LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte aanmaning Club Sportive/Train More/Boeder Agin

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Egan
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2011 19:55

Onterechte aanmaning Club Sportive/Train More/Boeder Agin

Ongelezen bericht door Egan »

Goedenavond,

Op dit moment ben ik in conflict met Club Sportive/Train More Hilversum via Boeder Agin gerechtsdeurwaarders.

Op 20 februari jongstleden heb ik me willen ingeschrijven bij het toenmalige Club Sportive. Ik werd door een medewerkster van dit bedrijf geinformeerd over de club en ik twijfelde of ik me wel of niet moest inschrijven. Deze medewerkster vertelde mij toen dat ik alles mocht invullen (en ondertekenen), zij het contract op stand by zouden houden en mocht ik me bedenken, dit voor 1 maart aan hen door moest geven. Dan zou het abonnement namelijk pas ingaan.
In de week na 20 februari heb ik me inderdaad bedacht en naar de sportclub gebeld om hen te informeren over het feit dat ik toch niet lid wilden worden. Zij vertelden mij toen dat ik beter langs kon komen bij de balie om dit te regelen. Dit heb ik diezelfde week nog gedaan en alles zou geannuleerd zijn.

In de maanden die daarop volgden werd iedere maand de contributie van €43,10 van mijn rekening afgeschreven. Ik heb hierover weer telefonisch contact opgenomen met Club Sportive en zij zouden de situatie gaan onderzoeken. Ik heb vervolgens niets meer mogen vernemen en heb, na nog twee maal contact proberen op te nemen, de incasso terug laten boeken op mijn rekening. Dit is 8 maanden zo doorgegaan. Ik heb niet de behoefte gehad om achter dit bedrijf aan te blijven lopen.

Nu ontving ik vorige week van Boeder Agin, zomaar, uit het niets een brief betreft 'aankondiging rechtsmaatregelen'. Hierin werd mij op een niet al te vriendelijke manier verzocht om binnen drie dagen na ontvangst het bedrag van €388,11 over te maken. De client van Boeder Agin is Train More. Blijkbaar is de naam van de club veranderd. Ook staat er in deze brief dat zij mij eerder een sommatie tot betaling gestuurd hebben en dat ik hiertegen geen bezwaar gemaakt heb. Ik heb deze sommatie oprecht nooit ontvangen.
Nooit heb ik in de tussentijd iets van Club Sportive vernomen. Zij zijn nooit terug gekomen op mijn telefoontjes.
Ik heb vervolgens een email gestuurd naar Boeder Agin, met de mededeling dat ik het niet eens ben met deze aankondiging, mijn verhaal uitgelegd en dat ik hierom niet van plan ben om te betalen.
Vervolgens ontving ik gisteren een tweede 'aankondiging rechtsmaatregelen' waarin staat dat de client (Train More of is het nou Club Sportive?) geen reden heeft op het ingenomen standpunt te herzien en of ik voor 14 november (morgen!) €389,10 wil overmaken. Vervolgens word ik gewaarschuwd dat een rechtbankprocedure leidt tot zeer hoge proceskosten die bij veroordeling voor mijn rekening komen en dat ik dit kan voorkomen door van deze 'extra kans' gebruik te maken. Het lijkt wel marketing...

Hoe dan ook, ik ben niet ervaren in dit soort zaken en ik plaats mijn verhaal omdat ik om hulp wil vragen. Is er iemand die hetzelfde meemaakt of hier wel ervaring mee heeft? Welke stappen kan ik nu het beste nemen? Ik ben van plan om weer tegen de laatste brief in te gaan, maar wat moet ik hierin zetten? Nogmaals het verhaal wat ik in het eerste bezwaar het geschreven?

