LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgverzekering voor ouderen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Zorgverzekering voor ouderen

Ongelezen bericht door Radar »

Een van de collectieve verzekeringen voor ouderen wijzigt zijn aanvullende zorgverzekeringen op een wel heel merkwaardige manier. Wat verandert er precies? En hoe blij zijn de verzekerden ermee?

Radar zoekt het uit, Maandag Ned1 20.30

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Zorgverzekering voor ouderen

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Nou de nederlandse regering heeft het hele zorgstelsel om zeep geholpen. Nederland een van de rijkste landen op aarde maar de beroerdste voor het volk. Er zijn diverse landen in Europa waar het stukken beter is. De gezondheidszorg is verkwanseld aan rekenaars en geldwegsluizende multinationals, die ons volk maar als lastig tuig ziet.

De methode > Bedenk leuke extra zorg paketten, trek 1 a 2 jaar flink klanten aan. Begin daarna dit pakket uit te kleden. Uiteraard wordt er een nieuw pakket bedacht waar de meeste niet naar kunnen overstappen.
Verzekeraars zijn gewoon strenge rekenmeesters en weten precies wat het kost en opbrengt en als het niet uit dan kleden ze het pakket gewoon uit. Kun je als burger soms weinig aan doen als je niet zomaar kunt overstappen.

In de uitzending werdt het al aangehaald de onzin vergoedingen in extra polissen, dit moet ze natuurlijk wel doen anders is die extra zorgpolis een polis met twee lullige vergoedingen, dus hups 50 onzin vergoedingen ertussen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Zorgverzekering voor ouderen

Ongelezen bericht door Shine »

Wat ik nog het meest kwalijk vind aan dit hele zorgverzekeringsstelsel is dat verzekeringen mensen kunnen en mogen weigeren. Precies deze groep valt buiten de boot.
Lopen we te zeuren dat mensen niet verzekerd of onderverzekerd zijn, is er dus een groep die zich simpelweg niet voldoende kan verzekeren omdat ze geweigerd worden door de verzekering.
Ik vind dat hier politiek Den Haag moet ingrijpen. Dit kan en mag toch niet de opzet zijn van dit nieuwe (waardeloze) verzekerings zorgstelsel?
En als we kjken naar die verhipte basisverzekering (dus verplicht voor iedere nederlander) dan is dat ook maar een er mager ding.
Laten we alleen maar eens naar het tandarts gedeelte kijken.
Iedereen gaat 2x per jaar nar de tandarts voor een controlebeurt. (consult/diagnostiek) vergoeding: nee
Aan de hand van deze controlebeurt blijkt dat je een gaatje hebt en er een vullinkje moet komen. Vergoeding: nee
Dit lijken me toch dfe meest basale tandarts voorzieningen die naar mijn idee in een standaard basis verzekering thuishoren op het gebied van vergoeding. Maar klaarblijkelijk ziet de overheid liever dat nederland een rottend gebit krijgt omdat de kosten voor een dergelijke basis behandeling voor sommigen simpelweg niet te betalen is.

Het is gewoon waardeloos. Bah wat kan ik me kwaad maken om nederland als het dit soort zaken betreft.
Ondertussen.......... blijven er zaken in die basis zitten mbt bevallingen en soortgelijk. Ik betaal voor iets waar ik nog nooit gebruik van heb gemaakt of ooit van zal maken.
Mijn bijdrage aan die kids vindt al plaats aan de hand van belastinggeld. Daar waar gezinnen kinderbelasting van krijgen. Lijkt me voldoende.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Zorgverzekering voor ouderen

Ongelezen bericht door Henri42 »

weer een kul uitzending van Radar, toch niets nieuws waar ze mee op de proppen komen !!!.

Het proefkonijn van 70 jaar op de tv laat zich voor het karretje spannen van zijn fysio, de senior in kwestie krijgt van elke arts een verwijzing voor chronische problemen en volledige fysio hulp.

Mee betalen aan overige zaken die je nooit nodig zult hebben is toch logisch en rechtvaardig,de jongeren hebben ook 27 fysio behandelingen in zo,n pakket zitten, de gemiddelde deler is van toepassiing :::::!

Fysiotherapeut
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2007 12:06

Re: Zorgverzekering voor ouderen

Ongelezen bericht door Fysiotherapeut »

Opmerkelijke reactie van de heer Arno Helser van de Unie KBO n.a.v. pakketveranderingen waar de fysiotherapie niet meer onbeperkt in zit.:
"Vorig jaar is het probleem ontstaan omdat de FT vrij is gelaten. Hier is oneidig veel gebruik van gemaakt, ook door mensen die het misschien niet nodig hebben, waardoor de heer Schokker de dupe van is geworden. Unie KBO - vindt dat dat wel wat minder kan."
Achtergrondinfo over de Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie en het verbruik:
http://www.fysioforum.nl/e107_plugins/f ... #post_1186

Gesloten