LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Douche: Marjolein Mode

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Douche: Marjolein Mode

Ongelezen bericht door Radar »

Mevrouw Van Eldik koopt bij de winkel Marjolein Mode kleding voor de oma van haar man, die 101 jaar oud is. Marjolein Mode is een zaak die langs verzorgingstehuizen gaat om kleding te verkopen.

Twee weken na de aankoop van twee jurken, een blouse en een rok overlijdt oma. Mevrouw Van Eldik belt Marjolein Mode en vraagt of ze oma's kleding mag terugbrengen.

Hoe reageert Marjolein Mode?

Uitzending: maandag 16 maart 2009 , Nederland 1, 20.30 uur
Herhaling: dinsdag 17 maart 2009, Nederland 2, 14.20 uur

rijk
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 feb 2006 20:58

Re: Douche: Marjolein Mode

Ongelezen bericht door rijk »

Marjolijn mode verkoopt kleding aan oudere mensen m.n. in verzorgingshuizen, daarbij neemt marjolijn enig risiko dat als de kleding vermaakt moet worden er in de tussenliggende tijd ,tussen bestellen en afleveren de besteller/ster komt te overlijden, dat de nabestaanden de kleding willen retourneren.
Het zou Marjolijn sieren als ze voordat de modeshow begint, melding maakt dat als de kleding besteld is en eventueel vermaakt is, maar nog niet gedragen en de eigenaar komt te overlijden de kleding teruggenomen wordt met een maximale teruggeeftijd van b.v. 2 weken.
uiteraard moeten dan wel de vermaakkosten betaald worden. :!:

robbert61
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 jan 2009 18:42

Re: Douche: Marjolein Mode

Ongelezen bericht door robbert61 »

Zeer erg mee op passen uitkleden van dames die toch geen besef meer hebben of dement zijn.
Ze gaan niet voor niets bij van die ouderen langs van tegen of over de honderd jaar.

holyoak
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2009 21:14

Re: Douche: Marjolein Mode

Ongelezen bericht door holyoak »

Dat dat mens überhaupt op tv durft te komen met zoiets.
Een naaste komt te overlijden en op de zelfde dag ben je al bezig om geld terug te halen.

Walgelijk en bizar dat RADAR hier in meegaat

vlijmscherp
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2009 21:22

Re: Douche: Marjolein Mode

Ongelezen bericht door vlijmscherp »

Ik heb de uitzending bekeken, ik vindt het diep en diep treurig dat Marjoleins Mode zo reageert deze firma moest zich schamen
lekker doorgaan zo hou je veel vrienden over en klanten

dus mensen uit zoetermeer ga daar geen kleding meer kopen

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Douche: Marjolein Mode

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Zeer erg mee op passen uitkleden van dames die toch geen besef meer hebben of dement zijn.
Ze gaan niet voor niets bij van die ouderen langs van tegen of over de honderd jaar.
Robbert, dan doen ze juist, omdat mensen van rond de 100 jaar ook kleding nodig hebben en meestal niet meer naar een winkel toe kunnen.
Was in het verzorgingshuis van mijn oma ook zo en de dames en heren vonden het juist een uitkomst.
Ik heb de uitzending bekeken, ik vindt het diep en diep treurig dat Marjoleins Mode zo reageert deze firma moest zich schamen
lekker doorgaan zo hou je veel vrienden over en klanten

dus mensen uit zoetermeer ga daar geen kleding meer kopen
Dus als je een dvd speler koopt en jij overlijdt vlak daarna, dan moet (bv.) de It's de DVDspeler terugnemen en jouw familie het geld teruggeven?

Ik begrijp deze winkel wel.
Er was niets mis met de kleding, geen fabricagefout of gaten.
Zij verlenen een service door naar een verzorgingshuis te komen en het is geen geheim dat de bewoners daar ouder zijn.
Als ze dan kleding terug moeten nemen als er iemand overlijdt, dan is het einde zoek.
En inderdaad, zoals eerder gesteld, als je op de dag van het overlijden van je "schoon"oma al gelijk bedrijven gaat bellen om je geld terug te krijgen......niet chique mevrouw!

henk46
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jan 2008 20:32

Re: Douche: Marjolein Mode

Ongelezen bericht door henk46 »

Ik begrijp dat mevrouw Van Eldik erg teleurgesteld is. Maar het is natuurlijk wel zo, dat ze Marjolein Mode vroeg om een gunst en niet om een recht. En ik vind het dan net te ver gaan om een koude douche te geven, als je vraag niet gehonoreerd wordt. Ook al is het niet leuk, ze had er geen recht op.

Gesloten