LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung...mooi maar kwaliteit??

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
belcom+

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door belcom+ »

wat ik niet kan begrijpen is dat samsung x op x weer dezelfde soort gsm''s uit brengt met altijd alles het zelfde als in het model ervoor , en het dan toch voor elkaar krijgen dat de nieuwe modellen niet deugen terwijl het interne design maar gewoon oude **** is ...... wie heeft hier een verklaring voor ?

want je zou toch denken dat in een nieuwer model de software wel vernieuwd is of op z'n minst is aangepast ?! :roll:

graag een antwoord want ook bij ons is de ergenis momenteel groot omtrent samsung telefonie

D500

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door D500 »

IK heb sinds een maand of 4 een Samsung D500 en die doet t prima, vind het alleen jammer dat je foto's niet achteraf kunt inzoemen...maar ik weet dat er diverse types zijn (zowel siemens als samsung) die gewoonweg niet deugen...ik hoop dat mijn D500 het wel goed blijft doen in ieder geval.

RobertP

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door RobertP »

Heb een paar Nokia's gehad (6110, 6210), zijn allemaal raar gaan doen na een tijdje en even later er helemaal mee opgehouden (Vooral de 6210 is er echt snel mee opgehouden). Ben nu aan mijn tweede samsung, de eerste (t-100) nooit problemen mee gehad alleen is ie na anderhalf jaar gejat, en de tweede (710) heb ik nu een half jaar en doet het nog steeds perfect. Heb al met al het idee dat de grootste oorzaak van storingen toch een gebrek aan voorzichtigheid is.

RobertP

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door RobertP »

Toevoeging: Maar samsung heeft vaak wel een hoop eigenaardigheden in de software, die bij andere merken (waarvan ik alleen Nokia kan beoordelen) niet voorkomt. Deze eigenaardigheden belemmeren niet het gebruik, maar zijn meer schoonheidsfoutjes (bv in de interface).

Gast

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb zelf nog nooit een samsung gehad, en dat hou ik ook zo nadat ik de ervaringen van mijn vrienden ermee heb gezien...
1. Een vriendin van mij heeft/had de samsung e700 (die blauwe, ik geloof dat dat de e700 is...). Na een jaartje gebruik viel het beeldscherm uit. Eerst was er nog wel iets mee te beginnen, als je dan het beeldscherm op een bepaalde manier heen en weer bewoog, en 'm net op het goede moment stil hield, kon je nog beeld krijgen. Wat wel ontzettend lastig smst natuurlijk!
2. Een andere vriendin van mij, had ook de E700. Deze is 2 jaar in gebruik geweest, en jahoor ook het beeldscherm werd zwart. Eerst kon, net zoals het geval hierboven, met een beetje ge-heen-en-weer-beweeg je nog wel een beetje display naar voren toveren, maar inmiddels doet ie niets meer. Ook het display aan de voorkant is helemaal van slag.
3. Een derde vriendin van me, heeft de mooie LadyPhone van samsung. Zomaar, opeens op een avond, klapte ze haar telefoontje open en het beeldscherm was zwart. Dit meisje is echt zuinig op alles wat ze heeft, dus 'dat het de schuld van de gebruiker zou zijn' gaat bij dit geval absoluut niet op. Ze heeft haar telefoon bij een of andere telefoonwinkel laten maken voor 80 Euro. Samsung zelf wilde het dubbele hebben.
4. Een vriend van me, ook een samsung E700, en ook na meer dan een jaar viel het beeldscherm uit.

Dit kan toch geen toeval zijn? Samsung maakt hele leuke telefoontjes, die in het begin ook aan alle eisen voldoen, maar na een tijdje kappen ze er mee. Beetje jammer samsung.

