LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reintergratiebureau's

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Bens

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door Bens »

Na allerlei negatieve geluiden is het hoog tijd dat er eens wat positieve verhalen over de opleiding ICT Onderwijsassistent van de learning Factory / IT-Meester naar buiten komen.
Ik heb via een reïntegratietraject de kans gekregen om bovengenoemde opleiding te volgen en ben tot op de dag van vandaag heel gelukkig dat ik die kans heb gekregen en met beide handen heb aangepakt.

In juni 2003 ben ik in Deventer begonnen met de opleiding in het kader van een reïntegratie traject en heb juist voor deze opleiding gekozen om de prachtige combinatie van ICT en het werken binnen het onderwijs, met en voor kinderen.
Van 5 november 2003 t/m 14 mei 2004 heb ik een stage periode op Slash21 te Lichtenvoorde doorlopen, een experimenteel project van de RK. SG Marianum Groenlo / Lichtenvoorde.
De opleiding zit er sinds 15 mei 2004 op, en ik heb aansluitend aan de stage een vaste aanstelling gekregen als onderwijsassistent 2 op Slash 21 waar ik me helemaal op mijn plaats voel, een prachtige afsluiting van 11 maanden hard werken aan een opleiding die zeer de moeite waard was. Ik heb een volledige baan (1.0 FTE) waarvan ik 0,6 FTE bezig ben met het begeleiden van de leerlingen op alle gebieden in hun leerproces en 0,4 FTE met ICT werk.
Na het schooljaar 2004-2005 heeft men mij gevraagd om een functie aan te nemen als onderwijsassistent 1, wat meer verantwoording met zich meebrengt omdat ik nu ook de personal coach ben voor 18 leerlingen, een soort mentor maar dan meer gericht op het leerproces van de leerling dan de inhoudelijke lesstof. Een prachtige uitdaging en wederom een stuk waardering voor mijn werk.

Kortom, ik heb ongeveer een jaar hard moeten werken tijdens de opleiding maar het is de moeite meer dan waard geweest, ik heb met mijn 47 jaar een prachtige nieuwe start kunnen maken, mede dankzij de opleiding van LF / IT-Meester. Ik ben de mensen van LF / IT-Meester dan ook nog altijd dankbaar voor alles en niet in de laatste plaats een pracht vrouw die ons met raad en daad heeft begeleid gedurende de toch wel zware maanden, zij heeft er ook voor gezorgd dat ik mijn stageplaats bij Slash 21 kreeg en daar ben ik haar nog altijd vreselijk dankbaar voor.

Ik hoop dat bovenstaand verhaal de opleiding die velen met mij met plezier hebben gevolgd iets uit de negatieviteit haalt, dat is meer dan verdient.

Met vriendelijke groeten

B.A.S.

idabarelds

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door idabarelds »

ik ben ida en 55 jaar oud, 1 jaar werkloos en ben via UWV naar Depiro in Arnhem getuurd voor een sollicitatie cursus, uiteraard was ik daar de oudste en kon weinig opsteken van die cursus heb dat ook eerlijk gezegd maar dan ben je een lastpak want er zitten jongeren die dat wel graag willen leren (dus niet), als de mensen nou nog een beetje proffesioneel waren geweest dan was het mischien wel leuk geweest ook de realiteit verliezen ze uit het oog dat je met 55 toch echt geen baan meer krijgt alles wordt gebagetaliseerd, en wat betrefd de verdiensten van die mensen, als de jongeren echt een baan vinden die ze op eigen kracht hebben gevonden dan moeten ze drie maanden lang hun loonstrookje opsturen dan krijgen de cursusleidsters een bonus voor ieder die een baan heeft gevonden, dus niks voor niks en ze hebben nog een behoorlijk salaris ook, allemaal weggegooid geld en veel ergenis onder de onvrijwillige cursisten maar helaas je moet wel want ze hebben een machtspositie want ze lichten zo het UWV in en dan wordt de uitkering gestopt omdat je niet mee wilt werken zeggen ze dan en dan moet je bij het UWV tekst en uitleg komen geven waarom je niet mee hebt willen werken, zo kan ik nog heel lang doorgaan maar ik kan de naam reintergratie niet meer horen en hoop dat dit andere mensen bespaart blijft en dat ze met deze onzin stoppen.

