetnietveel »

sjohie schreef:
weetnietveel schreef:Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de kaart verkeerd bezorgd is geweest en dat de bloemenbonnen op dat adres eruit gehaald zijn.
Of dat de verzender liegt dat het gedrukt staat. :wink:
Dat zou evt. ook nog kunnen, maar als de afzender vóórdat hij of zij hoorde dat de envelop opengesneden was ts heeft verteld dat er bloembonnen zijn verzonden dan kan het niet.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Alles wat hier boven staat kan,

Maar ook staat er volgens mij sinds jaar en dag,geen waarde ( geld ect) in de voorwaardes) op te sturen,dan is het voor eigen risico.?

Niet dat ik het goedkeur absoluut niet,moeten met de fikken van iemand spullen blijven.
Maar wat iemand hier zei,verkeerd bezorgd even kijken wat erin zit en oh leuk....

Nou ja nog het fatsoen dan gehad de kaart ,bij u in de bus te doen..

Ik heb het heel vaak! Onze huisnr worden verwisseld,ik heb fatsoen om dat naar hun te brengen,in hun bus te gooien of snel post bode aan te spreken.
Vd week stond pakjes dienst voor de deur :shock: uh sorry maar een tele 2 moden/ pakket heb ik al, :lol: kijk even naar huis nr,dat wordt verdraaid een of andere manier,zijn allemaal scheel volgens mij..

Geef voorbeeld...334 en dan 433??? Komt het bij mij..
daar in tegen IK,mis wel soms dingen!! Waarvan ik dus gewoon weet dat ligt daar,let maar op!
Dus ik let altijd erg op,of ik alle rekeningen enz wel krijg,en ( 1 x gebeurd) krijg ik een herinnering,dan weet ik oke! Niet bedrijfs schuld maar....
Dus mensen zijn niet allemaal even eerlijk...misschien post helemaal niet gedaan!


Daarin tegen, had mijn man vroeger een kennis ,die deed als bij baantje post,en dan praten we over heeeeeeeeeel lang terug....pubertijd,die nam eerst alle post mee naar huis,ook de pakjes zo en zo die bleven bij hem thuis..en ging op gemak ff alle enveloppen onder een lamp houden...
Dus tja....die heeft niet lang toen bij de ptt gewerkt ,zoheete het toen nog..toen waren ze nog streng..

Nu is het ach ja...kan gebeuren

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door sjohie »

Wij hadden afgelopen kerst, voor het eerst ooit, een beschadigde envelop in zo'n plastic hoesje, inclusief excuuskaart van PostNL. Vond ik nog netjes, gezien de piek in bezorging rond die tijd.

Maar goed, als we in het kader van de marktwerking mensen tegen het minimumloon laten werken in die sorteercentra, is de verleiding misschien groot voor sommige mensen. En PostNL kan met zoveel medewerkers en verloop in het personeelsbestand, ook niet uitvoerig antecedentenonderzoek doen. Ik vraag me af hoe groot dit probleem is, maw hoeveel poststukken raken per jaar beschadigd, zouden daar cijfers van zijn? De klagers weten internetfora etc wel te vinden, getuige dit topic, maar ik ga bijvoorbeeld niet elke dag blij melden welke poststukken wél intact (en op tijd) bezorgd zijn. :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@sjohie ( vast weer verkeerd sorry sorry gespeld )

Vrouw hier die ik krn deed het werk,te triest voor woorden wat je verdiend!!!
Maaaaar wil niet zeggen dat je dan maar mag.....

Snap verleiding groot maat...not.

Maar goed ,zit in karakter of niet,bij mijn man werken mensen die goed verdienen!
Vd wk iemand staande voet,liep geld van buro,s te naaien...geloof me die verdienen heel goed....
Engineers hoogste nivo..karakter trekje

Ainariel
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2009 22:17

Re: Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door Ainariel »

Ik zou denk ik aangifte doen. Het is en blijft diefstal.

Wat betreft de verkeerde postbezorging: ik heb laatst hierover opgebeld, want het ging hier constant mis en mijn klacht is door de post echt heel erg serieus genomen. Sindsdien worden zowel de post als de pakketten goed bezorgd. Gisteren zelfs nog een excuus van de bezorger dat hij maar tussen mij en mijn buren bleef twijfelen, hij was nieuw, dat kan gebeuren toch? Het ging mij er meer om dat het van de 10x minimaal 8x fout werd bezorgd. Ik zou dus bellen en het probleem voorleggen. Je krijgt waarschijnlijk te horen dat je dan de komende weken moet kijken op welke dagen het fout gaat, zodat ze de bezorger kunnen aanspreken, maar dat ze het hele team al zsm bij elkaar gaan roepen.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door kss »

mensen moeten ook zelf beter leren lezen voordat ze iets openen, er staat een adres op de enveloppe.
:wink:

bij postnl is de bezorging nu eenmaal dyslectisch optimaal, dat kun je ze ook niet kwalijk nemen, dat soort mensen verdienen ook een plekje in onze samenleving, maar het gebeurd hier zeker wel 2x per jaar dat een bewoner uit een ander wijk, excuses komt aanbieden omdat hij "per ongeluk" post verkeerd heeft opengemaakt en dan gaat vooral om bankzaken zoals cc afschriften, verzekeringen e.d van bedrijven waar die niet eens klant bij was. de ander gooit het anoniem in de bus of weg.

