LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra kosten na herstelwerkzaamheden hovenier

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
robertko
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2008 16:40

Extra kosten na herstelwerkzaamheden hovenier

Ongelezen bericht door robertko »

Hallo,

Ik heb een hovenier aangenomen om mijn tuin te herstraten. Dit was in mei 2007. Uiteindelijk na diverse herstelwerkzaamheden (en veel ellende en een jaar later) zijn we tevreden over het resultaat. Nu krijg ik echter een rekening voor het vrij maken van de tuin van obstakels.

Bij de originele werkzaamheden in mei 2007 hebben we afgesproken dat de tuin vrij van obstakels moest zijn. Dat hebben we toen ook gedaan. Echter bij de overige herstelwerkzaamheden is hier niet over gesproken en heeft de hovenier dit zelf gedaan zonder extra kosten in rekening te brengen. Bij de laatste herstelwerkzaamheden in februari 2008 hebben de stratenmakers ook zonder problemen de tuin vrij gemaakt en ons niets verteld over eventuele extra kosten.

Nu krijg ik dus alsnog de rekening voor deze klus. Kan dit zomaar?

Het is toch de fout van de hovenier dat de klus niet in 1 keer is geklaard en kan hij toch niet verwachten dat wij elke keer weer de tuin leegmaken zodat zij het herstel (opnieuw) kunnen uitvoeren?

Mvg,
Robert

Coolahan
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 apr 2008 16:23

Re: Extra kosten na herstelwerkzaamheden hovenier

Ongelezen bericht door Coolahan »

Ik heb een rij Leilinden die door een hovenier zijn gesnoeid en ''geleid''
Tijdens het snoeien hebben de heren met één been op de ladder en met één been op mijn betonnen schutting gestaan.
Maar na reclamatie ontkennen ze deze manier van werken,terwijl de gehele schutting uit elkaar getrapt ligt.

Gesloten