zo dat moest ik even kwijt
Ida barelds

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door opa »

Beste Ida,

Met respect, weer een 'oudere' met levenservaring. Welkom ik hoop dat er nog veel meer bijkomen want daar kunnen de reintegratie jonkis in dit forum nog iets van leren. Als ze uberhaupt iets willen leren, want dat vraag ik mij af als ik sommige racties lees denken deze jonkis dat wij alleen maar goedgebracht zijn met de donald duck. :lol:
De snelle reintegratie jongkis willen de ouderen werknemers levenslessen gaan leren, het is werkelijk om je rot te lachen. En daar zit ook de crusiale denkfout of noem het overschatting van hun eigen kunnen.
Maak de jonkis attent op hun fouten, en deze jonkis betitelen je als oude lastpak of ongemotiveerd persoon en schrijven dit in hun rapport..

Lodi

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door Lodi »

Beste Ida, hoe moet een reintegratieconsulent je nou níét als oudere zien, als je dat zelf wel zo nadrukkelijk doet..? De arbeidsmarkt is inderdaad moeilijk voor mensen boven een bepaalde leeftijd, maar dat lijkt me juist een reden om er alles aan te doen om dat kleine stukje waar je wél invloed op hebt zo goed mogelijk te beheersen..! Dat je in een groep zit met jongere mensen zou ook kunnen helpen je visie te verbreden, als je daarvoor open zou staan. Bedoeld als opbouwende kritiek! Groet Lodi

marije01

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door marije01 »

graag wil ik hier bij ook een reactie plaatsen!

Ben door toedoen van een ander in de WAO terecht gekomen.
Na een aantal weken ontving ik een brief dat ik mij moest meldenm bij zo'n buro! En ja als ik niet kwam opdagen werd ik dus gekort!!!!
Door gezondheidsproblemen ging dat niet en door veel brieven te sturen met de mededeling dat het voor mij nu niet mogelijk was hoorde ik weer een poosje niets meer.
En na een aantal maande kwam er weer een oproep met U moet NU WEL komen en zien wel of en hoe u aan de bak kunt
Nu dat gaat dus nu nog niet en weer een brief wisseling gestart.
En wat schets mijn verbazing hoor nu niets meer.
En ja elke buro krijgt een vergoeding voor het aantal aanmeldingen en of er nu iemand een baan scoort of niet al zij maar genoeg mensen met een handtekening kunnen overleggen, ja is voor de vergoeding dus.

En wil je zelf proberen naar eigen kunnen een baan te vinden wordt je daar op afgerekend.
Nee het moet via een erkend buro anders kun je de baan wel vergeten
ja het UWV of welke instantie ook weten van elkaar niet meer( erz zijn ook zo veel rgeltjes) wat nu wel en wat nu niet meer mag

Dus voor de mensen die dit traject nog in moeten gaan, zeg duidelijk dat je zelf heel goed weet wat je wilt en doe en ga ervoor!!!!

Sterkte allemaal.

met vriendelijke groet,
M. Dolfijntje :P

nienah

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door nienah »

:D :D :D :D :D echt wel kicken hier :D :D :D :D :D

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door opa »

lodi
Beste Ida, hoe moet een reintegratieconsulent je nou níét als oudere zien, als je dat zelf wel zo nadrukkelijk doet..?
Het is niet de clientele die zich de 'oudere' voel in een reintegratie traject, maar het is de hokjes maatschappij die je dit etiket op plakt. Elk mens moet in een hokje geplaatst kunnen worden, heb je werk of ben je werkloos, ben je gezond of ben je ziek, getrouwd of alleenstaande en zo kunnen we doorgaan. Zie ook de vragen in de rapportage over de clientele zijn prive leven en/of prive situatie. Sommige reintegratie medewerkers zijn zo 'bot' dat ze clientele zelfs durven te vragen hoe of het gezin vanuit het ouderlijk huis in elkaar steekt en zelfs deze vraag durven stellen aan oudere clientele. (zijn er broers of zusters + hun opleiding en of deze op dit moment wel een baan hebben).