E.C
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2015 16:48

Re: Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door E.C »

Gisteren 15 mei 2015 een lege enveloppe ontvangen!!

boven in de enveloppe een opening gemaakt met iets scherps waar precies het gekochte een armband van Joy de la luz met bedels van zilver, gekocht op markt plaats
Zo dom dat ik het niet aangetekend heb laten doen, maar waar is het vertrouwen
Postnl gebeld die hebben de melding op genomen maar dat is dan ook alles.

Geld weg geen armband maar een groot leermoment
Dit is een de reactie die ik net binnen kreeg van [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] die navraag deed op het postkantoor:

Ja ik moest vandaag een pakje ophalen op het postkantoor,
en heb meteen effe navraag gedaan.
Ze vertelde me dat.... en nu komt het, ja die Mevrouw kan dat wel zeggen
dus ik zeg ja ik kan het vanaf hier ook niet zien of dat waar is.
Dus vertelde ik weer... maar we gaan ervan uit dat het zo is wat kan ik dan doen, en dat meisje
zei u kunt op de site kijken, heel vaag!!
Wordt nog vervolgd!!
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mei 2015 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door olaf79 »

Als er sprake is van geopende enveloppen dan is het gewoon diefstal. De schuld ligt niet bij post.nl vanwege personeelsbeleid. Iedereen staat het vrij daar te werken en dat is absoluut geen argument om de boel leeg te roven.
Het is de schuld van onze samenleving. Dit soort boefjes wordt veel te zachthandig aangepakt en de pakkans is vrijwel nihil dus kan je het risico makelijk nemen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er zit niks anders op dan uw verlies slikken. PostNL hoeft geen schade te vergoeden rechtens de Postwet. Aangetekend verzenden is zinloos want dat kost maar liefst 8 euro.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Yvon123 schreef:Bedankt voor je bericht. Zou toch niet moeten kunnen. Wanneer neemt iemand die invloed heeft actie?
Zo te zien op internet heeft half Nederland last van dit soort ervaringen.
Wat zou die "persoon met invloed" moeten doen? Als die persoon zoveel invloed heeft kan hij/zij ook meteen alle andere misstanden in de maatschappij afschaffen. Gewoon zeggen dat je niet meer mag stelen in winkels bijvoorbeeld.

Zelfs uitgebreid screenen van personeel helpt niet. Er zullen altijd rotte appels tussen zitten. Dat is niets nieuws. Nu vallen dat soort dingen alleen meer op omdat alles direct op internet is te vinden.

RB-RetroGames
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2016 17:02

Re: Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door RB-RetroGames »

Tot twee keer toe is een pakket en een poststuk geopend bij mij aangekomen. In het eerste geval was de inhoud deels ontvreemd en het pakket was haastig dichtgeplakt. In het tweede geval ontbrak de inhoud volledig. De enveloppe was heel netjes opengesneden aan de bovenkant.

Een medewerker van PostNL erkende dat er nu wel heeeeeel waarschijnlijk sprake is van stelselmatig diefstal en dat het binnen hun bedrijf zit. Er wat aan doen? Nee hoor. Ik zou nog wel horen wat er ging gebeuren. Na 12 werkdagen heb ik er zelf maar achteraan gebeld. "Men is hierop aangesproken," luidde de mededeling. Bij de tweede keer dat er iets ontvreemd was kreeg ik een mailtje: "We gaan onze medewerkers erop aanspreken".

Van de week heb ik weer eens een keer iets niet ontvangen. De financiële schade is inmiddels meer dan € 100,-. Weer een klacht dus. "Sorry, we doen niet aan schadeclaims". Nee dat snap ik! Maar doe dan wat aan die diefstal! Of vinden ze het allemaal prima zo?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Leeggehaalde envelop postnl

Ongelezen bericht door sjohie »

RB-RetroGames schreef:Tot twee keer toe is een pakket en een poststuk geopend bij mij aangekomen. In het eerste geval was de inhoud deels ontvreemd en het pakket was haastig dichtgeplakt. In het tweede geval ontbrak de inhoud volledig. De enveloppe was heel netjes opengesneden aan de bovenkant.

Een medewerker van PostNL erkende dat er nu wel heeeeeel waarschijnlijk sprake is van stelselmatig diefstal en dat het binnen hun bedrijf zit. Er wat aan doen? Nee hoor. Ik zou nog wel horen wat er ging gebeuren. Na 12 werkdagen heb ik er zelf maar achteraan gebeld. "Men is hierop aangesproken," luidde de mededeling. Bij de tweede keer dat er iets ontvreemd was kreeg ik een mailtje: "We gaan onze medewerkers erop aanspreken".

Van de week heb ik weer eens een keer iets niet ontvangen. De financiële schade is inmiddels meer dan € 100,-. Weer een klacht dus. "Sorry, we doen niet aan schadeclaims". Nee dat snap ik! Maar doe dan wat aan die diefstal! Of vinden ze het allemaal prima zo?
Het enige waar ze echt naar luisteren is geld, dus ik zou waar mogelijk een webshop gebruiken die niet verzend met PostNL, en er zelf ook geen gebruik meer van maken.

Gesloten