LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Centraalbeheer past polissen aan zonder klant te informeren

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
lindabongers
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2004 10:23

Centraalbeheer past polissen aan zonder klant te informeren

Ongelezen bericht door lindabongers »

Wij hebben bijna al ons verzekeringen via CB lopen, auto, inboedel, glas , brandschade enz.

Nu is het zo dat gisteren onze lease auto is gestolen. De lease auto is een zaak voor de verzekering van het lease bedrijf. Maar onze persoonlijke spullen die in de auto lagen zouden dus onder onze inboedelverzekering vallen. We hebben een lijstje gemaakt van de spullen die zich in de auto bevonden en toen de verzekering CB gebeld.
Tot ons verbazing vertelde onze verzekeraar dat wij niet meer voor dit soort schade verzekerd zijn!!! Terwijl we "altijd" voor dit soort schade verzekerd zijn geweest, of in ieder geval wilden zijn. Het blijkt dat CB de polissen zo heeft veranderd dat schade aan spullen in de auto of schade inboedel buitenshuis niet meer verzekerd is. Terwijl je nog wel dezelfde (als het nog niet meer is) premie betaald als voorheen!
CB blijft vol houden wij hebben u er van op de hoogte gesteld, maar wie klant is bij CB weet dat je om de haverklap reclame en nieuwe boekjes van CB ontvangt. De nieuwe polisvoorwaarden hebben we inderdaad vorig jaar juli ontvangen, maar om daar even een briefje bij te doen met welke punten gewijzigd zijn, is blijkbaar te veel moeite.
Nu blijkt dus dat voor ons belangrijke onderdelen van de verzekering weggevallen zijn, en je daar een extra kostbaarheden verzekering voor moet afsluiten.

Dus ben je bij CB verzekerd, kijk je polisvoorwaarden goed na, want je behoorlijk op de hoogte stellen welke punten drastisch gewijzigd zijn, daar doen ze niet aan is gebleken.

Gast

Re: Centraalbeheer past polissen aan zonder klant te informeren

Ongelezen bericht door Gast »

[email protected] <[email protected]>

Zij is vestigingshoofd bij een tussenpersoon mail haar eens voor een advies.

tukkoe

Re: Centraalbeheer past polissen aan zonder klant te informeren

Ongelezen bericht door tukkoe »

Als u inderdaad al uw verzekeringen bij Centraal beheer heeft lopen zou dit een goede aanleiding zijn om daar weg te gaan. De meeste verzekeraars in Nederland hebben een dekking voor inboedelzaken welke in een auto aanwezig zijn, zij het een beperkte dekking tussen de € 226 en € 500,- meestal en het dient te gaan om zaken die normaal onder een inboedelverzekering vallen.

Misschien kunt u gezien de gebrekkige communicatie van CB en het feit dat al uw verzekeringen daar lopen, vragen om een coulance uitkering.

Veel succes!

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: Centraalbeheer past polissen aan zonder klant te informeren

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Dit schrijnend voorbeeld van CB geeft aan hoe slecht de verzekeringsbranche bezig is met haar klanten. Mijn vrouw en ik zijn al jaren klant bij Nat.Nederlanden. Plotseling in 1999 werd een polis op naam van mijn vrouw door NN veranderd. Ze was ineens een man geworden en ook nog eens drie jaar jonger dan in het echt. Omdat ik haar al een tijdje ken is die geslachtsverandering in het echt niet plaatsgevonden en dus een brief gestuurd naar NN in Rotterdam. Foutje, kunt u dit even rechtzetten!? Nou niks dus. Geen antwoord, geen wijziging. Het is inmiddels 2004, we zijn 5 jaar later en diverse brieven, e.mails en zelfs telefoontjes. Het lukt niet. En dus zal het wel zo zijn dat als wij gebruik moeten maken van de dekking op die polis, NN gaat afwijzen omdat ik de gegevens niet juist heb opgegeven. Waardeloze organisatie van deze grootste verzekeraar van NL. Men is gewaarschuwd. :D

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: Centraalbeheer past polissen aan zonder klant te informeren

Ongelezen bericht door Simon »

Bert,

Ik vind het heel erg hoe Nationale-Nederlanden met u als klant omgaat. Nationale-Nederlanden is inderdaad een vreselijk trage maatschappij die volledig uit eilanden bestaat en niet in staat is iemand fatsoenlijk te woord te staan, maar gelukkig is NN pas een paar jaar bezig dit op te lossen.
Ik wil u er volledigheidshalve wel op wijzen dat u een tussenpersoon heeft voor deze verzekering, die dergelijke zaken behoort te signaleren en als taak heeft de wijziging te versturen en de zaak onder de aandacht te houden. Het beste is als u deze beste man/vrouw voor u aan het werk gaat zetten, daar wordt hij/zij tenslotte voor betaald.