Ik begrijp de achtergrond van deze vraag wel, maar dit heeft niets te maken met de situatie van clientele zijn arbeidsongeschiktheid.

incognito
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2005 09:02

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door incognito »

Eerst een reactie op 'gast' van 6 september
Tja, ik kan dan wel goed werk leveren, maar het UWV zal niemand op mij attent maken, je moet je echt doodvechtenom een beetje aan bod te komen. Als kleintje tegen al die grote jongens is echt moeilijk. Het UWV mag voor Iro's geen voorkeur uitspreken maar depraktijk laat zien dat ze dat wel doen.

Ouderen? Ik merk dat het 'ouder' zijn ook erg tussen je oren zit.
En opa ik ben geen jonki maar 48 jaar 'oud'.
Het is maar hoe je je op stelt en hoe je je presenteert. Meestal heeft veel ook te maken met je werkervaring, wat je wilt doen, je bereidheid om te reizen en het aantal uur dat je wilt/kunt werken.

CrazyAlikeSun

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door CrazyAlikeSun »

Het is om je kapot te schamen/lachen, hoe de reintegratie-bureaus met hun klanten omspringen. Ikzelf ben doof, raakte een aantal jaren geleden in de WAO terecht. Gescheiden, met 3 kinderen, rondkomend van 600 euro per maand. Dat was geen vetpot...ondertussen krijg je brieven van de UWV en word je naar de KLIQ gestuurd...hier en daar wat gesprekken, er kwam ook nog iemand bij je thuis...daarna hoor je niks meer. Na een tijdje trok ik aan de bel, bleek die meneer daar niet meer te werken en dat KLIQ bijna failliet was. Maar dan moest je er wel zelf achteraan. Anders had je niks gehoord. Na een tijdje begon ik cursussen te volgen op kosten van de UWV, heb mooie papieren gehaald, waarna ik weer contact zocht met een reintegratiebureau in Amsterdam, speciaal voor dove mensen. Met mijn papieren kon ik achter een pc werken. Maar geen telefoons aannemen. Veel werkgevers deden er moeilijk over, dat ik geen telefoon aan zou kunnen nemen. De bedoeling van die reintegratiebureau was om vooroordelen over dove mensen weg te halen en mij aan het werk te krijgen, zelf deed ik er ook heel veel moeite voor, met als resultaat : 0 ! Op het laatst kreeg ik een baan aangeboden als bloemenjuffrouw in een bloemenwinkel. Terwijl ik juist in de WAO beland was door zware rugproblemen en uit de bloemenbranche kwam. Dat heb ik afgeslagen, ik ben zelf op eigen houtje verder gaan zoeken/solliciteren en heb nu een fulltime baan waar ik heel erg gelukkig mee ben !
Dus mensen, hiervandaan ook alleen maar hele slechte geluiden over reintegratiebureaus...allemaal geldverspilling..men laat je aan je lot over, dringt je van alles op, dit en dat...terwijl het totaal geen nut heeft. Hetzelfde voor de UWV. Hoop regeltjes, maar men komt zelf niks na.

Maar het maakt je wel sterk ! :P :wink:

Groetjes, CrazyAlikeSun

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door opa »

Ouderen? Ik merk dat het 'ouder' zijn ook erg tussen je oren zit.
En opa ik ben geen jonki maar 48 jaar 'oud'.
Het is maar hoe je je op stelt en hoe je je presenteert. Meestal heeft veel ook te maken met je werkervaring, wat je wilt doen, je bereidheid om te reizen en het aantal uur dat je wilt/kunt werken.
INCOGNITO:

Excuus maar dit is weer zo een dooddoener.