Ik hoop dat iemand dit leest en mij kan helpen, of dat we elkaar wellicht kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Onterechte aanmaning Club Sportive/Train More/Boeder Agin

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het bedrijf heeft zich niet aan de mondelinge afspraken gehouden, maar daar is geen aantoonbaar bewijs van.
Jij hebt geen aantoonbaar bewijs (een kopie/doorslag) van je aanmelding waar een dikke streep en 'geannuleerd' opgezet is?
Dan ben je de pineut ben ik bang.
Maar heb je hierbij wel geleerd :? mondelinge afspraken zelf schriftelijk samen te vatten en toe te sturen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Onterechte aanmaning Club Sportive/Train More/Boeder Agin

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Nu ontving ik vorige week van Boeder Agin, zomaar, uit het niets een brief betreft 'aankondiging rechtsmaatregelen'
Dit is natuurlijk onzin.
Je hebt immer 8 maanden lang het afgeschreven bedrag gestorneerd, dus je kon op je klompen aanvoelen dat er rechtsmaatregelen aankomen.

Heb je inmiddels het abonnement al schriftelijk en aangetekend opgezegd, anders zit je er straks nog een tweede jaar aan vast?

Als je niks anders hebt dan mondelinge afspraken geef ik je inderdaad weinig kans . Ik neem namelijk aan dat het bedrijf aangeeft dat hier niks van bekend is

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Onterechte aanmaning Club Sportive/Train More/Boeder Agin

Ongelezen bericht door sephora30 »

De sportschool is dus in het bezit van een door jou getekende overeenkomst.

De hamvraag is: ben jij ook in het bezit van een getekende anulering.

Zo niet dan geef ik je weinig kans zij hebben immers bewijs van inschrijving, jij niet van anulering.
Mondelinge afspraken kun je niet bewijzen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Onterechte aanmaning Club Sportive/Train More/Boeder Agin

Ongelezen bericht door grun »

Egan schreef:In de week na 20 februari heb ik me inderdaad bedacht en naar de sportclub gebeld om hen te informeren over het feit dat ik toch niet lid wilden worden. Zij vertelden mij toen dat ik beter langs kon komen bij de balie om dit te regelen. Dit heb ik diezelfde week nog gedaan en alles zou geannuleerd zijn.

In de maanden die daarop volgden werd iedere maand de contributie van €43,10 van mijn rekening afgeschreven. Ik heb hierover weer telefonisch contact opgenomen met Club Sportive en zij zouden de situatie gaan onderzoeken. Ik heb vervolgens niets meer mogen vernemen en heb, na nog twee maal contact proberen op te nemen, de incasso terug laten boeken op mijn rekening. Dit is 8 maanden zo doorgegaan. Ik heb niet de behoefte gehad om achter dit bedrijf aan te blijven lopen.
Zonder schriftelijk bewijs sta je niet erg sterk, en is het jouw woord tegenover het hunne. Misschien werkt die baliemedewerk(st)er er inmiddels helemaal niet meer. Daarnaast had je kunnen weten dat die annulering niet helemaal goed overgekomen is omdat ze daarna nog 8 maanden lang geld van je rekening afschreven. Weliswaar liet je dat storneren maar je had misschien beter onmiddellijk na de eerste keer contact met de sportschool kunnen opnemen. Door het op z'n beloop te laten kan het je nu veel geld gaan kosten.

pimipema
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2011 10:26

Re: Onterechte aanmaning Club Sportive/Train More/Boeder Agin

Ongelezen bericht door pimipema »

Mijn Advies: Laat de zaak voorkomen; het is duidelijk dat je erin bent geluisd door Club (on)Sportive. Boeder heeft er een handje van om mensen tegen de wet in onder druk te zetten.
Je hebt geen gebruik gemaakt van de diensten van de Club S; omdat je ervan afgezien hebt. Jij hebt je aan de afspraken gehouden.
Het feit dat er tegen de gemaakte afspraken in geld vanje rekening is gehaald doet daar niets aan af; je mag dit beschouwen als een administratieve dwaling van de Club S. Je hebt dit terrecht terug geboekt.
Ook een mondelinge afspraak is bindend. Het contract alsnog gebruiken maakt Club S zelfs wettelijk strafbaar!
Dat er nu (pas) met rechtsmaatregelen wordt gedreigd heeft te maken met het feit dat bedragen onder de 300 euro niet door gerechtsdeurwaarders worden aangebracht bij de rechtbank.
Club moet aantonen dat ze jouw daadwerkelijk gemaand hebben tot betaling over tegaan (dit heet productie); uit je verhaal mag ik opmaken dat ze dit niet kunnen (aangetekende brief o.i.d. in ontvanst genomen?)

