LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL "bezorgt" pakketten; klantenservice heel slecht

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
bawer
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2017 09:58

PostNL "bezorgt" pakketten; klantenservice heel slecht

Ongelezen bericht door bawer »

Dag allemaal,

Sinds een maand of drie is de bezorgservice en de klantenservice van PostNL ondermaats.
De pakketten komen nooit op tijd, zijn als bezorgd gemarkeerd of als teruggestuurd en staan dan alsnog bij de buren of komen 's avonds heel laat. De chauffeur is op warme dagen half naakt of (nog) in trainingspak en sloffen.

Nu zijn twee pakketten als bezorgd gemarkeerd maar nog bij mij nog bij de buren afgeleverd. Ik heb dus de klantenservice gebeld die duidelijk geen raad wist. Dit geval schijnt in geen van hun protocollen voor te komen.
Zit de klantenservice eigenlijk nog in Nederland? De mensen zijn met een zware accent nauwelijks te verstaan wat tot nog meer misverstand leidde. En na elke tweede zin te roepen "Nee, wat vervelend voor u!" of "Ik begrijp hoe vervelend het voor u is." stelt me in tegenstelling tot de bedoeling niet gerust. Dit terzijde.

De klantenservice kon alleen constateren: Misschien worden de pakketten alsnog (systeemfout, foutje door de chauffeur, kan gebeuren) afgeleverd of niet. In het laatste geval is volgens PostNL niets te doen want het ene pakket is niet verzekerd en een webwinkel gaat ook niet zo gauw een nieuw pakket versturen als het oude "afgeleverd" is. Dat leidt natuurlijk het track en trace code systeem ad absurdum als het pakket niet gevolgd kan worden of verkeerde gegevens ingevoerd worden.

Is aangifte doen een optie? Het gaat tenslotte om twee niet geheel waardeloze artikelen. Bovendien als de chauffeur het pakket "afgeleverd" had, is hij immers ervoor verantwoordelijk.
Alvast hartelijk dank voor uw suggesties en ervaringen,
bawer

NeoDutchio
Berichten: 12387
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL "bezorgt" pakketten; klantenservice heel slecht

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U kunt helaas niets doen, u bent namelijk geen partij voor PostNL. U bent slechts ontvanger, geen opdrachtgever. Het enige dat u kunt doen is klagen bij de verkoper, die kan aktie ondernemen.
En waartegen zou u aangifte willen doen? U wordt niet benadeeld, maar de verzender. Deze blijft, mits beroepsmatig bezig, verantwoordelijk totdat u het pakket in handen heeft.
En dat er tot 's avonds laat bezorgd wordt, de bus moet nou eenmaal leeg en bij drukte worden het lange werkdagen. En de kledingkeuze heeft u ook niet voor het zeggen. De ene buurman bij mij loopt altijd netjes gekleed en aan de andere kant een woonwagenkampje met veel bloot en plakplaatjes. Ik zie daar geen probleem in, beide mensen zijn blij.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: PostNL "bezorgt" pakketten; klantenservice heel slecht

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Vorige week werd bij mij iets bezorgd dat schade veroorzaakte: de hele brievenbus gemold. De verzender nam contact op met de post, die zei dat ík een klacht moest indienen. Ik vond dat uiteraard ook vreemd maar heb het toch maar gedaan.
Slechte ervaring: mens aan de lijn dat inderdaad onverstaanbaar was en alleen een script kon oplezen.
Goede ervaring: tegelijkertijd op een ander scherm gechat met een nette, duidelijke en begripvolle medewerker die mijn klacht zou doorgeven.
Nog betere ervaring: de volgende dag een medewerker van de post op de stoep die de zaak bekeek en tot volle tevredenheid afhandelde.
Nog een goede ervaring: verzender bood excuses aan en vergoedde een deel van de schade.
Dus zo kan het ook.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: PostNL "bezorgt" pakketten; klantenservice heel slecht

Ongelezen bericht door sylvesterb »

bawer schreef:een webwinkel gaat ook niet zo gauw een nieuw pakket versturen als het oude "afgeleverd" is. Dat leidt natuurlijk het track en trace code systeem ad absurdum als het pakket niet gevolgd kan worden of verkeerde gegevens ingevoerd worden.
De webwinkel zal moeten aantonen dat u het pakket heeft ontvangen, kunnen ze dit niet dan zullen ze u een nieuw pakket moeten aanbieden.
bawer schreef: Is aangifte doen een optie? Het gaat tenslotte om twee niet geheel waardeloze artikelen. Bovendien als de chauffeur het pakket "afgeleverd" had, is hij immers ervoor verantwoordelijk.
Aangifte kan enkel wanneer er sprake/vermoeden is van een misdrijf. Het is geen misdrijf als de chauffeur per ongeluk het pakket bij een verkeerd adres heeft afgeleverd. Los dat u als ontvanger geen partij bent, dit is de verzendende partij.

