LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Katten die poepen op tegels

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Katten die poepen op tegels

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Er zit hier dus sinds paar mnd nw kat of poes?
Van wie hij is ie weet niemand,doet het in tuin of 4! En gangpad,elke keer dachten,mensen is een hond doe het doet,maar nee die kat! Maakt alles zijn domein...
Ja,ik weet zeker dat het die kat of poes is ,hij zat lekker en keek me aan,ik kssst nou blijft zitten :twisted:

Afijn zoals ik gisteren schreef..ik heb een hondje en neeeee die doet niks in de tuin en als het regent gaat ie niet eens naar buiten!! Smelt hij :wink: dan ligt het er ook!!echt veel plaatsen!
Afijn...die kat dus..

Mijn vraag,iemand tips,kattekorrels?wie gebruikt dat op tegels en is dat giftig voor hond?
Koffiedik? Maar schijnt fabel te zijn??? Maar stel dat ik het neergooi...is het gevaarlijk voor hond die snuffelt aan alles...dus neem geen risico..

Nee geen hond die een kat pakt jammer genoeg .
Iemand die wil stroomdraad op zijn schuttingen hangen,ja krijg ik weer niet over mijn hart!
Iets natuurlijks..water..man immuun voor,niemand weet van wie hij is dat is het probleem...
Echt ik hou van dieren maar als het langer doorgaat,vangt mijn hem, en gaat ie naar de chinees...

Graag serieuze antwoorden!!!!! Dan refereer ik naar uitlokking etc..
Tips??
Laatst gewijzigd door Radar op 13 sep 2014 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Irrelevante toevoegingen verwijderd

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Katten die poepen op tegels

Ongelezen bericht door snepke »

Gaas over je tegels leggen (ook lastig voor je hond denk ik)

Peper strooien.
Katten vinden peper, citroenschillen en mottenballen stinken ,ze houden niet van die lucht.
Misschien iets van bovengenoemde proberen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Katten die poepen op tegels

Ongelezen bericht door tenormin »

@snepke, gaas over tegels is niet alleen niet lekker voor hond (of kat) maar dan heb je ook jezelf ermee, lekker makkelijk je tuinstoel verplaatsen lijkt me ook niet zo'n goed idee. Heb me suf geprakkiseerd; het enige wat ik kan bedenken, en misschien kunnen de 3 andere slachtoffers van de TS ook meedenken, is uit te vinden waar dat beestje vandaan komt. Het principe van kat poept in aarde is natuurlijk juist maar tegenwoordig worden heel erg veel tuinen volledig betegeld. Als dat in de buurt waar TS woont ook het geval is, zal het voor meneer of mevrouw poes ook geen optie zijn om aarde te zoeken. Maar ik had gisteren ook geschreven: vraag eens in een dierenwinkel of Mispoes nog bestaat en of dat gebruikt kan worden in die tuin waar dus ook hond vertoeft.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Katten die poepen op tegels

Ongelezen bericht door snepke »

Weet niet waar die kat poept, langs de rand of in het midden.
Anders zou ze rondom een brede rand schelpen kunnen strooien.

En dat gaas hoeft niet jaren te blijven liggen, denk als je het een maand of zo laat liggen ,dat de kat er al genoeg van heeft en niet meer in de tuin komt


Ik heb ook een kat.Maar die heeft nog nooit op de tegels gepoept.
En ik heb ook geen last van vreemde katten die hier hun behoefte doen.
Maar dat komt denk ik omdat ikzelf een kat heb

Je zou ook het asiel kunnen bellen, dat er een zwerfkat bij jullie loopt.
Komen ze hem/haar (tenminste hier doen ze dat wel) ophalen en dan krijgt hij een plaatsje in het asiel, tot er een nieuw baasje voor hem/haar komt.

Peer de Schuimer
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 aug 2014 11:36

Re: Katten die poepen op tegels

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

Wat al is geopperd. Doppen van cacao bonen strooien.
Na een week zie je hem niet meer. doppen opvegen en verkopen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Katten die poepen op tegels

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat averechts werkt is schoonmaken met chloor. Veel katten vinden dat juist lekker. Als je de boel lekker schoon wilt maken, komt hij dus waarschijnlijk juist terug.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Katten die poepen op tegels

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

kweenie schreef:Wat averechts werkt is schoonmaken met chloor. Veel katten vinden dat juist lekker. Als je de boel lekker schoon wilt maken, komt hij dus waarschijnlijk juist terug.