Gewoon voor laten komen en als tegeneis stellen dat je op de dag van de zitting derving mist; hiervoor stel je Club S aansprakelijk.

Mocht Boeder lastig blijven doen, kun tegen hem een (gratis) klacht deponeren bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaardes in Amsterdam.

ducp
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:14

Re: Onterechte aanmaning Club Sportive/Train More/Boeder Agin

Ongelezen bericht door ducp »

Ja ik kan ook aan het rijtje toegevoegd worden bij club (on)sportive vorig jaar in maart schriftelijk opgezegd 1 avondje getraind en de volgende dag schriftelijk met verklaring van de arts opgezegd in juli werd ik gebeld heb nogmaals alles gestuurd naar club (on)sportive heel verhaal kort te maken blijkt bij navraag te zijn in de computer loopt het door ze hebben me dus wel uitgeschreven maar in de computer loopt het nog ze hebben dus niet stopgezet terwijl wel een streep op de inschrijfbon werd gezet
Nu is er beslag gelegd op mijn rekening ik ben even een tijdje niet thuis geweest en nu beslag gelegd dus ik ben woest op die club
nooit 1 stap binnen gezet 1 avondje maar voor de rest nooit meer ik zie ok ze hebben een andere naam train more
Heb brief van opzegging gelukkig nmog opgeslagen in de computer heb het naar de deurwaarder gestuurd maar geen respons van die lui
heeft iemand ook nog ervaring of hoe kunnen we die mafia praktijken van club (on)sportive stopzetten
Ik heb train more gisteren ook gemaild maar die geven zich niet thuis stelletje lafaards bij train more de onschuld uithangen is vestiging Eindhoven
Ik zou zeggen ga dus nooit bij train more of clun (on)sportive trainen of werken ik heb inmiddels een baan bij healthCity kom allen naar HealthCity zo kunnen we de mafia praktijken van club(on)sportive tegenhouden zeg allemaal uw lidmaatschap op net zoals het is gegaan bij de DSB bank allemaal opzeggen zou ik zeggen maar eerst moet ik wel een zaak aanvechten tegen een deurwaarder heeft iemand tips

Maarten91
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2012 03:41

Re: Onterechte aanmaning Club Sportive/Train More/Boeder Agin

Ongelezen bericht door Maarten91 »

Goede avond,

Ik maak nu precies hetzelfde mee. Ik wilde me laten inschrijven voor fitness bij de TrainMore in Hilversum. Bij mijn inschrijving vertelde ik dat ik over een paar maanden zou verhuizen vanwege mij studie-wissel, en dat ik een week later zou weten of ik wel of niet zou kunnen fitnessen.
Ik kon alvast t formulier invullen maar dingen als rekeningnummer had ik nog niet ingevuld dat zou ik dan de week daarop doen.
De baliemedewerkster zei dat ze het formulier apart zouden houden zodat ik nog kon beslissen.
De week daarop wilde ik bij de fitnessclub zeggen dat t niet mogelijk wordt om te fitnessen. Maar die jongen aan de balie zegt :O, ik heb die alvast in de computer gezet en nu kan ik die er niet meer uithalen. En hij geeft me een email adress.

Nu een paar maanden later krijg ik ineens een rekening van €660 euro via het bedrijf: Boeder Agin. er staat dat er eerder brieven gestuurd zijn maar die heb ik niet ontvangen.

