Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Daphne2806
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 apr 2024 13:47

Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door Daphne2806 »

Vorig jaar september vloog ik met mijn gezin naar SFO airport. Aan boord kochten we voor de kinderen wifi wat helaas niet werkte. Op onze 2e vakantiedag chatte mijn man met een Mdw van KLM over de niet werkende wifi en kreeg een link doorgestuurd om deze kosten terug te vragen. Dit is een online webformulier. Zo gezegd zo gedaan en 2 dagen later hadden we de wifi kosten terug.

3 weken later stond onze terugreis gepland. De dagen voor vertrek ontvingen wij e-mails over de terug vlucht. Online inchecken lukte niet, dus besloten dit op de dag van vertrekt op de luchthaven te doen. Toen wij ons melden bij de incheckbalie kregen wij te horen dat onze tickets geannuleerd waren. En wij wisten van niets! Daar stonden we dan met onze kinderen van 1 en 4j oud.

Op de luchthaven kon niemand ons helpen dus na tig telefoontjes kregen we een Mdw van klm aan de telefoon. De beste man vertelde ons; dat we de wifi pas bij thuis komt hadden moeten terug vragen want bij het in behandeling nemen van de wifi refund waren onze tickets ook geannuleerd 😳. Hij adviseeerde ons een klacht/claim in te dienen En daar moesten we het mee doen.
Dit was 5 oktober 2023! We hadden geen andere optie dan nieuwe tickets te boeken, wat ons duizenden euro’s heeft gekost.

Januari 2024 kregen we een reactie per e-mail; de claim was afgewezen want wij hadden zelf de tickets geannuleerd… 😡 Neee! Wij hebben een refund wifi aangevraagd en waarom zouden we tickets annuleren en op de geplande dag van vertrek op de airport verschijnen bij de incheck balie?

Direct reactie gegeven op deze mail!
Een tot op heden, vandaag 30 april niets vernomen.

Ik vind het schandalig hoe wij behandelt worden, dat klm zo slecht bereikbaar is, de Mdw aan de telefoon, op whatsapp of op socials kunnen ons niks anders vertellen dan dat we gebeld gaan worden. We zijn 7 maanden verder en niemand heeft ons gebeld!

Kan toch niet zo zijn dat als je tickets boekt je weet ik niet hoe veel en vaak je gegevens moet invullen/bevestigen.. en dat als je een refund wifi aanvraagt je tickets gewoon geannuleerd worden?

Is er iemand die tips heeft of ons verder kan helpen? Want ik zou toch wel heeeel graag mijn geld terug willen!! Wij hebben nul reden gehad om te annuleren…

Alvast bedankt voor de reacties

Lady1234
Berichten: 27207
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De geschillencommissie?

riddert
Berichten: 2141
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door riddert »

Maar heb je het geld van de geannuleerde tickets dan wel teruggekregen, samen met de wifi kosten?

Daphne2806
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 apr 2024 13:47

Re: Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door Daphne2806 »

Wij hebben de wifi kosten a 19€ terug gekregen en enkele dagen later 20€ op onze betaalrekening , in de veronderstelling dat die een foutje was (dubbele uitbetaling wifi!) en hebben hier tijdens onze rondreis verder geen aandacht aan besteed!

DeZevendeHenk
Berichten: 804
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

"bij het in behandeling nemen van de wifi refund waren onze tickets ook geannuleerd" lijkt mij de crux, als u daarbij (onbedoeld) heeft aangegeven dat u de tickets wilde annuleren moeten ze dat toch duidelijk kunnen maken hoe en anders is er hopelijk een geschillencommissie en dan leggen ze daar maar uit dat wifi-kosten terugvragen automatisch annuleren betekent.

rwolters
Berichten: 1603
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door rwolters »

Dit is nu typisch iets waar we niets mee kunnen zonder het hele verhaal, inclusief van KLM, hebben kunnen inzien. Hoe vraag je de refund aan, hoe ziet dat scherm er uit, wat moet je invullen, etc, etc.

Arizonakid
Berichten: 1144
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Heb je bewijs dat je de tickets NIET zelf hebt geannuleerd?

Moneyman
Berichten: 30237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat ik -ongeacht de lay-out van de formulieren- bizar vind, is dat je met een refund-formulier voor wifi ongemerkt je tickets zou kunnen annuleren... Dat soort zaken zou never nooit in één formulier gecombineerd moeten worden.

KLM heeft wel wat uit te leggen, zou ik zeggen.

lordi
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door lordi »

Misschien kunt u de link plaatsen die u heeft gekregen om de refund aan te vragen. Wellicht kunnen we daar iets aan zien.