Ik snap wel dat de politie vele aangiftes niet kan verwerken als we maar overal aangifte van willen doen.

stofzuigertje

Re: PostNL "bezorgt" pakketten; klantenservice heel slecht

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als wegens vakantie van haar vader iemand in bikini met hete dagen komt bezorgen....
Wel Post NL hesje maar open en bloot, daar klaagde niemand over en ik zie ook mensen uit de achtertuin komen die bepaald niet altijd even gekleed zijn voor hun pakjes....

Ik heb ooit gekeken bij Post NL, niet gedaan wegens lage loon maar Hesje met Post NL logo verplicht, rest kleding mag je blijkbaar zelf kiezen.
Dat was enkele jaren terug dus mag blijkbaar......

bawer
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2017 09:58

Re: PostNL "bezorgt" pakketten; klantenservice heel slecht

Ongelezen bericht door bawer »

Bedankt voor uw reacties.
NeoDutchio schreef:En dat er tot 's avonds laat bezorgd wordt, de bus moet nou eenmaal leeg en bij drukte worden het lange werkdagen. En de kledingkeuze heeft u ook niet voor het zeggen. De ene buurman bij mij loopt altijd netjes gekleed en aan de andere kant een woonwagenkampje met veel bloot en plakplaatjes. Ik zie daar geen probleem in, beide mensen zijn blij.
Ik weet niet wat u voor een baan heeft. Als ik zo op mijn werk zou verschijnen als menige pakketchauffeur aan mijn voordeur, zou ik niet meer lang werk verrichten voor dat bedrijf. Kleding heeft ook veel te maken met respect. Respect voor de werkgever en voor de klant. Of mijn buren wel of niet zo rondlopen... het maakt me niets uit en sterker nog het gaat me niet eens iets aan. Maar zij staan dan ook niet in dienstverlenende functie voor mijn deur.
Miepje1 schreef:Nog een goede ervaring: verzender bood excuses aan en vergoedde een deel van de schade.
Dus zo kan het ook.
Dat is fijn om te horen! Als er mensen zijn die willen helpen, dan gebeurt dat ook. Maar als de mensen aan de hotline je al niet serieus nemen...
stofzuigertje schreef:Ik heb ooit gekeken bij Post NL, niet gedaan wegens lage loon maar Hesje met Post NL logo verplicht, rest kleding mag je blijkbaar zelf kiezen.
Dat was enkele jaren terug dus mag blijkbaar......
Wat wil het bedrijf uitstralen? Door de klantenservice en de postbezorgers wil PostNL kennelijk geen vertrouwen uitstralen.
sylvesterb schreef:De webwinkel zal moeten aantonen dat u het pakket heeft ontvangen, kunnen ze dit niet dan zullen ze u een nieuw pakket moeten aanbieden.
Wat zou zo'n webwinkel anders kunnen aanhalen dan de incorrecte informatie van PostNL? En hoe moet ik bewijzen dat iets niet geleverd werd? Niet elke webwinkel is coulant en neemt genoegen met een verklaring van de klant; dat kunnen zich alleen de grote veroorloven. En beslist niet private verkopers op marktplaats. Dat ben ik ook af en toe (naast mijn eigen webwinkeltje). Als ik moet constateren dat de aan PostNL toevertrouwde pakketten en de klant met zo weinig respect behandeld worden, zal ik dat bedrijf niet meer inschakelen voor het vervoer van mijn eigen niet geringe aantal pakketten en brieven.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: PostNL "bezorgt" pakketten; klantenservice heel slecht

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

bawer schreef: Wat zou zo'n webwinkel anders kunnen aanhalen dan de incorrecte informatie van PostNL? En hoe moet ik bewijzen dat iets niet geleverd werd?
Zoals eerder gemeld door anderen. U hoeft niet te bewijzen dat er niet geleverd is. De webwinkel moet bewijzen dat er wel geleverd is. Tenzij uw handtekening gezet is, is er geen bewijs. Simpel.

bawer
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2017 09:58

Re: PostNL "bezorgt" pakketten; klantenservice heel slecht

Ongelezen bericht door bawer »

webshopeigenaar14 schreef:Zoals eerder gemeld door anderen. U hoeft niet te bewijzen dat er niet geleverd is. De webwinkel moet bewijzen dat er wel geleverd is. Tenzij uw handtekening gezet is, is er geen bewijs. Simpel.
Bedankt voor uw antwoord. Simpel inderdaad. Zo simpel dat het fraudegevoelig is als er niet met handtekening verstuurd wordt.

NeoDutchio
Berichten: 12387
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL "bezorgt" pakketten; klantenservice heel slecht