Hoe overtuig ik de werkgever dat mijn geboorte datum zegt dat ik 60++ jaar ben, maar ik mij nog 15 jaar jong voel?
Zo werkt het helaas niet in de praktijk, de werkgever kijkt immers naar de geboorte datum en vraagt niet hoe oud ik mij voel of hoe jong u uzelf presenteert. met een :wink:

moonb01

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door moonb01 »

ik heb een id-baan gehad en aangezien de subsidie werd gestopt kwam ik voor een ww-uitkereing van 6 maanden in aanmerking. in die 6 maanden moest ik een iro opstarten in de telefoongids heb ik een reintegratiebureau gevonden en contact opgenomen. de intake was zo klaar en dan maar wachten tot dat je weer wat hoord. ik heb zelf naar veel bedrijven open sollicitaties gestuurd en heb 2 parttime banen gevonden die mij 30 tot 40 uren in de week aan het werk houden. ik heb dus zelf werk gevonden en het antwoord dat ik van hun kreeg was dat zij daar een grote rol ingespeeld hebben omdat ik door de gesprekken( van ten hoogste 10 minuten) veel sterker ben geworden en meer zelfvertrouwen heb. en dat kost het uwv ongeveer 5000 euro.
ik vraag mij nu af heb ik het verkeerde bureau of werken ze allemaal zo. :roll:

36hMgQTN

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door 36hMgQTN »

ik zit nu al sinds 2003 thuis en heb 3 reintegratiebereaus versleten. geen van allen kon mij aan werk helpen!!!!
Het eerste bureau via mijn werkegever. die kon niets doen. zelfs geen training.
Het tweede bureau liep al wat beter, maar daar kon ik twee sollicitatietraingen volgen. het niveau was laag, omdat iedereen door lkaar zat.Geen succes dus. na die traing konden we dan gebruik maken van de banenwinkel. een kamertje achteraf met wat computers en wat kranten. Dit alles heb ik thuis ook en was dus niet van plan om dit nog te gaan doen, zeker omdat mijn reistijd al twee uur bedroeg!!!!.
O.k. dat hoefde dus ook van hun niet, het had geen meerwaarde.
dat was dus bureau nr 2!
het UWV wilde toch nog doorgaan. Prima ik wil graag aan het werk maar alleen lukt het me dus niet.
1 maand voor het einde van mijn WW termijn kreeg ik nr 3! Gelukkig kwamen deze bij je thuis! scheelde mij weer een treinreis van 1 uur naar Utrecht.
Mijn verbazing was groot (ook die van de consulente), toen we er beide achter kwamen dat zei niet de juiste voor mij waren. Het UWV hadden een zelfde soort bureau naar mij toegestuurd als de voorganger. Nr 3 kon niets extra's bieden. alle traingen had ik immers doorlopen..
ZOnde van de tijd en vooral het geld dat er mee omgaat!!!! :x :x :x

Maar helaas mijn WW is inmiddels beindigd. Het UWV is vetrokken en doet nix meer!!!!!
Hun fout willen ze niet verbeteren want ik heb nu nergens meer recht op???!!!
Het CWI weet het nu ook ff niet meer. Moeten ze nou een nieuw traject gaan starten of niet??? ze gaan dit overleggen met het UWV , maar die kennende gaat dat nog wel ff duren!!!
En Ik?? ik zit nog steeds thuis. Ik ben 35 en wil graag aan het werk.
Voor de tweede keer in het leven zat ik in de WAO. Maar het UWV doet niets meer!!!
Een IRO heb ik aangevraagd. Maar daar deden ze niets mee, en helaas heb ik daar nu geen recht meer op.
Er zijn veel slechte bedrijven en een aantal doen echt wel hun best. Maar in samenwerking met het UWV wordt veel vernietigt.

Berichten: 146
Lid geworden op: 05 sep 2005 22:04

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door »

dat je met 55 toch echt geen baan meer krijgt
Beste Ida,

Het is inderdaad moeilijker om een baan te vinden naarmate je ouder wordt. Wat van grote invloed is op je kans op een baan is de manier waarop je solliciteert. Reageren op advertenties in kranten en op internet geeft een zeer kleine kans van slagen. Wat wel goed werkt voor 55 plussers is netwerken. En dan bedoel ik niet dat je aan vrienden en familie laat weten dat je op zoek bent, dat is niet voldoende. Ga hierover eens met je consulent in gesprek. Realiseer je wel dat netwerken niet makkelijk is en veel tijd en inspanning van je vraagt.