J. Deltoer
Berichten: 3121
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Arizonakid schreef:
30 apr 2024 17:33
Heb je bewijs dat je de tickets NIET zelf hebt geannuleerd?
Goede vraag inderdaad: Kunt u bewijzen dat u onschuldig bent.

NeoDutchio
Berichten: 12350
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

KLM heeft 1 formulier waarin vele terugbetalingen geregeld kunnen worden. Als je doorklikt naar: https://www.klm.nl/refund word er gesproken over "U kunt een terugbetaling aanvragen van de ticketkosten, uw extra opties, of uw reisvoucher."
De hamvraag blijft of dat hetzelfde formulier is dat u moest invullen en wat u exact hebt ingevuld. Hebt u een bevestiging per mail ontvangen van dat wat er terugbetaald ging worden?

Daphne2806
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 apr 2024 13:47

Re: Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door Daphne2806 »

https://www.klm.nl/information/refund-c ... ra-options

Helaas kan je zonder boekingsnummer het formulier niet zien.

Wij hebben ook geen kopie of iets dergelijks ontvangen. Alleen een bevestiging.

Daphne2806
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 apr 2024 13:47

Re: Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door Daphne2806 »

Arizonakid schreef:
30 apr 2024 17:33
Heb je bewijs dat je de tickets NIET zelf hebt geannuleerd?
Nee ! Het is een online webformulier waarvan je geen kopie ontvangt. We kunnen het formulier ook niet meer inzien.

Enige wat we hebben ontvangen is 4x een e-mail “ontvangstbewijs van de terugggave” met een bedrag van €5 (keer 4 is €20 gelijk aan de wifi kosten die we aangevraagd hadden)

Ik krijg op geen enkele manier contact met een Mdw die de klacht behandeld (heeft). Dat is het hele probleem… want ik wil zien wat wij ingevuld hebben.

Het probleem is dat het één hetzelfde formulier is waarmee je gemaakte kosten en dus ook je tickets kan terug vragen/annuleren

Seinhuis
Berichten: 2380
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het is een standaard antwoord, maar heeft u een rechtsbijstandverzekering, neem met hun contact op.


Indien het gaat om een pakketreis (reis en hotel geboekt bij een reisbureau) dan kunt u contact opnemen met de reisorganisator, of naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... es/reizen/.
In andere gevallen zal u met een advocaat naar een rechter moeten gaan.

Lady1234
Berichten: 27207
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waar heeft die € 19,00 die u teruggekregen hebt dan betrekking op?

Daphne2806
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 apr 2024 13:47

Re: Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door Daphne2806 »

Lady1234 schreef:
30 apr 2024 21:56
En waar heeft die € 19,00 die u teruggekregen hebt dan betrekking op?
€19€ wifi
4x €5 voor de tickets 🤔

Kokka1
Berichten: 410
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Daphne2806 schreef:
30 apr 2024 15:07
Wij hebben de wifi kosten a 19€ terug gekregen en enkele dagen later 20€ op onze betaalrekening , in de veronderstelling dat die een foutje was (dubbele uitbetaling wifi!) en hebben hier tijdens onze rondreis verder geen aandacht aan besteed!
dus tijdens je vakantie doe je wel de moeite om 20 euro terug te krijgen, maar als je dan 19 euro teveel terug krijgt is dat wel oke? :lol:
Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat je in de haast om die 20 euro terug te krijgen, onbedoeld het hele ticket geannuleerd hebt
verder denk ik dat de andere forumleden alles wel gezegd hebben. Het gaat om een boel geld, dus ik zou inderdaad Rechtshulp inschakelen. Na 7 maanden lijkt het er toch wel op dat je er zelf niet uit gaat komen met de KLM

JozJan
Berichten: 1025
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door JozJan »

@TS: hadden jullie ook die Wifi (vooraf) geboekt voor op de terugvlucht? Zou het niet zo zijn dat die € 19 en €20 allebei voor retour Wifi waren (en dat wellicht door annnuleren van Wifi voor de terugvlucht de hele tickets voor de terugvlucht zijn geannulleerd? Niet dat dat het goedpraat vanuit KLM overigens, bizarre stuatie.

DeZevendeHenk
Berichten: 804
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Het moet toch mogelijk zijn zon formulier op te roepen en te kijken wat je moet doen om daarmee wifi kosten terug te vragen en hoe je een ticket annuleert en of TS dit door elkaar gehaald kan hebben?

Arizonakid
Berichten: 1144
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Klm refund WiFi kosten aangevraagd. Tickets geannuleerd

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Je hebt er nu helemaal niets meer aan, maar veranderingen in je ticket altijd na de reis doen. Alles is tegenwoordig een dom geautomatiseerd systeem, en er is geen mens die er na kijkt tot het verkeerd is gegaan.

Plaats reactie