Ja ,dat weet ik,nou ja ,vd hond dat,vorig jr moest hij zindelijk worden en sommige dingen vinden ze juist lekker,paar keer heeft hij ongelukje gehad en ik had de tip spa( bruis) met azijn,werkte...dus dat doe ik ook op tegels,maar dat kreng( ja sorry)

Ja ik heb langs de schuttingen en tegels een klein randje nog met zand en geloof het of niet!!!! Daar ligt niks! :shock: beest is koekoe...

@tenormin ging net bij de dierenwinkel langs,meisje stond me aan te kijken van waar heb jij het over,jong meisje laat maar...kan ze ook niks aan doen..

Ja ,die andere zijn wat harder dus gooien nu van alles neer ,en de ene komt met luchtbugs,ja dat krijg ik niet over mijn hart hoe irritant ik. Het ook vind..

En gif etc ben ik geen mens van...

Idd ik ga ben de enige vd buren met hondje,en eentje die boeit het niet laat het gewoon lekker liggen ook al spelen er kinderen jasses vind het al goor als ik gewoon vanhuiskamer de tuin in kijk,
Ik ga goed opletten voor de ramen je ziet vaak katten voor raam zitten enz..en zo proberen maar te achterhalen waar hij vandaan komt,laatste mnd zijn er aantal verschillende mensen komen wonen...

Maar ja,als ze de kat of poes ik weet niet wat het is. Naar buiten mieteren( sommige letterlijk hier,) heel de dag,kan ik het zegge. Maar?.
Maar goed dan. Zeg ik het paar keer en de andere keren verzamelen ik het mieter ik het bij hem of haar tuin in..Dus ga maar voor de cia spelen aankomende weken..... :lol:

Nou dat gaas zou zo gek nog niet zijn straks als het kouder wordt...dan. Je het doen...is ie bang denkt ie daar moet ik niet zijn...

Zal de fabrikant van kattekorelles en eens opzoeken en per mail vragen of giftig is?
Idee misschien stinkt giga naar knoflook maar beter als...

Heb ik zindelijke hond erg zindelijk...echt die plast niet eens in tuin houd het op,heb je last van katten...

Bedankt voor jullie mee denken voor zover!!!!!!

Andere opperde weer prikkeldraad schutting doen,no way,mijn schutting!dus ook niet andere kant....
Je kan irriteren maar moet wel normaal gebeuren,,,,toch?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Katten die poepen op tegels

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Peper werkt niet.
Ik had een kat die telkens voor mijn voordeur pieste, waardoor ik het risico liep dat mijn eigen (binnen!!)katten op mijn mat gingen plassen om hun luchtje als tegenoffensief in te zetten.
Ik heb toen een bus die onder hoge druk lucht (zonder geur, gewoon pure lucht) op de kat spuit d.m.v. een bewegingssensor.
Was duur, maar na 3 maanden dat ding bij mijn deur te hebben gehad, is die kat mooi weg en zit ik niet meer in de kattenzeik!
Het heet SSSCat Spray en is 100% natuurlijk, kwetst of verwond de kat niet, maar maakt hem/haar dusdanig aan het schrikken dat het na enkele maanden/weken ophoudt.
Er staat op voor binnen gebruik, maar kan makkelijk buiten!

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Katten die poepen op tegels

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Waarom zo negatief over snorrepoes? Je zou ook vriendschap kunnen sluiten met de gast. Hem/haar onderkomen verschaffen in een kooitje. En mee op reis nemen. Terug naar het baasje. Of naar een dierenasyl waar hij/zij veel nieuwe vriendjes leert kennen. Hartstikke leuk!.
Je kan ook op reis gaan naar het bos en hem/haar daar levenslang laten ravotten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Katten die poepen op tegels

Ongelezen bericht door tenormin »

Geip Suusje schreef:Waarom zo negatief over snorrepoes? Je zou ook vriendschap kunnen sluiten met de gast. Hem/haar onderkomen verschaffen in een kooitje. En mee op reis nemen. Terug naar het baasje. Of naar een dierenasyl waar hij/zij veel nieuwe vriendjes leert kennen. Hartstikke leuk!.
Je kan ook op reis gaan naar het bos en hem/haar daar levenslang laten ravotten.
M.a.w. Vangen en wegbrengen!

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Katten die poepen op tegels

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik vind het schandalig dat mensen hier het blijkbaar normaal vinden om de kat van iemand anders te vangen en in het bos uit te zetten.
Misselijk word ik er van.
Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is, kattenpoep in de tuin van andermans kat - overigens ook de redden dat ik mijn katten absoluut onmogelijk heb gemaakt de tuin uit te komen.
Haal bij de dierentuin een beetje leeuwenpoep. Is gratis te krijgen en schrikt de kat voldoende af.
Ik heb ernstig de pest aan hondenpoep maar ik vang de loslopende honden hier ook niet om ze dan in het bos te zetten... Ik gooi ook geen gif over de schutting voor die drie schijthonden van hiernaast die de hele tuin onderpoepen zodat wij in de stank en het onkruid zitten...