Meer informatie vind je hier:
http://www.leren.nl/rubriek/loopbaan/va ... netwerken/

paulluss

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door paulluss »

ook ik wil langs deze weg mijn bevindingen doorgeven.

op 1 januari 2004 ben ik als mantelzorger mijn baan kwijtgeraakt omdat
mijn toemalige baas dit veel te lastig voor hem vond.

Via het UWV ben ik aangemeld bij het buro Argonaut.
op 19 maart 2004 heb ik een intakegesprek gehad bij Argonaut Breda.

Vanaf juni begon mijn reintagratie met een werkwinkel te Tilburg
Dit hield in dat we ( groepen van 6-8 personen ) op het internet naar
banen konden zoeken.
Ook werd gekeken of onze CV nog bijgeschaafd zou kunnen worden.
De samenstelling van deze groepen leek nergens na.
De leeftijd van deze groepen was van 20 - 60 jaar en van een enorm
verschillend niveau.
Ik heb toen aangeven dat ik ook thuis naar banen op het internet zou
kunnen zoeken, de anderen dachten daar hetzelfde over.
Alle andere bijeenkomsten hebben we maar wat zitten te praten en
ervaringen uitgewisseld, echt iets nuttigs is er niet uitgekomen.

De groepen wisselden enorm van samenstelling evenals de
reìntegratiecoaches
In de 10 x dat ik er was was er 3x een andere coach en eenmaal waren
ze ons gewoon vergeten.

Ik vond dat dit buro niet wist wat er precies op de arbeidsmakt gaande was en is, uit mijn gesprekken met hun bleek dat ook wel.
Ik heb daar aangegeven dat mijn grootste belemmering om aan werk
te komen mijn lijftijd, 55 jaar, is.
Volgens Argonaut zag ik dat allemaal verkeerd, immers met mijn ervaring zou ik zo weer een baan hebben, ik moest niet zo somber zijn.

Argonaut was niet echt geintreseerd om mij weer aan een baan te helpen.
Dit buro zat zelf in een reorganisatie en had het daar veel te druk mee.
In 10 x werkwinkel ben ik liefst op 4 !! verschillende locaties geweest.

Later ben ik nog eens gebeld door het UWV met de vraag wat ik
van Argonaut had gevonden.
Ik heb het UWV toen een wedervraag gesteld nl. `wilt U een eerlijk
of een diplomatiek antwoord. Een eerlijk antwoord aldus het UWV

Mijn antwoord aan het UWV . Het is ontzettend jammer dat er grote
geldbedragen naar dit soort buro´s gaan zonder dat zij ook maar iets
presteren, weggegooid geld.

Er zullen ongetwijfeld goede buro´s zijn, deze zullen volgens mij net
zo moeilijk te vinden zijn als de bekende speld


Paul Lichtenberg
Breda

Fredje
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2005 21:17

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door Fredje »

