LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afgewezen door CZ

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mika22
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2004 21:02

Afgewezen door CZ

Ongelezen bericht door mika22 »

Na een flinke premie verhoging van aegon (particulier )ben ik eens gaan kijken bij een andere verz. maatschappij.
Ik kwam bij CZ terecht ik deed een aanvraag via een offerte en na een tijdje niks te hebben gehoord ben ik gaan bellen.
Ik kreeg een dame aan de telefoon en zei dood leuk dat ik afgewezen was i.v.m. overgewicht.
Ik werd een beetje boos :twisted: en zei dat ik haar chef wou spreken.
Ik kreeg de chef aan de telefoon en ik zei dat ik me gediscrimineerd voelden en wat het probleem was,hij zei dat ik een risico groep was en dat ik daarom afgewezen werd.
Ik zei de man dat ik een gezonde man was nooit naar een dokter niet roken enz.
Dat kon de man niet echt deeren.
Ik vroeg de chef hoe het zat met de mensen die veel roken ,veel alcoholgebruiken, en veel drugs gebruiken,want dat waren toch ook risicogroepen.
Nee zij de man dat was anders.
Ik voel me flink gediscrimineerd ....oja hij zij als ik het er niet mee eens ben moest ik maar contact zoeken met de ombudsman.
Nou CZ Bedankt!!!!!!!!!!!!!! :twisted: :twisted: :twisted:

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: Afgewezen door CZ

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Ten eerste: het is heel vervelend dat je bij CZ bent afgewezen.

Ik werk al jaren met CZ en ik weet dat je flink overgewicht moet hebben om daar afgewezen te worden voor een particuliere verzekering. Dus niet een kilootje of 10 maar echt veel meer. En daarin verschillen ze niet van andere maatschappijen.

Dat in beschouwing genomen is het inderdaad een verhoogd risico om jou te verzekeren. Je hebt een verhoogde kans op een heleboel aandoeningen, denk aan hart- en vaatziekten en suikerziekte.
Ook is de kans dat je, naarmate je ouder wordt en hetzelfde gewicht blijft houden, veel frequenter dan andere mensen medicijnen, behandelingen of onderzoeken nodig hebt.

Absoluut niet lullig bedoeld:Maar je zou je huidige verzekering bij Aegon kunnen gebruiken om proberen af te vallen. Ongeacht wat de reden is voor je overgewicht. Loop de vergoedingenlijst van je verzekering eens na en kijk wat je verzekering voor je kan doen.

Als het gelukt is kun je volgend jaar of het jaar erop alsnog proberen een andere particuliere verzekering af te sluiten.

Gast

Re: Afgewezen door CZ

Ongelezen bericht door Gast »

Dat lijkt me een goed advies, CZ heeft immers geen acceptatieplicht en zijn dus niet verplicht om alles en iedereen maar te verzekeren.

TIP: Je gezondheidsverklaring blijft bij CZ 13 maanden geldig, dus mocht het gewicht minder worden (acceptabel) en je wordt ernstig ziek kun je toch nog overstappen naar CZ.

Het beste kun je dus nog even blijven zitten bij Aegon, en proberen volgend jaar over te stappen.

Succes.

Marcel.

mika22
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2004 21:02

Re: Afgewezen door CZ

Ongelezen bericht door mika22 »

Kijk 1.80meter en 110kg vindt ik niet veel.
Waar het mij omgaat is die andere risico groepen (zie brief) geen enkel probleem zijn dat vindt ik belachelijk.
Vraag dat maar na bij CZ.

mika22
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2004 21:02

Re: Afgewezen door CZ

Ongelezen bericht door mika22 »

Oja ik ben met dit gewicht vorige jaar wel aangenomen bij aegon.

Gast

Re: Afgewezen door CZ

Ongelezen bericht door Gast »

110 kg en 1.80m? Da's veels te veel.

Uit gezondheidsoogpunt moet je gewicht gedeeld door het kwadraat van je lengte niet meer zijn dan 25. Bij jou is het 110 / (1,8 x 1,8) = 33,95.

Flink overgewicht dus. Da's een risico voor de verzekeraar

Gast

Re: Afgewezen door CZ

Ongelezen bericht door Gast »

ontkenningsfase noemt men dat

Gesloten