LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekerservice Post NL

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
PennyWiser
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 aug 2017 15:18

Re: Verzekerservice Post NL

Ongelezen bericht door PennyWiser »

Nou, het blijkt nog veel vervelender. Post NL heeft niet het juiste adres overgenomen, althans, wel het juiste adres maar niet de juiste ontvanger. Er zitten meerdere bedrijven op dat adres. Vervolgens zie ik dat hetzelfde item nu elders te koop staat.

NeoDutchio
Berichten: 12386
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verzekerservice Post NL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mark1992 schreef:
NeoDutchio schreef:Dus u heeft wel contact gehad met Tante Post?
U heeft ook de voorwaarden gelezen en daar staat het antwoord al in. U wilt iets verkopen en dat moet verzonden worden. Er is dus contact met een koper via mail of welk medium dan ook. Dan heeft u toch op papier wat diegene betaald heeft. En dat is uw bewijs. Ook de bijschrijving op uw rekening, voorzien van vermelding wat het is, is bewijs.
Een inkoopnota heeft u niets aan, het gaat om de waarde op dat moment. Als u iets inkoopt van 10 euro en verkoop voor 100 euro lijkt het mij duidelijk dat die 100 euro geclaimd moet worden. U moet dat namelijk terug betalen aan de koper. Of wilt u maar 10 euro ontvangen en 90 euro uit eigen zak betalen?
Lijkt me beter om onderzoek te doen voordat je conclusies trekt; waarom zou PostNL iets vergoeden t.w.v. 100 euro terwijl je het voor 10 euro gekocht kan hebben? Dit zou juist fraude in de hand werken, iets kopen voor 10 euro, verzekeren door verkopen aan ''een vreemde'' en daarna een claim indienen van 100 euro omdat dat het bedrag is waarvoor je het hebt verkocht?

Tevens snap ik dat TS je houding ietwat vreemd vind, hij stelt een vraag en wil graag antwoord. Als jij geen zin hebt om dit te beantwoorden, doe dat dan niet. Zinnen als ''Dus u heeft wel contact gehad met Tante Post?'' zijn vrij overbodig...
Wij zijn hier op een consumentenforum, de verkochte artikelen zullen dus niet ergens speciaal voor verkoop ingekocht zijn. Ook zal TS niet als handelaar dit versturen. Daarvoor zit hij op de verkeerde plek. De verzender is verantwoordelijk totdat het pakket afgeleverd is. Als ik iets verkoop wat van mijzelf is en niet aankom heb ik dus niets aan een inkoopprijs die ik ooit betaald heb. Als ik bv een oude klok uit een erfenis verkocht heb die kwijt raakt met de post moet ik de koper schadeloos stellen. Dit ga ik natuurlijk niet uit eigen zak doen. Niets meer dan normaal dat dat bedrag ook vergoed wordt. In geval van een ondernemer zullen er ongetwijfeld andere regels zijn, maar we zitten hier, nogmaals, op een consumentenforum.
En nee, het is niet overbodig om een vraag terug te koppelen naar een plek waar het antwoord ligt. Regelmatig komen hier vragen voorbij waarvan het antwoord heel snel van te vinden is, namelijk bij het bedrijf waar het om gaat.

Gesloten