LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Emigratie en verplichte boete door staatsoplichting.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
dirkpieter

Emigratie en verplichte boete door staatsoplichting.

Ongelezen bericht door dirkpieter »

Een ieder die binnen de EU emigreert en het ongeluk heeft premieplichtig te zijn voor ZFW/AWBZ wordt door Nederland verplicht om zijn premies aan dat land af te dragen en ook nog eens aan een ziekenfonds daar een nominale premie te betalen, die echter niets mag vergoeden. Deze premies staan in geen verhouding met de rechten die z.g. worden overgedragen aan in mijn geval het Spaanse ziekenfonds INSS ofwel de armenzorg die gratis is voor gepensioneerden, illegalen en armen. De premie die de Spanjaarden betalen voor deze uiterst sumiere zorg is een kwart van wat Nederland opeist aan premie en in eigen zak steekt. Protesten tegen deze zwendel ketsen af op keiharde onmenselijke bureaucratie. Het is een regel uit Brussel wordt er gezegd en het is tevens verboden om een echte ziektekosten verzekering af te sluiten die wel de normale zorg in Spanje dekt die goed is. Er is hier een tweedeling in de zorg en de particuliere zorg is uitstekend.
Mijn partner die niet door de INSS werd geaccepteerd omdat we niet getrouwd zijn moest een Spaanse particuliere verzekering afsluiten en betaalt 58 euro totaal per maand en is daarvoor beter verzekerd dan ik.
De armenzorg laat veel te wensen over en er vallen veel slachtoffers door de lange wachttijden en de beperkte hulp. Het is in feite een verkapte ter dood veroordeling door de staat der Nederlanden in geval van een hartinfarct omdat de hulp van het dichtbijgelegen particuliere ziekenhuis niet mag en de armenhulp meer dan een half uur nodig heeft om ons dorp te bereiken. Maar ja bureaucratie is nu eenmaal onmenselijk.
Graag zou ik vernemen wat de goedkoopste ziekenfonds is die voor deze zwendel in aanmerkling komt daar het toch niet uitmaakt of die wel of niet goed is. Nu betaal ik 31,50 aan AGIS. Alles wat goedkoper is is meegenomen.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: Emigratie en verplichte boete door staatsoplichting.

Ongelezen bericht door Simon »

Zolang u in Spanje woont zie ik niet in waarom u in spanje geen ziektekostenverzekering zou mogen afsluiten. Wellicht heeft dit te maken met de Spaanse regels? Geniet u Nederlands- of Spaans inkomen?

U kunt eventueel ook nog een ziektekostenverzekering afsluiten bij OOM Verzekeringen zie www.oomverzekeringen.nl, als er geen andere optie is. OOM verzekeringen heeft de zg. Global Traveler Verzekering voor Nederlanders die tijdelijk of permanent in het buitenland wonen.

Gesloten