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

bawer schreef:Bedankt voor uw reacties.
NeoDutchio schreef:En dat er tot 's avonds laat bezorgd wordt, de bus moet nou eenmaal leeg en bij drukte worden het lange werkdagen. En de kledingkeuze heeft u ook niet voor het zeggen. De ene buurman bij mij loopt altijd netjes gekleed en aan de andere kant een woonwagenkampje met veel bloot en plakplaatjes. Ik zie daar geen probleem in, beide mensen zijn blij.
Ik weet niet wat u voor een baan heeft. Als ik zo op mijn werk zou verschijnen als menige pakketchauffeur aan mijn voordeur, zou ik niet meer lang werk verrichten voor dat bedrijf. Kleding heeft ook veel te maken met respect. Respect voor de werkgever en voor de klant. Of mijn buren wel of niet zo rondlopen... het maakt me niets uit en sterker nog het gaat me niet eens iets aan. Maar zij staan dan ook niet in dienstverlenende functie voor mijn deur.
Wat voor de een acceptabel is, is voor de ander niet. Onze PostNL bezorger kent de hele buurt bij voornaam. Mochten wij net even niet thuis zijn loopt deze jongen naar de achtertuin en zet de spullen in de schuur. Zowel onze leveringen, als ook van de buren. Hij weet dat er bij ons altijd iemand thuis is, behalve als de kinderen opgehaald moeten worden van school. Voor ons heel normaal dat de spullen in de schuur staan, een ander zou het asociaal vinden dat deze persoon zo de tuin in loopt. Een pakketbezorger kan zijn eigen kleding kiezen. Met warm weer wat luchters, of zou u klacht anders geweest zijn dat de bezorger met een enorm bezweet shirt kwam bezorgen en stonk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL "bezorgt" pakketten; klantenservice heel slecht

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De klantenservice zit in Suriname.

bawer
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2017 09:58

Re: PostNL "bezorgt" pakketten; klantenservice heel slecht

Ongelezen bericht door bawer »

NeoDutchio schreef:Wat voor de een acceptabel is, is voor de ander niet. Onze PostNL bezorger kent de hele buurt bij voornaam. Mochten wij net even niet thuis zijn loopt deze jongen naar de achtertuin en zet de spullen in de schuur. Zowel onze leveringen, als ook van de buren. Hij weet dat er bij ons altijd iemand thuis is, behalve als de kinderen opgehaald moeten worden van school. Voor ons heel normaal dat de spullen in de schuur staan, een ander zou het asociaal vinden dat deze persoon zo de tuin in loopt. Een pakketbezorger kan zijn eigen kleding kiezen. Met warm weer wat luchters, of zou u klacht anders geweest zijn dat de bezorger met een enorm bezweet shirt kwam bezorgen en stonk.
Onze voormalige pakketbezorger was zo'n topper. Ik kwam hem laatst tegen: juist omdat hij meer in de dienst van de ontvanger stond dan in de dienst van de verzender werd hij naar een andere wijk gestuurd omdat precies het ontvangervriendelijke gedrag dat u noemde niet door PostNL (en de verzender) getolereerd wordt.
Noem het dus nooit uw woonplaats als u vertelt over de vriendelijke chauffeur!
NeoDutchio schreef:Wat voor de een acceptabel is, is voor de ander niet.
Ja, de een heeft respect, de andere niet.
Bob Schurkjens schreef:De klantenservice zit in Suriname.
Bedankt, Bob.

Nijogeth
Berichten: 10128
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL "bezorgt" pakketten; klantenservice heel slecht

Ongelezen bericht door Nijogeth »

bawer schreef:
NeoDutchio schreef:Wat voor de een acceptabel is, is voor de ander niet.
Ja, de een heeft respect, de andere niet.
Wat een respectloze uitspraak van je. Dus als iets niet volgens uw boekje gaat, dan heeft deze persoon geen respect voor u?

Respect is het feit dat je de keuze van een ander accepteert (je hoeft het er niet mee eens te zijn).

bawer
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2017 09:58

Re: PostNL "bezorgt" pakketten; klantenservice heel slecht

Ongelezen bericht door bawer »

Nijogeth schreef:Wat een respectloze uitspraak van je.
Omdat ik iemand respectloos vind, ben ook ik volgens u respectloos. Dan geef ik dat argument meteen weer terug aan u. Uit deze vicieuze cirkel komen we niet meer uit...
Nijogeth schreef:Dus als iets niet volgens uw boekje gaat, dan heeft deze persoon geen respect voor u?
Neen. Als klant van PostNL heb ik een bepaald verwachtingspatroon dat evenzeer door beelden, reclame en de website van PostNL gestimuleerd wordt. Ik verwacht dus vriendelijke mensen aan mijn deur die enigszins herkenbaar zijn als pakketbezorgers en dat niet alleen doordat ze een pakket met mijn naam daarop bij zich dragen.

Is dat niet zo gaat het vooral niet volgens het boekje van PostNL zelf en ik vraag me dus af of deze mensen respect hebben voor hun werkgever en voor de klant. Als dezelfde mensen in dezelfde kleding in hun vrije tijd in de rij voor me in de supermarkt staan, is het mij gelijk, dan handelen zij niet in dienstverlenende, officiële functie.
Ik vermoed ook dat een soortgelijk verwachtingspatroon voor iedereen, o.a. supermarktmedewerkers, de slager, leraren en de ministerpresident geldt; ook voor u.

Nijogeth
Berichten: 10128
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL "bezorgt" pakketten; klantenservice heel slecht

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De meesten zijn zelfstandigen, geen werknemers.

Nevyn
Berichten: 1314
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: PostNL "bezorgt" pakketten; klantenservice heel slecht

Ongelezen bericht door Nevyn »

Volgens mij zijn de meeste pakket bezorgers die voor post.nl bezorgen ZZp ers.

Gesloten