Momenteel volg ik al geruime tijd een reintegratieproject bij Hudson. Het laatste jaar zijn wij allen in de groep behoorlijk gefrustreerd geraakt; dit door zowel de werkwijze van de gemeente (deze is in mijn geval de uitkerende instantie) als Hudson.
Het enige wat schijnt te tellen is “ punten” scoren om goede cijfers aan resp. de gemeente/Den Haag te kunnen tonen. Er wordt niet meer naar de persoon gekeken wat betreft capaciteiten/voorkeuren/mogelijkheden e.d. Er worden lijsten met vacatures gemaakt (vnl. productiewerk) waar iedereen op moet reageren. Of je wordt met z’n allen ongevraagd voorgesteld voor een functie. Dit betreft vnl. ongeschoold werk. Ook voor de mensen met een HBO/universitaire opleiding. Ongeacht of het nu voor een dag is of langer. Ik, en vele met mij zijn er van overtuigd dat wij instrumenten zijn om geld te verdienen voor het integratiebureau wel of niet door druk van de uitkeringsinstantie (gemeente), zodat het bureau zijn contract met de gemeente niet kwijtraakt en het slagingspercentage kan opschroeven.
Tevens wordt er door het bureau op aangedrongen om medicijngebruik te stoppen welke soms een belemmering vormen voor het verkrijgen van werk.
Het steeds strikter worden van de regels (3 x per week soll.activiteiten laten zien, afstand woonplaatst - werk is daarbij niet belangrijk, dubbele controle door de gemeente en een steeds sterker wordende psychische druk) leidt tot weerstand en geeft een averechts effect. Men speelt toneel (ja en amen). De een gaat op de automatische piloot, de ander gaat zich verbaal en soms fysiek verzetten of krijgt lichamelijke klachten.
Daarnaast wordt getracht je de mond te snoeren. Het wordt absoluut niet op prijs gesteld als je je mening geeft welke niet in hun straatje past . Tevens moet je erg uitkijken wat je bijv. bij een uitzendbureau zegt. Men belt regelmatig naar uitzendbureaus en als je ook maar enigszins anders overkomt dan zij wensen dan heb je echt een probleem. (meteen melden bij de gemeente en uitleg geven en meer controle op je soll. activiteiten)
Let wel: het integratiebureau wordt sterk onder druk gezet door de gemeente en het commerciële belang schijnt nu toch voorrang te hebben.
Tevens wordt eigen initiatief, buiten het normale solliciteren niet gehonoreerd. Bijvoorbeeld: opleidingen e.d.
Het enige wat moet is brieven schrijven en daar buiten gebeurt NIETS. Behalve dan de bekende sollicitatietrainingen.
Maar.... fanatiek zijn ze wel!


Al met al spreek ik voor vele in mijn groep en hoop dat de overheid nu eens tot bezinning lomt om mensen niet meer te laten gebruiken voor commercieel gewin.

Oh ja, voor alle consulenten die dit lezen:
Hoe lang laten jullie je nog voor het karretje spannen van Den Haag? Je weet wel die jongens die zelf GEEN sollicitatieplicht hebben, 7 jaar wachtgeld krijgen, aparte WAO-regeling hebben, bijbaantjes hebben, zichzelf een loonsverhoging geven en HEEL VEEL boter op hun hoofd hebben. Hoezo waarden en normen???????
Oh ja, waarden in de vorm van €€€ in hun EIGEN portefeuille!!

mamazatkruier
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2005 16:21

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door mamazatkruier »

via kliq ben ik een opleiding gaan doen bij het cvo. eerst werd gekeken waar mijn interesses lagen en werd ik getest.
ben geslaagd voor algemeen administratief medewerkster.
ik heb genoeg gesolliciteerd maar je komt echt nergens aan de bak.
ik was toen 45 jaar en sprak 'te plat', bovendien had ik totaal geen ervaring. dit dialect, dat kwam in de test al naar buiten dat ik daarmee niets zou kunnen. stond letterlijk in de uitslag van de test.
waarom dan toch zo'n opleiding, die wel leuk was, maar waar ik niets mee kan.
die opleiding is in mijn ogen weggegooid geld geweest, ik heb er nooit iets mee gekund en vind dat heel erg jammer. laat pas iemand een opleiding gaan doen als je zeker weet dat ze aan de slag kunnen.
zo krijg je alleen (weer) een deuk erbij in je zelfvertrouwen.
nu ben ik 49 en werk als parttime taxichauffeuze. leuk vind ik dit niet maar je moet iets :cry:
:cry:

Corrie Meertens

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door Corrie Meertens »

:evil: Van een kennis vernomen dat je bij Kliq Amsterdam ook nul op rekest krijgt, ze heeft gevochten voor haar ziekte en tijdens haar ziek zijn haar opleiding afgerond van 'doktersassistente theorie'en zocht steun in de eerste instantie bij Kliq. Haar verzoek was hulp bij stageplek. Moest binnen twee jaar. Kliq liet haar meerdere malen voor niks komen, na twee personen die haar zouden helpen (zeer enthousiast) lieten ze het allebei afweten, want een stageplek moest ze zelf in de gouden gids gaan zoeken. Vervolgens bij Randstad hulp gezocht op eigen initiatief na eerste vrij positief intake gesprek en daarna lieten ze haar ook weer vallen na haar verzoek om een stage plek. uiteindelijk heeft ze op eigen kracht een stage plek gevonden voor een periode van acht weken. En daarna klacht neergelegd bij Uzo en die arbeidsdeskundige beloofde haar gouden bergen waaronder een nieuw reintegratiebureau, naar een aantal maanden wachten heeft zij opgebeld en kreeg te horen, 'rust nog maar lekker een half jaartje uit' er werd vervolgens niks meer ondernomen. En in haar eentje is het helaas niet gelukt om een goede stageplek te vinden.