Doe mij maar okwap :D

jippiejajee

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door jippiejajee »

ik ben nu aan mijn 2e samsung bezig eerst een A800 (net als mijn zusje, die heeft hem al 2.5 jaar) en nu een E630. Tot op heden geen probleem met de A800, maar toch een paar dingetjes wel, af een toe stonden er andere worden (menu) of vielen er letters/cijfers weg, of cijfers werden letters e.d. Met de E630 die ik sinds begin januari heb, nog geen enkel probleem gehad, ik vind het een fijne telefoon.

Ik heb 2 ericsons gehad, als laatste 1 met klepje, die was gauw lam vanwege het sms-en.

En 2 nokia's, de 3310 (wat een kolereding), die heeft in een half jaar 3 bezoekjes gebracht aan een raparateur van nokia, scherm kapot, helemaal nx meer doen, software volledig naar de vervelend. Dat was ik beu en ik nam een 6310, na een maand al de software naar de vervelend.
omdat ik die zonder abonnement gekocht had, en er gruwelijk veel voor had betaald heb ik het nog een jaar met hem uitgezongen. maar nu eindelijk er van af.

J.

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door J. »

Ik heb mijn telefoon verzekerd, hij is 1 keer gevallen dat geef ik eerlijk toe. Namelijk op de tafel toen ik hem net had. Ik heb een abonnement van 2 jaar en ik verwacht toch wel dat een mobiel die dan ook nog eens voor 2 jaar verzekerd is het gewoon blijft doen kwa bel functies. Ja, de foto's en het hele gebeuren er om heen doen het nog helemaal zoals het moet. Behalve dat hij uitvalt als iemand me belt of als ik de SamsungE700 openschuif om op te nemen. Schijnbaar kan hij dit allemaal niet aan. En nou komt de klapper, voor deze klacht heb ik hem al eerder opgestuurd en toen was hij 'gemaakt' er zat iets niet goed en dat was 'recht' gezet. Nu heb ik hem al weer opgestuurd en ik kreeg niet eens een leentoestel mee. Ook al staat dat in het contract. Ik moest 50 euro onderpand betalen voor een leentoestel dat geen 10 euro meer waard is en als arme student kan ik echt geen 50 euro missen. Dus nu zit ik dus zonder mobiel en de abonnement kosten gaan wel gewoon door. Om heel eerlijk te zijn heb ik het een beetje gehad met de manier waarop telefoon winkels omgaan met hun klanten. Aangezien ik ook nog te horen kreeg van de telefoonwinkel mevrouw dat er veel SamsungsE700 worden terug gestuurd omdat het verf laagje dat gebruikt is het bereik buiten houd. Is het dan voor Samsung niet veel verstandiger om alle E700 van de markt te halen? I.p.v de kop in het zand te steken en te zeggen dat het aan de klanten ligt?

Marijntjuh

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Marijntjuh »

Hoihoi!!

Ben sinds..eh...4 of 5 maanden een E 600 maar als ik dit zoow hoor.......... HELP. Oowk ik heb geen verzekering bij dat Abonement!! Hallow..dat was 5 € extra p/m!!!

Gast

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Gast »

De E600 is een toestel wat het gewoon goed doet, maak je geen zorgen :wink:

cygnum
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:34

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door cygnum »

Zeker, ik heb ook een E600 vanaf het begin zowat, tot nog toe geen problemen gehad, alleen loopt mijn klokje erg langzaam, maar daar doe ik niet moeilijk over. Verder goeie kwaliteit.

Gast

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb de samsung E700. Hij deed het altijd perfect, tot ongeveer 3 maanden geleden. Mijn hele scherm was overbelicht. Erg irritant, ook foto's maken werkte niet meer. Eerst kreeg ik een wit scherm en de foto werd groen, daarna krijg ik de melding: 'fout bij tonen voorbeeld'. En als ik een foto wilde maken via het externe scherm en ik het klepje opendeed zag ik haast helemaal niks meer op het interne scherm. Pas als ik em aan en uit deed zag ik weer wat meer. Daarna deed hij het ineens weer beter, foto's maken werkte nog steeds niet, maar hij was niet meer zo overbelicht. Tot eergisteren. Hij was nog nooit zo overbelicht geweest! En hij ging soms zo spontaan uit. Daarna kon ik em gelukkig wel weer aan krijgen, maar vanmorgen deed hij helemaal niks meer! Dus hij is nu helemaal kaduuk. Ik heb em maar 1 keer laten vallen, maar dat gebeurde vlak nadat ik em had gekocht. daarna niet weer.