Ik wens u in ieder geval veel succes toe en een goed weekend.

vr.gr. Simon

!!!!

Re: Centraalbeheer past polissen aan zonder klant te informeren

Ongelezen bericht door !!!! »

Simon, niet iedereen heeft natuurlijk een tussenpersoon.
Je kan je ook rechtstreeks bij een maatschappij verzekeren en dan zal je het dus echt zelf op moeten lossen.

Wanneer je een tussenpersoon hebt gebeuren dit soort dingen ook minder vaak, omdat de tussenpersoon hier scherp op hoort te letten en in zo'n geval meestal meteen ingrijpt.
Hij weet ook beter hoe dit soort dingen op te lossen en heeft meer contact met de maatschappijen.

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: Centraalbeheer past polissen aan zonder klant te informeren

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Inderdaad is mijn voorbeeld van NN niet via een tussenpersoon te regelen, het is een polis die ik heb overgehouden aan een collectieve verzekering via mijn vroegere werkgever. Hoe dan ook blijft overeind dat men in Rotterdam, daar staat de polisfabriek van NN, de zaken niet voor elkaar heeft.

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: Centraalbeheer past polissen aan zonder klant te informeren

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

[email protected] <[email protected]>

Zij is vestigingshoofd bij een tussenpersoon mail haar eens voor een advies.
Mmja, mijn mailadres is veranderd in: [email protected].

En verders is er weinig te doen aan deze kwestie. Geheel volgens de regels heeft CB mevrouw op de hoogte gesteld van de gewijzigde voorwaarden.

Oke, weliswaar was het wat fatsoenlijk geweest als CB erbij had vermeld wat er gewijzigd was, maar ja, dat heb je met direct-writers. Die werken zonder tussenpersoon én sturen je zoveel post dat je gewoon niet weet waar je het moet zoeken.

Het enige advies is een opzegkaartje/brief te versturen met de mededeling dat je je verzekeringen zsm wenst op te zeggen.

Enne, ga dan eens op zoek naar een goede tussenpersoon. Een beetje tussenpersoon had in de begeleidende brief bij de nieuwe voorwaarden wel aangegeven wat er gewijzigd was.

Gast

Re: Centraalbeheer past polissen aan zonder klant te informeren

Ongelezen bericht door Gast »

Juist omdat Centraal Beheer zonder tussenpersonen werkt zijn ze altijd 30% godkoper. Ik ben daar al 30 jaar klant prima organisatie. Alleen jammer dat het nu bij Achmea hoort.

Gast

Re: Centraalbeheer past polissen aan zonder klant te informeren

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 22 Jan 2004 17:36 door EchteMeisje


--------------------------------------------------------------------------------

Ha!

Ik reageer al sinds 3 april 2002 op berichten van al die gekken hier

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: Centraalbeheer past polissen aan zonder klant te informeren

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Ik heb een fan zie ik.

Enne CB nehoort al jaren tot het Achmea concern. En ja, ze zijn inderdaad goedkoper dan sommige andere verzekeraars.
30% is nogal overdreven trouwens.

Maar je ziet wat je ervoor terugkrijgt...geen schade-uitkering, een onbeschofte behandeling en heel heel erg veel junkmail.

Gast

Re: Centraalbeheer past polissen aan zonder klant te informeren

Ongelezen bericht door Gast »

Maar dan krijg je er wel iets voor toch ?

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: Centraalbeheer past polissen aan zonder klant te informeren

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Tuurlijk...

Maar waarom zou je betalen voor junkmail wanneer je dat ook gratis kan krijgen?

En waarom betaal je premie voor het niet krijgen van een schade-uitkering?

En tja, als je dan toch wil betalen voor een onbeschofte behandeling dan kan je m.i. beter naar een sm-club gaan.

Of nee, geef dat geld maar aan mij. Als het moet dan kan ik je ook heel onbeschoft behandelen. Bij sommige mensen doe ik dat zelfs gratis.

Gast

Re: Centraalbeheer past polissen aan zonder klant te informeren

Ongelezen bericht door Gast »

Ook dat weten we al lang :shock: :roll:

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: Centraalbeheer past polissen aan zonder klant te informeren

Ongelezen bericht door Simon »

Alleen jammer dat het nu bij Achmea hoort.
om een misverstand uit de weg te helpen, een stukje geschiedenis:
In 1992 ontstond de Avero Centraal Beheer Groep (door een fusie tussen inderdaad Avero en de coöperatieve vereniging Centraal Beheer). Nadat de AVCB-groep tussen 1994 en 1997 o.a. Groene Land, Staal Bankiers en Zilveren Kruis had overgenomen, noemde de AVCB Groep zich Achmea.

Centraal Beheer is dus een voorloper van Achmea, en er is geen sprake van een overname.

Gesloten