:D Maar, beste mensen ik wil wel vertellen dat er hoop is ik zit bij een reïntegratiebureau waar ik heel veel vertrouwen in heb, en die mij ook het gevoel geeft echt wat voor mij te kunnen betekenen dat heeft mijn persoonlijke begeleider ook diverse malen laten zien. Ik heb ook heel snel contact als hij iets heeft gevonden voor mij, soms reageerd hij uit mijn naam. En natuurlijk doe ik zelf ook een hele hoop om weer een arbeidsplaats te kunnen vervullen. Want in weze wordt er al in het begin gesteld dat je het ook zelf moet doen. En ik zie het soms echt niet meer zitten, omdat ik heel duidelijk een idee heb dat het met mijn leeftijd te maken heeft. En dan zegt mijn reïntegratieadviseur dat hij juist hele goede hoop heeft en daar vertrouw ik ook op, en dat gevoel hou ik ook vast. En mocht het toch zo zijn dat ik mij vergis (wat ik niet denk) horen jullie het ook van mij.

Succes voor jullie allen
Corrie

hphjansen
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 jul 2003 12:15

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door hphjansen »

bullterrier,

ga zo door. Dit soort berichten lees ik graag. Oplichters zijn het. Helaas zitten ze overal in NEDERLAND.

Zelfs in ZEELAND, m.n. MIDDELBURG.

vuilnisbak

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door vuilnisbak »

Reintegratiebureau's betalen UWVmedewerkers voor het aanbrengen van klienten.
Als de klient eenmaal binnen is maakt het reintegratiebureau een simpele raportage en vangt daarvoor honderden euro's overheidsgeld.
Zij zijn de uitbuiters van andermans armoede.
Reintegratiebureaux zouden verboden moeten worden.
Corupte klerezooi die mensen van de regen in de drup helpen.
Ik ken geen enkel goed reintegratiebureau, ik weet niet of er goeie zijn, maar als een uitzendbureau je niet aan het werk kan helpen, waarom kan het dan wel via een reintegratiebureau, met subsidie.
Ik ben nog liever werkloos, dan dat ik iemand over mijn rug laat binnenlopen. Het is handiger om de helft van de subsidie aan mij te geven en de reintegratie af te schaffen.

Dan nog even dit: EEN WERKLOZE IS NIET SLECHT VOOR DE ECONOMIE, ZOLANG HIJ IEDERE CENT DIE HIJ KRIJGT OOK WEER IN NEDERLAND UITGEEFT. Een werkloze is in economisch opzicht niets meer dan een verdeelstation voor geld. Hij houd de slager en de kruidenier om de hoek in stand. Een werkloze draagt welliswaar niet bij aan de economische groei, hij schaadt de economie ook niet.
Het verdienen van geld in Nederland en dat in het buitenland uitgeven schaadt de economie wel.
Dus: Niet 3X per jaar naar de Canarische eilanden, Thailand en Zuid Frankrijk, maar gewoon lekker in Nederland blijven.

spin
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 sep 2005 21:26

Re: reintergratiebureau's

Ongelezen bericht door spin »

Reintegratiebureau's betalen UWVmedewerkers voor het aanbrengen van klienten.
Oeps, als dat echt waar is..In theorie zou dat best kunnen. Weet iemand hier meer van, zijn er praktijkgevallen bekend? Dat zou een hot item zijn. Wauw!!
Met rest van je verhaal over uitkeringen en economie moet ik wel lachen hoor. En dan te bedenken dat er miljarden worden uitgegeven om die mensen aan het werk te helpen. Ik bedoel om die mensen meer en meer te laten solliciteren op evenveel banen. Tja, Balkenende hè? Die Melkert was zo gek nog niet.
Werken is leuk man!

Gesloten