LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stand van zaken o2 customer service

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
voordestatistieken

stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door voordestatistieken »

Ik wil graag van u weten, of er enige verbetering is aan de dienstverlening van o2 naar klanten toe, en of er inmiddels oplossingen zijn voor de verschillende gevallen.

Alle ideeen, opmerkingen, suggesties, zijn van harte welkom alleen laten we het wel netjes houden.

carl

Re: stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door carl »

Ik wacht helaas al heel lang op mijn unlockcode. Als ik meel word ik prima te woord gestaan en krijg ik ook antwoordt, alleen het probleem is, dat er geen moer gebeurt! Dat vind ik echt jammer, verder ben ik heeel tevreden over O2. Alleen denken honderden mensen daar volgens mij anders over...

Fiona

Re: stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door Fiona »

Mijns inziens gaat het gewoon niet goed met O2. Als ik mijn vriendenkring vertel dat ik een abo bij O2 heb, word ik nog net niet uitgelachen, maar wel met verbazing bekeken. Ik heb zelf geen negatieve ervaringen met O2, maar vind het wel jammer dat ik gebruik maak van een abonnement met een Buckler-reputatie, als u begrijpt wat ik bedoel.
Daarom wil ik O2 vragen de dienstverlening verder te verbeteren, zodat er meer tevreden klanten zijn en ik mezelf niet hoef te schamen als ik mijn mobieltje in het zicht van anderen leg.

Fiona

zeer-tevredenklant

Re: stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door zeer-tevredenklant »

Ik lees met verbazing de berichten hier. Ik ben al jaren ( bijna 3 ) klant van O2. De help-desk is zeer vriendelijk en uiterst behulpzaam. Mijn rekeningen kloppen, het bereik is uitermate goed, Beter dan Ben,Dutchtone of Debitel. Ik ga uit van de verbinding van vrienden die niet kunnen bellen waar ik wel kan bellen en bereikbaar ben.
Ik zou haast geloven in een hetze van de concurent... zoveel mogelijk O2 de grond in boren.
Als het zo is dat er spook rekeningen binnenkomen dan lijkt me het meer een zaak van zelf niet opletten. Ik werd ook de eerste 3 maand niets in rekening gebracht maar die kwamen later wel...natuurlijk moet je die dan betalen!! je hebt er toch ook voor gebeld.
Ik ben ZEER tevreden!!!

zeer-ontevreden-klant

Re: stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door zeer-ontevreden-klant »

Mail voor "zeer tevreden klant",

Je heb gewoon mazzel dat je geen makke hebt met je abo. Want sjongejongejonge wat een stelletje mutsen bij Telfort, zeg, je weet niet half wat er speelt bij Telfort! Wel heel makkelijk om je eigen positieve ervaringen, humhum te gebruiken om een ander de grond in te booren! Maar mij zul je niet klein krijgen, ik ga het echt niet pikken als je mij gaat illen, man.

Telfort dacht op mijn vorige rekening dat 86 belminuten - 64 belminuten = 0 belminuten. Dus lesje 1 voor Telfort: Stuur de hele administratie naar groep 3 van de basissaschool. Of ga je nu zeggen dat 86 - 64 inderdaad gelijk is aan 0? Doe normaal, man!

Dan het gezwets aan de telefoon, want aardig, ja dat zijn ze, maar ik koop niets voor "aardigheid",ik wil alleen maar goed geholpen worden, en dat ze aardig zijn is toch best normaal op een service-afdeling? Moeten we ze daarvoor bedanken dan?

Dan komen we bij het akkefietje-rekeningen 2000. In 2000 heb ik altijd genoeg geld op mijn rekening gehat. Meestal heb ik zelfs meer dan een paar duizend gulden gehat. Maar waarom krijg ik dan maart (2002!!!) VIJF Telfort-rekeningen van 2001? Ik heb die maanden niets betaaldt, zegt de Rabobank, dat heb ik nagekeken, maar het is toch te gek voor woorden dat ze daar een jaar komen? Ik kon ook niets meer controleren voor hun. Ik geloof hun wel, maar ze hebben zelf dit probleem op hun geweten. IK NIET!!! Of weet jij het beter, "tevreden klant"? Ik ga jou echt even de grond inbooren als je weer begint!