Ik las op een ander forum dat er veel meer mensen zijn met dit probleem en dat het 'vocht' is (zeiden ze bij Samsung). Helaas heb ik geen garantie meer, dus dat word weer mijn oude telefoon gebruiken.

Gast

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb m'n Samsung E330 vanaf eind november., 1 keer probleempje mee gehad., dat hij niet naar de instellingen van de beltoon luisterde., Kheb er een Tik tegen aan gegeven en toen deed ie het weer :lol: :P ., Verder ben ik ook gewaarschuuwd voor de gevoeligheid van de telefoon in de winkel toen ik mijn abbonement afsloot., Maar ik ben nog steeds blij met m'n Samsung Hoor :lol:

bertus1234
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2005 20:56

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door bertus1234 »

Het is echt een probleem telefoon de e700

het probleem is met het openen van de telefoon.
Op den duur ga hij te ver open. En er zit een mappje met draaden achter in het draai gedeelte van de telefoon en die gaat dan met veel openen en sluiten kapot Geef dan problemen als dispay werk niet goed of foto`s niet weergeven overbelicht en hij gaat als maar meer probleempjes geven en dat is echt geen oorzaak om de klant mee op te zadelen Maar dat heeft te maken met ontwikeling. bij die samsumg mannen.

Het is gemaak om je aan te ergen.

Bertus

Gast

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Gast »

Nou ik dacht ook dat alles goed was aan mijn Samsung E700, nou ik heb het geweten. Na 13 maanden begon het beeldscherm enigzins afbeeldingen een witte waas te geven en nu na 14 maanden werkt het toestel voor geen meter meer. Als ik het klepje open klap krijg ik regelmatig witbeeld en zelfs het externdisplay heeft zijn mankementen. Als ik het zou laten reparen zou het me tussen de 150 en 200 kosten. Ik heb er van geleerd....Voor mij 1 wijze les NOOIT meer een Samsung!!

Gast

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Gast »

Kunnen jullie van Tros Radar dit niet eens in Radar vertellen en kijken of meer mensen dit probleem hebben met de E700? Ik ga hier dus absoluut niet voor betalen, vooral ook omdat ik al 10 mensen ken die dit probleem (overbelichting) ook hebben!!

the_brain

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door the_brain »

hey,

ik lees hier een beetje de verhalen en mijn voorgevoel wordt toch zeker bevestigt.
toen ik ruim een jaar geleden besloot om een telefoon bet abbo aan te schaffen heb ik zeker naar samsung gekeken en ik vond de e700 toen der tijd een zeer mooie telefoon, ik had hem bijna aangeschaft.
maar gelukkig heb ik toch voor de sony ericsson t610 gekozen.
deze heeft mij al die tijd niet in de steek gelaten, vaak genoeg dat ie uit mijn broekzak was gevallen, maar niet stuk.
zelfs had ik hem tijdens een vaartochtje mee en toen is het bootje gezonken zodat we lekker moesten zwemmen, mijn telefoon zat toen nog in me broekzak en is lekker nat geworden.
nadat ik hem een week had laten drogen bleek dat alleen de accu het niet overleeft had, deze accu was slechts 5 eubij de debitel.
en tot heden heb ik totaal geen problemen met mijn t610, ik vind het een uiterst goede telefoon en de bleutooth werkt altijd zeer goed.