Ik ben verder nooit bij de fitnessclub geweest, geen introductiegehad, ik weet niet eens hoe ik daar uberhaupt binnen moet komen ivm pasjes, of wat ze ook gebruiken. Maar wel een Dikke rekening die ben ik bang nog steeds aan het groeien is.

Is hier een weg uit?

Bloempjemarja
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 sep 2012 11:27

Re: Onterechte aanmaning Club Sportive/Train More/Boeder Agin

Ongelezen bericht door Bloempjemarja »

Ik ben absoluut niet netjes behandeld door Train More Diemen: Gemaakte afspraken zijn niet nagekomen, er is zonder excuus te veel geld van mijn rekening afgeschreven, zonder vragen volgt geen uitleg waarom dit ook niet wordt teruggestort, deze sportclub wil links-of rechtsom profiteren van ziekte van haar leden door bevriezen/sparen voor korting niet mogelijk te maken. De klantenservice is zeer be
perkt bereikbaar en telefonisch enkel via een dure bellijn. E-mails worden op zn vroegst een week later pas beantwoord met soms een uitloop tot 2,5 week, zodat je bij op tijd informeren ruim zes weken bezig bent om iets netjes geregeld te krijgen. Ik ben benieuwd, wanneer ik mijn te-veel-betaalde geld en borg terugkrijg. Maar het ergste is, dat ik tot op het bot ben beledigd en ook nog in een onprofessionele reactie op het publieke Facebook. Er werd namelijk letterlijk geschreven, dat 'ik nergens iets van zou begrijpen' en bovendien gesuggereerd, dat ik 'personeel zou lastigvallen' toen ik met alleen goede bedoelingen enkel algemene onvrede uitte over onprofessioneel en voortrekgedrag binnen de online-groepen binnen de sociale media aankaartte. Zelfs toen ik gelukkig hersteld was van kanker, was er geen compensatie, interesse of begrip. Mijn ervaringen met deze sportgroep zijn te omschrijven als: Onprofessioneel, niet-klantvriendelijk, immorreel, op de grens van delinquent en bovenal zeer teleurstellend.

Bloempjemarja
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 sep 2012 11:27

Re: Onterechte aanmaning Club Sportive/Train More/Boeder Agin

Ongelezen bericht door Bloempjemarja »

Op 20 oktober heb ik mijn abonnement opgezegd en vanavond ontving ik de volgende mail:

''
Geachte mevrouw X,

Bedankt voor u snelle reactie. U geeft aan dat u uw abonnement heeft opgezegd wegens wanprestatie, herhaaldelijk wangedrag en de onbereikbaarheid. Helaas komt deze reden van opzegging niet voor in onze voorwaarden. Opzeggen kan alleen wanneer u verhuisd of wegens een medische indicatie. Hiervoor dient u dan een bewijs in te leveren op de club of bij het hoofdkantoor. U abonnement is bij deze opgezegd per 1 juni 2013. U geeft aan dat u de automatische incasso heeft stopgezet. Ik wil u erop wijzen dat indien wij 3x niet kunnen incasseren wij u helaas door moeten zetten naar Boeder het incassobureau. Tot en met november is er geen openstaand bedrag.

Mocht u nog vragen hierover hebben dan verneem ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Train More

''

Ik ben nu helemaal klaar met TM Diemen en ga deze kwestie aan de Politie melden.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 jan 2015 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Onterechte aanmaning Club Sportive/Train More/Boeder Agin

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Bloempjemarja schreef:Op 20 oktober heb ik mijn abonnement opgezegd en vanavond ontving ik de volgende mail:

''
Geachte mevrouw X,

Bedankt voor u snelle reactie. U geeft aan dat u uw abonnement heeft opgezegd wegens wanprestatie, herhaaldelijk wangedrag en de onbereikbaarheid. Helaas komt deze reden van opzegging niet voor in onze voorwaarden. Opzeggen kan alleen wanneer u verhuisd of wegens een medische indicatie. Hiervoor dient u dan een bewijs in te leveren op de club of bij het hoofdkantoor. U abonnement is bij deze opgezegd per 1 juni 2013. U geeft aan dat u de automatische incasso heeft stopgezet. Ik wil u erop wijzen dat indien wij 3x niet kunnen incasseren wij u helaas door moeten zetten naar Boeder het incassobureau. Tot en met november is er geen openstaand bedrag.