Dan komen we bij het akkefietje-TelfortPlaza-2002. Ik ga met mijn dochterlief naar Utrecht naar hun winkel toe en ik koop een prepaidoplaadtoestel met een Telfort prepaid-abo. Na EEN dag deed de oplaader het niet meer. Met dezelfde dochter ben ik terug gegaan naar het zelfde Telfort-pokken-kantoor. Toen hebben ze ons gezegd dat we een email naar Telfort konden sturen of naar de klantenservice bellen. Op die emails hebben ze nooit terug geantwoordt. De telefonistes waren superaardig, maar ik wilde ### een oplossing voor haar probleem. Toen moesten we het mobiele telefoontoestel even versturen naar een service-afdeling. Na drie weken kwam alles terug weer, zonder dat iets was nagekeken. Ik heb toen gebeld en was boos. Toen heeft de telefoniste, deze keer niet echt niet aardig ofzo, de verbinding eraf gedaan.Daarna heb ik opnieuw met hun gebeld en echt opnieuw dat toestel opsturen naar de service-afdeling. Na een paar weken kregen we het prepaid mobieltje terug, zonder dat het werkte. We zijn toen opnieuw naar Telfort-Plaza in Utrecht gegaan, maar niemand wilde ons een beetje helpen. Ik ben toen geexplodeert enzo in hun kantoor en heb mijn geld teruggeisdt, want gewoon niet normaal hoe slecht ze zijn in hun hulp met de klant!
Nu is het 2003 en ik weet niet wat ik met het probleem kan doen. Is hier iemand bij Radar die mij kan suggereren?

Ik wil graag alleen serieuze reacties. Vriendelijke groeten van

Monika (zeer-zeer-zeer ontevreden klant van Telfort)

zeer tevreden klant

Re: stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door zeer tevreden klant »

RE: zeer ontevreden klant.

Misschien is het een idee om zelf naar de 3de klas terug te keren.
Je schrijft gehad met een T..??? en een typ foutje is het niet want je blijft het met een T schrijven.
Geeft me echt te denken ... hoe oud ben je ? 10 ? Dan begrijp ik dat je je financieele zaakjes niet rond hebt.
Een mutsje ben je... :-)

zeer-ontevreden-klant

Re: stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door zeer-ontevreden-klant »

Ja zeg,

Daar hebben we weer zo'n medewerker van Telfort, geinig om de boel hier een beetje voor de gek te houden, hoor. BAH!!!Lekker alles monopoleren, he! BAH!!! Ik vindt je een beetje triest ook als je loopt te illen over mijn spelling. Want het gaat om de inhoud, niet hoe ik schrijf of hoe ik spel, denk ik zo, vindt je ook niet?

Monika

zeer tevredenklant

Re: stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door zeer tevredenklant »

Sorry hoor Monika maar het geeft me gewoon te denken.
Er zitten 2 aansluitingen op de meeste mobieltjes.
Heb jij misschien je opladerplug in de oor plug gestopt?
Geloof mij...dan doet ie het ook niet.

" Dan het gezwets aan de telefoon, want aardig, ja dat zijn ze, maar ik koop niets voor "aardigheid",

" Ik ga jou echt even de grond inbooren als je weer begint! "

je bent zo vol agressie, als je zo tekeer gaat met zo`n arme helpdesk medewerker kan ik begrijpen dat hij of zij je niet serieus neemt en ophangt. een helpdesk medewerker heeft ook rechten...zijn ook mensen met gevoelens.
Je komt een eind verder als je aardig bent geloof me.
Wat ik doe is het volgende...ik blijf net zo lang bellen tot ik iemand van het mannelijk geslacht aan de lijn heb en speel het domme giegel blondje... Het helpt echt!
Wat ook nog wel is helpen is vragen of hij weet dat ie een sexy telefoon stem heeft...dan gaan ze helemaal voor je aan het werk.