nee, een klasgenoot heeft die niewe e500 ofzo.. nou.. na 2 week kon die alweer op de post omdat ie stuk was.
geen samsung voor mij

Gast

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Gast »

Het is een beetje willekeur. Ik heb zelf jarenlang bij een dealer gewerkt (GEEN dozerschuiver) en je krijgt samsung echt niet vaker terug. Wat wel opvalt is dat jongeren vaker voor samsung kiezen, en uit ervaring weet ik dat de meeste jongeren:
1.het toestel meer gebruiken
2.onzorgvuldiger met spullen omgaan

Daar komt het misschien door dat sommige dozenschuivers hier samsung vaker terug zien. Je moet het wel relatief bekijken; hoeveel samsungs heb je verkocht en hoeveel heb je er teruggekregen enzovoort, enzovoort. Samsungs die verkocht worden zijn vaak van 1 type (nu is bijvoorbeeld de d500 heel populair) terwijl je bij bijvoorbeeld nokia de verkopen meer verspreid liggen over verschillende types.

Ik denk dat de enige die er hier echt verstand van heeft mevrouw de tester is. Ik beschouw mijzelf meer als hobyist :) (vooral theoretische kennis tegenwoordig)

nicey

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door nicey »

Ik heb 2 motorolla toestellen en 1 nokia gehad in een periode van 7 jaar. Nog nooit had ik er problemen mee.
Afgelopen jaar kochte ik een smsung E700 met het idee, lekker meedoen met de mode.
Na ongeveer 7 maanden begonen de eerste problemen. Uitvallen van mijn scherm. Het gebeurde niet zo vaak en ik was er nog steeds dol op dus dacht ik, ik doe er voorzichtig mee, dan ik kan ik er langer van genieten.
Na 4 maanden werd het steeds erger dus heb ik het toestel gestuurd naar een Samsung reparateur. Ik kreeg de mededeling dat mijn printpad stuk was en dat het niet onder de garantie viel. Daarin geloofde ik want het toetstel was een keer van mijn bed af gevallen.
Ik liet mijn toestel terugsturen want ik had geen zin om 254 euro te betallen voor reparatie (dan maar een nieuwe kopen dacht ik).
Na een paar weken ben ik de toestel gaan analyseren. Ik kwam er achter dat mijn batterij gedeelte niet goed dicht ging. Dat heb ik op mijn eigen manier gerepareed en viola, mijn telefoon doed het weer.
Ik heb gebeld met samsung en dit allemaal verteld, maar nee, dat wilden ze niet horen( een helpdesk medewerkster heeft 2 keer met mij gemaild, 1ste keer erg onbeleefd, 2de keer wat beter)
ik heb ook gebeld met de reparateur (solid vison) en toen kreeg ik te horen dat zij geen halve reparaties uitvoeren.
Waarom hebben zij mij dit niet eerder verteld? Oplichters dus, want zij weten dat het toestel van slechte kwaliteit is

Gast

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Gast »

Het kan altijd nog slimmer met de smasung e700 icm de telefoonwinkel. Ik had de e700 3 maanden toen hij stuk ging, viel steeds uit. Hij ging 3 keer naar soldid visiun en 1 keer naar t-mobile, maar hij bleef uitvallen. Uiteindelijk kreeg ik er een die geswapt..of zoiets was, en uit het magezijn dus zogezegd nieuw, de samsung e700.
Ik blij...maar niet heus want ik kwam erachter dat er een foto in stond die ik niet had genomen en verstuurd, vaag... ik bellen naar het nr. dat bij die foto hoorde, blijk ik een kapot toestel in bezit te hebben die al anderhalf jaar oud was en al 3 keer ter reperatie weg is gegaan, die mensen hadden hem kapot ingeleverd en ik heb die dus gekregen al "nieuw" ....samsung :x maar t-mobile :x

Gast

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb meer dan 2 jaar Samsung A800 en het werkt nog steeds perfect..

Gesloten