Mocht u nog vragen hierover hebben dan verneem ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Train More

Clubmanager

''

Ik ben nu helemaal klaar met TM Diemen en ga deze kwestie aan de Politie melden.
Waarom wil je dit aan de politie melden ? Er is toch helemaal geen sprake van fraude of oplichting?

Als u het abonnement wil opzeggen wegens wanprestatie, zult u zelf moeten aangeven waar deze wanprestatie uit bestaat. Bijvoorbeeld dat de fitness apparatuur kapot is, of dat het centrum gesloten is. Het feit dat u wegens ziekte niet kan trainen, is geen wanprestatie van het ftiness centrum.

Opzeggen wegens wangedrag van het personeel zou alleen kunnen als het personeel u heeft bedreigd, en dat u daarom niet meer durft te komen. U dient hier echter wel bewijs voor aan te dragen zoals e-mails of getuigenverklaringen.

(Telefonische) onbereikbaarheid is geen reden voor opzegging. U kunt immers gewoon naar het centrum toegaan en daar de zaken bespreken.

Kortom de genoemde redenen lijken niet bij de situatie te passen.

Wat u wel kunt doen is uitzoeken hoe in uw geval de wet van Dam uitpakt, die de opzegtermijn regelt. ( Even Googlen en u weet alles). Het zou kunnen dat een opzegtermijn tot juni 2013 onregelmatig is en dat u een veel kortere opzegperiode heeft.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jan 2015 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Onterechte aanmaning Club Sportive/Train More/Boeder Agin

Ongelezen bericht door puma73 »

Leo The Emperor schreef:
Bloempjemarja schreef:Op 20 oktober heb ik mijn abonnement opgezegd en vanavond ontving ik de volgende mail:

''
Geachte mevrouw X,

Bedankt voor u snelle reactie. U geeft aan dat u uw abonnement heeft opgezegd wegens wanprestatie, herhaaldelijk wangedrag en de onbereikbaarheid. Helaas komt deze reden van opzegging niet voor in onze voorwaarden. Opzeggen kan alleen wanneer u verhuisd of wegens een medische indicatie. Hiervoor dient u dan een bewijs in te leveren op de club of bij het hoofdkantoor. U abonnement is bij deze opgezegd per 1 juni 2013. U geeft aan dat u de automatische incasso heeft stopgezet. Ik wil u erop wijzen dat indien wij 3x niet kunnen incasseren wij u helaas door moeten zetten naar Boeder het incassobureau. Tot en met november is er geen openstaand bedrag.

Mocht u nog vragen hierover hebben dan verneem ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Train More

Clubmanager

''

Ik ben nu helemaal klaar met TM Diemen en ga deze kwestie aan de Politie melden.
Waarom wil je dit aan de politie melden ? Er is toch helemaal geen sprake van fraude of oplichting?

Als u het abonnement wil opzeggen wegens wanprestatie, zult u zelf moeten aangeven waar deze wanprestatie uit bestaat. Bijvoorbeeld dat de fitness apparatuur kapot is, of dat het centrum gesloten is. Het feit dat u wegens ziekte niet kan trainen, is geen wanprestatie van het ftiness centrum.

Opzeggen wegens wangedrag van het personeel zou alleen kunnen als het personeel u heeft bedreigd, en dat u daarom niet meer durft te komen. U dient hier echter wel bewijs voor aan te dragen zoals e-mails of getuigenverklaringen.

(Telefonische) onbereikbaarheid is geen reden voor opzegging. U kunt immers gewoon naar het centrum toegaan en daar de zaken bespreken.

Kortom de genoemde redenen lijken niet bij de situatie te passen.