tis maar een tip...probeer het eens. ;-)


:

Carlos

Re: stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door Carlos »

Maak je maar geen zorgen: Als je een kapotte telefoon opstuurt komt ie altijd 1 of 2 keer terug, terwijl die nog steeds kapot is.... Dit is eerder regel dan uitzondering, helaas...ligt niet aan O2, maar aan de reparatiebedrijven, naar mijn ID. Ik snap niet waarom ze iets kapot terugsturen, zijn de daar 8rlijk ofzo??

Hedzer

Re: stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door Hedzer »

O2 en dienstverlening?... dit zijn 2 begrippen die volgens mij niet samen gaan. op 10 december heb ik mijn contract voor een o2-500 abbonnement opgestuurd.

ik wilde alleen maar een sim en die kon als je de site op internet geloven mag binnen 48 uur geleverd worden... Het was te mooi om waar te zijn. vele mails en meerdere telefoongesprekken later waarin tot 2x toe gezegd werd dat mijn bestelling onderweg was en "vandaag"...aan zou komen was ik nog niet veel verder. In een laatste poging heb ik vandaag 17 januari nogmaals gebeld. weer bleek mijn bestelling verstuurd te zijn.. en die had nu ook al aanwezig moeten zijn. na verschillende doorschakelingen kwam ik bij iemand die mij het bezorgnummer van het pakketje kon geven. ik moest dan zelf maar bij TPG vragen waar het pakketje gebleven zou zijn. De persoon in kwestie kon helaas niet naar 'buiten' bellen. Bij navraag bij TPG bleek het pakketje afgeleverd te zijn... maar NIET BIJ MIJ! Ik moest het verder met de leverancier regelen was het commentaar. terug naar 02 dan maar.. wilde men mij daar wijs maken dat ze er ook niks aan konden doen... IK moest het maar met TPG regelen, alsof het mijn probleem zou zijn. ik kon mijn nummer wel afsluiten om misbruik te voorkomen... NUMMER>>> ik had nog geen nummer gezien zelfs. met moeite kon ik op dit punt mijn beleefdheid tegenover de vrouw aan de andere kant van de lijn bewaren. De vrouw waarmee ik in gesprek was
beloofde voor mij een nieuwe sim aan te vragen. maar ik heb er weinig vertrouwen in dat die wel binnen 48 uur/dagen aankomt.. uberhaupt aankomt. daarbij komt nog dat het denk ik ook wel vervelend zal worden om de inmiddels afgeschreven abbonnementskosten terug te krijgen.
Hedzer

ik geloof het soms niet

Re: stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door ik geloof het soms niet »

Hedzer of is het HETZE?

Dus omdat een of andere postbode je sim in een andere brievenbus gooit is O2 een waardeloos bedrijf.

Denk toch eens na...of doe je dat nooit ?

o2 heeft slechte naam aan

Re: stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door o2 heeft slechte naam aan »

o2 Nederland heeft haar slechte naam vooral aan zichzelf te danken. Op de eerste plaats, de interne organisatie binnen o2 is alles behalve transparant. Teveel schijven, teveel afdelingen die langs elkaar heen werken. Slechte communicatie onderling, slechte communicatie tussen o2 shop en o2 customer service. Zo kan ik wel even doorgaan. Op de 2de plaats , O2 zelf heeft geen inhouse callcenters bijna alles is facilitair en daar ontstaat het probleem. Ik ben er stellig van overtuigd dat 7/8 van de 10 callcenters die facilitair zijn een afbreuk doen aan de kwaliteit van de dienstverlening. O2 is een lichtend voorbeeld van mijn theorie. Facilitaire callcenters, en met name de leiding zijn te passief, ook al zijn de medewerkers welwilllend. Er zijn hele andere belangen in het geding voor facilitaire callcenters, het binnenhalen en behouden van projecten is belangrijker en dat verklaart ook de passieve houding. Eerste lijns medewerkers leggen voortdurend de vinger op de zere plek alleen de client service manager van fac. callcenters weet de pijn altijd te verzachten. Stel je voor dat je een opdrachtgever op die manier weg jaagt.

