LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zelf je pakket samenstellen??

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Bert LPEnt

Zelf je pakket samenstellen??

Ongelezen bericht door Bert LPEnt »

Ja ja, Zelf je pakket samenstellen...nou nee hoor!! Alle verzekeraars bieden standaard pakketten. Bovendien is de hele voorlichting nogal dubbelzinnig. Zo hebben wij allen een standaard ziekenfondspakket. Na de prijsverhoging van vorig jaar (weet u nog?) is zelfs dat nauwelijks betaalbaar voor ons. Waarom kan ik het standaardpakket niet gewoon samenstellen? Dus ziekenhuis, dokter, medicatie en dan vervolgens 2 of 3 andere zaken zoals fysio, psychiatrie enz.? Wat dat laatste betreft...raar dat die test van independer dat niet vraagt?

Bert

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: Zelf je pakket samenstellen??

Ongelezen bericht door Simon »

wat betreft het standaarspakket: dit wordt elk jaar door de overheid vastgesteld. Als zouden de verzekeraars willen, dan zou het nog niet mogen.
Wat het laatste betreft: ik vind de hele premieberekening en voorlichting van independer toch al erg slecht, dus het verbaast me niet. Veel beter is om te bekijken welke verzekeraar het goedkooopste basispakket heeft, en op de site's van die verzekeraars te bekijken welke aanvullende pakketen er gesloten kunnen worden en wat daarbij vergoed wordt, en zo de keuze te maken.

Miranda
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 jul 2003 12:59

Re: Zelf je pakket samenstellen??

Ongelezen bericht door Miranda »

heb ik een tip voor je: als ik zoek op verzekeringen met fysio en aanvullende tandverzekering is de goedkoopste die aan mijn wens voldoet 57 euro. alleen de SIZ (ziekenfonds onderdeel van de particuliere IZA) staat er nooit tussen. vorig jaar betaalde ik 35,15 en nu betaal ik iets meer dan 33 euro. hoef dus minder te betalen, alleen fysio zit er niet meer bij. tandheelkundig, pil en nog wat extra dingen zitten er wel bij. ik heb het budget aanvullende pakket. dus ik weet niet of iedereen die kan nemen. ik weet ook niet hoe het zit met aangenomen worden daar bij de verzekering. maar ik hoor iedereen dat ze meer meoten betalen, ik ben volgens mij één van de weinigen die minder hoeft te betalen. ben trouwens ook heel tevreden met de SIZ!

Arm

Re: Zelf je pakket samenstellen??

Ongelezen bericht door Arm »

Betaal je dan geen eigen risico .Want verzekeringen die goedkoper zijn hebben dat vaak.
Nou kan ik dat bij een brandverzekering of een andere soort verzekering nogal voorstellen omdat de kans dat je er gebruik van moet maken erg klein is.
Maar bij ziektekostenverzekeringen ligt dat wel een beetje anders.
Helaas heb ik jaarlijks nu zoveel tandartskosten dat een eigen risico gewoon onbetaalbaar wordt.Want zonder ,die zijn echt heel duur .
Z`on basisverzekering lijkt leuk maar als je alles zelf moet gaan betalen dan praten de meeste wel anders denk ik.

Miranda
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 jul 2003 12:59

Re: Zelf je pakket samenstellen??

Ongelezen bericht door Miranda »

ik heb niets gelezen over dat eigen risico, dus neem aan dat ik dat ook niet heb.

Gesloten