LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kravag verkeersverzekeringen / Hakenberg Nijmegen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Jikke Heg

Kravag verkeersverzekeringen / Hakenberg Nijmegen

Ongelezen bericht door Jikke Heg »

Ongeveer een maand of twee hebben we te horen gekregen dat de verzekeringsmaatschappij waar mijn vader zijn auto verzekerd had failliet is. Tot op heden hebben we nog niks officieel per brief vernomen, ook weten we dus niet of de auto nog verzekerd is.
Verder staat in het blad VB af en toe een niet zo gunstig bericht. Het is dat ik werkzaam ben op een bedrijf waar dit binnenkomt, anders zou ik helemaal niks weten. Mijn tussenpersoon doet naar mijn mening niet genoeg, in elk geval niet richting ons om belangrijke zaken te achterhalen.
Het probleem is echter dat er onlangs nog is ingebroken in de auto. Hier hebben we nog geld van te goed voor de radio die toen gestolen is. Mijn garage tevens tussenpersoon heeft de rekening en wil die zelf innen.
Maar wat als er niemand (wat aan de hand lijkt) niet garant staat voor de betalingen.
Kunnen wij daar dan voor verantwoordelijk worden gesteld?.
Het is toch niet rechtvaardig dat wij tot op de dag van vandaag niet officieel ingelicht zijn?.

Uw ervaringen hoor ik graag........

Ann.Tulling

Re: Kravag verkeersverzekeringen / Hakenberg Nijmegen

Ongelezen bericht door Ann.Tulling »

Graag zou ik van u willen weten wat een niet zo gunstig bericht dat is.
Ook wij zijn daar verzekerd en hebben wel te horen gekregen dat de verzekering per vervaldag overgenomen wordt door Aegon.
Bedankt alvast Ann

Jikke

Re: Kravag verkeersverzekeringen / Hakenberg Nijmegen

Ongelezen bericht door Jikke »

We hebben een aantal berichten uit een verzekeringsblad gehaald. Hierin komt naar voren dat er nog niet echt iemand is aangewezen waar de intermediars hun geld kunnen halen. Ook wijst ieder met de vinger naar elkaar.
Hakenberg schijnt niet eens ingeschreven te staan bij de Kamer van Koophandel. Het maakt gebruik van een al eerder failliet gegaan Hakenberg.

Hebt u dat van Aegon gehoord van uw tussenpersoon?.
En heeft u al wel bericht per post gekregen (officieel) dat Hakenberg/Kravag failliet is?.

Ik zou wat stukjes tekst over kunnen typen, maar de papieren liggen bij mijn vader.
Ik heb de auto inmiddels overkocht en bij een andere verzekeraar verzekerd. Het schijnt dat ondanks dat ze failliet zijn dat je niet eens je verzekering op kunt zeggen zonder 3 maanden opzegtermijn.

Ann Tulling

Re: Kravag verkeersverzekeringen / Hakenberg Nijmegen

Ongelezen bericht door Ann Tulling »

Vandaag heb ik toevallig een brief ontvangen van Hakkenberg te Nijmegen.
Daarin wordt vermeld dat Karvag mijn verz.per eerst komende vervaldag beeindigd.
Ik heb nog een briefje naar mijn tussenpersoon(Daca verz.te Cappelle ad ijssel) gestuurd.
Van hem heb ik nl gehoord (per brief)dat de verz wordt overgenomen door Aegon op de zelfde condities.
M.vr.G.Ann

Jikke

Re: Kravag verkeersverzekeringen / Hakenberg Nijmegen

Ongelezen bericht door Jikke »

Wij hebben dus op heden nog niks gehoord.
Tenminste niet officieel, nog van de tussenpersoon, nog van Hakenberg zelf.
Geloof dat mijn vader inmiddels een brief naar de Consumentenbond heeft gestuurd.....

Ann.Tulling

Re: Kravag verkeersverzekeringen / Hakenberg Nijmegen

Ongelezen bericht door Ann.Tulling »

Hallo Jikke,

Gisteren heeft mijn tussenpersoon gebeld met de mededeling dat Aegon de verzekering deze maand heeft overgenomen.
Ik hoop dat je hier iets aan heeft.

Groetjes Ann

Jikke

Re: Kravag verkeersverzekeringen / Hakenberg Nijmegen

Ongelezen bericht door Jikke »

Mijn vader heeft inmiddels een ontvangstbevestiging gekregen van de consumentenbond. Ze gaan het uitzoeken. Denk dat jij het goed getroffen hebt met je tussenpersoon. Wij horen echt helemaal niks en ze weten volgens mij niks.

Afwachten dus........ in elk geval bedankt voor je reactie!.

sandra

Re: Kravag verkeersverzekeringen / Hakenberg Nijmegen

Ongelezen bericht door sandra »

misschien heb je aan deze site iets ?http://www.belvoorgeld.nl/

Jikke

Re: Kravag verkeersverzekeringen / Hakenberg Nijmegen

Ongelezen bericht door Jikke »

We hebben inmiddels via een verzekeringsblad voor tussenpersonen vernomen dat Kravag Allgemeine in Hamburg alles overneemt.
In elk geval de claims en polissen meen ik.
We hebben contact gehad en het bedrag dat we tegoed hebben en de premie (i.v.m. verkopen auto) krijgen we hoogstwaarschijnlijk over een aantal weken terug.

andreas FZ de Antoni

Re: Kravag verkeersverzekeringen / Hakenberg Nijmegen

Ongelezen bericht door andreas FZ de Antoni »

Beste Forumlezers,

Wij hebben gemerkt dat wij als intermediair genoemd worden in deze forum. Dat vinden wij prettig, echter willen wij een aantal zaken toch even aantekenen.

1. Als eerste heten wij Daco b.v. en niet Daca.
2. We werken vanuit Krimpen ad Yssel i.p.v. Capelle ad Yssel.
3. Als ongebonden intermediair hebben wij de mogelijkheid clienten te verzekeren bij diverse maatschappijen. Bij fam. Tulling (zie eerder in deze forum) is dit toevallig Aegon Verzekeringen.
4. Voor al onze klanten (verzekerd bij Kravag)hebben wij een oplossing kunnen vinden en ondergebracht bij diverse verzekeringsmaatschappij. Wij hebben de klanten beloofd dat de nieuwe polis opgemaakt wordt met de lage premie die ze al bij Kravag hadden, echter hanteert elke verzekeraar natuurlijk zijn eigen voorwaarden (zie reactie eerder in deze forum). In de meeste gevallen kunnen wij voor overige ex-Kravag klanten een alternatief aanbieden.

Bovendien willen wij graag melden dat de afhandeling van alle Kravagzaken wordt verzorgd door IRO b.v. in opdracht van Kravag te Hamburg. Deze zorgt voor de afbouw van de Kravagverzekeringen. De draad is door hun goed opgepakt en wij hebben alle vertrouwen in deze organisatie.

Voor alle informatie omtrent de volmachtbedrijf Kravag kunt u terecht op de site van de curator www.noviopolis.nl

Ik hoop hierbij wat ongerustheid bij de (ex)Kravagklanten heb kunnen wegnemen.

Met vriendelijke groet,

Andreas FZ de Antoni
www.dacoverzekeringen.nl

Jikke

Re: Kravag verkeersverzekeringen / Hakenberg Nijmegen

Ongelezen bericht door Jikke »

Wij hebben inderdaad te horen gekregen dat we ons geld terug krijgen!.

Gesloten