ex-O2

Re: stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door ex-O2 »

O2 heeft veel ellende inderdaad aan zichzelf te danken. Het lijkt wel of het bedrijf er alles aan doet om slechte publiciteit te genereren.
Ik heb zelf voor O2 gewerkt en ik ben ervan overtuigd dat met wat meer leiding in de organisatie er veel meer voor de klanten kan worden gedaan.
Al die problemen met reparaties, al die ellende met nummerporteringen...
O2 heeft nog heel wat werk te verzetten in de komende tijd!!!

ex-O2

carl

Re: stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door carl »

Om mij heen hoor ik ook alleen maar problemen met nummerportering. Die reparaties hoor je bij meerdere bedrijven, het is tegenwoordig zowat standaard dat je je tel. opstuurt en m dan kapot terug krijgt, maar goed... Wel jammer dat O2 er zo'n zooitje van maakt, ik durf nu bewijze van over te stappen van pre-paid naar abbo, alleen al omdat ik dan 585 jaar w8 voordat mijn nummer is overgezet! VOor de rest ben ik zeer tevreden over O2

JeanPierre

Re: stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door JeanPierre »

Beste "Voordestatistieken"

Als je de trieste verhalen hierboven leest lijkt een tussenstand op dit moment bijzonder slecht uit te pakken voor O2.
Ben benieuwd of er ook mensen zijn die de volgende variant al kennen.....komt 'ie:
Ik sluit een contract af met O2 voor een jaar Vervolgens krijg ik helemaal geen post of rekeningen, wel worden de telefoonkosten afgeschreven. Krijg ik een envelop van O2 in de bus met mijn naam, maar een verkeerd adres. Een alerte medewerker van de post heeft handmatig het juiste adres erbij geschreven. Een er zit een grote sticker van TPG-post op met het verzoek om mijn juiste adresgegevens door te geven aan O2. Hahahahha, ik kan er nog om lachen. Je raadt het al: de rest van dat jaar gebeld, geschreven gebeld en geschreven om maar mijn juiste adres bij O2 in hun bestanden te krijgen. Nooit een brief teruggehad. En telefonisch zijn er wel tien zgn. 'onderzoeksformulieren' aangemaakt. En ik weet wel wat daar mee gebeurd is.....
Die zijn natuurlijk aan het 'O2-klachten-afhandelingsbureau' gestuurd......maar met een verkeerd adres!
Wie weet vindt een oplettende TPG-post medewerker ooit een vrachtwagen vol met verkeerd geadresseerde klachtenformulieren om ze vervolgens alsnog bij O2 op de stoep te dumpen.
En anders heb je als O2-klant pech gehad want zelf zijn ze niet bereid om ook maar iets met je klacht te doen, zelfs niet als je ze een kopie van het originele contract stuurt waarop duidelijk je GOEDE adres staat.

Veel sterkte aan iedereen die genegeerd wordt door O2.

Cy

Re: stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door Cy »

Ik heb in september 2002 een aanvraag gedaan voor nummer behoud bij het aangaan van een nieuw abonnement bij O2. Tot opheden heb ik mijn oude nummer niet terug, sterker nog er is al iemand anders die mijn nummer nu heeft..Bedank O2 (iemand suggesties waar de kosten voor nieuwe visite kaartjes te verhalen?).

pieter

Re: stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door pieter »

kennen jullie deze al:

-1) bestel een telefoon met 02 abonnement bij een internetwinkel zoals GSM nederland (dus niet doen)
-2) krijg netjes een telefoon met abonnement thuis en krijg vervolgens een week daarna van 02 post dat je een officieel contract in 3-voud moet tekenen.
-3) Doe dit en ontvang twee weken later nog een telefoon met abonnement van GSM nederland (terwijl het contract naar 02 is gestuurd)...
-4) betaal de tweede telefoon niet onder rembours en laat het pakketje terugsturen naar GSM nederland
-5) Kom tot de conclusie dat in de telefoon aanwezige 02 abonnement al loopt en betaal zo een paar maanden kosten.