Een béétje medeleven met dieren mag wel hoor.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Katten die poepen op tegels

Ongelezen bericht door ciske »

overigens ook de redden dat ik mijn katten absoluut onmogelijk heb gemaakt de tuin uit te komen.
Als alle kattenbezitters dat nou eens gaan doen, is het probleem opgelost.

Niet fijn kattenstront is nogal zachtjes uitgedrukt, tis ronduit smerig!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Katten die poepen op tegels

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De goedkoopste snelfilterkoffie van 1 euro per pak uitstrooien op de plek des onheils.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Katten die poepen op tegels

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Bob Schurkjens schreef:De goedkoopste snelfilterkoffie van 1 euro per pak uitstrooien op de plek des onheils.
@bob

Ja,maar wat ik grag wil weten,hond loopt buiten,nou hond,hondje van 1.5 ...straks kouder prima,maar nu..dan moet ik met pui dicht zitten voor de hond,
Weet niet of het kwad kan,koffie is slecht voor hond...net als chocolade...

@ miep

Sorry maar ik probeer het op humane manier voor elkaar te krijgen :shock: en dat ik me er aan irriteer is niet meer als logisch..
Dit is even off topic,maar ook weer niet,ik loop met mijn hondje op plekken waar hij mag! Doet nooit op de stoep,is verwend wil gras voelen..
Ik betaal honden belasting!!!!!
Prima!

Maar niemand heeft last van mijn Hond....
Ik wel van andermans katten,toen ik nog borders had ,hele domeinen hadden ze stuk of 6!!
Je coniferen verzieken ze met piesen,dat mag allemaal gewoon hoor!
Kwam keer beneden kreeg bijna hartaanval zaten er twee huiskamer,opzouten...vlooiebalen..zo zagen ze er wel uit brrr....en dat moet ik allemaal dan maar goed vinden,mensen irriteren zich eraan,als je aan dier begint moet je er voor zorgen..
Deze heb ik nu 1 x gisteren avond zien zitten voor huis,nw bewoners,maar 1 x nog niet genoeg ff opletten dan spreek ik mensen aan...zeggen ze ja jammer dan,,,,verzamel ik het...

Ik snap dat jij voor katten opkomt,en dat je honden poep irritant vind,,
Vind ik ook,je hebt aso mensen laten ze het overal doen,hier niet gelukkig,
Maar dan nog,we betalen hondenbelasting,katten mogen hele dg buitenlopen van alles uitvreten...
Loopt mijn hond( gebeurd niet) los boete 90 euro...poep niet opruimen 120
En katten doen het overal,moet je mij toch eens uitleggen wat er niet klopt aan dit plaatje
Beetje krom toch... Katten mieteren ze hele dag naar buiten...leuk een huisdier

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Katten die poepen op tegels

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Over het algemeen poepen katten niet vaak op tegels omdat ze hun drol het liefst in het zand begraven. Dus waarschijnlijk een domme kat die het nog "moet leren" en daarom op tegels poept. Ik voorspel dat het vanzelf ophoudt. Als je een hond in je tuin hebt zou ik inderdaad maar géén koffie strooien.

Zelf heb ik wel eens Kattenschrik gestrooid in mijn tuin http://www.bol.com/nl/p/ecostyle-katten ... 010416271/ Dit stonk verschrikkelijk en hielp geen donder: de katten scheten er gewoon letterlijk op!

Het beste wat mij helpt is: zorg dat je tuin helemaal begroeid is. Dan kunnen ze nergens hun behoefte doen. In mijn voortuin heb ik nooit stront want daar heb ik jaren geleden deze plant gepoot:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rotsooievaarsbek

Katten lopen met een boog om deze plant heen: hij ruikt nogal vreemd. Het is een geraniumsoort die zich vanzelf uitspreid over je tuin. Het is een winterharde bodembedekker. Een strookje planten en de rest gaat vanzelf. Wordt ook door hoveniers gebruikt om kantoortuinen te beplanten. Is geheel onderhoudsvrij. Onkruid groeit er niet tussen. Echt ideaal voor luie tuiniers zoals ik.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Katten die poepen op tegels

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ultrasone dierenverjager proberen? Let wel dat het niet werkt met hoogfrequent geluid doch met ultrasoon geluid dat mensen vaak niet kunnen horen.

Gesloten