Wat u wel kunt doen is uitzoeken hoe in uw geval de wet van Dam uitpakt, die de opzegtermijn regelt. ( Even Googlen en u weet alles). Het zou kunnen dat een opzegtermijn tot juni 2013 onregelmatig is en dat u een veel kortere opzegperiode heeft.

Ook dit verhaal zal wel eindigen zoals het hoge poten verhaal over de onheuse behandeling door ziggo. Toen ook zo'n verhaal van bloempjemarja.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jan 2015 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd.

trainmorelichtjeop
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2013 12:29

Re: Onterechte aanmaning Club Sportive/Train More/Boeder Agin

Ongelezen bericht door trainmorelichtjeop »

Ik heb afgelopen zomer een zomer abonnement gehad bij trainmore.(3 maanden sporten voor 60 euro en 40 euro inschrijf geld)
Na 1,5 maand sporten kreeg ik het druk met werk en prive waardoor ik geen tijd meer had om te sporten.
Ik heb trainmore toen een email gestuurd en waarin ik vroeg om mijn abonnement op te zeggen.
Een week later een reactie ontvangen waarin stond dat het per post moest gebeuren en dit dus ook meteen gedaan.(opgezegd in begin oktober 2012)
Verder niet meer naar omgekeken tot ik rond 5 januari 2013 zag dat er geld van mijn rekening was afgeschreven door trainmore.Ik voelde de bui al hangen en belde toen direct weer hun klantenservice(die 5 dagen per week van 10 uur smorgens tot 1 uur smiddags geopend is en 40 cent per minuut kost!?)
Er werd gezegd dat ze mijn opzegbrief nooit hadden ontvangen en dat ik dus automatisch nog een jaar lid moet zijn van trainmore.Daar was ik het natuurlijk niet mee eens en heb toen een email moeten opsturen om aan te tonen dat ik in oktober al wou opzeggen(volgens de klantenservice zou het dan wel goedkomen?)Dus heb ik meteen mijn mail die ik on oktober had gestuurd geforward waarop ik dus weer als reactie ontving dat ik niet per mail kon opzeggen.Vandaag heb ik weer gebeld en na 20 minuten aan de telefoon te hebben gezeten vertelde een medewerker mij dat het bij deze opgezegd is, ik vroeg hem voor een bevestiging en hij zei dat hij mij direct een bevestiging per mail zou sturen, omdat ik op mijn iphone zat en meteen kon kijken of ik een bevestiging had gekregen zei ik nog dat ik wel aan de lijn zou blijven tot ik mijn bevestiging had ontvangen.Meneer kwam toen ineens met een raar verhaal dat mijn email verkeerd stond gerigistreerd en dat hij nu een 'Reply' had gestuurd naar de juiste email adres.Een half uur later heb ik nog geen bevestiging gehad en heb ik 10 minuten in de wacht van hun perperdure 0900 nummer gezeten en heb niemand aan de lijn gehad.Ik heb hiervoor nog nooit in de wacht gestaan, maar nu ik dus een bevestiging moet krijgen is het onmogelijk om hun aan de lijn te krijgen?Als ik vandaag geen bevestiging krijg ga ik hulp inschakelen van een professional, rest mij iedereen te waarschuwen voor Trainmore!! ga niet met deze firma in zee !!!!!!!!!!!!!!!!

Qwerdy123
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2013 10:52

Re: Onterechte aanmaning Club Sportive/Train More/Boeder Agin

Ongelezen bericht door Qwerdy123 »

Wat een amateurs!!
Onbereikbaar, komen geen afspraken na en luisteren absoluut niet naar de klant.
Keer op keer maken zij fouten die mij bakken met geld kosten (oa Personal training abo aansmeren en vervolgens geen personal training bieden).

De sportschool zelf vond ik wel aardig maar door deze gang van zaken ga ik hier zsm weg en aan ieder die het wil horen deze absurde gang van zaken melden, echt nog nooit zo raar en on-klantvriendelijk behandeld...

Gesloten