Oké was een foutje.
Nu: probeer het eens ongedaan te maken: hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
dat gaat dus niet! Ze negeren je gewoon.Je kunt post sturen en bellen wat je wilt maar ze gooien het gewoon weg. Als je erover belt weten ze het niet eens te vinden. Als je GSM nederland belt beweren ze dat ze al tien keer hebben geprobeerd het contract ongedaan te maken maar ze krijgen geen reacties.
Totdat je je incasso's gaat terughalen bij de bank. Dan komen ze wel in actie. fuckers.

GRRRRR - 02 - 0nee !

Benontevreden

Re: stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door Benontevreden »

Ik wacht al 5 weken op een reactie van O2 tav. 2 aangetekende brieven betreffende 2 onterechte claims van bij elkaar 775 euro. Zij hebben mij telefonisch al in december in het gelijk gesteld door de klantenservice. Zij dreigen met dagvaardingen en deurwaarders, terwijl de klantenservice een schrijnende situatie erkent, en mij meedeelt dat het onterechte rekeningen zijn en dat ik me geen zorgen hoef te maken.

Et doch krijg ik nog steeds meer en meer dreigender post met steeds hogere bedragen die ik als student zou moeten ophoesten. Uiteraard moet ik zelf altijd bellen en wordt ik nooit teruggebeld of geschreven met een positief bericht.

Was getekend,
Tjebbe van Oostenbruggen
06 26328597

!!!groot uitroepteken!!!

Re: stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door !!!groot uitroepteken!!! »

In de uitzending van 11 november besteedden we aandacht aan de slechte dienstverlening bij mobiele telefoonprovider O2. Mensen kregen verkeerde rekeningen, rekeningen die jaren waren opgespaard en vaak werd er zonder een aanmaning een deurwaarder op ze afgestuurd.

O2 beloofde in de uitzending beterschap. Iedereen die bij Radar had geklaagd zou binnen twee weken worden teruggebeld en alle problemen zouden worden opgelost.

Inmiddels zijn we ruim drie maanden verder en de belofte blijkt in sommige gevallen gebroken. In de studio zit Jeanette Wouters uit Amsterdam, een klant van O2 die ondanks de toezeggingen nog steeds niet van de problemen is verlost.

We hebben O2 uitgenodigd voor commentaar, maar het bedrijf wilde niet in de uitzending reageren.

albert voorburg

Re: stand van zaken o2 customer service

Ongelezen bericht door albert voorburg »

geacht forum,

zojuist even bij de douchetemperaturen gekeken. ik zie aangename temperaturen voor bijv. Vaillant, maar O2 (het voormalige Telfort) springt er wel erg negatief uit.

11 graden !!! BBBRRRRRRR

jaja, u hoort het goed:

11 graden !!! BBBRRRRRRR

volgens mij is het een van de laagste temperaturen die ik tegenkwam op het douchetemperaturen-gedeelte van het forum. het verbaast mij ook niets dat het zo droevig is gesteld met de opinie over O2. in mijn omgeving is iedereen die ooit O2 had weer teruggevlogen naar het oude nest, dus de KPN of Libertel. Je hebt bij O2 het ene na het andere euvel, naar het schijnt. ik ga me hier niet mee bemoeien, maar wil O2 wel van harte aanmoedigen om de koude douchetemperatuur als een stimulans te zien om naar aangenamere temperaturen te gaan door goede dienstverlening enzo.

ik wens ze daarbij sterkte,

Albert

Gesloten